Odotuksen odottajat! Osa III

Astrid: Kuinka paljon teillä oli niitä siittiöitä siinä inssissä? Ja minkä kokonen rakkula? Oliko se jo ihan sisäänpäin vetäytynyt vai kupruiliko pinta? Vai mistä se lääkäri näki, että oli puhkeemassa? Omia mahdollisuuksia tässä yritän laskea. :p
 
Astrid: Onnea hurjan paljon täältäkin :heart: Aivan mahtavaa!!

Iines-74: Meilläkin siis tärppi tuli nimenomaan inseminaation avulla. Plussakierrossa tosiaan testasin ihan puhtaan negan pp12 ja olin ihan maissa ja masentunut...kunnes ei ne menkat sittne alkanutkaan ja muistaakseni testasin samoin kuin pantsukin pp14 tosi haaleenvaaleen plussan, joka sitten parissa päivässä vahvistui selkeeksi plussaksi. Eli toivoa on, älä vielä heitä kirvestä kaivoon =)

Pantsu: Mäkin käyn usein täällä yhä lukemassa kuulumisia ja onnellisia plussauutisia...jotenkin en vaan osaa olla poiskaan, tää on ollut itselle niin hurjan tärkee paikka silloin, kun odotus oli vain suuri haave ja elämä välillä tosi raskasta...
 
Astrid Onnea!! :) <3

Joo-o menkkoja odotellessa.. :mad: en tiedä onko klinikka auki helatorstain jälkeisenä perjantaina 22.päivä ja me lähdetään Riikaan 22.päivä illalla ja tullaan sitten maanantai iltana takasin joten kohta se jää tääkin kierto väliin ellei noi menkat ala!! :mad: vituttaa meinaan pikkasen.. maha ja rinnat kipeet mut eipä sit mitään muuta.. Kaikki nyt on aikalailla kiinni siitä että kuinka toi klinikka on auki.. noh noh.. tässähän sitä turhautuneena odotellaan vain.. Huoh..
 
Heips teille!

Käyn kyllä lueskelemassa kuulumisianne, vaikken olekaan itsestäni antanut kuulua nyt useampaan päivään. Koska hoitojen suhteen ei ole mitään uutta. Ensi viikolla aika sumujen aloittamisultraan...
Sitä ennen kärvistelen ennenkokemattomia kohturepäisyjä ja juilimisia. Vissiin se aukiolotutkimus satutti jotenkin... kamalia kouristuksia tulee niin että niihin jopa herää öisin. :(

Jastu: Jospa ne sieltä nyt tulisi! Menkat on ärsyttäviä! Alkavat sillon kun niitä ei tahdota ja sit JUST kun niitä odotellaan niin ei kuulu ei näy. :kieh: On kun pilkkaa konsanaan...

Sannuli: Kiva, että oot kuitenkin täällä vielä samassa pinossa, kun kesäläisistä otit varaslähdön aikaisempaan pinoon! :)

Plamsu: Mites töihin paluu sujui? Kyllä miekin oon pari kertaa "mokaillut" töissä, mutta sitkeesti vaan jatkanut pää pystyssä!

Taikapapu: Toivottavasti sun inssi tuotti nyt tulosta ja siun kohdussa ois täysi kuhina meneillään!

Mulla ois nyt kysymys näille sekundaarisille, eli pikkuvadelma, tvvo ja risupesä, dreamer78, Kirma ja Tinkerbelle.

Jos haluatte lisätietoja aiheestani, niin tuosta "¤ Kesän 09 ivf/ivm/icsi/pas ¤" -ketjusta voi lukea viimeisimmän kirjoitukseni.

Kysessä siis se, että täytetään tänään loppuun ne paperit sijaislapsen saamiseksi.
Ja sit siinä sossu kirjoitti semmosesta "käynnistyskorvauksesta". joka oli vähän yli tonnin.
Jolla siis pitäisi ostaa vauvalle (joka voi olla iältään 0-3) tarpeellisia tarvikkeita.
Ja eihän meillä ole MITÄÄN! Ja eihän kaikkea tonnilla saa.
Niin mietin, että mitä ne vauvat sit tarvitsevat? Amme, potta, hoitopöytä ja sänky tulee mieleen. Ja tietty vaunut/rattaat, vaatteita ja leluja.
Mut ei me kyllä ihan hirveesti mitään leluröykkiötä saada ostettua. Säästötkin menneet aika hyvin näihin hoitoihin. :ashamed:

Voisin tietty mennä urkkimaan pikkulasten koteihin, kun tutuilla niitä on, mutta sekin tekee liian kipeää niissä vauvaperheissä ravata.
Ja juu, oon tosi paljon hoitanut vauvoja, keskosmonikoista lähtien. Mutta en oikein tiedä paljon mikäkin maksaa ja minkälainen sen aloituspaketin pitäs olla varsinkin kun pitäis varautua vastasyntyneestä taapero-ikäiseen lapseen.
Niin ja sitteri tietty, ja puuhapeitto, pulloja... :eek:

Eh. Ajattelin, että tää ois hillitympi paikka kysäistä asiaa, kun en halua tätä missään pahemmin kuuluttaa.

Toivoopi Bee ja miljoona (ihanaa) ajatusta päässä. :heart:
 
Rouva B Mulla on tosi kauan niistä vauva-ajoista (yli 10 vuotta) mutta aika paljon tavaraa hankin sillon kirpputoreilta, niinkun turvaistuimen ja vaunut. Äitiyspakkauksessa on paljon tarpeellista joilla pääsee alkuun, mutta sitä ei taida sijaisvauvalle saada? Sukulaisilta ja tutuilta saa kans melkosesti vaatteita ja leluja. Ei mun mielestä lapsella tarvi kauheita leluröykkiöitä olla, itseasassa mun poika on tykänny enemmän ihan itsetehdyistä, askarrelluista leluista ;) ja vaikka ois kuinka hieno kaupan lelu niin ei se lapsi sillä kauaa jaksa yksinään leikkiä.
Ei mulla koskaan ollu mitään itkuhälyttimiä tms. krääsää. Aika paljon myydään kaikkee mun mielestä turhaa mitä ei edes tarvi. Rintapumppua sain lainaks tutulta, mutta silti helpompaa oli lypsää käsin (siis ihan yleisenä esimerkkinä, vaikka ei nyt taas koske sijaislasta). Suurin menoerä tais olla vaipat, pampersit on kalliimmasta päästä mutta myös laadukkaita eli niitä kuluu vähemmän. Toisaalta oon harkinnu seuraavaks kestovaippoja jos semmonen tilanne vielä tulee. Säästys ympäristöökin kun ne ei jää lojuun sinne jätevuoriin vuosikymmeniks (sadoiks?) :saint:
Saisitteko sijaislapselle lapsilisää tms. tukee? Mulla lapsilisät on aina riittäny paremmin kun hyvin, en tiedä kuinka (terve) lapsi muka kuukaudessa kuluttais jonkun 100e.. mä nyt oon tietysti melko pihikin :ashamed: pakko se varsinkin nykyään on koittaa säästelläkin siinä missä voi.

Tulipas nostalginen olo kun rupes muisteleen noita vauva-aikoja..ne on NIIN kaukasia jo... ja samalla epäuskonen että sellasta vielä vois tulla :|
 
Risis: KIITOS :flower: Kirppareilta tosiaan voisi löytyä siistejä vaatteita ja tavaroita.
Äitiyspakkausta kaipailisin, mutta se tosiaan postitetaan biologisille vanhemmille jo ennen vauvan syntymää... Niin en pääse sitä käpälöimään. :)
Kestovaippoja meinasin minäkin sitten omalla käyttää kun hän saapuu. Mutta en kyllä sijoituslapsilla, koska he tulevat lyhytaikaisiin sijoituksiin ja ovat iältään tosiaan vastasyntyneistä 3-vuotiaisiin. Eli pitäs aikamoinen kestovaippakavalkadi olla. :D
Tai noh, jos ne ostas koko vaippa-iälle kerralla, niin sittenhän se vois kannattaakin!

Ja juu, lapsen lapsilisät tulis sitten meille. Ja lisäksi lapsen kulut korvataan kyllä sosiaaliviraston toimesta. Mutta tähän aloitusrumbaan saa vaan ton tonnin, ja eihän sillä saa edes rattaita ja vaunuja, ainakaan uutena. Ja kuitenkin pitää aika hyvää laatua ostaa, jotta ovat turvalliset ja kestävät useammalla lapsella, ehkä sitten sillä omallakin! ;)

Mielessä olikin nyt kartottaa kaikki semmoset jutut, joita lapsi tarvitsee välttämättä heti. Loput tilpehöörit voidaan sitten ostella vähän kerrallaan. :D

-Bee
 
Hello!
Mukavaa, että te plussanneet jaksatte seurata meidän muiden kuulumisia. Ja teistäkin on mukava kuulla =)

Uusille :wave: tervetuloa mukaan!

Jastu: toivottavasti menkat alkaa hyvin aikataulussa! Tuntuu että tää ainainen aiktaulun sovittaminen kaikenlaisten taukojen yms kanssa on todella rasittavaa... Itsellä kun odotin menkkoja alkavaksi, kierto venyi 7 päivällä, pöh!

Plamsu: :hug: voimat ei aina riitä kaikkeen ja nää hoidot menevät kyllä ohi kaikesta muusta. Voimia töihinpaluseen!!

Taikapapu kiitos tsemppauksesta, sulle hyviä piinailuhermoja db

Iines-74: Älä vielä heitä pyyhettä kehään, db täältä että olisi onnistunut!!

Rouva B
: Teillä kuulostaa olevan mukava projekti, hyviä kirppislöytöjä sitten tekemään =)

ON: Huomenna on sit tosiaan folliultra, kai jotain on kasvanut kun munasarjoihin välillä jomottaa. Viimeksi tosin oli vain 1 johtofolli kasvanut. Sivuvaikutuksia on clomeista ollut enemmän kuin viimeksi. Olen jo monet lakanat yöllä hikoillut läpimäriksi (yäk!) ja nyt aamulla pitkästä aikaa iski myös migreeni (alkaa onneksi jo helpottaa).
 
RouvaB: Kovasti tsemppiä tarvike hankintoihin. Sijaisperheenä oleminen kuulostaa minustakin harkitsemisen arvoiselta vaihtoehdolta =). Mutta tässä vaiheessa ei taida voimavarat riittää muuhun kuin hoidoissa ravaamiseen ja normaaliin elämään.

Verve: Tsemppiä ultraan B)

Mie pistelin Pregnylin eilen illalla, huomenna inssiin =) .
 
Rva B: Ihanalta kuulostaa teidän suunnitelmat! :heart: Ja kukkia :flower: :flower: annan siitä, että haluatte antaa turvallisen kodin vaikka vähäksikin aikaa pienille lapsille! Se on tosi hienoa ja varmasti antoisaa myös teille. Tosiaan, vauvantarvikkeet maksavat tosi paljon!

Turvakaukalon hankkisin kyllä uutena, koska jo viisi vuotta vanha turvaistuin saattaa olla hapertunut (styroksiosat). Muutenkin, jos ostaa tuntemattomalta, ei voi ihan sataprosenttisen varma olla, etteikö se olisi ollut mukana onnettomuudessa. Kaikkia vaurioita ei pysty näkemään päällepäin.

Tällaisesta osoitteesta http://bellabambina.fi/catalog/index.php?cPath=21_22 löytyy verkkokauppa, joka myy käytettyjä, hyväkuntoisia vaunuja. Vaunuja on hyvin myynnissä myös esim. Huuto.netissä. Vaatteita löytää varmasti halvalla kirppiksiltä ja kannattaa tsekata vaateliikkeiden alet. Minäkin ostin jo kaksi bodya, 3?/kpl. :ashamed: Kestovaipat säilyttävät muuten hyvin jälleenmyyntiarvonsa, joten vaikka alkuinvestointina ne ovat hintavia, ne varmasti saisi myytyä uudelleen eteenpäin. Ja onhan niitä kai helppo tehdä itsekin, tosin en ole vielä kunnolla perehtynyt niiden saloihin.

Rosettalle tsemppiä inssiin! Kunpa tämä kolmas kerta toden sanoisi! b=)d

jastu: Toivottavasti aikataulut eivät sotkeennu menkkojen takia!

ON: Tänään oli nt-ultra ja siellä oli kaikki mainiosti. :heart: Turvotusta oli vain vähän, 0,8mm:ä. Tyyppi oli kädet poskilla koko ajan, joten 3D-kuvasta ei juuri näkynyt kasvoja. :D Tällä kertaa itkin vuolaasti, jotenkin jännitin ihan hirveästi ja se kaikki purkautui ultrassa. Veriseulakin otettiin, sen tuloksia odotellaan pari viikkoa.

-Pantsu 11+2
 
Rva B, sulla on mielenkiintoinen tilanne!
Kuten pantalaimon sanoi (onnea muuten IHAN HIRVEÄSTI, elät nyt toivottavasti tähän astisen elämäsi parasta aikaa! Minä ainakin olin onneni kukkuloilla raskausajan, tuntui, että näytinkin paremmalle ;) ) turvaistuin kannattaa ostaa uutena. Nykyään myydään niitä semmoisia, mitkä käy ihan pienelle-> 6v asti. Kaukaloa tuskin sitten tarviitte.
Sängyksi voisi mennä matkasänky (ei oo kallis) jos ette pinnasänkyä hommaa. Meillä tuo pian kolmevuotias nukkuu edelleen pinnasängyssä, että pitkäikäinen se kyllä on. Sitten sänkyyn sopivat lasten petivaatteet ja lakanat, yövalo. Hoitopöydäksi riittää vaikka semmoinen paksu alusta, mutta jos tarviitte lipastoa tms. pienen vaatteille niin silloin minä ainakin ostaisin hoitotasollisen.
Rattaat/vaunut on tietysti ihan ehdoton, kolmevuotiaskin istuu vielä rattaissa. Ja meillä kyllä itkuhälytin oli kovassa käytössä ulkona nukuttaessa, mutta tämä riippu minkälaisessa talossa asuu, nukuttaako parvekkeella vai toisella puolella pihaa.
Potta juu ja sitten jos lapsi on isompi, niin meillä ainakin on pottaa parempi tuo pöntön supistaja, ei tarvii kakkaa putsailla potan pohjasta;) Amme saunaan+kylpyaine+shampoo. Ja perusrasvaa jos lapsi on kuivaihoinen. Syöttötuolin varmaan saatte kirpparilta, siihen liittyen sitten ruokalaput, lautaset ja nokkamukit, lapsen käteen passaavat lusikat.
:eek: Tää listaus on loputon!! Millä ihmeen rahalla me on nuo kaikki oikein ostettu!! Tuo teidän saama tonni on kyllä melkoisen pieni summa!
Lopetan nyt tämän miettimisen, säikähdät pian loputonta listaa :whistle:
Onnea tavarataivaaseen!

tinkerbelle, vaikka piikitin puregonia ivf:ssä isolla annostuksella, ei mitään sivuoireita tullut. Se on aika ihanaa ainetta! Menkkojen aikaan sitten kylläkin hikoilin ihan älyttömästi
kun hormonit poistu elimistöstä.
Meillä myös joka kuukausi on ihanteellinen tilanne raskauden alkaa, ollaan molemmat miehen kanssa loistokunnossa, mutta silti kestää. Tämäkin on kyllä melko ressaavaa, kun aina pitää joka kuukausi antaa itsensä ajatella, että mitäs jos nyt..? Vaikka tietää, että miksi nyt kun ei kuukausi sitten.
Tuolla pian kolmevuotiaallakin on niin hirveä vauvakuume..surettaa kun puhuu aina vauvoista ja hoitaa tunteella omaa vauvanukkeaan. Kaikki meidän kaverit on vauvapuuhissaan jo toisella kierroksella, vauvamahoja tai pikkuvauvoja on joka puolella. Tuon pienen pää ei sitten voi käsittää, että miksei meilläkin ole omaa pientä :'(

Peukkuja kaikille missä tilanteessa olettekin ja nauttikaahan kevätkeleistä :wave: Paitsi täälläpäin kylläkin sataa..

Ai niin, tvvo, kerroit kyllä taas uutta tietoa! Aika ällistyttävää, että periaatteessa monta viikkoa plussatestistä tullut keskenmeno onkin vielä kemiallinen.. :eek:
 
Noniin nyt on pienen pientä tuhrua havaittavissa että nyt odotetaan ja toivotaan että menkat alkais todella sit kunnolla tänään.. Meinasin kyl klinikalle soitella vaikkei sit kunnolla ois alkanutkaan ja kysyä nyt ensinnäkin sitä että onko ne auki sillon 22.päivä.. Mutta mä mietin sit sitäkin et jos se inssi tehdään kp14 tai kp16 niin onko se koko inssi sit ihan tuhoon tuomittu kun sitä ei tehdä sillon kp15?? Tyhmä kysymys mut en oo ihan varma asiasta.. Meinaan et jos jo valmiiks voidaan sanoo et tuskin onnistuu niin mitäpä järkee siinä sitten.. Niin mulla tosiaan käytössä clomit ja pregnyl.. Clomien annosta ainakin viime puheiden mukaan nostetaan nyt sit 100mg/päivä..
 
Olipa ihana lukea Rouva B:n suunnitelmista!! Itse asiassa meilllä on myös sijaislapsi suunnitelmissa, tuli sitten toinen biologinen lapsi tai ei. Toki sijaisvanhemmuus siirtyy tulevaisuuteen jos nyt onnistumme raskautumaan. Tällä hetkellä toimimme tukiperheenä, se on hyvä "ensiaskel" sijaisvanhemmuuteen (kiinnostuneet voivat kurkata www.pela.fi).

Rouva B:lle ja muillekin vielä noista hankinnoista - me ollaan ostettu suurin osa vauvan tavaroista huuto-netistä, vaatteita myös suureksi osaksi lastentarvikekirpputoreilta. Meidän asuinpaikassa on superhyvä lastentarvikekirppis säännöllisesti. Huuto-netistä löysimme mm. ihanan pinnasängyn 30 e ja erinomaiset matkarattaat 40 e. Vaunut oli satasen luokkaa, oikein toimivat ja nätit nekin.

Meillä parhaat hankinnat oli ehdottomasti kantoreppu, useita kantoliinoja (nekin huutonetistä :) ) , kova hoitolaukku jossa purkit pysyy pystyssä ja järjestyksessä (kirppikseltä 10 e, uusi!) sekä puuhamatto jossa vauva viihtyi hetken että sai pyykit kuivumaan :D

Tuhat euroa on tosiaan aika vähän, mutta yllättävän pitkälle sillä voi päästä kun ostaa käytettynä!

Sitten omaa pissitikkuasiaa :p - tänään ovulaatiotikussa melkein plussa, mikä meinaa että huomenna on Pregnylin tuikkaus edessä. Sitten vaan peitot pöllyämään ja piina alkakoon..
Allekirjoitan Kirma täysin tuon pohdintasi siitä, kuinka joka kuukausi toivo nousee kierron loppua kohti korkealle ja sitten tullaan rytinällä alas. Mä sain kaksi selvää haamuplussaa viime kierron lopulla clearbluella ja ehdin jo ajatella että VIHDOIN - kunnes seuraavana aamuna testit näyttivät negaa ja pettymys tuntui lähes sietämättömältä.

Kaikkien plussauutiset on iloisia, mutta jotenkin se tuntuu ihan erilaiselta kun pitkänmatkalaiset näitä ihmeitä saa kokea. Kaikille siis hirmuisesti onnea matkaan :heart:
 
Torstai 7.5.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Plamsu75.......01/06...........................................................9/28
Rouva B..............3v........1.ivf tulossa,3IUI,puregon............15/?
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................23/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................34/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?
Sannuli-81.....8/07.............2.ivf vko 20,puregon...............4/27


IUI.
Vadelmaunelma....syksy07...2.IUI....menopur,pregnyl,terot....6/27
verve..........11/06.............iui, clomit, pregnyl.....................9/29-34
Katriina77....10/07........3.IUI,............................................9/28-31
Rosetta.......7/07............3IUI,clomit,menopur,pregnyl........14/27-29
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................20/?
Riio..........3/07...............2.iui, puregon, pregnyl....................28/40
jastu...................yk4....4.iui, clomit,pregnyl...................31/30-34
Evenstar.............yk3.....2.IUI, metut,clomit.......................47/26-79



Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
PikkuMyy-82....11/07..........................................................6/26-28
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
Tinkerbelle........yk12............Pregnyl+luget.....................12/27





Piinailijat
Taikapapu......1v............2.IUI,clomit,luget.....................14/30 pp2
Linnia..................05/06....5.IUI....puregon,pregnyl....25/24-29 pp13
tytti82.............1v.............1.IUI....................................?/?........pp13
Iines-74......n.4v...2.IUI...clomit, menopur, pregnyl...28/27-30 pp14





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl
tvvo.........km 3/09, km 4/09


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.....1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86...n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 astrid...................4v........4.IUI, menopur,pregnyl


****************
 
Täällä ei kuulu ainakaan hyvää :( hirveä selkäsärky ja ihan vähän tuhrua havaittavissa. Aivan normaaliin tapaan menkat alkaa sitten joko huomenna tai seuraavana yönä. Harmittaa, mutta toisaalta en odottanut inssiltä mitään. Nyt odotan vaan syksyä, jotta päästään icsiin. Onhan tässä kaksi inssi näillä näkymin välissä, mutta silti.

Ärsyttää vaan itseni, kun ehdin kuitenkin haaveilla...mitäs jos meille tässä kuussa tuleekin plussa. Toisaalta en ole antanut itseni niin pitkään aikaan haaveilla, että varmaan on joskus ihan hyväkin vaan unelmoida.

Mites muilla piinailijoilla, toivottavasti parempia uutisia!
 
Rouva B: Mekin ollaan mietitty tuota sijaisperheasiaa, mut jotenkin ei osaa laittaa asiaa eteenpäin ku hoidot on kesken. Kovasti tekisi mieli laittaa asiaan vauhtia mutta siinäkin taitaa mennä aika kauan että sieltä sellaisen pienen lapsukaisen saisi. Pitääkö siinä muuten käydä joku kurssi ensin? Kyselen varmaan tyhmiä kun oon jotain lukenut mutten nyt muista :ashamed:

Rosetta: Onnea inssiin! :heart:

).( Kovasti keksin kaikenlaisia raskausoireita mitä ei uskalla ääneen edes sanoa. Mutta luulen että menkat alkaa kuitenkin :( Niinhän ne on aina alkaneet vaikka kuinka olen toivonut ja "löytänyt" muka oireita. Eipä auta muu ku ootella ja piinailla vielä päivä tai pari. Raskaustestejä mulla ei ees oo kotona, tuskinpa niille käyttöä oliskaan...

Tsemppiä muille piinailijoille!

Aurinkoista päivänjatkoa!
 
No niinhän siinä tietysti kävi että testasin ihan puhtaan negan tänään. Ja menkatkin varmaan alkaa ihan näillä hetkillä, siltä ainakin tuntuu.

Vaikka odotuksia ei ollutkaan, tultiin taas kovaa ja korkeelta alas. Tällä hetkellä ryven melko syvissä pohjamudissa. Töissä on ollut tosi tuskasta olla, kun ei tiedä pääseekö itku vai nauru. Tää touhu on semmosta vuoristorataa, että huhhuh. Yhdellä hetkellä tän asian kanssa on ihan ok, ja seuraavalla jo tosi syvällä. Se itseni tsemppaus ei ihan tuottanut tulosta, ainakin nyt tuntuu niin. Tästä ei voi enää kun nousta ylöspäin. Ensin pitää rypeä kunnolla ja sulatella tää asia.

Tsemppiä muille!
 
Iines-74: :hug:

Täälläkin alkaa tuntua menkkamaisia tuntemuksia, blaah ei jaksais millään. Nyt jo pelottaa miten huomenna jaksaa töissä jos ne alkaa... Tää on kyl tosissaan yhtä tunteiden vuoristorataa
:headwall:
 
kirma Eli olen saanut keskenmenot rv5 eli viikon päästä plussatestistä. Silloin raskaudet on laskettu kemiallisiksi koska takana ei ole ultraa jossa olisi varmistettu alkiota tai mitään raskauteen viittaavaa. Eli ei kemiallinen ole enää monen viikon päästä plussaamisesta, raskausviikkojen laskeminen alkaa jo edellisistä kuukautisista eli plussatessa on jo rv4. Kemiallisessa testi voi näyttää vielä plussaa (ei kuitenkaan hirmu tummaa) rv5, joskus jopa kauemminkin.

mitä vauva tarvitsee: Mielestäni vaaville pakollisia on kaukalo (en ostaisi käytettyä), vaunut, sänky, muutamia leluja, vaippoja, babysitteri ja vaatteita. Perusvoide, Bepanthen, korvatopsit, hiusharja, vanutyynyjä ja pesuamme. Pesuöljy ei ole pakollinen, itse en koksaan käyttänyt koska vaavi tulee liukkaaksi. Vaatteita saa kirppareilta tai paketteina huuto.netistä ja alennusmyynneistä. Lapsilisä menee meillä lapselle säästöön, vaikka niin ei kuuluisi olla. Lapsellamme on myös keskosuudesta johtuen sairaus joka vaatii säännöllistä lääkitystä, vakuutus korvaa lääkkeet.
Suurin osa vauvoille myytävistä tavaroista on vanhempia varten, ei lapsi niitä kaikkia tarvitse. Vähemmälläkin tulee toimeen. Meillä oli aivan liikaa vaatteita, ei niitä tullut läheskään kaikkia käytettyä. Siihen kannattaa varautua että lapsi puklaa ja silloin pyykkiä tulee paljon päivässä, kokemuksesta voin sanoa! Eniten lapsi tarvii rakkautta ja turvallisuutta, pienemmällä materiaalilla kyllä tulee toimeen. Niin ja hajusteeton pyykkipulveri ja jos haluaa niin huuhteluaine. Hoitopöytää meillä ei koskaan ollut. Pesukoneen päällä oli hoitotaso.
Hattua nostan kaikille sijaisvanhemmille, itse en siihen pystyisi. =)
 
Taikapapu haluatko muokata vielä sen verran tuota päivitystäsi että lisäät mut? Kotiyrittäjiin taidan vielä kuulua kun kotioloissa pregnyliä pistelen.

Siis: Tinkerbelle........yk12............Pregnyl+luget..........12/27


(Voin toki itsekin päivittää mutta ajattelin etten vie turhaan palstatilaa :) )
 

Yhteistyössä