Odotuksen odottajat! Osa III

Tinkerbelle: Kiitos linkistä! Oon kuitenki niin urpo etten löytänyt mitään suoraa sivua mistä olisi voinut täyttää ja tilata infopaketin :ashamed: Tukiperhetoiminnasta täytin sellasen et sieltä pitäs tulla hakemuslomake ja tietopaketti. Täytin sen n.3 viikkoa sitten mut ei sieltä oo mitään kuulunut...
 
Vihdoin oli kunnolla aikaa istahtaa lueskelemaan teidän kuulumisia!
Astrid: Olipas ihania uutisia :) Onnea! :flower: :flower: :flower:
Rouva B: Te olette tekemässä tärkeää työtä! Joku pieni saa hyvän ja turvallisen paikan luonanne. Voisinpa itsekin joskus tulevaisuudessa auttaa samoin...
Plamsu75: Toivottavasti korotettu Puregon-annos tepsii! Jaksamista töissä!!!
Vadelmaunelma: Joko vaihdoitte klinikkaa? Kyllä on kuulostanut niin kummalliselta tuo meininki siinä nykyisessä! Ja toivottavasti et ovuloi liian aikaisin!!!
Katriina77 ja Rosetta: Onnea inssiin!
Iines-74 ja muut pettyneet: :hug:
tvvo: Hienoa, että pääsette nopeasti jatkamaan haluamallanne hoitomuodolla :)
Piinailijat: pitkää pinnaa ja tietenkin plussia!!!
Uusille pinolaisille :wave: Tervetuloa!

(.) Jaa'a, mitähän sitä turinoisi... Tänään Pregnylistä tasan viikko ja yritettiin hyödyntää piikin jälkeinen aika niin hyvin kuin mahdollista, kun ei klinikallekaan päästy. Odotukset ei ole korkealla. Tällä hetkellä ei ole mitään tuntemuksiakaan kropassa mihinkään suuntaan. Huti mikä huti... On jotenkin apaattinen olo...
Onneksi tää viikko on ollu tosi kiireinen ja sellaisena jatkuu viikonloppunakin, joten ei ehdi paljon rypeä.

Aurinkoista viikonloppua teille sitkeille sisseille!!! =)
 
HEI KAIKILLE.

tulin taustalta kertoilemaan omia kuulimisia -pikaisesti ettei mene "taukoilu" pilalle
:LOL: Oikeesti käyn täällä vieläkin lähes päivittäin. Mutta pysyn päätöksessäni olla stressaamatta tätä plussaamattomuutta -ainakin tämän kesän ajan. Ja hyvin on mennyt. Testit ja kp:t on heitetty nurkaan ja täytyy myöntää -on ollut kivaa!!!! Olen keskittynyt omaan ja ukkoni hyvinvointiin... Olen jooganut ahkerasti ja nauttinut kaikesta mukavasta jonka onnistuin epätoivoisen yrittämisen takia pilaamaan. Nyt elämä taas maistuu. Pieni henkäys oli tässä vaiheessa tarpeen että jaksaa sitten taas. ;) Ollaan muutoinkin pistämässä elämää uusiksi; oma koti vuokrattu ja uusi koti odottaa uudessa kaupungissa. Paljon on taustalla tapahtunut. JA MIKÄ IHANINTA; täälläkin on saatu paljon plussia. Onnea kaikille! ja niille jotka vielä täällä odottavat vuoroaan; :hug: kyllä vielä tulee meijänkin vuoro! varmasti.

Käytiin viime viikolla suunnittelukäynnillä ja pääsimme nyt tuohon ihanaan, kamalaan ja aivan liian pitkään OYS:n IVF -jonoon! Kuudesta kahdeksaan kuukautta!!!!! JEE :p mutta pääasia on että siellä ollaan ja pysytään. Paikkakunnanvaihto ei haittaa sillä hoitava taho pysyy samana että sekin meni hyvin.

Palaan takaisin taustailemaan. Jos joku päivittelee ;) taustailijoiden listaa voit sinne mulle laittaa, yritys aloitettu 09/07 ja IVF tulossa joskus =)

Ihanaa kevättä ja alkavaa kesää kaikille. Plussatuulia!
 
Lauantai 9.5.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.....8/07.............2.ivf vko 20,puregon................6/27
Plamsu75.......01/06...........................................................11/28
Rouva B..............3v........1.ivf tulossa,3IUI,puregon............17/?
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................25/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................36/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?


IUI
tytti82.............1v.............IUI...............................................2/29
Vadelmaunelma....syksy07...2.IUI....menopur,pregnyl,terot....8/27
verve..........11/06............IUI, clomit, pregnyl.....................11/29-34
Katriina77....10/07........3.IUI,............................................11/28-31
Rosetta.......7/07............3IUI,clomit,menopur,pregnyl........16/27-29
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................22/?
Riio..............3/07............2.IUI, puregon, pregnyl.................30/40
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................49/26-79


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
PikkuMyy-82....11/07..........................................................8/26-28
Tinkerbelle........yk12............Pregnyl+luget.......................14/27
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................?/?





Piinailijat
Taikapapu......1v............2.IUI,clomit,luget.....................16/30 pp4





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
perhone............9/07............ivf
tvvo...............................km 3/09, km 4/09
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.....1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86...n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS

 
Kp 1 täällä :| . No tämä oli niin odotettavissa. Nyt vaan huolestuttaa se, kun yritin varata uutta insi aikaa väestöliitolta, niin ne saattaakin olla kiinni helatorstain jälkeisen perjantain. Saan tietää tänään, mutta tää on niin mun säkää.
 
Hyviä eivät uutiset ole... Elikkäs testien mukaan en ole raskaana, seerumista otetun kokeen mukaan siis... :'( *huokaus* Myöskin kotitestin viiva on tällä hetkellä melkolailla olematon, joten kemiallisesta oli kyse jälleen kerran. Vuotoa odotellessa, merkkejä siitä jo onkin.
On se. Keräillään taas palasia lattialta...

Tällä hetkellä olen totaalisen kyllästynyt kaikkeen tähän hoitorumbaan ja siihen liittyviin tunteisiin. Näen punaista jo kun ajttelenkin koko asiaa. Kesän tauko on pelastus, koska muuten mulla (ja kohta jo miehelläkin) hajoaa pää. Ehkäpä kesän aikana saa voimia jaksaa syksyllä alkava IVF- hoito. Jokatapauksessa aiomme nyt miehen kanssa nauttia kesästä kaiken kivan merkeissä, joka ei liity millään lailla näihin hoitokuvioihin.

Taukoilen täältäkin oman mielenterveydenkin vuoksi, vaikka olettekin aivan mahtavia! Käyn tietysti kurkkimassa välillä... =)

Minut voisi siirtää taustalle.

Toivon sydämestäni teille muille parempaa onnea ja aurinkoisia kevätpäiviä! :heart:
 
Voi astrid! :( Iso iso halaus sinne ! :hug:

Iines-74 myös paljon voimia sinulle :hug:

Muillekin pettyneille :hug:

ON: Tänään folliultrassa näkyi toisella puolella 13mm folli ja toisella 11mm, eli ens keskiviikkona on sitten toinen inssi. Limis oli 7,5mm. Pregnyl pistos ma illalla. Lääkäri kertoi, että olivat jo laittaneet meidät IVF-jonoon, että sinne päästäisi syksyllä :eek: Hyvä tietty näin, mutta en ollu vielä itse sitä ajatellut :) Tämä kai johtuu siitä, että ekassa inssissä miehen simppoja oli ollut ennen pesua 86milj. ja pesun jälkeen vaan 2,8 milj. (Inssin tehnyt lääkäri kyllä puhui vain 1,9 milj, mutta en tiedä kuulinko väärin :ashamed: ) Lääkäri pohti myös, että ehkä ICSI olisi meille sopivampi hoitomuoto. Jos tässä toisessa inssissä simpoille käy yhtä huonosti, niin ilmeisesti ei tehdä enää kolmatta inssiä.

Aurinkoista viikonloppua :heart:
 
tinkerbellin suosituksesta ja hänen ja shendan kanssa samasta pinosta lähtöisin uskaltauduin kirjoittamaan meidän tarinaa..

esikoinen 10/06 sai alkunsa ensimmäisestä ehkäisemättömästä yhdynnästä, kaikki meni kuin pitääkin, terve, ihana tytöntyllerö meille suotiin! :heart:

ehkäisy jätettiin pois 11/07, jonka jälkeen olinkin yk3 raskaana, joka kuitenki myöhemmin todettiin tuulimunaksi rv 12+ :( ja tyhjennys hoidettiin kaavinnalla rypäleraskausepäilyn takia, näyte kohdun sisällöstä lähetettiin patologian puolelle ja tulokset sain 2vkon kuluttua, diagnoosina tuulimuna (ei molaa)

pitkän piinallisen uusinta odottamisen odotuksen jälkeen, tutkimuksiin jo aika varattuna, yk11 tärppäsikin uudelleen, joka nyt sitten selvisikin maanantaina neuvolassa menneen kesken 9+0 :'( 7+2 näimme varhaisuässä pienen sykkeen ja kuvittelin jo että ollaan askel lähempänä varmempia vesiä, mutta kuinkas kävikään.. :/ eilen (rv 10+2) hoidin lääkkeellisen tyhjennyksen kotona, josta jäi ääretön huoli siitä onko kohtu nyt varmasti tyhjentynyt/tyhjentyykö varmasti kokonaan.. :( vuoto on ollut minusta viikkoihin nähden suht niukkaa, eilen tuli kyllä verta ihan reilustikin, n. tunnin välein jouduin yösiteen vaihtamaan ja 3-4 isompaa hyytymää/klönttiäkin tuli, mutta odotin kuitenkin jokseenkin enemmän..
minkäänlaista kontrolliultra-aikaa en saanut, vain 5-6vkoo tyhjennyksestä tkssa virtsasta tehtävä rtesti, jolla varmistetaan että hcg on laskenut niin alas ettei testi näytä enää plussaa.. :/
yhdet kuukautiset pitäisi odotella kohdun palautumisen kannalta, jonka jälkeen saisi yrityksiä jatkaa, mikäli kokee olevansa valmis.. näin meillä.. :/

eniten mua ehkä tässä nyt pelottaa se että kohtu ei ole lääkkeillä tyhjentynyt ja joudun jälleen kaavintaan, joka taas vaurioittaisi kohtua ja pitkittäisi ehkä uudelleenraskautumista..


sekaisin ajatuksin: kellopeliappelsiini



muoks* tulipas pitkä vuodatus.. pahoitteluni siitä..
 
Linnia jos ei Pela:sta ala mitään kuulua, soittele suoraan sosiaalityöntekijälle että olette kiinnostuneita tukiperhetoiminnasta. Ja suosittelen osallistumista infoiltaan, niitä on säännöllisin välein ja siellä kerrotaan sekä tuki- että sijaisperhetoiminnasta. Me innostuttiin asiasta tosissamme juuri tuon infon seurauksena.

Jos soittelet sos.tt:lle, hän osannee kertoa milloin on seuraava info ja myös seuraava valmennus!
 
Astrid: Kylläpä sinua nyt koetellaan :hug: Paljon voimia ja jaksamista.

Tytti82: Voi surkeus :hug: Toivottavasti saat seuraavan inssin järjestymään.

Kellopeliappelsiini: Tervetuloa! :flower:

verve: Tsemppi tulevaan inssiin!

).( Mut voi siirtää nyt taustalle. Tänään alko siis vuoto. Ei onnistunut siis viideskään inssi :'( Kyllä taas v...uttaa :kieh: Silmät punasena taas töissä, kylläpä oli taas niin mukavaa :'( Sori oman navan ketutus, mutta eiköhän parin päivän päästä oo olo taas jo parempi, tää eka päivä on vaan kaikkein raskain.....
 
Astrid: Voi ei miten epäreilua! Kamala tilanne ensin saada se kauan kaivattu plussa testiin ja sit se otetaankin pois. Jaksamisia molemmille :hug: .

Tytti & Linnia: :hug:

Täällä menkatkin sitten alko (kai) tänään. Siks kai, et on vaan vähän ihme tuhrua. Ei ollenkaan semmosta kun normisti. Tänään ei enää ihan niin paska päivä kun eilen, mut eipä vieläkään riemusta hypitä. Pikkuhiljaa...
 
:hug: Astrid ja Iines-74 sekä Linnia ja Tytti voimahalaus teille ja lujaa uskoa eteenpäin!

Ei ole helppoa aina jaksaa uudelleen ja uudelleen aloittaa toivomista onnistumisesta, se kysyy voimia henkisesti ja fyysisesti. Onneksi itse olen huomannut, että täältä löytyy ihania ihmisiä; te kaikki, joiden kommenttien ja kokemusten myötä jaksaa itsekin paremmin eteenpäin.


).( Tänään kävin ultrassa ja kysta oikealla puolella peitti pahasti näkyvyyttä, mutta lääkäri veikkaili, että voi siellä ainakin neljä munasolua olla kypsymässä, samoin toiselta puolelta ei varmuudella saatu selvää, mutta veikkaili samoja lukuja ainakin, joten katsotaan nyt sitten mitä maanantai 11.5. tuo tullessaan, kun punktio tuolloin tehdään. Ensin kuulemma poistetaan tuo kysta, jotta sitten nähdään ja päästään käsiksi itse asiaan.

Jännittää ihan hirveästi, mutta onneksi on saanut täältä lukea muiden kokemuksia punktiosta, niin vähän helpottaa pelkoa. Keskiviikolle 13.5. sitten siirto suunniteltu, jos nyt sitten jotain siirrettävää saadaan aikaiseksi, ja nyt sain ensimmäistä kertaa Luget loppukiertoon tueksi, katsotaan nyt sitten, onko niistä jotain apuja.

Mukavaa viikonloppua kaikille kanssasisarille! :heart:
 
astrid :hug: ja tsemppii eteenpäin.

plamsu75 Älä pelkää sitä punktiota. Mulla oli ainakin niin vahvat lääkkeet, että en tuntenut mitään. Meinasin kysyy lääkäriltä jossain vaiheessa, että koska alkaa tapahtuu.. :LOL:

piinailijoille tsemppii...:)

millis ja lupu 5+4
 
Astrid: :hug: Mä niin tiedän, miltä susta tuntuu! Mulla itsellä ollut 2 kemiallista raskautta. Se on niin julmaa! Ensin sitä plussaa tahkotaan ja tahkotaan ja sitten kun se vihdoin tulee, niin ei tulekaan. Aivan kuin julmaa pilaa koko homma! Itse olen alkanut melkein pelätä, että plussaan, koska eihän se tarkoita välttämättä raskautta ja vauvaa :| . Pelkään, että en koskaan saakaan mitään muuta kuin kemiallisia raskauksia...Mietin onko kyse vain huonosta tuurista, alkioiden viallisuudesta vai kiinnittymisvaikeuksista. Uskaltaisikohan sitä omin päin ottaa tähän kiertoon 50mg disperiiniä...Sitähän käsittääkseni toisinaan käytetään?!?

Riio: ja muutkin asiasta kiinnostuneet: vielä tämä hoitokierros pysytään omalla klinikalla. Maanantaina on ultra ja sitten ensi viikolla 2. IUI...Ainakaan vielä ei ole ovisolo eli ei ole tulossa mitään supernopeaa ovulaatiota. Onneksi, sillä mies palaa huomenna jenkkilästä. Ainut positiivinen asia tässä viikonlopussa :heart:

Yhtä vielä kyselisin kaikilta, että miten selviydytte vauvavierailuista. Mulla olisi edessa vierailu vastasyntyneen luo. Oma olo on niin ristiriitainen. Toisaalta haluaisin nähdä vauvaa, pidellä sylissä ja olla aidon innostunut ja iloinen rakkaan ystävän puolesta, mutta toisaalta pelkään vauvan herättävän itsessäni taas ne kaikki kamalat kateuden, katkeruuden ja ennen kaikkea surun tunteet: vauva ja uusien vanhempien into ja ilo on niin konkreettinen muistutus siitä, mitä itseltä puuttuu ja mikä itselle on tällä hetkellä se kipein asia elämässä :ashamed:
 
Astridille iso haluas ja voimia jatkoon. :hug:

Mä en oikein selviä noista vauvavierailuista. Ihan lähiaikoina ei ole onneksi tarvinnutkaan, mutta nyt taas on yhdelle parhaista ystävistä tulossa vauva, enkä ole jaksanut pitää häneen yhteyttä. Olen siitä kovin surullinen, mutta en vai pysty iloitsemaan hänen puolestaan. Se tuntuu tosi pahalta. Tiedän, että mun täytyisi mennä katsomaan vauvaa sairaalaan kun se syntyy, mutta mua ei yhtään huvita. Tällä hetkellä olen vaan katkera ja surullinen ja tiedän kuinka muhun sattuu kun vanhemmat ovat innoissaan. Olen miettinyt miten pääsen tästä tunteesta eroon, mutta en ole löytänyt muuta ratkaisua kuin se että toimin niin kuin parhaaksi tuntuu. Olen varmaan vielä niin alkutaipaleella tämän lapsettomuuden kanssa etten oikein itsekään vielä ole käsitellyt aihetta tarpeeksi. Haluan sallia itselleni ne kaikki tunteet mitkä tämä paska herättää, jotta voin joskus nousta tästä suosta. Ne fiilikset on pakko käydä nyt läpi. Ystäväni tietää lapsettomuudstamme, joten olen ajatellut sen niin, että hän ymmärtää yhteydenpidon vähyyteni, jos haluaa. Olen tässä asiassa anakin nyt itsekäs, toivottavasti se muuttuu jossain vaiheessa.

Sitten kaipaisin teidän neuvoja. Mulle pitäisi tehdä toinen inssi luonnolliseen kiertoon tässä kuussa, mutta ovis menee lauantaille(tai ovisplussa). Onko kenellälkään kokemusta siitä, että tällaisessa tilanteessa olisi ovista hidastettu tai aikaistettu lääkkäällisesti? Onko se mahdollista? Jostain luin, että jollakin oli annaettu jarrutuspiikkiä viikonlopun yli ja sitten irroituspiikki sunnuntaina ja maanantaina oli tehty inssi. Mitä luulette, olisiko tällainen mahdollista tehdä?
En kehtaa soittaa tästä klinikalle, kun ne sanoi ultrasuaikaa tilatessa, että katsotaan sitten miten munikset on kehittyneet ja tehdään sen pohjalta päätöksiä.

Me muuten ollaan mietitty että otettaisiin koira, mä olen niin inoissani asiasta. Ollaan mietitty sitä jo ennen lapsettomuustutkimuksia, mutta nyt kun asia varmistui, ettei meille ilman hoitoja lasta tule (jos niilläkään), niin jotenkin koira-asia tuli vielä enemmän ajankohtaiseksi.

Ja mun kierto on siis 29 päivää, jos joku haluaa päivittää.

Nyt toivotan kaikille naisille hyvää lapsettomien lauantaita, toivottavasti tämä on kaikkien meidän osalta viimeinen sellainen!
 
Joo mut voi laittaa taustaileen johonkin! :(
Joo me pidetään väliä vielä tääkin kierto!! :( Me lähetään Riikaan ja ei oo varaa lähtee jos tehdään inssi, ja mä tiedän että puoliso haluaa lähtee sinne reissuun ym. ni mennään sit :) ?
Ja ens kuussa on sit klinikan kesälomakin mut sanoin sinne että soittelen kun mulla seuraavan kerran menkat alkaa niin ne sano itekin sit et joo katotaan ja lasketaan niitä päiviä sitten.. Että odottelu senkun jatkukoon.. Tässä alkaa todella oleen niin sellanen olo että vois jo luovuttaa pikkuhiljaa mut ehkä se tästä.. :/ Mulla menossa muuten kp2
 
Vadelmaunelma, mietin jo nyt miten kieltäydyn ristiäisistä ym. kun kaveri saa jo toisen lapsen elokuussa.. ei varsinkaan voi vähempää napata jos ite on pahimman piikitysten, punktion ja muun hoitorumban keskellä! Ja taitaa ajottua ehkä juurikin sillein "kivasti" sekin juhla että jos itelle tulee hoidostakin vaan pelkkää negaa ni todellakin kierrän mahdollisimman kaukaa kaikki vauvojen näkemiset!! :'(
 
Linnia ja Tytti :hug:

Kellopeliappelsiini: Tervetuloa :wave:

Vadelmaunelma: Musta on mukavaa käydä ystävieni pienokaisia katsomassa :) Nytkin olen menossa kyläilemaan ystäväni luo, jolla laskettu aika parin viikon sisällä. Mä olen puhunut ystävilleni avoimesti lapsettomuudestamme ja heiltä olen saanut ihanasti tukea ja kannustusta. Kun kuulen jonkun juuri alkaneesta raskaudesta, sisälläni käy kateuden puuska, mutta kun vauva syntyy, on ihanaa nähdä ystävieni onneliset ilmeet :D Täytyy kyllä sanoa, että kun lapsettumuus oli vasta tuore asia, suhtauduin katkerammin läheisille syntyviin lapsiin. Jotenkin asia tuntuu nykyisin ihan luonnolliselta. Ehkä se, että tällä hetkellä olen taas oikein toiveikas hoitojen suhteen myös helpottaa asiaa ;)

Mukavaa lapsettomien lauantaita :flower:
 

Yhteistyössä