[QUOTE="vieras";26690393]Ettekös osaa lukea.
LAUTASELLAINEN-PARI-MAX!! kolme muroja (esim. Kellogs, tykkää suklaamuroista ja niistä tiikereistä). Sitten lisäksi esim. pari leipää, päällä juustoa, kurkkua yms, voita, kaakaota juo aamuisin. Jälkkäriksi EHKÄ joku makupala. EI AINA sitäkään.
Tuo iltapala on meillä ollut traditio mieheni ja minun seurusteluajoista saakka. Se on aina ollut buffet-muotoinen ja toivon että se voitaisiin pitää, koska se on meille tärkeää. Toivotaan, että ravitsemusterapeuttikaan ei ole liian tiukkis, vaan ymmärtää että totaalisella muutoksella ei-meidännäköiseen suuntaan ei hyvää saada aikaan. Siis tottakai olen valmis karsimaan ja jos se pekoni on niin paha niin sitten se jätetään pois, mutta ihan toisenlaista perhettä en haluaisi meistä tehdä. Jos on pakko niin sitten toki niin. Lapsen paras menee tietysti edelle kaiken muun. Mutta asiat nämä kyllä selviävät ja saamme tukea ja apua. Hirveät itsesyytökset mulla vaan on.

Ja toisaalta... varmaan ne tutut nyt ajattelee että siitäs sai ja mä tiesin ja arvasin ja olin niiin oikeassa, mutta ihmisiä tässä vaan ollaan. Ihan kaikki. Kaikkea ei vaan voi ymmärtää ja osata heti. Minun omassa lapsuudenperheessäkin ruoka oli sellainen pyhä asia ja tärkeä. Olit hyvä lapsi jos söit lautasen tyhjäksi ja hienos jos otit vielä lisää. Hyvä kun maistui. Varmaan sieltä lähtöisin omat ajatukseni ruoan suhteen, toki. Muutoksia on tehtävä, en todellakaan sitä kiellä. Nyt vaan on niin paha mieli kaikesta. Olisipa joku jolle puhua ihan IRL tästä, mutten oikein voi, koska sitten tulisi juuri niitä "mähän sanoin" sillain vinosti hymyillen ja varmaan olisivat muka-kannustavia, mutta mä tiedän sen, että sisimmässään ne myös kihisisi jotain tyytyväisyyttään omien lastensa painoon ja tyytyväisyyttä siitä kun mä sain vihdoin näpäytyksen.
-ap-[/QUOTE]
Ei tätä kyllä voi uskoa todeksi. Jos lapsi oikeasti saa syödä näin ja jos häntä jopa kehotetaan syömään näin, niin kyseessähän on pahoinpitely.
Olisi kiva ajatella, että paino on vain yksi asia elämässä. Mutta kun tuollainen sairaalloinen ylipaino on lapselle jossain tapauksessa kuin kuolemantuomio: noin lihava lapsi (tai aikuinen) väistämättä sairastuu jossain vaiheessa lihavuuden aiheuttamiin sairauksiin.
Ei liene syytä ryhtyä käymään läpi niitä lukuisia henkisen puolen ongelmia, joita lihava lapsi joutuu kokemaan. Mutta niitäkään ei ole vähän. On oikeasti mahdotonta uskoa, että tämä ap ei olisi Porvoosta kotoisin.