nyt vuosia lapseni syntymän jälkeen, minua on alkanut kalvaa epäillys hoitovirheestä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24079479]Jos potialshuoneen sänky on yöllä tyhjä niin luulisi varmistettavan onko potilaalla kaikki ok.
Mutta hoitajiakin on joka lähtöön, toiset hoitaa hommansa toiset ei.[/QUOTE]

Joo, hoitajia tosiaan on joka lähtöön. Minut (ja 2 huonetoveriani) piti yhtenä yönä herättää pumppaamaan maitoa (vauvat oli keskolassa). Heräsin kuitenkin itse siihen aikaan ku herätys piti olla. Menin pumppaamaan ja kävelin hoitajien kanslian ohi. Siellähän ne hoitsut veteli sikeitä.. Myöhemmin toinen hoitajista tuli herättään minua, mutta olin jo muutenkin hereillä. Tämä selitti, että olivat unohtaneet herättää meidät... Että en yhtään ihmettele, jos ei välttämättä käydä suihkussa/vessassa tarkistamassa, miten potilaalla menee.

mulle kyllä tulee vaikutelma että hoitovirhe on saattanut tapahtua siinä että sut vaan otettiin osastolle köllöttelemään eikä vointia tai verenpaineita seurattu.
mutta oli miten oli, jos sulla on toiveissa toinen raskaus niin sulla on mahdollisuus päästä sairaalaan perhesuunnitteluun tai pelkopolille tai muuhun vastaavaan keskustelemaan seuraavan raskauden riskeistä ja seurannasta jo ennen kuin alatte yrittää. samalla tietty käytte läpi ne vanhat tapahtumat. turha pelätä semmoista mistä ei tiedä, käy juttelemassa siellä niin saat faktat pöytään. neuvolan kautta varmasti saat lähetteen.

[QUOTE="vieras";24079398]Mun yks sukulainen, 1-tyypin diabeetikko, sai lievän aivovaurion pahan raskausmyrkytyksen takia. Oli sairaalassa rv 23 asti, lapsi syntyi hätäsektiolla rv28. Oli synnytyksen jälkeen teholla kymmenen päivää, tosi huonossa kunnossa.

Kyllä näitä valitettavasti tapahtuu Suomessakin.[/QUOTE]

Olitko tähän asti ollut siinä luulossa että vaan kehitysmaissa sairastutaan?

*tähän sellainen päätä seinään hakkaava hymiö*

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;24079153:
hyvä tietää, etten ole ainoa !! mistähän tuo johtuu?
tosin nyt voi olla rauhallisin mielin, kun aivokasvain on suljettu pois =)

Mullakin on aivokasvaimet ym. suljettu pois, kun kävin magneettikuvauksessa ja mitään poikkeavaa ei löytynyt. Neurologi sanoi, että näköhäiriöt voivat johtua hyvänlaatuisesta kallonsisäisenpaineen noususta, jota ilmeisesti esiintyy ylipainoisilla, raskaana olevilla tai juuri raskaana olleilla. Neurologi laittoi lähetteen vielä jatkotutkimuksiin, jossa saadaan sitten selville onko kyse edellä mainitusta asiasta. Lähetettä odotellessa...

Yhteistyössä