Odottajat Turku + lähialueet!

Tervetuloa Mariaja! Kiva kun tulee uusia.

Ai vitsi että olen kyllä poikki. Kyllä se duunissa olo vaan on ihan eri juttu tällain raskaana. Fiilis on kyllä hyvä edelleen ja on kiva että suurimmat hankinnat on jo tehtynä.

Olen myös kotoisin muualta kuin Turusta ja niistä parista ystävästä jotka olen hankkinut, ei vielä kukaan ole vauvavaiheessa. Siksi onkin niin mukava höpötellä täällä :)

Savonlahdesta minullakin on pelkästään positiivista sanottavaa. Kävin siellä alkuraskauden ultrassa aivan paniikissa keskenmenon jälkeen ja hän oli kyllä aivan todella mukava ja otti ajan kanssa. Nyt on kaikki kunnalliset ultrat takana, mutta tajusin tuossa, että opiskelijaterveydenhuoltoon voi kyllä tunkea vielä yhden kerran ultraan. Ei siellä mitkään kummoiset laitteet ole, mutta näkee kuitenkin että kaikki on varmasti kunnossa ja sukupuolikin varmistuu. Rakenneultrassa siis tyttöä veikkailtiin. Ja se ultra maksaa oikeasti vaan 6€!!! Parin viikon päästä olen siis menossa, ihanaa <3

Leeniliini 27+6.
 
Tervetuloa Mariaja! Tänään kävin pojan kanssa ekaa kertaa työpaikalla näytillä, eikä tullut kyllä yhtään ikävä vielä takaisin töihin. Siellä asiakkaat huuteli aika törkeesti, että saako täällä palvelua ja hyvä etteivät ihan sormia naputellu..hyvä käydä sielläkin välillä piipahtamassa, kun kotona tuntuu välillä siltä että tahtois tehdä vähän töitä :)

Onko muilla äitiyslomalaisilla ikävä töihin vai viihdyttekö hyvin kotosalla? Mä viihdyn tavallaan ihan hyvin, mutta juttuseuraa, lenkkiseuraa kaipais. Ja sit revin kauheeta stressiä, kun mulla on täällä pieniä projekteja käynnissä koko ajan, enkä saa mitään ykskätisenä tehtyä. Pitää reenata lisää :) Vauva pitää kyllä itessään aika kiireisenä, mutta toisaalta on ihanaa, että toinen on aktiivinen :)
 
Mulla on la nyt 26.3, eli 7+3 mennään (?) Menkkojen mukaan olis ollu 22.3, mutta ultra muutti sen. Neuvollassakin merkkasivat sitten ton 26.pvä, vaikka juttuja lueskellessa on vissiin usein käynyt niin, että neuvola luottaa siihen kiekkoonsa kuin raamattuun :)

Mä olen kanssa alunperin muualta kotoisin, tosin täällä asunut nyt 6 vuotta, niiin on aika laaja kaveripiiri. Siltikin vauvajuttuja on vaan yhdessä perheessä, niin täällä on kiva purkaa kun ei sitten ihan niiiin paljon viitsi pelkästään tästä puhua ihmisille, joille raskaus ei ole kovin ajankohtainen.

Mä voin kuvitella, että äitiyslomalla mulla ei ihan heti tuu ikävä töihin. Olen kyllä kaavaillut, että lapsen ollessa vuoden teen sitten comebackin töihin. Kaarinassa saa kyllä aika hyvät kuntalisät jos jää kotiin, niin katsoo sitten miten mieli muuttuu ;)
 
Ei ole kyllä ollut yhtään ikävä töihin vielä. Pikemminkin ahdistaa jo nyt että vanhempainvapaa loppuu vuodenvaihteessa... Mies varmaan pitää isäkuukauden, mutta sen jälkeen en tiedä mitä tehdään.

Tuo on aika tuttua, että mitään ei saa tehtyä kotona. Tänään neiti on nukkunut harvinaisen pitkät päiväunet, mutta nekin olen "tuhlannut" nettisurffailuun ja lueskeluun :D
 
Moi! Kuinka luulen, että olen tänne kirjotellut aikasemminkin...vaan eipä näy mua tuolla etusivulla. Odotan Kaarinassa toista lasta, esikoispoju syntyi 07/09 ja nyt on laskettu aika 29.12. Pahasti näyttää siltä, että taitaa mennä yli kun molemmissa ultrissa on arvioitu laps aina vaan "ikäistään" pienemmäksi.

Poju on perhepäivähoidossa ja mun olis tarkotus olla töissä ihan loppuun asti - hieman kyllä puuttuu motivaatiota kun olis niin ihana nauttia vielä viimesistä kuukausisita esikoisen kanssa:)
 
Moikka kaikille!
Minäkin voisin liittyä tähän ketjuun mukaan. Asun miehen ja 3,5-vuotiaan poikamme kanssa Paraisilla. Minäkin olen muuttanut miehen perässä tälle suunnalle joten kavereita ei ole pahemmin kertynyt työn ulkopuolelta.
Tietoja etusivua varten: ikä 33, esikoispoika 02/08, enkelivauva 12/10 ja nyt odotan kolmatta la 15.4.

M1n1 ja Toivo 4+5
 
Epa: Kiitti! En siis fiksuna tyttönä ole valmistunut (laiskimus) ja siksi saan käydä molemmissa, työterveydenhuollossa ja opiskelijaterveydenhuollossa :) Tuo jälkimmäinen on nyt raskauden aikana ollut tosi kiva juttu! Miten sulla on lähtenyt odotus käyntiin?

Kovasti tervetuloa kaikille uusille!

Enää viisi viikkoa töitä ja sitten alkaa mammaloma. En malta odottaa! Tänään on tullut äitiyspakkaus postiin. Tulis vaan mies kotiin niin ehtis vielä noutaa sen ennen kuin posti menee kiinni..

Leeniliini 29+0.
 
Voi että, täällä yks kateellinen vaan lueskelee kun teillä alkaa LA:t lähestyä:) Esikoisen kanssa viihdyin töissä ihan loppuun asti ja olisin vielä senkin jälkeen mielelläni ollut. Nyt motivaatio on sitten niin miinuksen puolella, että lasken vaan noita sairaslomapäiviä, et milloin olis teoriassa mahdollista jäädä palkalliselle saikkarille kokonaan... On ollut aika vaikea raskaus (allergiat ja astmat pahentuneet sekä kai jonkunlainen raskausajan masennus), joten ihan tarvettakin olis. Ja haluaisin niin viettää viimeiset kk esikoisen kanssa kahdestaan!

Täällä oli joitain jo kakkosia/kolmosiakin odottavia? Miten aiotte järjestää esikoisen hoitokuviot? Meillä Joonas on ollut 1-vuotiaasta asti pph:lla eka 3 pv/vk ja sitten 4 pv/vk ja nyt vasta olen täyttä viikkoa tänä syksynä. Pph jo kyselee ens kevään tilannetta ja kovasti on mua painostanut, että pitäisi pojan hoidossa (???). Selitys tähän lienee se, että hän ei enää 61v haluaisi ottaa uusia lapsia. Ehdotin osa-aikaistakin, mutta hän oli vastaan kun kuulemma sitten voisi saada vielä yhden ylimääräisen lapsen eli sekään ei ole mieleinen ratkaisu. Aina ollaan oltu hoitajan kanssa hyvissä väleissä ja hän on tosi mukava ja hyvä hoitaja, mutta nyt tämä ehdottomuus vähän huolestuttaa. Olen itse meinaan kyllä ihan laidasta laitaan miettinyt vaihtoehtoja ja hoidosta poisottaminenkin houkuttelee. Poika on vaan jo silloin reilut 2,5 ja ollut hoidossa 1,5 vuotta niin voi käydä vähän tylsäks keskellä talvea äidin ja vauvan kans kotona. Keväämmällä sitten tietenkin mentäis kerhoihin ja puistoon jne.

Rakennultra oli meil viime viikolla. 20-viikkoinen osoittautuikin 18,5 viikkoiseksi (np-ultrassakin jo LA:ta viikolla myöhäistettiin) ja tietenkin minua vähän huolestuttaa että eikö hän kasva kunnolla. Ens viikolla on sitten seurantaultra jonka tekee ihan tyksin lääkäri. Muuten rakenteet oli ok, paitsi pienen sydäntä ei voitu ultrata pienen koon takia:(

Niin ja ne tuplat? Onko tarvis kun isoveikka jo 2,5? Kesäks hommaan seisomalaudan, mutta talvella sen kanssa ei pärjää!

Muuten raskaus on ollut kyllä kivulias, liitoskipujen lisäks kyllä kaikenlaisia ihme kipuja. Pelkästään kävellessä välillä sattuu ihan kamalasti. Lääkäri on vasta joskus kk päästä, joten toivotaan että paikat on kunnossa.

Sorry nyt vähän negasävyinen kirjoitus, mut on ollut huolia kyllä nyt:(
 
Iiriksellä on kova pähkäileminen hoitopaikan kanssa..Ei ole varmasti helppoa, jos toinen on noin ehdoton..itseäkin mietityttää jo nuo hoitokuviot kun menen kuitenkin toukokuussa takaisin töihin. Laittaisiko tarhaan vai perhepäivähoitajalle vaiko jäisikö mies hoitovapaalle. Kaipa ne asiat siitä selkiintyy ja täytyy perehtyä noihin raha-asioihinkin..huoh..ihan yhtä sekavaa kun äitiysloman raha yms. asiat :)

Mulla oli kanssa loppuvaiheessa noita liitoskipuja ja niihin autto ehkä vähän sellanen tukivyö, minkä sai lainattua lähetteellä apuvälinelainaamosta.

Tänään on ollut kyllä niin kökkö päivä..pojalla on ollut maha kipeenä ja on huutanut aamuyöstä asti..tai siis epäilen että on maha kipeenä. Ei olla päästy kahteen päivään uloskaan, kun en jaksa huudattaa poikaa vaunuissa. Jostain syystä on ruvennut siellä raivoomaan? Tai tykkää olla siellä n. puoli tuntia välillä torkkuen, mutta sen jälkeen alkaa huuto..minkä ikästä voi pitää jo rattaissa? mietin että joskohan tykkäis olla enempi pystyasennossa ja kattella ympärilleen. Ei tietenkää istuttais vaan olis vaan hiukan pystymmässä.

Iirikselle vielä tsemppiä huolien kanssa!
 
Heippa !
Voisin ilmoittautua uudeksi tänne :) pikkukakkosta odotan..ihan alussa vielä,etten viikkojakaan vielä tiedä :) esikoispoika on 7kk itse olen 27 :)
eka raskaus oli aikast rankka..melkeen vuoden olin liikuntakiellossa eli kunto ei oo mitään päätähuimaava :) ja erosin juuri työpaikasta sillä en tässä välissä aio mennä töihin, jos tulee taas pitkät saikket ja en halua pientä poikaa vielä hoitoon :/
Mitään oireita ei tällä hetkellä ole et ootan sitä neukkua että varmistetaan että masussa joku asukki sentään on :D
Misteli ja pilvi rv?
 
Hei naiset! :)

Täällä onkin ollut hiljaista jonkun aikaa...

Täällä käytiin tänään ultrassa ja onneksemme siellä hillui erittäin vilkas sikiö joka vastasikin jo viikkoja 12+1 eli LA siirtyi 19.3.2012. NT oli 2,2 eli alle sen rajan. Nyt voin alkaa pikku hiljaa uskoa tähän raskauteen.




Epa ja Töpsykkä 12+1
 
Mä olin jo hukannut tämän palstan. Onneksi löysin teidät :) mun tiedot voi päivittää, eli la on 12.2.2012,viimeksi sitä en vielä tiennyt :) tinzu83 & toukkis 17+2 muoks: mun iän voi myös lisätä, eli 28 :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset!

tinzu83: Tiedot lisätty. :)

Laitan tämän saman kysymyksen moneen pinoon jotta saisin mahdollisimman monta erilaista näkemystä. Mulla olis pieni kinkkinen kysymys johon toivoisin että mahdollisimman moni antaisi oman mielipiteensä.

Eli milloin kertoisitte raskaudesta jos nyt on viikkoja 12+2 ja koeaika (4kk) loppuu marraskuun puolessa välissä? Luultavasti raskautta ei pysty salaamaan sinne asti koska silloin on viikkoja jo 20.

Epa ja Töpsykkä 12+2
 
Heippa kaikille :wave: Ilmottaudun tännekkin mukaan. Eli esikoinen tulossa, ja ikää meikäläisellä 28. LA on 6.3.2012

Lapsettomuushoitojen kautta saatu tämä pikkuinen alulle, ja ehkä nyt pikku hiljaa
alan tähän raskauteen uskomaan. Kaikki on tähän asti kyllä mennyt hyvin :heart:

Nanniga & Tirriäinen 14+2
 

Yhteistyössä