Odotuksen odottajat! Osa III

Tinkerbelle: Mulla on ihan samanlainen olo. Se on kumma, kun jopa menkat menee niin nopeesti ohi, mutta oviksen jälkeen aika pysähtyy. Täytyy ehkä nyt myöntää, että mä oon jo kaksi netin halppis testiä tehnyt, kun halusin nähdä miltä se pregnyl plussa näyttää. :ashamed: Tää kun oli eka kerta, kun pistin pregnylin. :D Kalliiksihan se käy, mutta onneksi ne netin testit, ei ole kun suunnilleen euron kpl.

Rosetta: Kiitoksia. Tsemppiä siullekki piinailuun. =)
 
Aamupäivää pinoon!

Voi Astrid... Olen niin pahoillani :'( Jaksamista!!! :hug:
Samoin Linnialle ja Tytille lohtu :hug:

Tällä viikolla näyttää tapahtuvan monelle O.O.:laiselle:
Plamsu75: Onnea siirtoon!!! Menikö punktio ihan hyvin? Ei suurempia kipuja..??
Katriina77, Vadelmaunelma, Elenia ja tvvo: inssionnea!!! Kuulosti muuten, tvvo, tuo sun inssikeikka aika hurjalta! Hienoa Vadelmaunelma, että sun mies ehtii takaisin rapakon takaa, eikä tarvi stressata sitä :)
Iines-74: Tsemppiä IVF-hoitojen aloittamiseen!
Tinkerbelle, Taikapapu ja Rosetta: Vauhdikkaita piinapäiviä! =)
Uudet pinolaiset: Tervetuloa!

Omasta tilanteesta ei ole paljoa kerrottavaa. Aika matelee!!! Etumus on ehkä vähän hellänä, mutta muuten ei ole tuntemuksia mihinkään suuntaan. Odotan tätiä vierailulle viikonloppuna tai ensi viikon alusta. Saas nähdä, ehditäänkö aloittamaan uutta hoitokierrosta, kun tuo kesä alkaa olla jo lähellä...


Aurinkoista mieltä ja jaksamista kaikille!!! B) :) ...ja plussatuulia!!!
 
Vadelmaunelma: Mulla oli Pregnylin ja inssin välinen aika just tuo sama kuin sulla nyt, siis silloin plussakierrossa. Ja lääkäri, joka sen päätti, on oikeesti Suomen parhaita alallaan, eli luotto oli täysi. Pistin siis Pregnylin inssiä edeltävänä iltana about kahdeksan-yhdeksän aikoihin ja inssi oli seuraavana päivänä puolen päivän aikaan. Munasolut eivät olleet vielä irronneet, mutta olivat irtoamaisillaan ja lääkärin mukaan tilanne oli juuri optimaalinen. Itsekin olen ihmetellyt, että miksi suurin osa pistää Pregnylin niin aikaisin, oman lääkärini mukaan on parempi, että siittiöitä on siellä jo reilusti valmiina munasolun puhjetessa (ja kun ne hengissä kuitenkin hetken säilyy) kuin että riskeerataan venyttämällä Pregnylin ja inseminaation välistä aikaa. Toivon teille nyt kovasti plussaa :heart:
 
stellina: Minkä kokoset follit sulla on ollut, kun oot pregnylin pistänyt? Meinaan vaan, että aika monella tuntuu olevan suurin vain esim. 17-18mm, joka on kypsä, mutta ei se itsestään sen kokosena yleensä irtoa. Silloin pitää varmasti olla pidempi väli pregnylin ja inssin välillä. Tai näin ainakin itse järkeilisin. Aika monellahan täälläkin on se n.36h väliä ja folli on juuri ollut irtoamassa inssin aikaan, eli aika on ollut hyvä. Kaikkien elimistökin varmasti kyllä toimii erilailla. Ei varmasti ole mitään yhtä oikeaa tapaa.
 
Torstai 14.5.2009

TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.....8/07.............2.ivf vko 20,puregon................11/27
Rouva B..............3v........1.ivf tulossa,3IUI,puregon............22/?
dreamer78........................1.ivf/icsi toukokuussa................30/41-45
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa..............................41/?
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf:n 1.pas tulossa..............?/?


IUI
tytti82.............1v.............IUI...............................................7/29
Tamtam........yli 1v.........4.IUI,clomit,pregnyl.........................27/?
Riio..............3/07............2.IUI, puregon, pregnyl.................35/40
Evenstar........yk3.........2.IUI, metut,clomit.......................54/26-79


Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
PikkuMyy-82....11/07..........................................................13/26-28
kanella.......3/08................Tutkimukset................................?/?
kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09.............................?/?





Piinailijat
Vadelmaunelma...syksy07...2.IUI,menopur,pregnyl,terot...13/27 pp1
verve..........11/06...........2.IUI, clomit, pregnyl............16/29-34 pp1
Katriina77....10/07.........3.IUI,clomit, pregnyl..............16/28-31 pp1
Plamsu75......01/06.....1.ivf, puregon,pregnyl,luget .........16/28 pp1
tvvo..........km 3/09, km 4/09.....IUI....................................19/? pp3
Tinkerbelle........yk12............Pregnyl+luget......................19/27 pp4
Rosetta......7/07.........3IUI,clomit,menopur,pregnyl......21/27-29 pp6
Taikapapu.....3/08...........2.IUI,clomit,luget.....................20/30 pp9





Taustailijat
Justiina80..........11/05
risupesä.............4/06.........orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion.................2v4kk........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, 1.icsi, km 3/09
Milde................yli 1,5v.......2.icsi
perhone............9/07............ivf
Iines-74............n.4v
astrid..................4v.............ivf
Linnia................5/06
jastu.................yk4.........4.IUI
Irene80.........6/06.....1.ivf/icsi


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.........8/07.........3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86...n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS[/quote]

 
).(
Kaksi, lääkärin sanojen mukaan "kaunista" alkua saimme tänään masuasukiksi matkaan, joten saapa sitten nähdä miten käy. Lääkäri kertoi myös punktion tuloksista sen verran, että yksi oli ollut tyhjä, ja neljä raakoja, ja totesi, että yksi syy lapsettomuuteen voisi olla, ettei munasolut ehdi kypsyä ennen ovulaatiota... Noh, jos nyt ei tärppää, niin taidetaan vielä kerta ottaa uusiksi kesälomien jälkeen, mutta nyt tsempataan kaksi viikkoa. Lääkäri antoi mulle testipäiväksi 27.5., ja sain vielä testinkin matkaan :D Eli tänään oli siirto ja huomenna sitten PP1. Ihanat ihmiset ja paras lääkäri ikinä oli tuolla klinikalla, saas nyt sitten nähdä palataanko tuonne vielä kesän jälkeen, mutta nyt en halua sitä ajatella.

Täällä tapahtuu kovin paljon pienellä aikaa, menee aina kotvanen, kun yrittää selvitellä itselleen, missä vaiheessa kaikki ovat:
Kovasti onnea kaikille, joilla toimenpiteitä edessä :flower: , jaksamishalaus kaikille piinailijoille :hug: , ja tervetuloa uusille! Ja meille kaikille uskoa siihen onnelliseen hetkeen, se vielä jonain kauniina aamuna koittaa! :heart:

Mulle voisi tuonne päivittää tietoihin, 1.ivf, puregon, pregnyl ja luget nuo on pudonnut kanssa jossain vaiheessa pois :)
 
Mulle voisi päivittää 3 IUI, pp0 ja käytössä clomit, pregnyl. Nuo viimeiset tiedot ovat jossain vaiheessa pudonneet.

Tulen juuri kolmannesta ja viimeisestä inssistä. Pregnylin laitoin toissa iltana klo.22. Elikäs 38,5 tuntia ennen inssiä. Follit eivät olleet vielä irronneet mutta tänään myöhemmin luultavammin. Olis voinut olla esim. 40 tuntia ennen tuo pistos...
Folleja oli 3, kooltaan 21mm, 15mm ja 14mm. Nuo kaksi saattavat olla liian pieniä mutta onneksi ei ollut enempää. Eivät oli tehneet jos yksikin enemmän. Kahdessa aikaisemmassa inssissä on ollut molemmilla kerroilla 2 follia. Nyt siis eniten!!!
Miehen siittiöitä oli tällä kertaa hienosti 22 miljoonaa!!!!

Olen tosi skeptinen tämän viimeisen hoidon suhteen :ashamed: Itseasiassa olen varma ettei tärppää mutta kunhan tehtiin pois.

Mulla tosiaan IVF on varattu marraskuulle viikolle 46 julkiselle polille. Pitkien pohdintojen jälkeen päädyimme mieheni kanssa hakeutumaan yksityiselle hoitoon täksi väliajaksi. Varasin suunnitteluajan kesäkuun alkuun ja ensimmäinen IVF tullaan tekemään kesäkuun lopussa henäkuun alussa:) Kyllähän tuo rahapussia kirpaisee mutta toivottavasti saisimme myös toivotun lopputuloksen :heart:

Tsemppiä piinailijoille!!!! ;)
 
paljo peukutuksia piinailijoille ja plussapuhureita!! :whistle:


omia kuulumisia: tää km:n jälkeinen tyhjennys eiliseen asti on menny ihan ok.. eilen sit yhtäkkiä mulla alko tuntuun aamupäivästä sellasta kuumekolotusta lihaksissa harteissa ja selässä, illalla nous korkea kuume ja ristiselkäkipu/polte oli aivan kamala.. :( tänään sit gynepolille näytille ja siellähän oli jotain roinaa kohdunsuulla jumissa, jonka lääkäri kaivo pihdeillä pois ja ultrassa näky et kohtu ei oo viel tyhjä, näinhän mä pelkäsinki alusta asti.. :/

ei muuta ku uudet cytotecit ränniin ja kotiin kärsimään.. että tämmöstä tällä.. hemoglobiini huitelee jossain 100 hujakoilla ja verenpaine 115/52, tosi alhainen, pyörryttää, väsyttää ja päätä särkee jatkuvasti.. hyvin menee.. :p saikkua ens viikon ke asti, sit pitäs vissiin jo pystyä töihin.. ei huvittas kyl tippaakaan.. :/

lääkäri puhu kyl lohduttelevaan sävyyn et meillä nyt on ollu vaan äärettömän huono tuuri et tääki raskaus sykkeistä huolimatta meni kesken..:( sanoi että on tosi harvinaista että sykkeitten toteamisen jälkeen enää menee kesken.. mut tosiaan vasta kolmannen km:n jälkeen alkavat selvittään mahdollisia syitä..

puhuttiin mun kierrosta ja muusta, sano et tosi hyvät mahdollisuudet raskautua nyt nopeemmin ku ei oo tehty kaavintaa, vaan elimistö hoitaa tän tyhjennyksen lääkkeitten avulla, mut silti mua pelottaa kyl jatko.. :/

että tämmöstä täällä.. just niin mun tuuria.. :'( mies sano eilen ku tihrustelin taas jälleen et kyllä tää meidänki onni vielä kääntyy, mut multa kyllä alkaa usko jo loppua.. :ashamed: :whistle:
 
Voi Stelliina, kiva kun tulit kertomaan omista kokemuksista! Täällä siis käyty tänään inssissä ja siellä köllötteli 2 follia vielä paikoillaan, mutta olivat lääkärin mukaan ihan kohta irtoamassa. Myös hän totesi, että tilanne on nyt erinomainen ja että ei haittaa, vaikka follit eivät vielä ole irronneet. Eli täällä nyt pp0. Mulla ei muuten tuosta pregnylistä tullut pientä hetken kestänyttä jomotusta huolimatta mitään oireita... Nyt aloitan vielä sunnuntaina sitten terolutit loppukiertoa tukemaan.
 
Peukutusta kaikille Piinasiskoille d B) b!!

Kellopeliappelsiini: voimia :hug:

Mulla oli tänään toinen inssi klo 12:45. Pregnyl-pistos maanantaina illalla klo 22 eli 38h 45min aikaisemmin. Folli ei ollut vielä irronnut, mutta suurin oli juuri puhkeamassa. Lääkäri ei uskonut, että pienemmät edes puhkeavat. Siittiöt olivat kestäneet paremmin pesua, mukaan lähti nyt 9 miljoonaa :) Limakalvokin oli oikein hyvä, paksuutta ei kertonut. Lääkärin mukaan, jos nyt ei raskaus ala, niin kannattaa sittenkin tehdä vielä 1 inssi ennen ivf:n siirtymistä, kun siittiömäärä oli edellisestä kerrasta noussut. Mutta jonossa sinne jo ollaan.

Katriina 77: Meillä on sitten 15min tarkkuudella sama aikataulu :D Mikä sulle kerrottiin testipäiväksi? Mulle pp14 eli 27.5. Paljon tsemppiä sinne!!

Vadelmaunelma: Tuossa yllä selostinkin, että tässä inssissä pregnyl 38h45min ennen inssiä. Edellisessä pistin 30,5h ennen ja ovulaatio oli inssin aikaan jo tapahtunut. Erona se, että silloin piti tehdä inssi viikonlopun takia etuajassa ja se kai jotenkin vaikutti sitten pistoksen aikaan?

Mulle voi siis päivittää 2.IUI ja pp0 tänään, kun joku ehtii. Kiitti :)
 

Hey Ladies;

Kateellisena täällä luen Plamsun kirjotusta kahdesta kauniista alkiosta masussa. Haluaisin kysyä, jouduitteko paljonkin suostuttelemaan että siirtävät 2 alkiota ja ensimmäisessä inssissä? En ymmärrä, miksi minä en saa! :ashamed: Taas on olo kuin 3-vuotiaalla, mutta minä haluan jos muillekin annetaan. Koska kiinnittyminen tässä se ongelma on ollut! Vuodesta 2005 olen testaillut just noilla kymppitesteillä aina ennen menkkoja, ja ei ole edes haamua tullut, kertaakaan. Eli ei ole edes yritystä ollut mistään kiinnittymisestä. Eli en usko, että yhdellä saataisiin mitään aikaan. :(

Ja HUI miten monta käyneet inssissä!
tsempitykset kaikille piinailijoille!

Minä: Kummissani olen. Eilen kävin gynellä, ja siellä oli tosiaan joko kysta, tai munis joka irtoaa kohta. Mulle annetiin ohjeeksi keskiviikkona aloittaa sumuttelut, jolloin IVF olisi juhannusviikolla.
Sitten lääkäri soittelikin kotia, että aloitappas kuule jo sunnuntaina sumut, niin päästään tekemään IVF viikolla 24, kun on enemmän porukkaa töissä.
Siis voiko IVF-hommia tosiaan viikoilla liikutella eestaas ilman että se näkyisi mitenkään tuloksissa? :eek:
Mutta toki tyytyväinen olen kun aikaistetaan. Onhan tässä jo saatu odotella kaikkea ihan tarpeeksi.

-Bee
 
Täällä on aivan kamalat ovulaatiokivut eli nyt ne sitten irtoaa - toivotaan, että "pestyt toverit" on siellä hengissä odottamassa ja valmiina käymään kimppuun! Olen ihan epätoivoine kun jostain luin, että pestyt siittiöt elävät vain sen vuorokauden. Sitten taas joillakin jenkkien sivuilla väitettiin, että pestyn sperman elinikä on 24-72h... :eek: No, toisaalta: eipä viimeksikään tullut mitään tulosta, vaikka munikset oli jo irronneet eli kait sitä näinkin voi kokeilla. Ja sitten jos Stelliinan huippuihin kuuluva lääkärikin totesi, että on hyvä olla odottelemassa...
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Minut voi valitettavasti poistaa tuolta plussanneiden pinosta. Pienokaisemme oli lopettanut kasvunsa rv:lla 7+6 tai 8+0. Tyhjennyskutsu taysiin tulee parin viikon sisällä mikäli vuoto ei itsestään ala niin sinne joudumme sitten. Meidän lapsettomuutemme ei sitten vielä valitettavasti päättynyt tähän. :'( Nyt surraan rauhassa ja syksyllä jatkamme sitten uusiin koitoksiin, onhan meillä vielä pakkasessa 13 pikku kaveria (onneksi). Jos tästä nyt jotain positiivista haluaa hakea niin ainakin raskaus on siis kohdallani mahdollinen ja toivotaan, että syksy sen myös näyttää.
 
irene80, olen todella pahalla mielellä puolestasi :'( Tämä touhu on niin julmaa ja raakaa, meidät kauan toivoneet ja liian pitkään haaveilleiden tulisi sitten päästää helpommalla, mutta elämä ei tosiaankaan mene suunnitelmien mukaan.
Niin se vaan on, että sen viimeisen helpotuksen huokauksen voi päästää vasta sitten, kun Muru lepää rinnalla.

Jaksamista teille ison surun ja murheen kanssa. Tätä pientä ei ollut teille tarkoitettu, jostakin syystä tämän kuului mennä näin. Silti se ei tuskaa helpota, tiedän.
Olet mielessä kaveri!
 
Irene80 :hug: Voi, kuinka surullista, todellakurja uutinen :'( tulee kyynel poskelle, kun ajattelee, miltä teistä tuntuu. Voimia kovasti tulevaisuuteen ja uskoon, että syksyllä sitten on uusi mahdollisuus.

RouvaB
Me olemme siis nyt yksityisellä, ja tehtiin tuo ensimmäinen ivf nyt, ja tosiaan siellä kysyttiin, että haluatteko 1 vai 2 kyytiläistä matkaan, eikä siinä sen kummempaa neuvottelua ollut. Lääkäri kävi läpi mahdollisuuksia, ja kertoi, että kahden alkion siirto ei läheskään aina tarkoita, että kaksi tarraisi kiinni. Niinpä uskaltauduimme kokeilemaan.
 

Yhteistyössä