Nyt tarviin heti apua! Kiireellinen huostaanotto ilman oikeaa syytä!

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
kimberwek
Hei Olisiko sinulta mahdollisuutta saada tietoa/apua huostaanotosta
minun mielestäni perusteita lasten huostaanotolle ei ole ja haluaisin saada puolueettomalta ihmiseltä tietoa, miten huostaanotto puretaan? Sosiaalityöntekijät antavat minulle lupauksia, mitkä eivät toteudu. Olen taistellut asiasta kaksi vuotta enkä tiedä mistä saisin apua. S-postini kimberwekgmail.com

Sosiaaliohjaaja;25464432]Ap nyt tarkennusta kehiin. Siis mitä teit kun suutuit, mitä sanoit? Hanki lakimies!!!
Onko teistä kumpikaan töissä? Lapset koulussa, kotona, pk:ssa? Missä päin asut?
Työni kautta tiedän paljon tapauksia, joissain toimitaan myös väärin mitä sitä kiistämään. Ylilyöntejä tapahtuu ja varmasti varsinkin viimeaikaisten tapahtumien jälkeen. Tsemppiä! Kirjoittele tänne , voin antaa s.postin jos haluat. Tarvitsette nyt paljon vinkkejä ja tukea![/QUOTE]

toisaalta aika hassua
...että poliisi saa raiskata alaikäisen eikä menetä virkaansa. Vanhempi kun vähän suutahtaa, häneltä viedään lapset. Oikeudentaju hukassa suomalaisilla?

tyhmyys kukassa
tätä minäkin ihmettelen. miten niin vapaalla? jos virkamerkin näyttö raiskaustarkoituksessa vapaa-aikana ei ole virka-aseman väärinkäyttöä, niin pitäiskö se sitten jättää työpaikalle virka-aseen seuraan ettei vain joudu väärinkäytetyksi oho eiku siis no, käytetyksi väärään aikaan?

helvetin huonoja argumentoijia tuntuu olevan tuomarikunnassa.

jjjäö
valitettavasti huostaanottoja tehdään myös laittomasti, liian heppoisin perustein. Hallinto-oikeuteen pääsemiseen saattaa mennä helposti puoli vuottakin, pitkä aika perheelle ja pienelle ihmiselle... Onko kyse tosiaan siitä että joillakin hämärtyy raja normaalista kodista? Siitä et joskus voi olla vähän paskasta ja kaikki vinksinvonksin, mutta perheessä kuitenkin asiat hyvin.

Kolikon kääntöpuolena onkin sitten se, että kohta sossut ei uskalla huostaanottaa niitäkään ketkä tarvis ottaa kun pelkäävät oikeusjuttua. Tiedän myös esim tapauksen, missä varhaisteiniä hakattiin, ope teki lastensuojeluilmoituksen. Lapsi otettiin huostaan ja palautettiin seuraavana päivänä kotiin.... Jepjep.

"vieras"
Mä en ymmärrä näitä "liian heppoisin perustein" tehtyjä huostaanottoja muka. Mielestäni kaikki tapaukset joissa vanhemmatkin tulleet julkisuuteen "vääristä" päätöksistä purnaten, ovat olleet sellaisia kukkuluuruita, että ihan on oikeas päätökset tehty. Siisti koti tai ruoka kaapissa kun ei ole ne ainoat syyt miksi lapsensa saisi pitää, eikä sekään että "lapset on kaikki kaikessa meille".

Toinen totuus
[QUOTE="niin";25467664]ei tarvitse olla kovin korkeasti koulutettu että käsittää tämän: Jollain lailla tasapainossa oleva ihminen ei raivoa puhelimessa kuin pahainen teini jos ei saakaan rahaa valtiolta. Jos ihminen on edes jotekin tasapainoinen hän osaa keskustella ja vaikka suuttuisikin ei se ole "luuri korvaan"- taktiikka.

Ja kun kyse vielä sossun vakiasiakaasta jolle on ilmeisemmin annettu ja annettu madollisuuksia... sitten vielä käy lasettelemaan kirosanoja. Perus mäyhääjä, ihminen joka ei itse tee elämälleen mitään, mutta syyttää kaikesta ja kaiksita ongemistaan valtiota.

Lapsille varmaan näin parempi. Ap, opettele elämän hallintaa, vain niin voit taata lapsille turvallisen kodin kasvaa.[/QUOTE]

Nojaa. Itse järkytyin, kun kerran pyysin sossusta kaikki perhettäni koskevat tiedot. Minusta oli kirjoitettu sinne vaikka mitä melko leimaavaa. Esim. tilanteessa, jossa vaadin heitä noudattamaan toimeentulotuen käsittelyaikoja lakiin vedoten, oli puhelun sisällöksi kirjoitettu "asiakas on hankala, ei kuuntele mitä sanon, keskeyttää" - vaikka tosiasiassa keskeytin virkailijan vasta, kun hän oli ensin keskeyttänyt minut. Lisäksi yhteydenottojeni sisältöjä oli kirjattu ylös puutteellisesti ja vääristellen. Halutessaan minusta saisi profiloitua aivan mielenvikaisen. Huvittavaa on, että kun sossu oli itse tehnyt virheen (jonka oikaisivat myöhemmin!) on tietoihini jäänyt mm. sellaisia merkintöjä, että "asiakas VÄITTÄÄ, että on MUKA..." ja "arvostelee etuuskäsittelijän työtä" jne.

Vaikka en ole koskaan esim. raivonnut puhelimessa, huutanut, kiroillut tms, niin merkintöjen perusteella minusta saa sellaisen kuvan kuin olisin näin toimiva ihminen. Joten ei se nyt ihan niinkään ole, että kaikki tulkinnat siellä sossun päässä olisivat aina ihan oikeita. Omalla kohdallani tilanne muuttuikin kun etuuskäsittelijä vaihtui.

Yhteistyössä