Odottajat Turku + lähialueet!

Moi! Voisin liittyä mukaan :) Perheeseen kuuluu avomies, tytöt -03 ja -11. Ja eilen saimme tietää että taas ollaan raskaana, laskettu aika menee tammi-helmikuulle. Tulevalla viikolla selvitellään millä viikoilla mennään. Asutaan Vahdolla, n.20km Turun keskustasta.
 
Nannaliina76: me ollaan sitten varmaan oltu samaan aikaan sairaalassa kun meidän neiti syntyi 1.6 =) Olin ensin 2 päivää osastolla 312 ja sitten 311. Olitko kenties samoilla osastoilla?
Juu,jouduin osastolle 312 1.6 mutta olin sielläkin eristyksissä niin en saanut liikkua mihinkään huoneesta. Tosin tulin vasta 01 yöllä ja synnytys käynnistyi jo seuraavana aamuna 10.15 ja lähdettiin siitä sitten kohta saliin joten en kauaa siellä ehtinyt olla.
 
Hei! Täällä kyseltiin Savonlahdesta. On tosi hyvä lääkäri ja tosiaan ultratessa kertoo kaiken, huumorintajuinen jne. Mietin itsekin, että meniskö rakenneultraan/3d-ultraan hänelle? Kun esik oisesta on tosiaan kaikki ultrat dvd:llä ja tästä toisesta ei nyt saa nauhotettua ollenkaan.

Meillä oli 16.6 Tyksissä se ultraus ja se meni hienosti. Mies joutui pitämään kyllä esikoisesta kaksin käsin kiinni siinä vaiheessa kun kyllästyi tuijotteen monitoria. Ultraaja ei kyllä esitellyt itseään eikä kertonut onko lääkäri vai kätilö...et silleen vähän tylsää. Mut hyvin rauhallinen ja kiva muuten oli kokemus. Ja tärkeintä et kaikki oli ok.

Mun LA siirtyi eli se on 29.12 ja se on oikein omien laskelmienkin mukaan. Pahoinvointi on ohitse mutta kyllä semmosta lievää heikotusta ja jatkuvaa väsymystä kyllä on. En muista, että olisin esikoisen kanssa missään vaiheessa voinut näin huonosti kun sillon kävin jumpissakin monta kertaa viikossa. Nyt astma on pahentunut niin, että 9 km työmatkakin fillarilla on yhtä tuska (jokasessa pienessäkin ylämäessä meinaa iskeä kohtaus).

Eilen alkoi rv 14 ja pitäs kai pikkuhiljaa alkaa keskiraskauden auvoinen aika??
 
Mä suosittelen kans lämpimästi tuota Savonlahtea, aivan ihana tyyppi! Itse jouduin edellisessä raskaudessa pomppimaan tyksissä parin viikon välein RD:n takia, ja voi elämä sitä liukuhihna tyyliä...ja se mikä otti eniten päähän oli että a) kukaan ei ikinä esitellyt itseään ja b) ultraushuone täynnä opiskelijoita eikä edes hitto kysytty että sopiiko että siellä on ylimääräsiä paikalla. Tällä kertaa mä muuten passitan joka ikisen ulos jos sille tuulelle satun!
 
Sudenmarja: Minä voisin ilmoittautua mukaan taas! :) :wave:

Mites siellä voidaan?

Tällä hetkellä on viikkoja 6+2, ja varhaisultran olen tilannu 8.8. silloin selviää onko joku tällä kertaa oikeasti kyydissä :)

Epa
 
Meillä tyttö täyttää pian 4 kk. Toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin, neiti on terve ja iloinen ja kasvaa hyvin.

Jos ketään kiinnostaa niin voitaisiin järkätä jotain live-treffejäkin. Minulla ei oikein ole äitikavereita Turussa ja päivät voivat syksyllä käydä pitkiksi...
 
Onnea Epa! Eiköhän siellä ultrassa tule hyviä uutisia :)

Mä olen vielä mukana, mutta aika harvakseltaan ehtii kirjoittamaan. Käyn kyllä päivittäin kurkkimassa paria pinoa täällä :) Meille syntyi siis 3.7 iso poika kiireellisellä sektiolla. Synnytys jouduttiin käynnistämään, kun mulle tuli toksemia. Synnytys lähti niillä tableteilla aika rajusti käyntiin, meni 4h kun oli jo täysin avautunut ja olisi saanut ruveta ponnistelemaan. Pojan sydänäänet laskivat kuitenkin aikas paljon, kun joutui masussa jotenkin ahdinkoon ja päädyttiin sitten tekemään sektio. Ollaan molemmat toivuttu molemmat hyvin ja nyt ollaan kotona harjoiteltu olemista :)

Mä oon tosi huonosti päässy ulkoilemaan, kun en saa vielä pariin viikkoon yksin nostella noita vaunuja tohon pihalle, että pääsis vaunuilemaan, mutta miehen kanssa ollaan päästy sitten kaupungille pojan kanssa. Mä voisin kyllä ihan mielelläni lähteä live-treffeille! :) Tuntuu että olen ihan mökkeytynyt tänne kotiin jo..
 
Kiitos :) Ei menny ihan niin kuin olin "suunnitellut". Kaurapussia käytin pitkään, kunnes hoitaja käski suihkuun helpottamaan oloa, sieltä piti kuitenkin tunnin jälkeen juosta pois kun kivut rupes olemaan jo niin pahoja. Kaurapussi etu-ja takapuolella autto mua paremmin kun suihku. Johtu ehkä siitä, että se veden paine siellä suihkussa oli tosi huono ja kaurapussilla sai samalla painettua lujaa selkäpuolelta. Epiduraalinkin ehdin saamaan ja sain sen avulla nukuttua tunnin yöllä (samoin mies :) ). Olin tosi poikki sillon yöllä, kun en saanut siellä osastolla nukuttua edellisenä yönä, kun naapuripedissä oli koko ajan jotain hässäkkää ja hoitaja kävi tuomassa milloin mitäkin troppia...

Nytkin on unet jääneet hiukan vähiin, kun poika ei tykkää oikein päivisin nukkua, muuten kun vaunuissa ja liikkeellä, joten ei voi torkkua itse samaan aikaan :) Siis mulle tuli kyllä ihan puun takaa tämä miten vähän vauva nukkuu, tai siis tietenkin se on tosi yksilöllistä.

Saako tänne höpistä näitä vauvajuttuja, vaikka tämä onkin odottajien ketju?? :) :)
 
Kiva kun joku nostaa tätä ketjua välillä ylöspäin =) Meille syntyi 6.7. toinen tyttö viikolla 40+4. Kaikki meni oikein hyvin ja nopeasti. Totta puhuivat, että toinen tulee helpommin. Kotona on kaikki mennyt hyvin ja esikoinenkin, 2,5-vuotta, on ottanut vauvan tosi hyvin vastaan. Syksy vähän jännittää, että miten mä pärjään noiden kahden kanssa täällä kotona kun mies lähtee takaisin töihin, mutta eiköhän se arki siitä jotenkin lähde sujumaan :)
 
Mäki oon miettinyt tota, kun aina sanotaan että toinen synnytys on sitten helpompi, ni mites sektion jälkeen tai kun on käynnistetty synnytys..tai jotenki mä kuvittelisin et se "helppous" olis siinä, että sieltä kanavista on jo yksi puskenut läpi :) En tiedä...

Mulla on mies onnistunut olemaan nyt tässä kuukauden aikana paljon kotona ja mun apuna, mutta ens viikolla alkaa työt ja jään tänne yksin vauvan kanssa ja jo hiukan hirvittää että miten pärjään. Ja mulla on kuitenkin vaan se yksi täällä, toisin kuin herbertiinalla :) Poika on kuitenkin aikas vaativainen, kun ei tykkää yhtään, siis oikeasti yhtään, olla omassa kopassa, sängyssä tai missään muualla kuin sylissä. Ja silloinkin pitäisi pomppuuttaa koko ajan. Vaunuissa tykkää olla, jos lykin koko ajan niitä eteenpäin. Kävin eilen vaunulenkillä ja poika nukku tyytyväisenä, kunnes erehdyin pysähtymään yhteen sisustusliikkeeseen, niin johan alkoi älämölö! Tyypillinen mies, ei kestä yhtään shoppailua, edes ikkunashoppailua :) Pääsen varmaan suht nopeesti eroon näistä parista raskauskilosta, kun työntelen vaunuja pari tuntia päivässä pitkin kaupunkia :) Kiltti poika kun ajattelee äitin linjoja:heart:
 
Onnea vauvansa jo saaneille!

Mitä tulee tuohon usein kuultuun, että toinen tulee helpommin, kolmas vaan luiskahtaa jne.... niin Mulla toinen synnytys oli nopeampi, ponnistusaika puolittui, ekaa ponnistin 2h ja toista 1h ja katsotaan nyt sitten miten tämä kolmas tahtoo tuolta tulla :)
 
Paljon onnea Epa!! Ihana asia! Ehkä meillä on molemmilla sillain, että toinen kerta toden sanoo <3

Minäkin voisin siis vielä olla mukana. Olen 28v. Turun keskustassa asuva esikoisen odottaja. Kavereilla ei vielä oikein vauvoja ole, joten olisi ihana löytää myös uusia, "vauvallisia" ystäviä :)

Leeniliini 27+4.
 
Leeniliini: Kiitoksia kovasti, näin täytyy ainakin uskoa niin että toinen kerta toden sanoo. :)

Olisi tosiaan ihana löytää täältä odottavia tai jo äidiksi tulleita kavereita. Minä itse en ole alkuperäinen turkulainen enkä ole oikeen vieläkään löytänyt kavereita tai no kavereita on joo mut ne on kaikki joko sinkkuja tai pareja jotka opiskelee vielä eivätkä välttämättä asu vielä edes yhdessä.
 
Onnea Epa! Ihanaa että oli hyviä uutisia ultrassa :) Täällä ollaan kuunneltu kolme tuntia iltakonserttia (huutoa), kun pikkuisella on kai mahavaivoja..nyt rauhottu isän syliin..täytyy varmaan itekkin raahautua sänkyyn nukkumaan pikkuhiljaa :)
 
Heip!
Mäkin voisin tänne tupsahtaa, Kaarinassa asustelen.
25v ja ensimmäistä odotellaan viikoilla 7+2.

Savonlahdesta positiivisia kokemuksia täälläkin, aivan ihana tyyppi! Hiukan hämmentävä ajanvaraussysteemi ja toimipaikka, mutta kannatan! Savonlahti on kuulemma Kaarinassa tehnyt ultria aikaisemmin, tyylillä pari kertaa viikossa, mutta hiljattain lopettanut ja halunnut keskittyä omaan paikkaansa. Harmi, olsin päässyt useamminkin kun tuota 80e ei kauheen usein viitsi maksaaa.
 

Yhteistyössä