Odotuksen odottajat! Osa III

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Paras lohdutus oli, että ivf:n onnistumisprosentti olisi aikaisemmin synnyttäneille 85%,
:eek: :D Tätä tietoo joskus koitin hakee.. oishan toi todellakin lohdullista! Tosin eipä ne mitkään todennäkösyysprosentit enää viime vuosina mun kohdalla oo paikkaansa pitäny, aina sitä on ollu lopulta jossain jämien jämissä :ashamed: miten se nyt meni, 75% on raskaana puolen vuoden, ja 90% 1,5 vuoden yrityksen jälkeen...joopa joo. Eli tällänen paskatilanne on yhdellä kymmenestä..
 
Vadelmaunelma: En osaa tuohon sanoa onko myöhästä vai ei. Ylleensähän munasolu ei irtoa vielä ovisplussa päivänä vaan vasta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Mutta ihan samat ohjeistukset sain minäkin, jos bongaan oviksen tänään inssi torstaina ja jos huomenna niin perjantaina. Huomenna illalla pistän Pregnylin jos ei ovisplussaa näy ja perjantaina inssiin =) .
 
Vadelmaunelma: Toivottavasti sulla ei irtoa heti ovisplussan tullessa se munis. Koska sithän tuo ois myöhästä, kun munis elää hed.kykyisenä sen 24h. Sinuna kyllä vaihtasin hoitopaikkaa jos ei ole luottamusta syntynyt teille...
Ja juu, endon ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen sikäli, että endolaiset, ainakin minun tuntemani, ovat hyvinkin hedelmällistä sakkia. Ja kun raskauden on jopa kerrottu parantavan endoa. Mutta toki jos tilanne on jo pahana, kuten Risiksellä, eli levinnyt jo johtimiin saakka, saattaa ongelmia tulla. Mut uskosin sitä sut leikannutta lääkäriä, koska hän on omin silmin sun endos nähnyt. :D

Kirma: Mihin tuo 85% onnistuminen perustuu? Siihenkö, että tiedetään hedelmällisyyden toimivan (eli että munikset hed.kykyisiä jne?).

Shenda ja Tinkerbell: Tervetuloa! Tää on kohtuu aktiivinen pino, niin kannattaa siirtyä tänne. :flower:

Kirma: Montako teille istutetaan? Vai saatteko vasta viljelyn jälkeen tietää? Meinaan, mietin jääkö teille mitään pakkaseen jos noista parikin alkiota tulisi? Tsempit!

Plamsu: Ymmärsinkö oikein että oot saanu pistellä Puregonia kp1 lähtien?! Vai meneekö se aina IVF:Ssä niin? Koska minäkin haluan jos muutkin saa (joo, oon 3 vee :D ).
 
Astridille Oikein oikein paljon onnea! =) :flower: :flower:

Uusille :wave:

Shenda , aika aikasin olette kyllä liikenteessä, teillä varmasti vielä hyvät mahdollisuudet onnistua luomunakin. :)

Täällä ei mitään erikoista. Odottelen tän välikierron loppumista.. |O
 
Pitkästä aikaa vapaapäivä, voi viettää hieman aikaa tietokoneenkin vieressä puutarhatöiden lomassa =)
astrid Onnea valtavasti!! :heart:
uusille :wave:

kirma Mä en kyllä usko tuota 85% ivf:n onnistumisprosenttina jos on jo aiemmin lapsi. Mullahan on jo lapsi ja silti onnistumisprosentti ei ole noin korkea vaan on aivan sama kuin muillakin.
shenda Olet kyllä aikaisin liikkeellä. Mulle tehtiin eka inssi 3 vuoden yrittämisen jälkeen, vedottiin siihen että olen vielä nuori. Ekaksi yritettiin clomeilla ja terolutilla 10kk (juu, siis aivan liian kauan... ) kotikontein ja sitten vasta alettiin tarkemmin tutkimaan. Tämä tapahtui julkisella ja siksi siirryimmekin yksityiselle jossa olemme edelleen. Hienoa, että olette päässeet hoitoihin noinkin lyhyen odottamisen jälkeen.

(.) Tänään on iltapäivällä kontrolli keskenmenon jälkeen. Nyt on kp9, jos laskee tyhjennysvuodosta. Saa nähdä miten edetään. Lääkäri väläytti kahta inseminaatiota vielä ennen kesätaukoa ja vasta elokuussa ivf. Tietenkin jos haluamme jo nyt ivf:n niin se tehdään. Toki inseminaatio olisi meidän tilanteessa ihan hyvä vaihtoehto kun tulosta kerran tulee, vaikkakin raskaudet eivät jatkukaan.
Lähdempä pihalle puhastelemaan ja istuttamaan kukkia. Jatkoja kaikille!! =)
 
Jep, jep..siinä vaiheessa kun meillä ivf alkoi, niin annoin itseni visusti unohtaa tuon 85% onnistumisen. On sen verran korkea luku, ettei voi mitenkään pitää paikkaansa. Ja nyt kun epäonnistuttiin, niin en kyllä ole antanut itseni ajatella, että kuulutaan sitten siihen jäljelle jäävään surkeaan 15%:iin. Se on vaan tuuripeliä tämä, tilastot näyttäköön ihan mitä vaan, aivan sama.

Rouva B, jäi silloin kysymättä lääkäriltä mihin tuo prosentti perustuu. Oli silloin sen verran tunteikas käynti, itkua tuhersin koko ajan..ehkä oli vaan meille lohdutukseksi, en tiedä.

tvvo, kiva että siellä jo parempi mieli. Ja on tosiaan ihan ymmärrettävää, että insseillä jatkatte kun niin hyvin tuntuu raskaudet alkavan. Eikö teille vielä tehdä lisätutkimuksia, että mistä km:t johtuu?

shenda81, ymmärrän sinua todella hyvin. Kun minä sain km:ni, esikoinen oli silloin vuoden. Koitin etsiä itselleni sopivaa pinoa, kuumeilupuoli ei napannut, kun heti-onnistujat ahdisti ja täällä lapsettomuuspuolella tuli vaan paskaa niskaan. Lapsettomat eivät ymmärtäneet tuskaa, kun yksi muru oltiin helposti maalimaan jo saatu ja sekundääriset haukkuivat ihan suoraan.
Sinä olet nyt siinä tilanteessa ettet kuulu mihinkään ryhmään ja tiedän ihan varmasti mille se tuntuu. Koita kestää. Mutta ihmelääkärin olet löytänyt kun ottavat sinut jo potilaakseen! Minulla se ei aikoinaan onnistunut, vielä vuosi ku:sta lääkäri nauroi minut polilta pihalle.
 
Kirma:

tinkerbelle, miten teillä esikoinen sai alkunsa? Kiinnostat kovasti, kun ollaan ikäkavereita ja toisen tehtailu tökkii.
Minä tulin raskaaksi yk4 pillereitten jälkeen ja olin NIIN iloinen, että meikä on sitten vauvakone! Toinen sai tulla ihan heti, toivoin mahdollisimman pientä ikäeroa, mutta elämä on kovaa, se on nyt nähty. Esikoinen suunniteltiin sopivaan saumaan töiden ja opiskelujen sekaan, nyt pelätään, että jääkö tuo muru ainokaiseksi.
Muita sekundäärisiä tässä pinossa on pikkuvadelma, tvvo ja risupesä, mutta taukoilevat, ja dreamer78. Tervetuloa remmiin :wave:
Mehän ollaan Kirma sitten ihan samassa veneessä :) Meillä esikoinen tärppäsi endometrioosidiagnoosista huolimatta luomusti yk 4, ja ajattelin että kyllähän se toinen raskaus alkaa vähintäänkin yhtä nopeasti - eka raskaus kun oli hävittänyt endometrioosin kokonaan. Hirveän turhauttavaa kun ei mitään vikaa löydy jonka voisi korjata, mutta silti ei mitään tapahdu.

Tuosta hoitoon hakeutumisesta, Helsingin yksityisille klinikoille otetaan kyllä tutkimuksiin alle vuoden yrittämisen jälkeen, ja suositellaankin, mikäli tiedetään että jotakin häikkää on. Mekin mentiin perustutkimuksiin hyvissä ajoin lääkärin suosituksesta, koska mulla heitteli kuukautiskierto melkoisesti (ennen synnytystä oli hyvin säännölliset) ja sitten luonnollisesti tuo endon palaaminen huolestutti. Mitään toimenpiteitä meille ei tosin ole vielä suositeltu, ainoastaan tätä Pregnyl+lugesteron -pakettia. IVF:n lääkäri mainitsi tulevaisuuden vaihtoehtona, mutta piti epätodennäköisenä ettei muilla keinoin raskautta saataisi alulle.

Pidän joka päivä itseäni todella etuoikeutettuna kun tuo yksi lapsi on maailmaan saatu. Voin rehellisesti sanoa että hän ei ole ikinä tuntunut itsestäänselvyydeltä, kävinhän mielessäni jo täydellisen lapsettomuuden mahdollisuuden saatuani endometrioosidiagnoosin ja lähetteen leikkaukseen.

Huomasin silmäiltyäni taaksepäin että täällä taisi olla muitakin endosta kärsiviä?

Tulipahan tekstiä :D

 
Rouva B niin, siis kp2 lähtien oon pikitelly ja tästä päivästä alkaen tuolla suurehkolla annostuksella, huomenna jo rinnalle sitten "jarrupiikit", ja perjantaina sitten ultrassa katsastetaan taas tilannetta.

Shenda Jaksamista sinulle hoidoissa! Tuntuu vaan hienolta, että jonkun kohdalla asioissa edetään nopeasti, meillekin hoettiin n. 3 vuotta, että olette vielä nuoria, odotellaan, ja nyt sitten onkin jo ikää enemmän kuin tarpeeksi ja yksityisen puolen ihana lääkäri totesi, että koskaan ei enää vuoden yrittämisen jälkeen saisi sanoa:"vielä niin nuoria, odotetaan".

).( Ja tänään tapahtui se, mitä vielä ei koskaan ole tapahtunut, työstressi laukesi aamupäivällä täyteen itku-/raivokohtaukseen työpaikalla, paperit lensi ja itkin vain, etten jaksa enää. Pakkasin kamat ja lähdin lääkäriin. Ja nyt lepään pari päivää kotona, tosin terveydenhoitaja (kun en saanut lääkäriaikaa) sanoi, että jos vähänkään tuntuu torstaiaamuna olo pahalta, niin varaan ajan lääkärille, kun nyt olette uhranneet rahaa ja teillä on aika tärkeä hetki, niin sitä ei saa työjyrän alle jäämisellä kuulemma uhrata. Uuh, ja mulla on huono omatunto ja hävettää mennä enää töihin, tää on niin syvältä välillä...jotenkin kai tässä on mieli niin herkässä tilassa, ettei vaan jaksa pinnistellä töissäkään jaksamisen kanssa.

:'(
 
Heippa vaan kaikille!

Täällähän on plussatuulet puhaltanyt. Onnea kaikille plussanneille. ihanaa. Kevät tuo plussaaallon kaikille lopuillekkin. Eikös?

Tänään käyty lääkärissä. Tänään lähtee käyntiin 2. ivf lyhyellä kaavalla. Aloitan pistämään puregon 150 iu tänään, kp2/27 tänään. Punktio VK 20 siis jo ens viikon lopussa pe,la,su? Uä:llä sit selviää tarkka päivä.
Edelliseen ivf:n mikä tehtiin tammikuussa on eroa puregon lääke, edellisessä oli menopur. Sama annos kylläkin.
Mä innolla lähden kyl uutta yritystä kohti ja nyt plussataan isolla joukolla!!

Joku jos viitsis päivittää mun tiedot: 2.ivf punktio vk20 kp 2/27
 
Plamsu: :hug: Ompas sulla kurja tilanne ollut työpaikalla. Itsekin olen ollut töissä silmät punaisena itkemisestä, mutta se on mennyt "flunssan" piikkiin. Ja itkuksi meni silloinkin kun jouduin tästä lapsettomuus hoidoissa ravaamisesta kertomaan työpaikalla, on tää välillä vaan niin vaikeaa :(
 
Saapiko kysellä tyhmiä kysymyksiä? :whistle:

Vaikka meillä ei vielä ole IVF edessä, niin siihen liittyvät asiat toki mietityttävät jo tässä vaiheessa. Voisiko joku viisaampi lyhyesti valaista että mitä tarkoittaa IVF lyhyellä tai pitkällä kaavalla?

Stinkkeri kiittää!

(Stinkkikseksi ja Stinkkeriksi nimesivät mut pikkukakkos-odottajissa, tulkoon tuo kyseenalainen mutta hieno nimi mukana tännekin :D )
 
Kiitoksia kannustuksista.

Tuntuu joo siltä ettei kuulu mihinkään.Ja miksi tää on niin hemmetin vaikeeta vaikka kaikki pitäis olla loistavasti ja mitään estettä raskauden alkamiselle ei ole????

Mä olen äärettömän kiitollinen siitä että olen edes yhden lapsen saanut mutta silti kaipuu kova siihen toiseen.

Mä olen tuolla kyseisellä klinikalla käynyt aiemmin luovuttamassa munasolujani joten heillä on tavallaan jo mun hoitohistoria.Lääkäri sanoi kyllä että olisin femarit aloittanut vasta vuoden vaihteessa mutta oitse olin jo hätäisempi =)

Mutta jospa me joksus saataisiin se pieni.Mä olen jo ihan 100 varma että tuo ifv ei tuo tulosta...masentaa ihan hitosti ja eilen illalla vollotin silmät päästä.
 
Mä sitten lankesin: apteekin ohi kulkiessa hain testin. Ja paskat, ihan puhdasta tyhjää näytti, ei haamun haamua. Nyt on siis pp12.

Taas pakko paljastaa tietämättömyyteni: kertokaas mikä taika noilla eri herkkyyksillä on? Niin ja kertokaas et kannattaako enää virallisena testipäivänä torstaina testata jos menkat ei ole siihen mennessä alkanut, vai olisko nyt näkynyt jotain haamua jos olis..?

Vaikka taitaa olla niin, että mä tarvin testejä ens kerran sitten syksyllä, kun päästään siihen ivf:n asti. Että menkkoja odotellessa...
 
Ensiksi onnittelu astridille! Ihanaa, kun plussia on tullut niin paljon tänä keväänä! :heart: Uusille tervetuloa mukaan!
vervelle tsemppiä! Toivottavasti olis kunnon rakkulat kypsymässä siellä ja pääsisitte inssiin. Se on kyllä inhottavinta se tulosten odottelu, että päästäänkö edes hoitoon asti. :hug:
Katriina77: Onpa kyllä tosiaan pitkä kesätauko. Meille tehdään varmaan vielä kolmas inssi kesäkuussa ja sit ootellaan kans syyskuuta ja IVF:ää (tai ICSIä). Jos ei nyt insseistä onnista, niin ollaan suunnilleen yhtäaikaa ekassa IVF:ssä. Mut pidetään peukkuja, että molemmilla onnistuisi jo insseistä!
Iines74: Mikäs tilanne siellä on? Koska sulla ois testipäivä?

(.) Eilen oli tosiaan se folliultra ja tällä kertaa siellä oli hyviä uutisia! Siellä oli kaksi rakkulaa, joista toinen oli 22mm ja toinen 23mm. Hyvin toimi clomit isommalla annoksella. Pistin eilen iltapäivällä sit pregnylin ja tänään oli inssi klo.16. Molemmat rakkulat oli vielä paikallaan, mutta isompi jo kupruili, että eiköhän ne kohta sieltä irtoo. Siittiöitä oli vähän vähempi kun viimeksi, mutta kuitenkin 10milj, joten ihan ok. Pikkasen on toivekkaampi olo kun viimeksi.
Tänään täällä siis pp0.
 
Iines: Herkimmät testit on herkkyyttä 10 ja osa apteekin testeistä taitaa olla 50. Eli jos testasit sellasella 25-50 testillä, niin hyvin voi olla, että ei vielä näy. Eikä kaikilla näy herkälläkään testillä vielä tuossa vaiheessa. Eli testaat vaan uudelleen, jos ei vuoto ole alkanut torstaina. Pidetään peukkuja! :hug:
 
Käyn joka päivä lukemassa teidän kuulumiset vielä. Osittain vanha tottumus, osittain kiinnostus, että miten teillä sujuu, ja osittain en vain ole ihan vielä valmis päästämään tästä pinosta irti. :ashamed: Jos ei teitä siis haittaa...

Iines: Mulla tuli pp14 tosi haalea haamu (10 herkällä testillä ), joten uskon, että jos olisin testannut pp12, olisin saanut negan. Vasta pp16 tuli selvä plussa, CB taitaa olla 25 herkkyyttä. Se on niin yksilöllistä miten sitä raskaushormonia erittyy virtsaan. Suosittelen siis testaamista vielä testipäivänä, jos ei menkat ala sitä ennen. Peukkuja pitelen vielä! b:)d

tvvo: Hienoa, että osaat olla positiivisella mielellä! Ja hyvä, että pääsette näin pian jatkamaan yrityksiä. :hug:

Mä ihmettelen edelleen, miten niin monille meistä on lääkäri sanonut vuoden, kahden tai kolmenkin vuoden yrittämisen jälkeen, että "olette vielä niin nuoria, kyllä se kohta tärppää, tms."! :eek: Ilmeisesti ainakin julkisella puolella tuntuu olevan valloillaan tällainen omituinen kohtelu. Ihanko totta ei saa toivoa lasta alle 30-vuotiaana ja ongelmia ei ole, jos yritystä ei ole vähintään viittä vuotta, kärjistetysti sanottuna? :kieh: Sain juuri itse oman potilaskertomukseni TYKSistä, ja etenkin siitä alusta tuli niin elävästi mieleen se ensikäynti ja kuinka kaikki se pettymys ja huoli kulminoitui lääkärin sanoihin: "te olette vielä niin nuoria, spontaaniraskauden todennäköisyys on vielä melko suuri". Meitä ei siis olisi otettu vielä hoitoihin, ellei YTHS:n gyne olisi aloittanut ovulaationinduktioita ja kaikki tämä lukee myös potilaskertomuksessa.

No loppu oli tietysti hieman mukavampaa luettavaa, mutta ilmeisesti vielä ei ole tarpeeksi aikaa kulunut, että voisin neutraalisti ja ilman suurempia tunteita muistella viime syksyä. :|

Tsemppiä piinailijoille ja hoitojen alkua odotteleville! :hug:
 
kirma Täytyy ola 2-3 kliinisesti todettua raskautta jotta tutkitaan. Eli minun keskenmenot tulkitaan kemiallisiksi koska ovat keskeytyneet niin aikaisin ettei ultran perusteella voida määrittää raskauden kestoa. Periaatteessa kaikki alle rv6 keskeytyneet raskaudet ovat kemiallisia, siis periaatteessa muttei käytännössä.
iines Raskaustestejä on todellakin eri herkkyyksisiä. Itse en enää osta herkimpiä. Viimeksi keskenmenossa ClearBlue näytti vielä vahvaa plussaa kun hcg oli 18 ja kohtu tyhjä. Herkkä testi näyttää kemiallisetkin ja se ei ole kovin kivaa, kokemuksesta voin sanoa. Ekassa raskaudessa testasin pp13 puhtaan negan apteekin omalla ja pp15 suht vahvan plussan eli älä vielä menetä toivoasi!!
(.)Vielä tarttee mennä perjantaina ultraan. Siellä kasvoi 4kpl 10mm follia, hieman jäljessä ovat normikiertoon nähden. Alkanut raskaus laittoi munasarjat uinumaan ja ilmeisesti heräävät vähän hiljakseen. Lääkäri meinasi, että jos ovat perjantaihin mennessä kasvaneet niin voitaisiin harkita maanantaina inssiä. Saa nähdä nyt perjantaina miten on käynyt.
 
Pantalaimon & tvvo: Joo sitä just mietin et vaikuttaako testin herkkyys siihen et kuinka aikasin testailee... (tulipa vaikeesti ilmastua). Mut kiitos, vastauksenne selvensi asian. Mut kuten sanottu, oireet on jo.

Vaikka en tältä inssiltä ihmeitä odottanutkaan, niin jotenkin toiveet on päässyt salakavalasti nostaan päätään. Eli kyllä se pettymyksenä silti tulee taas. Oon kuitenkin koittanut alkaa jo pikkuhiljaa tsemppaan itteeni, et tässä on kesä tulossa (ihanaa!) ja hetimiten sen jälkeen päästään tosissaan asiaan.

Ai niin, Pantalaimon, tottakai käyt täällä. Nytkin sun kokemusta tarvittiin :D . Ja mua ainaskin kiinnostaa sun kuulumiset..
 
Terveisiä klinikalta, hoitosuunnitelma ja piikkipakkaus kainalossa saavun!

Piikitys ei tunnu ihastuttavalta ajatukselta, mutta tuli sieltä hyviäkin uutisia. Normaali ovulaatio on tapahtumassa tämän viikon kuluessa, limakalvo erinomainen. Siis mahdollisuudet raskautumiseen teoreettisesti hyvät - niin ne on tosin olleet vimeisen vuoden mutta mitään ei ole tapahtunut...

Siispä, tähän kiertoon Pregnyl+luget tukemaan irtoamista ja kiinnittymistä, jos ei tärppää niin Puregonia alkaa mennä koneeseen ensi kuusta. Sainpahan oppitunnin piikitykseenkin :whistle:

Puregonista kyselisin teiltä joilla on kokemusta - tuleeko siitä sivuvaikutuksia? Onko helppo käyttää?

Sateesta huolimatta mukavaa keskiviikkoa kaikille ja plussaonnea! :wave:
 
Keskiviikko 6.5.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Plamsu75.......01/06...........................................................8/28
Rouva B..............3v........1.ivf tulossa,3IUI,puregon............14/?
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................22/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................33/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?
Sannuli-81.....8/07.............2.ivf vko 20,puregon...............3/27


IUI.
Vadelmaunelma....syksy07...2.IUI....menopur,pregnyl,terot....5/27
verve..........11/06.............iui, clomit, pregnyl.....................8/29-34
Katriina77....10/07........3.IUI,............................................8/28-31
Rosetta.......7/07............3IUI,clomit,menopur,pregnyl........13/27-29
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................19/?
Riio..........3/07...............2.iui, puregon, pregnyl....................27/40
jastu...................yk4....4.iui, clomit,pregnyl...................32/30-34
Evenstar.............yk3.....2.IUI, metut,clomit.......................46/26-79



Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
PikkuMyy-82....11/07..........................................................5/26-28
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?





Piinailijat
Taikapapu......1v............2.IUI,clomit,luget..........................13/? pp1
Linnia..................05/06....5.IUI....puregon,pregnyl....24/24-29 pp12
tytti82.............1v.............1.IUI....................................?/?........pp12
Iines-74......n.4v...2.IUI...clomit, menopur, pregnyl...27/27-30 pp13





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde........yli 1,5v...........2.icsi
perhone..........2. IUI clomit, puregon, pregnyl
tvvo.........km 3/09, km 4/09


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Irene80.........6/06.....1.ivf/icsi
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86...n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 astrid...................4v........4.IUI, menopur,pregnyl


****************


 

Yhteistyössä