Nyt tarviin heti apua! Kiireellinen huostaanotto ilman oikeaa syytä!

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Kifa"
Provohan tämä on, mutta se mitä aloittajan tulisi tehdä JOS tämä olisi oikea tapaus olisi yksinkertaisesti ottaa lusikka kauniiseen käytteen ja mennä sossuilta pyytämään anteeksi että lähti homma vähän lapasesta.

Höpö höpö!

Ei todellakaan kuulu mennä pyytelemään anteeksi yhtään keneltäkään! Kyllä se tuossa tilanteessa on sossun tantta joka anteeksi saa pyttää, ja hyvin hyvin nöyrästi saisi sen tehdäkkin!!

Minut huostaanotettiin nuorena, ILMAN pätevää syytä! Karkasin kotoa, koska opettajani seksuaalisesti hyväksikäytti minua, enkä halunnut mennä kouluun! Huostaanoton perusteena oli se kun kotona huusin ja raivosin, itkin ja riehuin, kun minua ei uskottu, kun yritin kertoa millaista koulussa oli! Sossu tantta kävi juttelemassa opettajani ja minun kanssa, ja kyllähän sen jo valmiiksi tiesi että tuo opettaja osasi esittää niin enkeliä sossuille. Ja sossut sinisilmäisesti uskoi että "ylireagoin, valehtelen, plaaplaa". Viimein sitten kyllästyin ja karkasin kotoa, jonka jälkeen tehtiin huostaanotto.

Vuoden ehdin olla laitoksessa, kunnes eräänä kauniina päivänä. Minua haettiin koulusta. Minua ei kuulunut pihalle, joten luokan ovesta kävelivät sitten sisälle, mua hakemaan. Ja osaattekin varmaan arvata mitä siellä luokassa juuri sillä hetkellä tapahtui.

Sen jälkeen tuli poliisit ja oikeus kuvioihin, pääsin laitoksesta taas vanhempieni luokse, vaihdoin koulua, jne. Voi sitä tunnetta, minkä konkaan, kun HYVIN NÖYRÄN anteeksi pyynnön kera, veivät minua takaisin vanhemmilleni!

Että kyllä ne sossu tantat on mun mielestä täysiä tumpeloita! Itse en ikinä hae sossusta minkäänlaista apua lasten kanssa. Korkeintaan rahallista, jos on pakottava tarve. Itse olen sitä mieltä, että jos lapsia päätyy hankkimaan, niiden lasten kanssa on myös pärjättävä, kaikki murrosiät sun muut, vaikka olis kuinka hankala lapsi kyseessä!

Eli ap:lle vaan tsemppiä! Hae oikeusavustaja, ja nosta kova kovaa vasten. Ja vaikka saisitkin lapset heti kotiin, niin elä jätä asiaa siihen. Vaadi korvauksia ja vähintään se nöyrä anteeksi pyyntö, sossujen aiheuttamasta sotkusta, sekä lasten ja teidän järkyttämisestä!

Ps. Suomen sosiaaliturvan mukaan suomessa ei saa kukaan nähdä nälkää. Eli jos on esim ollut teillä tilanne, ettei oikeastikkaan ole ollut yhtään ruokaa, ja olette nähneet nälkää, niin ehdottomasti sosiaalitoimistosta on apua saatava! Että turhasta et ole sille tantalle huutanut. Lapsiperheessä ei voi ilman ruokaa odotella edes kokonaista päivää!

"Eee"
[QUOTE="mmmm";25464459]No jos sanoit puhelimeen, että jos rahaa ei saada, lapset kärsivät ja "kuolevat" nälkään tms niin näiden lööppien jälkeen, joita on ollut, en ihmettelisi...[/QUOTE]

Mun mielestäni tässä on hyvä esimerkki. Siis en usko, että tämä aloitus olisi totta, mutta tässä on hyvä esimerkki siitä, minkälaisia kommunikaatiokatkoksia joskus puhuessa tulee.

Henkilö sanoo puhelimessa "jos ei saada rahaa, niin lapset kärsivät" tarkoittaen, että lapsille ei riitä kuin minimaalisesti ruokaa ja eivät pääse harrastuksiinsa jne. mutta koska hän on niin raivoissaan, hän huutaa täysillä ja kontrolloi muutenkin ääntään huonosti ja ajatus poukkoilee, joten hän siirtyy tuon lausahduksen jälkeen johonkin ihan toiseen aiheeseen, eikä selitä ajatustaan sen tarkemmin.

Kuulija kuulee vain raivostuneen ja uhkaavan äänen huutavan "jos ei saada rahaa, niin lapset kärsivät" ja ajattelee, että se on uhkaus, että lapsille tehdään jotain väkivaltaa, jos rahaa ei tule. Kun ajatusta ei edes selitetä sen kummemmin, niin tämä väärä käsitys jää viimeiseksi.

Keskustelun jälkeen molemmilla osapuolilla on ihan erilainen kuva siitä, mitä keskustelussa käsiteltiin. Toisen mielestä puhe oli lasten välttämättömistä tarpeista ja toisen mielestä puhuttiin lasten vahingoittamisesta.

Ps. Suomen sosiaaliturvan mukaan suomessa ei saa kukaan nähdä nälkää. Eli jos on esim ollut teillä tilanne, ettei oikeastikkaan ole ollut yhtään ruokaa, ja olette nähneet nälkää, niin ehdottomasti sosiaalitoimistosta on apua saatava! Että turhasta et ole sille tantalle huutanut. Lapsiperheessä ei voi ilman ruokaa odotella edes kokonaista päivää!
Jos vanhemmat ovat kyvyttömiä huolehtimaan lapsen perustarpeista, on sillon huostanotto ihan aiheellinen toimenpide eikä rahan syytäminen maailman tappiin asti perheelle. Eikä se sossu anna rahaa kun tietyn perustein, jos ei suu ole säkkiä myöten voi loppupeleissä käydä juurikin näin.

[QUOTE="äiti";25464310]Eli tilanne on se, että tänään meiltä huostaanotettiin lapset käytännössä ilman syytä. Aamupäivästä juttelin sossun kanssa toimeentulotukiasioista, tekivät hylkäävän päätöksen ja minä siitä vähän suutuin. Lopulta kävi niin, että muutaman puhelun jälkeen ilman mitään järkevää syytä, poliisit tulivat kotiin sossun virkailijoiden kanssa ja ottivat lapset kiireellisesti huostaan valehdellen törkeästi. He siis huostaanottivat lapset koska "äiti on suunnitellut perhesurmaa" ja "uhkaa tappaa lapset puukolla" ja isäkin on mukana heidän mielestään, vaikka mikään edellä olevasta ei pidä paikkaansa. En missään vaiheessa ole uhannut kenenkään henkeä. Poliisitkin hieman naureskelivat sossun virkaintoisuudelle, mutta sanoivat että kannattaa suostua ettei asia pahene. Huomenna on joku tapaaminen sossulla, mitä siellä tapahtuu? Mitä ihmettä tässä nyt voi tehdä? Lapset on kaikki kaikessa meille, ei ikinä haluttais mitään pahaa heille. :( Älytön tilanne.[/QUOTE]

Jep jep. Ei niillä muuta tekemistä olekaan. Pläräävät kahvitauolla asiakasrekisteriä ja arpovat seuraavan uhrin. Pyytävät virka-apua, ja poliisitkin lähtevät tekemisen puutteessa mukaan juoneen.

• Tykkää
Reactions: Jonna_Äiti
ap.
Jep jep. Ei niillä muuta tekemistä olekaan. Pläräävät kahvitauolla asiakasrekisteriä ja arpovat seuraavan uhrin. Pyytävät virka-apua, ja poliisitkin lähtevät tekemisen puutteessa mukaan juoneen.
Onko pakko kettuilla? Tämä on ihan oikeasti vakava tilanne, koko yön olen valvonut ja miettinyt tilannetta itkien. Ja poliisin on pakko tulla, jos sossu niin käskee. Vaikka meidän tilanteessakin poliisi oli aika voisiko sanoa jopa huvittunut tilanteesta, mutta suositteli meidän suostuvan huostaanottoon, että tilanne menee nätisti ja saadaan lapset aikaisemmin kotiin. Poliisi tuli meille tuntia ennen sossua, keskusteltiin kahvipöydässä (ihan oikeasti!) ja poliisit sitten soittivat sossuun, että kaikki ok. Silti sossu halusi tulla käymään ja vasta siinä tilanteessa meille ilmeni, että haluavat huostaanottaa lapset. Onneksi istuin kun heti lukivat "syytteen" eli perustelut huostaanotolle. Olen muka monta kertaa eilen soittanu ja uhannut perhesurmalla (paskapuhetta) ja sitten jo heidän mielestään pitänyt puukkoa kädessä (paskapuhetta) ja mieskin sanonut, että hänellä samoja ajatuksia (paskapuhetta)! En oikeasti voi käsittää miksi he tällaista meille tekivät, varmaan kostoksi puheluistani ja aikeistani vaatia muutosta toimeentulotuen hylkäykseen. Tuntui sossut olevan aika v*ttumaisia, jopa poliisi pyysi heitä luopumaan aikeista, mutta poliisit sitten vaan meille totesivat, että sossulla on kovempi valta tässä asiassa kuin meillä. Pelottaa nyt, että lapset ei tule kotiin pitkään aikaan ja että miten ne siellä voi... voin vain kuvitella miten isompi itkee äitiä ja isää ja pienempi ei syö mitään, kun on tissivauva. :(

"mie"
Onko pakko kettuilla? Tämä on ihan oikeasti vakava tilanne, koko yön olen valvonut ja miettinyt tilannetta itkien. Ja poliisin on pakko tulla, jos sossu niin käskee. Vaikka meidän tilanteessakin poliisi oli aika voisiko sanoa jopa huvittunut tilanteesta, mutta suositteli meidän suostuvan huostaanottoon, että tilanne menee nätisti ja saadaan lapset aikaisemmin kotiin. Poliisi tuli meille tuntia ennen sossua, keskusteltiin kahvipöydässä (ihan oikeasti!) ja poliisit sitten soittivat sossuun, että kaikki ok. Silti sossu halusi tulla käymään ja vasta siinä tilanteessa meille ilmeni, että haluavat huostaanottaa lapset. Onneksi istuin kun heti lukivat "syytteen" eli perustelut huostaanotolle. Olen muka monta kertaa eilen soittanu ja uhannut perhesurmalla (paskapuhetta) ja sitten jo heidän mielestään pitänyt puukkoa kädessä (paskapuhetta) ja mieskin sanonut, että hänellä samoja ajatuksia (paskapuhetta)! En oikeasti voi käsittää miksi he tällaista meille tekivät, varmaan kostoksi puheluistani ja aikeistani vaatia muutosta toimeentulotuen hylkäykseen. Tuntui sossut olevan aika v*ttumaisia, jopa poliisi pyysi heitä luopumaan aikeista, mutta poliisit sitten vaan meille totesivat, että sossulla on kovempi valta tässä asiassa kuin meillä. Pelottaa nyt, että lapset ei tule kotiin pitkään aikaan ja että miten ne siellä voi... voin vain kuvitella miten isompi itkee äitiä ja isää ja pienempi ei syö mitään, kun on tissivauva. :(
Olettepa saaneet asianne sotkuun :(
Tilanteen takana on jotain muutakin , ihan varmasti . Sä et vaan sitä myönnä.

Ilman syytä ei kiireellisiä huostaanottoja tehdä. Piste.

ap.
[QUOTE="äiti";25466043]Mitä tarkalleen ottaen sanoit sossuille puhelimessa?ja ota palavereihin huostaanottoihin erikoistunut juristi muuten et lapsia takaisin saa,tiedän nämä asiat.[/QUOTE]

Täytyy sanoa, etten tarkalleen muista mitä olen sanonut, mutta huusin ja jopa raivosin. Sen muistan tarkasti, että millään tappamisella en ole uhannut! Eikä mieskään ole mitään myötäillyt, miten olisi voinut kun minäkään en ole sellaista puhunut. Minusta tuntuu, että sossussa ovat yhdessä äkkiä tehneet päätöksen tyyliin "ei ne näköjään muuten usko, joten liioitellaan puheita, keksitään nyt vaikka tällainen tekosyy tähän, että saadaan näytettyä niille". Sen voin sanoa, että olen sanonut (mutta en uhannut) että jos ihmiset ajetaan liian ahtaalle, niin että vedetään koko ajan mattoja jalan alta niin jotkut päätyy vaikeisiinkin tekoihin, kuten mediassa on nähty. Tarkkoja sanoja en muista. Mutta en ole ikinä sanonut, että MINÄ mitään tekisin. Ovat vissiin halunneet tulkita sanani tahallaan väärin. En ikimaailmassa voisi tehdä lapsilleni, enkä edes itselleni mitään, sillä tuomitsen jyrkästi kaikki väkivallat.

"vieras"
[QUOTE="mjää";25464340]Hyvä! ei tarvitse lukea taas lehdistä, vaikket olisi sellaista tarkoittanutkaan niin hyvä silti, että vihdoin ottavat KAIKEN tosissaan! jos vaan provoat niinkuin epäilen, mieti miltä tämä tuntuu niistä joilla oikeasti voi olla tällainen uhka[/QUOTE]

Niin peesi!

"vieras"
Sen voin sanoa, että olen sanonut (mutta en uhannut) että jos ihmiset ajetaan liian ahtaalle, niin että vedetään koko ajan mattoja jalan alta niin jotkut päätyy vaikeisiinkin tekoihin, kuten mediassa on nähty. Tarkkoja sanoja en muista. Mutta en ole ikinä sanonut, että MINÄ mitään tekisin. .
tadaa! tässähän se syy huostaanotolle tuli! hyvä että ovat nykyään herkkiä.

"vieras"
Täytyy sanoa, etten tarkalleen muista mitä olen sanonut, mutta huusin ja jopa raivosin. Sen muistan tarkasti, että millään tappamisella en ole uhannut! Eikä mieskään ole mitään myötäillyt, miten olisi voinut kun minäkään en ole sellaista puhunut. Minusta tuntuu, että sossussa ovat yhdessä äkkiä tehneet päätöksen tyyliin "ei ne näköjään muuten usko, joten liioitellaan puheita, keksitään nyt vaikka tällainen tekosyy tähän, että saadaan näytettyä niille". Sen voin sanoa, että olen sanonut (mutta en uhannut) että jos ihmiset ajetaan liian ahtaalle, niin että vedetään koko ajan mattoja jalan alta niin jotkut päätyy vaikeisiinkin tekoihin, kuten mediassa on nähty. Tarkkoja sanoja en muista. Mutta en ole ikinä sanonut, että MINÄ mitään tekisin. Ovat vissiin halunneet tulkita sanani tahallaan väärin. En ikimaailmassa voisi tehdä lapsilleni, enkä edes itselleni mitään, sillä tuomitsen jyrkästi kaikki väkivallat.
Minusta ap vihjaa ihan selvästi, että jotain voisi tapahtua. Eiväthän sossuntädit voi tietää tarkoitatko sitä tosissasi vai et. Siihen päälle vielä tuo raivoominen, niin en ihmettele heidän ratkaisuaan.
Olen itsekin joutunut joskus tarkkailuun, kun vihjailin itsemurhasta vaikka ei oikeesti ollut tarkoitus sitä tehdä.

"äiti"
Vaikka et olekkaan sanonut että sinä teet lapsillesi mitään niin ne kääntävät asiat niin että kun olet sanonut että jos ihmiset ajetaan ahtaalle niin tapahtuu näitä mistä lehdissä kirjoitetaan. Siitä sanomisesta he kääntävät asiat niin että olet vaarallinen lapsille. Sinun pitää nyt hommata paras asianajaja mitä tiedät kaikkiin heidän palavereihin otat hänet mukaan. Älä ota oikeusaputoimistosta ketään sillä niistä ei ole apua.

halaus
Ei varmaan lohduta, mut mieti asiaa vuoden parin päästä. Jos kaikki on mennyt niinkuin olet kertonut, saa sossuntäti syytteen (+maineen menetyksen) ja itse saat jonkinlaista rahallista korvausta kaikeksta. Kun aikaa menee eteenpäin, pystyt jo ehkä huvittuneena kertoa tapahtuneesta ja lapsille ei tuskin mitään traumoja tästä tule, pienenmpi ei edes tiedä mitä tapahtuu.

Yhteistyössä