Nyt tarviin heti apua! Kiireellinen huostaanotto ilman oikeaa syytä!

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
N.O
Suomessa otetaan lapsia huostaan liian myöhään :( joten en minäkään purematta niele AP:n kertomusta. Yleensä tässä maassa lapset saavat olla vaikka miten huonoissa oloissa kunhan tuetaan biologista vanhemmuutta.

"niin"
ei tarvitse olla kovin korkeasti koulutettu että käsittää tämän: Jollain lailla tasapainossa oleva ihminen ei raivoa puhelimessa kuin pahainen teini jos ei saakaan rahaa valtiolta. Jos ihminen on edes jotekin tasapainoinen hän osaa keskustella ja vaikka suuttuisikin ei se ole "luuri korvaan"- taktiikka.

Ja kun kyse vielä sossun vakiasiakaasta jolle on ilmeisemmin annettu ja annettu madollisuuksia... sitten vielä käy lasettelemaan kirosanoja. Perus mäyhääjä, ihminen joka ei itse tee elämälleen mitään, mutta syyttää kaikesta ja kaiksita ongemistaan valtiota.

Lapsille varmaan näin parempi. Ap, opettele elämän hallintaa, vain niin voit taata lapsille turvallisen kodin kasvaa.

"Titta"
Sen voin sanoa, että olen sanonut (mutta en uhannut) että jos ihmiset ajetaan liian ahtaalle, niin että vedetään koko ajan mattoja jalan alta niin jotkut päätyy vaikeisiinkin tekoihin, kuten mediassa on nähty.
Huh huh...
No tuossahan tuo ihan selkeä uhkaus tuli.
Tottakai sossun on tuollaisen jälkeen otettava lapset huostaan.

Jos lapsia EI olisi tuollaisen uhkauksen jälkeen kiireesti otettu huostaan, niin voitte vain kuvitella ne lööpit, mitkä saataisiin aikaiseksi, jos lapsille sitten jotain olisi tapahtunut...

Syöpäläinen
Kuinkahan moni teistä arvon kommentoijista muistaa sen miten hormonit imetyksen aikana vaikuttivat omaan mielialaan. Mä myönnän sen että vaikka en kenellekkään sossulle huutanut enkä raivonnut niin kyllä hormonit vaikuttivat yhtälailla omaa oloon ja siihen miten reagoi ja milläkin tavalla.
Tässäkin voi olla takana jotain muuta minkätakia ap:lla on ollut poikkeava käytös puhelinkeskustelun aikana, toki en tiedä vauvan ikää mutta silti.
Minä raivosin viime viikolla lapseni lääkärille kun oli myöhässä 1,5h jonka takia jouduin pyytämään ystävää hakemaan keskimmäisen lapseni tarhasta ja olemaan meillä kunnes tulemme takaisin. Ja mun kohtaukseni johtui aika paljon siitä kun oli "se aika kuusta"

Joten koittakaahan oikeasti myös ymmärtää muitakin asioita jotka voivat vaikuttaa

tajua nyt
[QUOTE="Titta";25467689]Huh huh...
No tuossahan tuo ihan selkeä uhkaus tuli.
Tottakai sossun on tuollaisen jälkeen otettava lapset huostaan.

Jos lapsia EI olisi tuollaisen uhkauksen jälkeen kiireesti otettu huostaan, niin voitte vain kuvitella ne lööpit, mitkä saataisiin aikaiseksi, jos lapsille sitten jotain olisi tapahtunut...[/QUOTE]

Ymmärräthän Ap että sanoit ihan selvän uhkauksen?!

Ja vielä spesifimmen uhkasit oman lapsen/lapsien surmaamisella?!?!

Ymmärräthän, että lastensuojeluviranomaisilla ei ole tuossa tilanteessa mitään muuta vaihtoehtoa kuin kiireellinen huostaanotto?

Ja ihan vain sinä itse sait sen aikaiseksi. Hyvä näin! Kuulostat vähintäänkin epävakaalta.

"nuuh"
[QUOTE="niin";25467664]ei tarvitse olla kovin korkeasti koulutettu että käsittää tämän: Jollain lailla tasapainossa oleva ihminen ei raivoa puhelimessa kuin pahainen teini jos ei saakaan rahaa valtiolta. Jos ihminen on edes jotekin tasapainoinen hän osaa keskustella ja vaikka suuttuisikin ei se ole "luuri korvaan"- taktiikka.

Ja kun kyse vielä sossun vakiasiakaasta jolle on ilmeisemmin annettu ja annettu madollisuuksia... sitten vielä käy lasettelemaan kirosanoja. Perus mäyhääjä, ihminen joka ei itse tee elämälleen mitään, mutta syyttää kaikesta ja kaiksita ongemistaan valtiota.

Lapsille varmaan näin parempi. Ap, opettele elämän hallintaa, vain niin voit taata lapsille turvallisen kodin kasvaa.[/QUOTE]

Näin juuri!! Nyt sitten vouhkataan prepaidit kuumana ja huudellaan ILMAISIA juristeja ja oikeusapuja!

Villiomena
Lapset saat takaisin tekemällä yhteistyötä sossun kanssa ja suostumalla kaikkeen mitä sanovat esim. eri tukimuotoihin. Ja jos tarvitset itsellesi jonkinlaista apua, niin myönnät sen itsellesi ja sille sossulle. Eli toimit yhteistyössä aktiivisesti. Unohda lakimiehet - pitävät sinua sossussa vain uhkaavana äitinä, jolle ei lapsia voi antaa. Tämä on minun mielipiteeni.

"Minä"
Lapset saat takaisin tekemällä yhteistyötä sossun kanssa ja suostumalla kaikkeen mitä sanovat esim. eri tukimuotoihin. Ja jos tarvitset itsellesi jonkinlaista apua, niin myönnät sen itsellesi ja sille sossulle. Eli toimit yhteistyössä aktiivisesti. Unohda lakimiehet - pitävät sinua sossussa vain uhkaavana äitinä, jolle ei lapsia voi antaa. Tämä on minun mielipiteeni.
Peesaan tätä täysin. Yhteistyöllä. Jos teissä ei ole vikaa ja kotiolot & jaksaminen kunnossa, niin saatte lapset takaisin. Jos taas homma ei ole kunnossa, niin otatte vastaan sen tuen ja teette yhteistyötä mukisematta, niin mahdollisuutenne kasvavat. Taistelu ja räyhäyslinja ei tässä kohtaa auta.

ähis
Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;25467704:
Kuinkahan moni teistä arvon kommentoijista muistaa sen miten hormonit imetyksen aikana vaikuttivat omaan mielialaan. Mä myönnän sen että vaikka en kenellekkään sossulle huutanut enkä raivonnut niin kyllä hormonit vaikuttivat yhtälailla omaa oloon ja siihen miten reagoi ja milläkin tavalla.
Tässäkin voi olla takana jotain muuta minkätakia ap:lla on ollut poikkeava käytös puhelinkeskustelun aikana, toki en tiedä vauvan ikää mutta silti.
Minä raivosin viime viikolla lapseni lääkärille kun oli myöhässä 1,5h jonka takia jouduin pyytämään ystävää hakemaan keskimmäisen lapseni tarhasta ja olemaan meillä kunnes tulemme takaisin. Ja mun kohtaukseni johtui aika paljon siitä kun oli "se aika kuusta"

Joten koittakaahan oikeasti myös ymmärtää muitakin asioita jotka voivat vaikuttaa
Aikuinen ihminen osaa hallita käytöksensä, eikä ala "ventovieraille" raivoamaan, vaikka imettäisi tai olisi "se" aika kuusta. Ne ei käy selitykseksi huonosta käytöksestä.

gkjgsgs
Joo, ei normaali ihminen ala riehua puhelimessa kun ei saa rahaa sossuta. Ensinnäkin: miksi ette saanut rahaa? Ilmeisesti olette siis edelliset tuet käyttänyt johonkin mihin ei olisi pitänyt. Toiseksi: miksi olette ttt-asiakkaita?

"vieras"
No, kaikki se mitä sanoit, on nauhalla sossulla. Eli jos olet raivonnut tarpeeksi ja haastatellut hurjana, niin kaikki sanomasi voidaan kuunnella ja siitä vetää johtopäätökset ovatko lapset turvassa kotona.

Eli voisitko jotenkin kuvata ja kertoa mitä ja miten raivosit?

vieras3
[QUOTE="vieras";25467173]Puhelua ei saa tallentaa ilman että siitä kerrotaan puhelun osapuolille.[/QUOTE]

Kyllä voi, ja kyllä saa. mm. toimittajat tekevät tuota kaiken aikaa, ja monet yrittäjät myös.

Hyvien tapojen mukaista se ei ehkä ole, mutta laki ei sitä kiellä. Eikä minkään muunkaan keskustelu, jossa itse osallisena, tallentamista.

Sensijaan jos puhelu tallennetaan kolmatta osapuolta varten, joka ei keskustelussa osallisena (siis tarkoitus nauhoittaa nimenomaan ulkopuoliselle, esim. seurantaa tai palvelun tason valvontaa varten) niin tuosta pitää kertoa.

Sensijaan oman keskustelunsa nauhoituksen saa soittaa ulkopuoliselle niin halutessaan. Ratkaisevaa tässä se, että nauhoittajalla on tuon asian suhteen päätäntävalta eikä esim. pomolla. Jos pomo tai muu keskustelun ulkopuolinen päättäjänä, niin asiasta pitää kertoa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25467346]Voi viattomat pienet lapsi parat, jälleen kerran:-(. En tiedä mitä ap on tarkalleen sanonut ja mikä perheen tilanne yleisesti ottaen on, kun hän ei sitä suoraan kerro, mutta ei lapsia huostaanoteta kiireellisesti ilman syytä. Ne keneltä lapsia huostaanotetaan eivät useinmiten näe itsessään tai toiminnassan mitään vikaa. Surullista että sitten syytellään muita ihmisiä.[/QUOTE]

TÄYS PEESI !!!
Olen just vastaavanlaisia tapauksia nähnyt ja juuri näin : heissä itsessään ei ole mitään vikaa OMASTA mielestä ja laittavat huostan toisten syyksi kuten sossujen.
Loppujenlopuksi suurinosa on mielenterveydellisesti sairaita mutta eivät sitä ITSE myönnä tai hankkivat lääkärinlausunnon että ovat terveitä kun osaavat niinhyvin esittää olevansa terveitä.

Muiden vika on kaikki ja jos ei mene juuri heidän mukaan saa haukut.

Uhkaukset pitää ottaa todesta ne on laittomia uhkauksia ja etenkin jos ne kohdistuu puolustuskyvyttömiin lapsiin.

Ja uhkaus mikä tahansa, lapsiin tai aikuisiin kohdistuva on laitonuhkaus jolla on seurauksensa eli kannattaa miettii mitä suustansa päästelee tenkin viranomasille.

Linea
Itse olen ollut ahtaalla kun oman typeryyden takia tuli vuokrarästejä. Sossu maksoi niistä osan ja suurimman osan sain lainattua sukulaiselta. Kun sossu ei suostunut maksamaan koko rästiä niin en mä räyhännyt vaan nieleskelin itkua ja mietin, että miten tästä selvitään. Selvittiin kuitenkin ja saatiin pidettyä asunto.

"plop"
Ymmärrätkö, kuinka paljon laitokseen sijoittaminen maksaa? Nuo kiireellisen sijoituksen päätökset ovat ihan jumalattoman kalliita, eikä sellaisia tehdä ihan vain sosiaalityöntekijöiden iloksi: siellä sossussa vastataan myös talousarviosta pysymisestä.

Opiskelen sosiaalityötä ja olen toiminut toimeentulotukiyksikössä sosiaalityöntekijänä. Mikäli perheenäiti olisi minulle raivostunut silmittömästi kielteisestä toimeentulotukipäätöksestä (kun sitä perustoimeentulotukea tehdään ihan oikeasti pitkälti ilman minkäänlaista harkintavaltaa ja soveltamisohjeen mukaan), ja minulle olisi syntynyt todellinen huoli lasten hyvinvoinnista, voisin kuvitella tilanteen, että olisin tehnyt lastensuojeluilmoituksen.

Onko teillä lastensuojelun asiakkuus?

Mikäli sijoituspäätös on turha, ei teillä ole mitään hätää. Sijoitus voi jatkua maksimissaan 30 vuorokautta, minkä jälkeen täytyy tehdä uusi päätös. Kiireellinen sijoitus voidaan purkaa nopeastikin.

"hmmm"
En pidä räyhääjistä yhtään.

Mutta onhan tuo nyt ylilyönti viedä lapset, niin ne uutiset vaikttavat.

totuus on se että lapsiperheiden talous on tiukilla. Jos saa lapsia,tulee enemmän syöjiä. silti jää vähemmän rahaa elättää lisääntyvä henkilömäärä, koska ei pysty enää hakea korkeimpia asemia tai paikkoja, tai tehdä ylitöitä, koska lapsetkin vaativat paljoni työtä ja vaivaa. Lisäksi kotihoidontuki tiputtaa monet naiset kokonaan työelämän ulkopuolelle ja lopulta nollatuloille, koska työttömyyskorvausta ei saa jos taloudessa on palkkatuloja saava.

Eli kun lapseton pariskunta saa 2 palkkaa ja elättää sillä 2 henkeä, usein perheelliset elättävät koko perheen 1 palkalla.

"Mörri"
Ex-mieheni huusi kerran puhelimessa sosiaalityöntekijälle kun ei saanut toimeentulotukea vuokranmaksuun. Huusi että tulee ruumiita jos ette maksa jne,että puhelimessa oli vittumainen ämmä.
Sain kirjeen kotiin jossa sossut halusivat tulla käymään. Soitin heille ja kerroin että käynti ei ole tarpeellinen mielestäni. Uskoivat ja asia jäi siihen. Mies on todellakin nykyisin ex..

lissä7
[QUOTE="hmmm";25470865]En pidä räyhääjistä yhtään.

Mutta onhan tuo nyt ylilyönti viedä lapset, niin ne uutiset vaikttavat.

totuus on se että lapsiperheiden talous on tiukilla. Jos saa lapsia,tulee enemmän syöjiä. silti jää vähemmän rahaa elättää lisääntyvä henkilömäärä, koska ei pysty enää hakea korkeimpia asemia tai paikkoja, tai tehdä ylitöitä, koska lapsetkin vaativat paljoni työtä ja vaivaa. Lisäksi kotihoidontuki tiputtaa monet naiset kokonaan työelämän ulkopuolelle ja lopulta nollatuloille, koska työttömyyskorvausta ei saa jos taloudessa on palkkatuloja saava.

Eli kun lapseton pariskunta saa 2 palkkaa ja elättää sillä 2 henkeä, usein perheelliset elättävät koko perheen 1 palkalla.[/QUOTE]

Olikos tässä nyt jotain suurtakin ajatusta pohjalla? Kas tuleeko jollekin yllätyksenä että lapsi tuo mukanaan lisää kuluja ja toisaalta tulot pienenee? Jos tulee niin alan mäkin kannattaa luvan varaista lisääntymistä!! Hemmetti noinhan se on aina mennyt, ei pitäs olla uutinen ja kun sitä muksuu alkaa työstää niin ihan itsestään selvyys

Sossu ei ole taho joka maksaa ne muksut ja niiden kulut. Ja valitettavasti, tälläinen huostaanotto kertoo siitä että perheessä on asiat jo piiiiiiitkään olleet rempallaan, jo ennen nuoremman syntymää. Ja vaikka rahaa ei ole silloinkaan ollut niin eikö ole vaan pukattu lisää muksuja maailmaan. Ja sitten räyhätään puhelimeen kun ei saadakaan toimeentulotukea. Ja koko valtio on ihan paska, ja lastensuojelu jajaja sossu vie kokoajan maton jalkojen alta jajaja

Ei tule mielleenkään että sille elämälle pitäs ITSE tehdä jotain?

Yhteistyössä