Nyt tarviin heti apua! Kiireellinen huostaanotto ilman oikeaa syytä!

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"nuuh"
Milläs varoilla se juristi nyt palkataan? Jos nälkäkuolemakin oli tulossa. Ja ihan niikuin sos.tädeillä ei olisi muuta tekemistä kuin kehitellä salaliittoteorioita ja kostoiskuja päivät pitkään. Luuletko olevasi ainoa päivän höyrypää joka sinne uhkaili?

"vieras"
Eli jos sä huudat ja raivota puhelimessa niin sitä ei pidä ottaa vakavasti koska se ei tarkoita mitään?

Mistä sossu voi tietää kenen huutaminen ja raivoaminen johtaa perhesurmaan ja kenen on ihan vain pelkää lämmittelyä muuten vaan?

Nyt kun näitä tilanteita on ollut, niin sossuilla varmaan matalampi kynnys puuttua tilanteisiin jotka heidän mielestään vaikuttavat uhkaavilta.

"hiphei"
Selvästi sosiaalityöntekijä pelkäsi puheittesi jälkeen että voit vahingoittaa lapsia!
Tuohan oli melkein selvä uhkaus joka pitää ottaa vakavasti.
Ota yhteyttä asianajajaan ja sossuun, yritä selittää mitä tarkoitit.

daiju
Mulla menee hermo ap;n kaltasten kanssa!!!! Onneksi tekivät jotain, ja toivon todella että lapset ei palaa heti luoksesi!
Kehtaat vielä mustamaalata tahoa, joka on saattanut pelastaa lapsesi!!!!!

"ninni"
Huostaanottoa ei ihan pienten asioiden perusteella tehdä, ja se on aina viimeinen toimenpide, kun kaikki muut keinot on jo kokeiltu. Kiireellinen huostaanotto on tietysti vähän eri asia... Mutta on kuitenkin vaikea uskoa, että sosiaalityötenkijät aivan syyttä suotta toimivat kuten toimivat. Olen sosiaalityöntekijä itsekin (en kylläkään ole koskaan työskennellyt lastensuojelussa), ja kun tässä kollegojen työtä tiiviisti seurailen, olen huomannut, että kyllä huostaanottoihin tarvitaan erittäin hyvät ja vakavat perusteet. En tietenkään kiellä, etteikö ammatti-ihminenkin voisi erehtyä ja tehdä virheitä.

"vieras"
[QUOTE="ninni";25466519]Huostaanottoa ei ihan pienten asioiden perusteella tehdä, ja se on aina viimeinen toimenpide, kun kaikki muut keinot on jo kokeiltu. Kiireellinen huostaanotto on tietysti vähän eri asia... Mutta on kuitenkin vaikea uskoa, että sosiaalityötenkijät aivan syyttä suotta toimivat kuten toimivat. Olen sosiaalityöntekijä itsekin (en kylläkään ole koskaan työskennellyt lastensuojelussa), ja kun tässä kollegojen työtä tiiviisti seurailen, olen huomannut, että kyllä huostaanottoihin tarvitaan erittäin hyvät ja vakavat perusteet. En tietenkään kiellä, etteikö ammatti-ihminenkin voisi erehtyä ja tehdä virheitä.[/QUOTE]

Mutta tietyt kriteerithän on täytyttävä, ennenkun huostaanottoon edes ruvetaan

"ninni"
[QUOTE="vieras";25466532]Mutta tietyt kriteerithän on täytyttävä, ennenkun huostaanottoon edes ruvetaan[/QUOTE]

Toki. Itse en kuitenkaan niitä kriteereitä aivan tarkkaan tiedä, koska kuten mainitsin, en ole koskaan tehnyt töitä lastensuojelussa.

"vieras"
[QUOTE="ninni";25466561]Toki. Itse en kuitenkaan niitä kriteereitä aivan tarkkaan tiedä, koska kuten mainitsin, en ole koskaan tehnyt töitä lastensuojelussa.[/QUOTE]

No jos epäillään lasten olevan välittömässä vaarassa niin kyllä se varmaan riittää.
Eihän siinä silloin ole aikaa rueta ensin suunnittelemaan avohuollon tukitoimia.

Sen voin sanoa, että olen sanonut (mutta en uhannut) että jos ihmiset ajetaan liian ahtaalle, niin että vedetään koko ajan mattoja jalan alta niin jotkut päätyy vaikeisiinkin tekoihin, kuten mediassa on nähty. Tarkkoja sanoja en muista. Mutta en ole ikinä sanonut, että MINÄ mitään tekisin. Ovat vissiin halunneet tulkita sanani tahallaan väärin. En ikimaailmassa voisi tehdä lapsilleni, enkä edes itselleni mitään, sillä tuomitsen jyrkästi kaikki väkivallat.
Ja sen sossun tädin pitää siis olla selvännäkijä, joka tietää että juuri SINÄ et tekisi mitään lapsillesi.... voi kun se olisikin noin. Ihan oikein hän teki, noin olisin minäkin toiminut ja moni muu! Noh, siinähän selittelet taukki.

Vieras2
[QUOTE="vieras";25466265]Et vaan muista![/QUOTE]

Todennäköisesti muisti alkaa palailemaan kun oikeudessa kuulee omat uhkausensa puhelunauhoituksesta. Siinä sitten hyvä selitellä "en mä mitään tarkoittanut vaikka sanoinkin puukolla tappavani. Tuulettelin vaan hiukan". Kyllä aikuisella pitäis senverran olla itsehillintää ettei ala riehumaan puhelimessa, ja senverran järkeä, ettei ainakaan ton tyyppisiä kommentteja mee laukomaan.

Tai ainakin pitäisi ymmärtää, että moisen kommentoinnin jälkeen ei kannata kauheesti puhua "aiheettomasta huostaanotosta"

Oon joskus itekkin vaahonnu luurimessa, jos en ole apua asioihin saanu että ei oo ihme kun tässä yhteiskunnassa tapahtuu kauheita asioita. Ne jotka tappaa itsensä ja muut perheenjäsenet ovat olleet tosi ahtaalla. Kaikkeahan ei tiedetä eikä ne meille kuulu.

Että ihan hyvin on voitu ap:n sanomiset ottaa siltä kantilta että tässä mahollisesti seuraava perhesurma tapaus.

olithan sanonut
Tuo mitä sanoit voidaan tulkita vihjaukseksi tappamisesta, varsinkin kun esitit myös sen mitä mediassa on ollut. Tuollaisen puheen perusteella alkaisi itsellänikin hälytyskellot soida. Ja jos vielä huusit ja raivosit puhelimessa, niin kuulostit varmasti hysteeriseltä, hullulta ja sekaisin olevalta. Nyt malttia sitten jatkossa. Ja tsemppiä!

ap.
Todennäköisesti muisti alkaa palailemaan kun oikeudessa kuulee omat uhkausensa puhelunauhoituksesta. Siinä sitten hyvä selitellä "en mä mitään tarkoittanut vaikka sanoinkin puukolla tappavani. Tuulettelin vaan hiukan". Kyllä aikuisella pitäis senverran olla itsehillintää ettei ala riehumaan puhelimessa, ja senverran järkeä, ettei ainakaan ton tyyppisiä kommentteja mee laukomaan.

Tai ainakin pitäisi ymmärtää, että moisen kommentoinnin jälkeen ei kannata kauheesti puhua "aiheettomasta huostaanotosta"
Puhelunauhoituksesta? Olisipa hyvä, jos heillä todella sellaiset olisivat. Voisimme sitten todistaa, ettei ole mitään sellaista sanottu.

ap.
[QUOTE="alli";25467285]mut puhelusi tiedoista näkee oletko soittanut sinne monta kertaa niinku sossut kerta väittävät[/QUOTE]

Ööö... mitä väliä vaikka olisin soittanut 100 kertaa, kun joka tapauksessa en ole uhkaillut tekeväni mitään mitä ne väittää.

"vieras"
Voi viattomat pienet lapsi parat, jälleen kerran:-(. En tiedä mitä ap on tarkalleen sanonut ja mikä perheen tilanne yleisesti ottaen on, kun hän ei sitä suoraan kerro, mutta ei lapsia huostaanoteta kiireellisesti ilman syytä. Ne keneltä lapsia huostaanotetaan eivät useinmiten näe itsessään tai toiminnassan mitään vikaa. Surullista että sitten syytellään muita ihmisiä.

Yhteistyössä