nyt sitten loppui laihdutus :( lääkärin määräyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Oli jo ihan pakko mennä lääkäriin päivittäisten voimakkaiden kouristavien vatsakipujen takia, kyllä tossa kolme viikkoa kestinkin, mutta lopulta ei oikein mitään voinut syödä eikä nukkuakaan kun kipu herätti.
Verikokeet otettu, huomenna ylävatsan uä...tuplalääkitys refluksitautiin...lääkäri mukaan mulla on gastriitti ja vatsahaava :(
Stressiä on ollut..ja olen ihan hulluna yrittänyt tiputtaa painoa, kärsinyt nälkää joka päivä kipuun asti, olen kitkutellut 600-800 kalorilla päivä, kun en voi sietää tasanne vaiheita, eli sitä että painon lasku pysähtyy,( ja voi pysyä pitkäänkin niin ettei laske ollenkaan) .
Liian vähällä ruualla oleminen sekoitti ennestäänkin huonon vatsahappotasapainon ja tulos on sitten tämä: Laihdutus on lopetettava, kaloritaulukot ja vaa'at hiteen, pitää syödä enemmän hiilareita... pitää syödä järkevästi ja säännöllisin väliajoin,...tämä siis niin kauan kun olen taas kunnossa, siihen voi mennä viikkoja :(

Olen jo aiemmin laihduttanut itseni sairaalakuntoon, useampaankin kertaan, aiemmin sydän on alkanut reistailla, nyt sitten maha...tosin lisälyöntejäkin on ollut normia enemmän tuon kituutus-dieetin aikana, siitä en uskaltanut mainita mitään.

Soitin tuossa kaverilleni joka kysyi että onko se laihana oleminen todella sen arvoista että kannattaa kerta toisensa jälkeen vaarantaa terveytensä, miksi en vaan voi hyväksyä että olen ylipainoinen, kun kerran tästä ylipainosta on vähemmän haittaa kuin laihdutusyrityksistäni.

Kai sitä itse hyväksyisikin, mutta toiset eivät, olen ollut nuoresta pitäen JOS-tyttö...= olisit nätti JOS olisit laiha...
vaikka tietysti näin vanhalla ei ole väliä miltä näyttää kun vanha on ruma joka tapauksessa, silti on tuo ainainen JOS jäänyt kummittelemaan taka-raivoon

Alkuperäinen kirjoittaja !?:
kai sitä voi terveellisestikin laihduttaa?

Peesi. 1200kcal ehdoton alaraja! Pitää olla hieman yksinkertainen.. terveyden vuoksihan sitä haluaa olla hyvässä kunnossa ja laihduttaa, eikö?!

T: Eräs vain -300kcal vajeella (liikunnattomina päivinä) oleva, äärimmäisen hitaasti laihduttava, koska muuten kalorit menisivät sinne alle 1200kcal.

voi, mutta mulla on tapana mennä äärimmäisyyksiin, ekat 15 kiloa tiputinkin suht järkevästi, mutta loput 5 hampaat irvessä, ja kun paino ei suostunut enää tippumaan niin vähensin koko ajan syömistä, ihan saman virheen tein kuin ennenkin

Sullahan se varsinainen dieetti on ollut. :|

Toivottavasti tulet pian kuntoon, vatsahaava ei ole kiva juttu, muusta puhumattakaan. :hug:
Sulla on sen verran persoonaa, että siinä ei pari ylikiloa haittaa, jos näkisit itsesi hetken muiden silmin, unohtuisi painosta stressaus :)

Jos kuitenkin vielä tuntuu, että painoa pitäisi saada alas, kun tuosta tokenet, nakkaa vaaka mäkeen tai laita se lukkojen taakse muutamaksi kuukaudeksi ja ala sitten syödä säännöllisesti, mutta kevyesti, älä kitkuta. Kun puolen vuoden päästä etsit avaimen päästäksesi vaakaan käsiksi, paino on laskenut, etkä ole huomannut yhtään tasannevaihetta ;)

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. siis tuliko ihan yllärinä, että 600-800 kcal dieetti ei ole turvallinen?!

Laihduttaa voit edelleenkin, mutta järkevästi. Vai keksitkö nyt tekosyitä sille, ettet voi laihduttaa ollenkaan... jotta saat syödä mitä haluut?

No ei kyllä ole mitään järkeä laihduttaa näänyttämällä itseään jopa sinne sairaalaan saakka. Järkevästikin varmasti saisit pudotettua painoa ja painonpudotuksessahan tärkeää on muuttaa ylipäätä elämäntapojaan niin että niitä voi ylläpitää "laihdutuksen" jälkeenkin, eli ei mitään nälkäkuureja vaan järkevää syömistä ja liikuntaa.

600 kaloria päivässä ei kyllä ole järkevää laihduttamista mun mielestäni.

Toivottavasti tuut kuntoon pian. Unohda ne dietit ja tee elämäntaparemontti. Ei se ylipaino jaksa loputtomiin pitää itseään yllä kun syöt terveellisesti. Aikaahan siihen menee mutta mitäs sitten? Kärsivällisyyttä vain.

Itse muutin elämäntapani loppuvuodesta raskausdiapeteksen myötä ja paino tippuu hitaasti mutta varmasti, vaikken ole minkäänmoisella "dietillä"

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:

voi, mutta mulla on tapana mennä äärimmäisyyksiin, ekat 15 kiloa tiputinkin suht järkevästi, mutta loput 5 hampaat irvessä, ja kun paino ei suostunut enää tippumaan niin vähensin koko ajan syömistä, ihan saman virheen tein kuin ennenkin

No, pakko sanoa että ylipaino ei ole sitten se pahin ongelmasi.. Taitaa olla enemmän päänsisäistä, jos tuollaisen itsensä näännyttämisen perustelee sillä että "mulla on tapana mennä äärimmäisyyksiin". Extremeä, jippii, tosi cool? Not.

Alkuperäinen kirjoittaja 300:

No, pakko sanoa että ylipaino ei ole sitten se pahin ongelmasi.. Taitaa olla enemmän päänsisäistä, jos tuollaisen itsensä näännyttämisen perustelee sillä että "mulla on tapana mennä äärimmäisyyksiin". Extremeä, jippii, tosi cool? Not.

ei sitä ajattele niin että menenpä äärimmäisyyksiin, se vaan käy pikkuhiljaa , "vähennänpä vähän tuosta" "oikeastaan voisin tuonkin jättää syömättä" jne...olo on ihmeen hyvä ja energinen, lopulta ei ole nälkäkään

Alkuperäinen kirjoittaja 300:

ei sitä ajattele niin että menenpä äärimmäisyyksiin, se vaan käy pikkuhiljaa , "vähennänpä vähän tuosta" "oikeastaan voisin tuonkin jättää syömättä" jne...olo on ihmeen hyvä ja energinen, lopulta ei ole nälkäkään

No ajattelee. Normaalit ihmiset ainakin. Sinulla lienee syömishäiriö tai sitten jokin muu ajattelun häiriö - tuo kuulostaa lähinnä anorektisten ajattelumallilta "vielä vähän vähemmän". Itse syön vaikka saksanpähkinöitä tai oliiviöljyä illalla jotta saisin kalorit (ja rasvat!) täyteen eikä tulisi alle 1200kcal päiviä - ei todellakaan ole halua tässä iässä kärsiä kaikenmaailman taudeista ja vaivoista.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:

Toivottavasti tulet pian kuntoon, vatsahaava ei ole kiva juttu, muusta puhumattakaan. :hug:
Sulla on sen verran persoonaa, että siinä ei pari ylikiloa haittaa, jos näkisit itsesi hetken muiden silmin, unohtuisi painosta stressaus :)

Jos kuitenkin vielä tuntuu, että painoa pitäisi saada alas, kun tuosta tokenet, nakkaa vaaka mäkeen tai laita se lukkojen taakse muutamaksi kuukaudeksi ja ala sitten syödä säännöllisesti, mutta kevyesti, älä kitkuta. Kun puolen vuoden päästä etsit avaimen päästäksesi vaakaan käsiksi, paino on laskenut, etkä ole huomannut yhtään tasannevaihetta ;)

toi oli kuin suoraan mun lääkärin suusta...tunsin itseni kyllä ihan ääliöksi ollessani vastaanotolla...laihdutuksen alussa kävin joka viikko terveydenhoitajalla just siksi ettei mopo karkaisi käsistä, ja mä niin vakuutin että pärjään kyllä ilman kontrolleja...joo tosi hyvin :(

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.. siis tuliko ihan yllärinä, että 600-800 kcal dieetti ei ole turvallinen?!

Laihduttaa voit edelleenkin, mutta järkevästi. Vai keksitkö nyt tekosyitä sille, ettet voi laihduttaa ollenkaan... jotta saat syödä mitä haluut?

juuri tällä hetkellä ei paljon syödä, kun ei voi
Mutta täytyyhän sitä laihduttamista, järkevämmin tietty, taas jatkaa jahka vatsa paranee, ei ole tarkoitustakaan lihoa tällä välin, vaan pitää paino samoissa lukemissa

toi oli kuin suoraan mun lääkärin suusta...tunsin itseni kyllä ihan ääliöksi ollessani vastaanotolla...laihdutuksen alussa kävin joka viikko terveydenhoitajalla just siksi ettei mopo karkaisi käsistä, ja mä niin vakuutin että pärjään kyllä ilman kontrolleja...joo tosi hyvin :(

Sullahan aineenvaihdunta hidastui melkoisesti tollasella kitkutusdieetillä. Mikset alkais karppaamaan? Saisit syödä kunnolla ja laihtuisit??

Ei tuo ole laihduttamista vaan paastoamista. Kyllä uskoisin että sunkin vatsas kestäis TERVEELLISEN painonpudotuksen jos sellaiselle tarvetta on, mutta tuo sun tapa on älyvapaa.

Mutta eiköhän oo viisainta unohtaa se laihdutus siksi aikaa että saat vatsan kuntoon. Ja tuollaiset typerät kitudieetit voit unohtaa lopullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
600 kaloria päivässä ei kyllä ole järkevää laihduttamista mun mielestäni.

Toivottavasti tuut kuntoon pian. Unohda ne dietit ja tee elämäntaparemontti. Ei se ylipaino jaksa loputtomiin pitää itseään yllä kun syöt terveellisesti. Aikaahan siihen menee mutta mitäs sitten? Kärsivällisyyttä vain.

Itse muutin elämäntapani loppuvuodesta raskausdiapeteksen myötä ja paino tippuu hitaasti mutta varmasti, vaikken ole minkäänmoisella "dietillä"

no onhan mulla mennyt tässä jo 10 kuukautta aikaa, painoa siis lähtenyt 20 kiloa, mutta kun heinäkuussa alkoi olla tosi heikkoa toi pudotus, niin tiukensin dieettiä

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:

Sullahan aineenvaihdunta hidastui melkoisesti tollasella kitkutusdieetillä. Mikset alkais karppaamaan? Saisit syödä kunnolla ja laihtuisit??

no kananmunia en voi syödä allergian takia, enkä muutenkaan pidä mistään rasvaisesta, siis rasvan maku ällöttää

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
No kyynel. Jos joku vielä nykyisen informaatiotulvan aikana ei osaa poimia tietoa terveistä elämäntavoista, itseään saa syyttää.

Sanoisin vähän samaa, mutta en näin ilkeällä tyylillä. ;)

Olen pahoillani, tuli vähän töksäytettyä.
Mutta ongelma on ap:lla varmasti jollain lailla korvien välissä.
Ja siihen saa kyllä apua.

Yhteistyössä