Odotuksen odottajat! Osa III

tytti82: Eipä tällä hetkellä oo oikein mitää oireita, inssin jälkeen muutamat päivät nippaili oikealta puolelta aina kun yski. Nyt ei mitään oireita. Että tuskinpa täälläkään onnistumista tulee :( Jaksamista Sinulle kuulosti polttarit kyllä aika tuskasilta :hug:

Pikky-Myy82: Jaksamista :hug:
 
Heippa kaikki! Laitan vaan pikaisesti omat juttuni. Pitää tulla paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan muiden juttuja.

Eli jos joku jaksaisi päivittää. Nyt on kp 10/30-40 ja se toinen IUI pitäs olla tässä kierrossa. Huomenna on folli ultra, saas nähdä.
 
Maanantia 4.5.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Plamsu75.......01/06...........................................................6/28
Rouva B..............3v........1.ivf tulossa,3IUI,puregon............12/?
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................20/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................31/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?
Sannuli-81.....8/07.............2.ivf...........................................?/?


IUI.
Vadelmaunelma....syksy07...2.IUI....menopur,pregnyl,terot....3/27
verve..........11/06.............iui, clomit, pregnyl.....................6/29-34
Katriina77....10/07........3.IUI,............................................6/28-31
Taikapapu......1v............2.IUI,clomit,luget..........................11/?
Rosetta.......7/07............3IUI,clomit,menopur,pregnyl........11/27-29
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................17/?
Riio..........3/07...............2.iui, puregon, pregnyl....................25/40
jastu...................yk4....4.iui, clomit,pregnyl...................30/30-34
Evenstar.............yk3.....2.IUI, metut,clomit.......................44/26-79



Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
PikkuMyy-82....11/07..........................................................3/26-28
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?





Piinailijat
Linnia..................05/06....5.IUI....puregon,pregnyl....22/24-29 pp10
tytti82.............1v.............1.IUI....................................?/?........pp10
Iines-74......n.4v...2.IUI...clomit, menopur, pregnyl...25/27-30 pp11
astrid...................4v........4.IUI, menopur,pregnyl.......28/28-35 pp14





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl
tvvo.........km 3/09, km 4/09


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.....1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86...n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS


****************


 
Huomenta!

testasin siis uudestaan tänään ja edelleen viiva tuli. Mutta ei se ihan yhtä vahva ole kuin kontrolli. Aattelin vielä testata uudelleen parin päivän päästä, kun haluaisin vahvat viivat testiin... Höh. Pitäiskö sen olla jo vahva se viivan?

Taikapapu onnea ultraan!

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 

Siis eikö kellekään ole tehty IVF:ää pitkän kaavan mukaan? Oonko ihan yksin tässä veneessä? :eek:

Minua ihmetyttää siinä yksi asia.
Se, että kun ne jarruttavat sumut aloitetaan oviksen jälkeen.
Niin mitäs, jos munasolu olisikin hedelmöittynytt??
Tarkottaisiko sumujen aloittaminen hedelmöittyneen munasolun "abortoimista", koska sumut aikaansaavat kuukautiset romahduttamalla hormonitasoja?

Tätä mietin.
Koska NYT näyttää donna ovista (kp 12, ikinä ei ole ollut näin lyhyt kierto!). Ja sumut aloitettas kp 21 tai 22.

Höh.

Astrid: Hieno uutinen! Ja tiiät varmaan ettei sen tarttee mikään vahva viiva olla. Positiivinen sun testis on! :D

-Bee
 
Astrid: Onnea plussasta! :flower: Kyllä se plussa on, jos testiviivaan tulee väriä. :D

Rva B: Tuolla taitaa olla juuri aloitus, jossa joku oli plussannut kesken sumujen. Eikös Synarela olekin juuri jarrulääke, jota käytetään pitkässä kaavassa? Eli ei se välttämättä estä hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymästä tai abortoi jo kiinnittynyttä alkiota. Mutta tosiaan, mun tiedot IVF:stä on täysin tämän palstan varassa, joten... :ashamed: Tuossa vielä linkki siihen aloitukseen: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397730
 

Pantalaimon ja Risis KIITOS!
En minä vaan osannut löytää yhtään avausta aiheesta! :ashamed:
Näyttää tosiaan siltä, että nyt jostakin (?) syystä siellä munasolu itse kypsyisi. Tämä on mulle aika tavatonta, joten en tietty odottele, että nyt nappaisi. Onneksi ei tule pettymystäkään, kun on IVF-hoidossa kuitenkin. On niin hyvät aseet plussan saalistamiseen.

Vaikka tiedän, että en tästä kierrosta plussaa saa. Kun minähän tulen raskaaksi alkutalvesta, ja synnytän kesällä.
Näin oon aina itselläni tän raskaus-asian nähnyt, ja näin vahvasti oletan, että tapahtuisi.
Siksi siis odottelin viime vuoden alkutalvella kovasti plussaa ja hätäännyin kun sitä ei tullut.
Nyt taas en odota mitään ennen alkutalvea.

Heh, nää on taas näitä intuitio-juttuja. Ne pitää mulla kyllä aina paikkansa. Eli eiköhän tästä kierrosta nega tule.

Kiitos teille avusta ja olemassaolostanne. :heart:

-B
 
Astridille Onnea :flower: Plussaa on jos vähänkin näkyy 2 viivaa =)
Huh Riio, sun pistos-operaatio kuullosti hurjalta, onneksi kaikki meni sit kuitenkin hyvin!
Pikky-Myy82: :hug:
Taikapapulle tsemppiä ultraan ja inssiin.
Itsellä on ens perjantaina folliultra ja sit näkee tehdäänkö ens viikolla toinen inssi. Huomenna taas syön viimeisen clomin. Kyllä olen ollu taas oikein superpaskalla tuulella ja mies joutuu kärsimään mun murahtelut :ashamed:

Muoks: Beelle tsemppiä IVFän!! db Toivotaan, että sun intuitio olisikin väärässä ja raskaus alkaisi nyt kesällä ;)
 
Onnea Astrid!!!!!

Täällä mennään kohti komatta ja viimeistä inseminaatiota. Toivo on jo näihin tehottomiin hoitoihin menny, kunhan kahlaan pakollisena läpi!!!

Täällä on syöpötelty Clomeja taas muutamat päivät, huomenna viimeinen tabu. Perjantaina on seurantaultra ja epäilen inssin olevan maanantaina?? Kuumia aaltoja on ollu tässä kierrossa enemmän kun aikaisemmin ja päätäkin kivistellyt....

Uskomatonta mutta polilla sanottiin että poli menee tän viikon jäljeen kiinni 8.5 ja aukaistaaan syyskuun puoli välissä 7.9. Onpas pitkä kesätauko, neljä kuukautta :$ !!!!!!

Eipä auta muuta kun tyytyä kohtaloon, onneksi saan ajan IVF suunnitteluun syksylle jo nyt niin on mitä odottaa :)

Toisaalta ihanaa kun tulee pitkä kesäloma ja muuta ajateltavaa =) :p
 
Ihan ekaks Astridille onnittelut!!! :flower:

Täällä ei taideta taaskaan päästä testailuun asti. Tänään on jo heti aamusta ollut semmosta menkkamaista nippailua alavatsalla. Ja rintoja jo hieman aristaa, eli eiköhän ne menkat sieltä tule lähipäivinä. Palellut on eilen ja tänään, lieneekö joku tauti tulossa (sekin vielä!). Että eipä taida tarvita mennä apteekkiin testejä hakeen taaskaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iines-74:
Palellut on eilen ja tänään, lieneekö joku tauti tulossa (sekin vielä!)....
Heh, mie pitäsin tätä jo hyvänä raskaus-oireena. :ashamed:


Alkuperäinen kirjoittaja Iines-74:
Tänään on jo heti aamusta ollut semmosta menkkamaista nippailua alavatsalla. Ja rintoja jo hieman aristaa, eli eiköhän ne menkat sieltä tule lähipäivinä.
Ja tätä myös. :D

Eh....

-Bee
 
Kiitos kaikille onnitteluista =) En oikein osaa tai uskallakaan vielä olla ihan 100% iloinen asiasta. Parin kemiallisen ja yhden tuulimunan jälkeen on tullut kovin pessimistiseksi. Katsellaan! :ashamed:

Iines minustakin kuulostaa ihan raskausoireille nuo sun palelut ja nippailut. Mulla on ollut ihan samaa, vilua (lämmöt koholla) ja kurkku on ollut kipeä ja olo tukkoinen. bd!

 
Rouva B & Astrid: En tiedä miltä sen sitten pitäisi tuntua, mutta nää kyllä on ihan puhtaasti menkkamaiset juilinnat. Ja toi tautiasia, mä luulen et oon saanut vaan kylmää kun ilman takkia koko viikonlopun olin pihahommeleissa. Ei ihan usko riitä nyt tähän (pyyhe kehässä!). :ashamed:
 
Onnea Astridille :flower: Täällä on taas soiteltu klinikalle ja varattu ultraa seuraava inssiä varten. Oli taas aika kummalista palvelua - ainakin mun mielestä. Tiedustelin, että mitä tehdään, jos ovulaatiotesti näyttää sunnuntaina jo taas plussaa ja ultra maanantaina. Oletin, että inssi tehtäisiin myös tuolloin maanantaina, koska 1. iui -hoidossa myös se käytäntö, että positiivisen ovistestin jälkeisenä päivänä on iui. Nyt sanottiin, että ei tehdä vaan tehdään vasta tiistaina! Eikö se munasolu ole ehtinyt jo kuolla kupsahtaa tiistai-iltapäivään mennessä, jos se sunnuntaina jo irtoaa?!? :eek: Kyselin myös, että miten sen Pregnylin kanssa tehdään, niin ievät osanneet sanoa. "Katotaan sitten ultrassa", sanoi kätilö. Mutta entä jos taas ovuloin jo aiemmin ennen kuin ehdin ultraan... :headwall: En tajua yhtään mitään...En vaan yksinkertaisesti luota heihin, näin suoraan sanottuna. Tuo klinikka on täällä pöpelikössä ainut lapsettomuushoitoklinikka, joten sillä on monopoliasema, ei ole kilpailijoita. Lisäksi paikallinen keskussairaala ja sairaanhoitopiiri tekee omat IUI ja IVF -hoidot ultria lukuunottamatta ostopalvelusopimuksina tuolla. Eli ei niiden tarvi paljon välittää, onko asiakkaat tyytyväisiä. Täytyy sanoa, että olen kyllä tosi pettynyt.

Ja Rouva B: Mua myös kiinnostaa tuo pitkä kaava, koska olen saanut sellaisen käsityksen, että jos on endoa, niin pitkä kaava on silloin parempi kun se "tainnuttaa" endon. Tietääkö täällä muuten kukaan, että pitääkö paikkansa, että endo erittää jotain "myrkyllistä nestettä" ja haittaa siten alkion kiinnittymistä? Vilkas mielikuvitukseni nimittäin jo laukkaa sitä vauhtia, että nuo toksiset lihasnesteet selittäisivät myös 2 kemiallista raskauttani...En tiedä, mitä klinikalla vastaisivat tähän, jos kysyisin, koska siellä lääkäri sanoi, että ei endo oikeasti vaikuta raskautumiseen :eek: ja multa endon löytänyt kirurgi taas oli sitä mieltä, että endo selittää koko lapsettomuuden meidän tilanteessa! Ketä tässä pitäisi oikein uskoa? :/
 
vadelmaunelma tuo kuulostaa kyllä ihan utopistiselle meinigille tuolla sun klinikalla... :eek:
Tosi harmi, että siellä ei ole muita vastaavia klinikoita. Tuntuu ihan kohtuuttomalta, että lapsettomuushoidoissa olevan ihmisen pitää kärsiä vielä lisää ammattitaidottomuudesta ja välinpitämättömyydestä...
 
Astrid: Kovasti Onnea :flower:

Vadelmaunelma: Meidän polilla menee ihan samalla lailla eli jos ovis testi näyttäis sunnuntaina positiivista IUI ois tiistaina. MInä olen tosin aina saanut pregnylin irrotukseen.

Torstaina kävin tosiaan ultrassa ja silloin siellä näkyi muutamia alle 10mm folleja, viikonlopun pistin menopuria vielä ja tänään taas kävin ultrassa. Nyt siellä oli 14mm folli toisella puolella ja toisella vähän pienempi. Perjantaina ois sitten inssi jos en huomenna saa ovisplussaa testiin jos saan niin sitten torstaina, mutta kyllä varmaan perjantaille menee. Paljon hitaammin follit kasvaa kun ei ole clomeja pohjalla, mutta kohdulimakalvo oli nyt erinomainen aikaisemmin on ollut vain hyvä :D.
Minulla alkaa olla jo ajatukset kovasti syksyssä en tältä inssiltä juuri mitään odota eikä tainnut gynekään paljon positiivisempi olla. Syyskuussa päästään heti IVF/ICSI hoitoa aloittamaan kun kesätauko loppuu.
 
Ai niin Jastsu: Laitoin sulle yv:tä liittyen Avaan... :)

Rosetta: Pysyykö se munasolu muka oikeasti hengissä niin pitkään? Kun mulla se ainakin irtoaa sinä päivänä, kun lh-testi plussalla. Ja jos ton logiikan mukaan mentäisiin, mitä nyt klinikka esittää, niin meille olisi viimeksikin pitänyt tehdä se inssi silloin maanantaina kerran ovulaatio oli lauantaina. Mutta tuolloin oli lääkärin mielestä liian myöhäistä :eek: Että miten nyt voi muka olla sopiva ajoistus, jos lh-testipäivän ja inssin väliin jää saman verran päiviä kun oli viimeksi ja ei voitu tehdä inssiä?!? Nyt menee täällä kyllä ihan yli...
 
Hei kaikki,

kirman vinkistä löysin tänne - olin aloittamassa uutta pistoshoitolaisten ketjua mutta eihän sellaista tarvitakaan kun täällä on näin aktiivista :) Mahtuiskos mukaan?

Olen kirjoitellut tuolla pikkukakkosta toivovissa pitkään, mutta meille ei toista vauvaa ole lähes vuoden yrityksestä huolimatta vielä tulossa. Nyt siis yk 12. Tutkimukset on jo takana, eikä mitään vikaa ole löytynyt. Nyt otetaan Pregnyl ja lugesteronit aluksi apuun, ja jos ei tärppää niin siirrytään vähän vahvempiin aineisiin. Muita hoitoja ei vielä ole takana.

On tuntunut tosi yksinäiseltä ja suututtanutkin tämä oma tilanne kun lähes kaikki "tutut" (pitkäänkin yrittäneet) tuolla pikkukakkosta toivovissa ovat plussanneet, ja meillä ei tapahdu mitään.

Olen 31-vuotias ja kotona on miehen lisäksi kesäkuussa 2 v. täyttävä suloinen tyttö. Täällä pääkaupunkiseudun tuntumassa asustellaan. Ajankohtaisesti kp 9/27 ja yk 12, käytössä pregnyl ja luget.

Onnea plussanneille vaikka ei vielä tunnetakaan :flower: :flower: :flower:
 
Onnea ASTRID, ihanaa :heart: Paljon plussatuulia kaikille tänne ketjuun!

).( Tänään kp6 oli ultra, nyt 5 päivää Puregonia takana annoksella 150iu, eikä tulos ollut tämän päivän ultrassa oikein tyydyttävä, lääkäri oli hiukan pettynyt, mutta sanoi, ettei vielä hätää. Molemmilla puolilla näkyi 4 munarakkulaa ja kaiken lisäksi 42mm kokoinen kysta toisella puolella :'( noh, toivottavasti siitä ei ole haittaa, nyt nostettiin sitten huomisesta eteenpäin Puregonia 300iu/pvä ja perjantaina taas ultraan, ja näillä näkymin punktio olisi edessä ensi maanantaina. Tällä hetkellä tuntuu kuin kulkisin sumussa vailla päämäärää... tuntuu, että tämä on loputon suo, johon uppoan vain päivä päivältä syvemmälle... Jos jotain positiivista pitää hakea, niin vuotuinen maksukatto lääkkeiden osalta on jo ajat sitten ylitetty, ja mahdolliset tulevat lääkemenot onneksi eivät enää rasita lompakkoa.

Jaksuhali meille kaikille! :hug:
 
Meikä alkaa heräillä eloon..tulihan taukoa pidettyä huimat pari viikkoa :ashamed: Sen verran tulin kommentoimaan Plamsulle, että meillä myös solusaldo jäi odotettua vähäisemmäksi. Ekassa ultrassa folleja oli 3+3, punktioitiin yhteensä 9, mutta ne kolme kirinyttä jäi raaoiksi.
Toisten kertomana osaan lohduttaa, että sinun seuraavassa ultrassa tilanne saattaa olla jo ihan toinen! Tuota annostuksen nostamista minäkin olisin halunnut, mutta kunnallisella ei paljon potilasta kuunnella. Että elä vielä menetä toivoa!
Minulla tilannetta huononti se, että kp6 isoin folli oli jo 16mm ja jouduin jo silloin aloittaa jarrut, joten siksi ne kolme pienempää ei ehtinyt kasvaa, olisi isoimmat kerenneet jo vanheta.
Jaksamista sinulle piikkien kanssa!

tinkerbelle, miten teillä esikoinen sai alkunsa? Kiinnostat kovasti, kun ollaan ikäkavereita ja toisen tehtailu tökkii.
Minä tulin raskaaksi yk4 pillereitten jälkeen ja olin NIIN iloinen, että meikä on sitten vauvakone! Toinen sai tulla ihan heti, toivoin mahdollisimman pientä ikäeroa, mutta elämä on kovaa, se on nyt nähty. Esikoinen suunniteltiin sopivaan saumaan töiden ja opiskelujen sekaan, nyt pelätään, että jääkö tuo muru ainokaiseksi.
Puolivuotta imetyksen lopettamisesta tulin luomusti raskaaksi, ikäeroksi olisi tullut tasan 2v, mutta oli kohdunulkopuolinen.
Kun hoidot aloitettiin (historia profiilissa) kaikki lääkärit oli sitä mieltä, että kun kaksi raskautta kahdessa vuodessa, niin olen samantien taas raskaana, hoidoilla tai ilman. Paras lohdutus oli, että ivf:n onnistumisprosentti olisi aikaisemmin synnyttäneille 85%, mutta kohtu tyhjänä tässä edelleen mennään. Ja odotellaan ehtiskö pas:sin tehdä vielä tälle kuulle, heikolle näyttää.
Muita sekundäärisiä tässä pinossa on pikkuvadelma, tvvo ja risupesä, mutta taukoilevat, ja dreamer78. Tervetuloa remmiin :wave:
 
Miekin tulin kurkkimahan tänne.
Tinkebellin kanssa ollaan samassa pinossa.

Meillä on alkamassa tässä kuussa IFV hoito lyhyellä kaavalla.Pelottaa ihan hitosti.
Tässä kierrossa oli apuna pregnyt-piikki ja kaksi munista vasemmalla lähdössä.

kirma Voiko tuo IFV prosentti pitää paikkaansa????

Oma historia
Olen 27-vuotias ja kotona 1v7kk tyttö joka sai alkunsa heti.Olen myös ollut raskaana vuonna 2000 mutta jouduin keskeyttämään sen suvun ja silloisen miehen painostuksesta.

Ollaan oltu ilman ehkäisyä elokuusta 2008,kummassakaan ei mitään vikaa.Miehellä huippu siittiöt ja mulla ovis tapahtuu ja limis hyvä.
Yksi inssi tehty helmikuussa--> Nega.

Jospa se vielä suotaisiin pieni meille....
 

Yhteistyössä