Odotuksen odottajat! Osa III

Irene80 wautsi mikä saalis, onnea! Varmasti jää pakkaseenkin paljon =)

millis1981 Toivottavasti pääsette PAS:siin aikataulussa ja pääsiäinen ei sotke suunnitelmia

Sannuli-81 Toivottavastu huurunenät selviää sulatuksesta ja päästää samoille piinapäiville :heart:

Ei oo klinikalta kuulunut mitään..ainakaan viellä. Kädet ristissä toivon että ei kuulukkaan ja pääsen huomenna siirtoon. Olis edes yksi hyvä alkio vaikkei pakkaseen jäisikään mitään. Aika mystistä on se että suurin osa folleista oli tyhjiä :eek: ihan kunnonkokoisia 22mm möllyköitä silti olivat. Enpä tiiä vaikuttaako tää mun PCOS asiaan? Täytyy kysyä lääkäriltä...

 
Irene: Mahtava saalis ja upeaa että kaikki meni hyvin! Omatkin pelkotunnelmat helpottivat, kun kerroit ettei ollut hirveätä :)

Tiinuli: Kauhealta kuulostaa tuo kipulääkkeen lopettaminen. Selvisikkö miksi se ei sopinut sulle? Toivottavasti kaikki hedelmöittyvät hyvin b :) d

Sannuli: Toivottavasti huurunenät selviävät hyvin sulatuksesta b :) d

Millis: Pääsiäinen se tuntuu sotkevan meidänkin suunnitelmat :( Kai sitä pitää vaan ajatella että ei sitä tässä kuukaudella niin väliä ole. Vaikka jokainen lisäkuukausi tuntuukin niin pitkältä.
 
Minä nyt raivoan omat kuulumiset ensin, anteeks jo etukäteen :ashamed:
(tämäkin vielä
:headwall: :headwall: :headwall: :'( :headwall: :headwall: :/ Siinä päällimmäiset.
Eilen siis eka ultra kp5, 4:n puregonin jälkeen (tai oikeestaan 3:n, kun se eilisaamuinen tuskin oli vielä kerinnyt siinä vaiheessa vaikuttaa). Limakalvo oli 7.2mm ja laskukelpoisia folleja 3+3 :'( . Pienempiä ei laskenut. Siis kuus!!! Vaivaset kuus!!!! Unohdin sitten kysellä kaikki ne kysymykset mitä mulla oli mielessä, kun järkytyin niin kauheesti tuosta surkeasta tuloksesta. Siis minä en ole munamasiina.
Ja juu juu, tiedän ne löpinät, että ei se määrä vaan se laatu, lääkäri kyllä muistutti siitä, mutta eipä paljon lohduta. Ja sano myös, että folleja ehtii hyvin tulla vielä lisää, ultrahan oli niin aikaisin. Follit oli 7-9mm. Paitsi ( tämäkin vielä :headwall: ), vasemmalla yks vietävä oli ruvennut kirimään ja oli jo 14mm, joten joudumpas nyt sitten jo jarruttelemaan..ei se viiden paketti orgalutrania edes riitä.
Hitto kun ärsyttää, mä arvasin ettei tästä tuu yhtään mitään..koko ajan ollut semmoinen olo ettei tämä(kään) tule onnistumaan. Alusta asti ollut se negatiivinen olo, josta tähtisäteen kanssa täällä joku aika sitten löpistiin.
No olen sitten koittanut lohduttautua ja luin uudestaan viime kaks plussassa olleen jutun ivf:stä, että hellemmällä hoidolla päästää ainakin yhtä hyviin tuloksiin kuin rajummalla stimulaatiolla. Edelleen, ei se määrä vaan se laatu. Ja jos sitä kuutta enempää tuonne ei kasva ja ne kaikki kuusi sattuisivatkin olemaan top-luokkaa, niin siinähän saattaisi olla ne meidän kuusi seuraavaa lasta B)
Jos minä en olis näin kauaa palstaillut ja en tietäisi näin liikaa kaikesta, olisin luultavasti ollut ihan tyytyväinen tähän tulokseen. Ja mies on niin ihailtavan positiivinen..se mielestä tuo saalis on loistava, riittävästi lapsia meille :LOL:
Perjantaina on taas ultra, jatkan puregonia samalla annostuksella (150iu), jarrua joka päivä ja punktio sitten luultavasti alkuviikosta. Mun piti kysyä lääkäriltä, että saanko nostaa tuota annostusta, että ne pienemmät follit innostuisi kasvamaan, mutta empä sitten muistanut. Se huono ultratulos tyhjensi aivot salamana.

tiinuli81, ymmärrän fiilikset todella hyvin :hug: En siis jauha sinulle niitä turhia löpinöitä mitkä itsekin tiedät. Toivon ihan hirveästi, että ne viisi olisivat kaikki sitkeitä pikkuvauvan alkuja :heart: Peukkuja tulevaan!

irene08, vitsin munakone siellä! Tunnustan ääneen, oon NIIN kade :ashamed: :ashamed:
Varmasti tosi helpottava tunne, kun saalis on noin loistava..se on melkein varma-asia, että tulevaisuus on turvattu. Teidän lapset on nyt sitten siellä. Ihana juttu :heart: (en minä niin kateellinen ole ettenkö voisi onnitella kaveria)

millis1981, nämä juhlapyhät on kyllä ihan pyllystä! Peukut on pystyssä aikatauluasiassa :wave:

Muuten millis ja tiinuli, olipa hyvä, että tuli puheeksi..minä kun nimenomaan muistin, että pitäisi harrastaa liikuntaa! Ilmankos kun kävin reippaalla lenkillä, niin puhti oli ihan pois ja alkoi heikottaa pari kilometriä ennen kotia. Oli hankala loppumatka. Täytyy nyt varoa jatkossa.

veena, voi ihanaa! Teillähän hommat luistaa vauhdikkaasti =) Mulla oli kans melkoiset paineet menkkojen alkamisen kanssa, mutta oikein sitten tulivat. Säännöllinen kiertohan sinullakin on, toivon parasta!
Minä olen myös tuttu noiden kystien kanssa, pelkäsin hirveästi, että poikisin taas niitä, mutta ei onneksi ollut yhtään. Jospas se sieltä surkastuisi itsestään, ei paljon muuta voi toivoa.

jenni-juulia, siis sinusta tuli myös ivf-kaveri! Kiva, kiva!! Onko puregon käytössä? Miten piikittely on mennyt? Oletko aikaisemmin pistellyt?
Minä en sitten ole montaa päivää sinua edellä, tänään oli 5:s piikkipäivä. Peukkuja sinulle!

tvvo, mikä tilanne??

evenstar, voihan surku!
Mites nyt sitten jatkot? Uutta inssiä kohti vai?

Ivf-kysymyksiä: ilmeisesti ollaan peuhukiellossa? Mites sitten montako päivää miehen pitää pantata tai kuinka tuoretta tavaran pitää olla? Siis silloin ennen hedelmöittämistä.
Ja syöttekö jo tässä vaiheessa jotakin vitamiineja tms?
 



Keskiviikko 25.3.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................7/n.28
dreamer78........................1.ivf/icsi huhtikuussa...............13/32
Irene80.........6/06.......1.ivf/icsi punktio 24.3.................14/28-32
Sannuli-81.........8/07..........1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...18/26-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa.............................19/?
millis1981.......................1.ivf/icsi:n 1.pas...........................21/27-28
Veena............yk23.......1.ivf tulossa.................................26/24-28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................37/?
Tiinuli81......................primolut, puregon, 2.IVF..vko14......?/?
emily81.........07/07.......1.ivf/1.pas, gonal-f, pregnyl..........?/?
jenni-juulia.....2v..............1.ivf vko14.................................?/?

IUI
tvvo.........km 3/09...............gonalF, pregnyl, luget.............
Evenstar.............yk3....2. IUI.....metut,clomit..................4/26-79
Taikapapu......1v.........2.iui, clomit, luget...........................8/?
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl.....................11/25-28
Pikku Myy -82......11/07.....1 IUI, clomit............................13/26-28
Riio..........3/07.............puregon, pregnyl......................24/60-180
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............27/30
verve..........11/06..........1.iui, clomit, pregnyl...........32/29-34


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Vadelmaunelma.....syksy07......clomit, terolut..................12/?
Iines-74..........................................................................15/27
astrid.................3,5v..................................................23/28-35
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset...........................?/?



Piinailijat
Plamsu75.....3v..............2.IUI, clomit............................17/28, pp2
jastu...................yk3..........clomit,pregnyl,3.iui........20/30-34, pp5
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............21/?, pp8
Katriina77....10/07.............1 IUI.......................................?/?, pp10
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl.................pp14




Haamuilijat




Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
digi81........2/07.............tutkimukset


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7....terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.......iui, metut+terolut+clomi+pregnyl



 
Kirma Meillä oli ainakin pari päivää se pupuilukielto. Siis kun punktio oli maanantaina niin perjantaina piti vielä pupuilla. Hoitaja ihan erikseen sanoi siitä, että olisi hyvä olla vielä tänään illalla tai jos et pysty (kun mä olin ihan sika turvoksissa) niin tiedät mitä miehen pitää tehdä. :LOL: Punktion jälkeen on seksikielto alkionsiirtoon saakka.
 
Ai niinkö? Minä pidin ihan itsestään selvänä, että tässä ollaan kiellossa tämä koko aika. Siis että seksiä saa harrastaa punktioon asti? Ja että siittiöt pitäisi olla parin päivän ikäisiä?
Varmaan sitten samallalailla tässäkin niinkuin ennen sperma-analyysiä, pidättäytymisaika n. 3vrk.

Muuten mua on huipannut ja heikottanut tämän päivän, voikohan johtua orgalutranista?
 
Mä oon tässä odotellut laskua tuosta ekasta punktiosta ja kaikista käynneistä. Eipä oo näkynyt. Me kun ollaan maksusitoumuksella Väestöliitossa niin sieltä meni lasku sillo helmikuun puolessa välissä HUS:ille josta pitäisi tulla lasku meille julkisen hinnoilla. Eipä oo näkynyt. :) Jospa ne olisikin unohtaneet sen. :LOL:
 
kirma: No toi luku voi tulla huomattavasti alaspäin, kun huomenna soittelen, että ovatko lähteneet hedelmöittymään. Kyllä minä uskon, että sä olet ihan vilpittömästi onnellinen. :heart: Juu, tosiaan seksin harrastuskieltoa ei ole, kun vasta punktiosta siirtoon. Ja miehen pidättäytymisaika ennen luovutusta pitää olla 2. - 5. vuorokautta. Ja niin kun kaikki on sulle jo sanonukkin niin ei se ole se määrä vaan se laatu. Juu juu ymmärrän, että tässä tilanteessa ei moiset lauseet auta, mutta toivotaan, että mielesi paranee. =)

Mutta todellakin ihmetyttää, että kun niitä soluja kuitenkin löyty niin miksei kotioloissa olla koskaan onnistuttu? Ollaanko todellakin selittämättömiä vai paljastuuko huomenna senkin asian syy.

Veena: Juu, kyllä siellä on ihan asintuntevaa porukkaa ja vaikka lääkärinäkin oli se josta en oikein pidä niin täytyy sanoa, että kyllä hän asiansa osasi. Mä olin ennen toimenpiteen alkua ihan varma, että en ollut saanut edes vielä kipulääkettäkään kun aloittivat niin huomaamattoman tehokasta se oli.
 
Veena ja millis1981: Mullaki taitaa pääsiäinen sotkea taas hoidot. Mulla pitäs siis ens kiertoon tehä viides ja viimenen inssi, mut taitaapi pääsiäinen just pilata kaiken. Haluisin niin jo sen viidennen inssin pois päiväjärjestyksestä et pääsis siihen IVF-jonoon. Ei jaksa enää odottaa yhtään turhaan :|

Tietääkö kukaan et jollain olis tärpännyt viidennestä inssistä?!? Mä en oikein jaksa uskoa et se tuo toivottua tulosta. Vaikka hoitaja tänää sano puhelimessa et todennäkösyys kasvaa mitä useampia on tehty, blaah....

 
kirma oon yrittänyt jankuttaa itselleni että ei se määrä vaan laatu joten sanon sulle aivan samaa....lääkäri sanoi meille ihan samaa. Laatu korvaa määrän useinkin. Sulla voi hyvinkin olla ihan eri folli tilanne ens ultrassa. Niin ja tuohon pupuiluun meillä oli sellainen ohje että perjantaina piti vielä pupuilla ja maanataina oli punktio. ihan normaalisti oltiin siis perjantaihin. Mä kävin koko hoidon ajan punktioon asti joka päivä lenkillä, siis aika rauhallisella, mut nyt oon ottanut aivan iisisti. Vitamiineistä kysyit, oon syönyt nyt kokoajan omega 3plus kapseleita ja multivita-tabletteja. Tuskinpa ne huonoksi on.

(.) ei tullut klinikalta soittoa tänään joten huomenna siis siirtoonellei muuta ilmene :heart:



 
Hei kaikille! En ole ehtinyt tänne puolelle kirjoittelemaan, kun ollut niin kiirettä töissä. Onnittelut plussaneille ja pahoittelut kaikille niille, joiden hoidot on menneet pieleen, siirtyneet tai muuta ikävää :hug: Pähkäilin silloin kun liityin tälle listalle, että kannattaako meidän kohdalla IUI hoidot, kun on clomit+terolut yhdiestelmällä saatu aikaiseksi 2 kemiallista raskautta.

Tänään oli pitkä hoitoneuvotteluaika lääkärin kanssa. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että meidän kannattaisi kuitenkin kokeilla ainakin paria IUI -hoitoa ennen IVF -hoitoa. Mulla nyt menossa luomukierto ja tänään kp11. Ultrassa löytyi 2 follia: 19mm ja 17mm ja limakalvo oli 13mm ja osin tähän lääkäri perusti kantaansa, että kannattaisi vielä koittaa kevyemmillä hoidoilla ja kun kuulemma miehen spermakin on niin laadukasta...No, sillai kait hyvä juttu, että luomunakin on oikein kunnon follit ja limakalvo. Sovittiin, että tehdäänkin IUI jo tähän kiertoon, jos vaan ovis saattuu ennen viikonloppuna. Nyt toivon, että plussa tulisi joko torstaina tai perjantaina viimeistään, niin ehtisi hyvin. En usko, että vielä huomenna näyttää digitaalinen ovistesti plussaa - eikä oo sellainen olokaan vielä ;) Lääkäri hyvin toiveikas meidän tilanteesta, mutta itsellä kyllä pessimistiset tunnelmat. No, sain vielä sitten kouraan menopur ja pregnyl reseptit, jos ei tästäkään kierrosta tärpää ja että tehdään sitten ainakin tuo yksi lääkkeellinen IUI...
 
Veena Toimenpiteessä kävi niin että kun sitä voimakasta kipulääkettä laitettiin suoraansuoneen niin meni 10 sekunttia kun humahti päähän. Kaikki äänet kuulu tosi kaukaa, en tajunnut mistään mitään, oli tunne että on pakko nousta siitä toimenpidepöydältä pois, oli tosi vaikea ja raskas hengittää, teki tosi paljon pahaa jne... läääri kirjasi heti papereihin että missään nimessä ei saa antaa sitä lääkettä enää koskaan. Aika nopeesti se olo kuitenkin tasottui, olisko ollut 15 min, mutta loppu punktio meni sitten tosi kipeesti. Luulen vähän että puudutuskin oli vaan toisella puolella.
 
Täällähän on ollut vilkasta kirjoittelua viime päivät =)
Minä kotiuduin juuri sairaalasta elikkä sain sitten keskenmenon, sairaalassa halusivat lähinnä katsoa tyhjentyykö kohtu kunnolla. Limakalvo oli niin paksu viimeisessä hoidossa ettei ollut kunnolla "uusiutunut" hoitojen välillä, no nyt se ainakin tyhjentyi kunnolla ja seuraavaan koitokseen limakalvon pitäisi olla hyvä/ sopiva. Tästä nyt on tietenkin suunta vain ylöspäin. Hormonit on jo kotona seuraavaan IUI:n. Pää on nyt vähän tyhjä, en tiedä haluanko enää IUI:tä vai pitäisikö siirtyä IVF:n. No ensiviikolla on lekuri, pitänee puhua asiasta silloin.
Plussa onnea kaikille muille!
Vetäydyn vähäksi aikaa palstalta. Katsotaan taas sitten kun hoidot on ajankohtaisia.
 
:'( tvvo :hug: voimahalaus!

Täällä tuntuu viime aikoina paljon väkeä aloittaneen ivf-hoitojen parissa, itselläkin jo ajatukset suunnattu sinne suuntaan, en oikein jotenkaan usko osaltamme tähän IUI:hin. Joten nyt lueskelen jännityksellä teidän kanssasisarten kokemuksia.

Jaksamista kaikille eteenpäin ja eletään + toivossa :heart:
 
Täällähän on paljon tapahtunut!
Ekaksi tvvolle :hug: :hug: voimahalaus!
Tiinulille tsemppiä siirtoon! Tiinuli ja Kirma, mä luin samaisen kaksplussan jutun. KYllä varmasti on totta, että hyvä laatu korvaa määrää. Kirmalle hyviä munistuulia!!
millis1981 Toivottavasti pääsiäinen ei sotke suunnitelmia. veena ja Linnia, rasittavaa kun tarvii kaikkien pyhien aikaan varautua hoitojen siirtymiseen. Mulla syynä välikierton on kai
ihan rehellisesti Taysin resurssipula. Pöh!
Sannuli-81 Toivottavastu huurunenät selviää sulatuksesta!!


:hug: kaikille teille ihanat naiset!!
 
Voi tvvo :'( Tuo on niin väärin kun vaan voi olla. Koita jaksaa :hug::hug::hug:

Kirma: Sitähän ei vielä tiedä mikä tilanne on ensi kierrossa. Ja eihän siitä follien määrästä voi tosiaan suoraan päätellä mitä sieltä saadaan aikaiseksi. b :) d

Irene: Ihanaa kun sanot noin! Olen niin paljon jännännyt sitä toista lääkäriä, niin nyt en ehkä panikoi ihan niin paljon,vaikka sille joutuisinkin :)

Tiinuli: Aika hurjalta kuulostaa :eek: No, nyt vaan peukut pystyyn että saatte nuista kerätyistä teille pesueen, niin ei tarvitse sitä ainakaan enää koskaan kokea :)

).( Ja ei ne menkat sitten alkaneet määräaikaan mennessä (eilinen klo 18) eli seuraavaan kiertoon lähdetään tähtämään, mikäli vaan sitten silloin osuu aloituspäivä oikealle viikonpäivälle :headwall: No, eipä kai tässä nyt enää millään kuukaudella pitäisi väliä olla...
 
Veena: Nythän sä voit sitten kuukauden verran nauttia täysillä kevään tulosta ja äkkiäkös se aika menee. Pääsette kuitenkin ennen kesätaukoo aloittaan, muistaakseni VL on juhannuksen jälkeen kiinni ja aukeaa sitten elokuussa. Juu, mäki pelkäsin sitä alotusta, että osuuko oikealle viikonpäivälle, mutta onhan se aika pitkä väli ke-su, että eiköhän se johonkin niistä tajua osua.

tvvolle voimahalit! :hug:

muoks. tänään selviää yhden jälkeen, että miten on hedelmöittyminen onnistunut.
 
vadelmaunelma, siis sinähän ovuloit tosiaan tosi hienosti luomuna..siis kaksi follia! Jihaa!!
Mutta sama juttu täälläkin, luomusti kroppa pelittää ihan niinkuin kuuluukin, mutta se kaivattu tulos on jäänyt saamatta. Siksi nyt sitten ollaan tässä tilanteessa missä ollaan.
Mutta inssistähän saattaa olla apua, se vika voi olla esim. ph:ssa tai limoissa ja niitähän ei tutkita. Mutta tärppi voi sitten inssillä tulla. Peukkuja sinulle ja miehellesi!

tvvo, siis sinäkin onneton :hug: Meitä km:n kokeneita on tässä pinossa jo tosi monta. Aivan kauhea! Siis sanoiko lääkäri km:n syyksi tuon limakalvoasia vai onko se sinun omaa ammattitietoa? Meinaan aika hyvä, että mahdollinen syy on selvillä, useinhan siitä ei ole hajuakaan.
Minäkin aikoinani kyselin kaikilta mahdollisilta lääkäreiltä edes jotain arvailua mistä ku:ni olisi voinut johtua, mutta kukaan ei sanonut yhtään mitään. Tuntui, että olisi ollut helpompi jatkaa jos olisi ollut edes jonkinlainen epäilys mikä tuolla sisuksissa meni vikaan.
Sinulla on nyt sitten välikierto ja seuraaavasta taas hommiin? Mutta onhan sekin jo hyvin, että kahdesta edellisestä kierrosta on jo viivat tulleet tikkuun. Toivottavasti pieni sydän jo pian sykkii :heart:

veena, minulla tuli yhteensä kaksi kuukautta pakollista odottelua ennen kuin hoito alkoi ja otin sen just samalla asenteella..pari vuotta jo mennyt, siinä ei kuukausi tunnu enää missään! Ja ne "luppokuukaudet" oli aika kivoja, ajatukset pysyi kerrankin muualla kuin tässä tehtailussa ja miehen kanssa oli hauskaa :saint: ;)
Ja sehän tietää sitten mahdollista alkukevään vauvaa, ihanaa!

irene80, kuulumiset sinulta kiinnostaa!!!

verve, kiitos! Mikäs tilanne sinulla on siellä? Jos kp:t pitää listalla paikkansa niin eikös jo mennä paremmalla puolella ;) Merkkejä suuntaan tai toiseen?

plamsu75, voi nuo aikaiset piinapäivät on ainakin minulla tuskasen pitkiä! Peukkuja sinne!

tiinuli81, jokos siellä pikkukamu on matkassa? Voi vitsi tämä aika on mennyt taas nopsaan..sinulla alkaa jo se TOSIpiina :x

linnia, tuo odotuttaminen on kyllä niin sieltä ja syvältä! Tiedän kyllä tunteen kun koittaa saada asioitansa eteen päin ja toinen vaan jankuttaa niitä joutavuuksia mihin itse ei sitten vähääkään usko :headwall: Jaksamista vaan ja hermoja.

).( Kiitos teille kaikille ihanasta lohdusta :heart:
Kun päivän olen saanut asiaa pohtia, on mieli jo parempi. Näillä mennään ja toivotaan parasta, ei tässä muu auta.
Kohtua jomottaa välillä, mitään muuta ei vielä tässä vaiheessa ole. Yöllä on kuumia aaltoja, johtuisko puregonista..en tiedä.
Tämä sama asia pyörii koko ajan mielessä, mieskin jo tokaisi, että elä murehdi, kun muuta ei tule puhuttua kuin näitä hoitoasioita. Hulluksi minä (ja mies) tulisin jos tätä palstaa ja teitä ei olisi.
Mulle tuli eilen iltapäivällä tosi huono-olo, pyörrytti ja alkoi oksettaa. Tätä kesti jotain pari tuntia, lenkillekään en päässyt. Luin sitten orgalutranin papereista, että voi aiheuttaa näitä oireita yhdelle sadasta :eek: !!! Vitsit kun kävi mäihä, kun kuulun just siihen yhteen prosenttiin! Toivottavasti tässä päivien kuluessa tuohon aineeseen tottuu, eikä nämä kohtaukset tule joka päivä.
 
No nyt on VL:n soitettu eli 21 munasolusta 18 oli ollut hedelmöittymiskelpoisia ja 14 niistä olikin hedelmöittynyt sekä IVF:llä että ICSI:llä. ICSIssä olivat kuitenkin huomanneet, että munasolut ovat vähän huonolaatuisia, mutta voivat kuitenkin vielä ihan normaalisti lähteä jakautumaan. Huomenna aamulla pitää vielä soittaa ennen siirtoon menoa, että moniko on lähteny jakautumaan ja tietää sitten, että jääkö pakkaseen mitään. Kannustavasti labrantäti kuitenkin totesi, että kyllä näillä siirtoon asti päästään. Mutta taas sama lause ei se määrä vaan se laatu. :'( No ehkä huomenna on taas parempi päivä.

Mites Tiinulin siirto sujui?
 
irene80, voi kaveri:hug:...nyt sinun pitää miettiä sitä määrä-laatu-asiaa ihan toiselta kantilta: kun on kerran 14 hedelmöittynyttä niin ihan varmasti tuosta satsista täytyy osan olla hyvälaatuisia! Ei voi olla mahdollista, että mikään niistä ei jatkaisi jakautumistaan. Usko sitä labran tätiä.
Iloisempaa huomista!
 

Yhteistyössä