nyt se on sit loppu! ei täs mikään auta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkevä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkevä äiti

Vieras
eli mulla on 4 ja 5 vuotiaat lapset jotka ei arvosta mua ollenkaan, eivät välitä, koska isä on niin ihana, kun hän leikkii eikä oo aina siivoomassa, isi on kotona eikä töissä niin kuin äiti, isi antaa karkkia ja herkkua äiti ei jne.....

mä oon nyt yrittäny, mut ei tää onnistu, ei musta oo äidiks kun isä on tollanen.
mä saan tehdä eka 8 h töitä, sit tuun kotiin, pesen 2-3 koneellista pyykkiä, siivoon sotkut mitä lapset ja isä on päivän aikana aiheuttanu.
en voi ikinä antaa lapsille mitään herkkua/karkkia kun iskä tekee sen joka pvä!
mä ostan ruuan, maksan laskut, teen kaiken kotona, ostan kaiken lapsille mut kukaan ei kiitä, ei edes lapset ellei isi käske kiittää...

toivottavasti isä saa kasvatettua lapset hyvin, täytyy vaan kertoo miehelle kun tulee kotiin, et nyt se on loppu...

tiedän et saan varmaan paskaa niskaan mut pakko purkaa jonnekkin...

Alkuperäinen kirjoittaja itkevä äiti:
mä ostan ruuan, maksan laskut, teen kaiken kotona, ostan kaiken lapsille ...

Niin minäkin teen oikeastaan tuon kaiken ja vielä enemmän mutta sillä erotuksella että mua arvostetaan ja palvotaan kotona. Ihan kuten jokaista perheenjäsentä pitääkin.

Ei lapset luontaisesti noin suhtaudu äitiinsä. Voisko olla niin että miehesi ei kohtele sua kunnioittavasti ja lapset oppineet häneltä mallin?

on näitä samanlaisia tapauksia ympäriinsä, sinusta vaan voi tunteet ottaa ylivallan koska sinulla on niin paljon hommaa. sinä olet kumminkin äiti joka on ihan yhtälailla mukana kasvatuksessa. kyllä ne lapset susta välittää , mutta huomioita vois hakee noin ne lapset että esittää ettei kiinnosta, kun olet poissa vaikka tms..kyllä olet arvokas ja sulla tuntuu olevan hyvä mies, älä jätä perhettä tuon takia

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Niin minäkin teen oikeastaan tuon kaiken ja vielä enemmän mutta sillä erotuksella että mua arvostetaan ja palvotaan kotona. Ihan kuten jokaista perheenjäsentä pitääkin.

Ei lapset luontaisesti noin suhtaudu äitiinsä. Voisko olla niin että miehesi ei kohtele sua kunnioittavasti ja lapset oppineet häneltä mallin?

en tiiä. kait se niin on, mut en jaksa alkaa huoltajuuskiistaankaan, koska mies on ain vitsien yhteydessä antanu mulle selväksen et haluu lapset itselleen jos ero tulee.. ;(

tottahan kai mä teen tuon kaiken mielelläni mut haluisin tosiaan et joku joskus kiittäis aidosti ja et tulis tunne et lapset välittää musta...

Olisko hyvä keskustella isän kanssa yhteisistä kasvatusperiaatteista? Esim. juuri tuosta herkuttelusta, että kumpikin saisi antaa "lahjuksia"? Tai viedä yhdessä lapsia jonnekin kivaan paikkaan, uimaan tai puistoon tms? Samoin keskustella siitä, että molemmat rajoittaisivat samalla tavalla lasten tekemisiä, eikä niin, että säännöt muuttuvat sen mukaan kenen kanssa ollaan.

Samoin pitäisi kiinnittää huomiota siihen, miten miehesi kohtelee sinua. Joku nostikin jo esiin, kunnioittaako hän sinua ja osoittaa sen käytöksellään? Voisihan hänkin päivän aikana pyykkiä pestä, jotta sinulle ja lapsille jäisi enemmän yhteistä aikaa? Ja muutenkin osallistua kotitöihin...

ei tuo ukko kerkee tekee mitään päivän aikana kun leikkii lasten kaa, tekee ehkä sen ruuan.
mikään ei auta, miehen kans on turha keskustella, se alkaa vaan syyttään mua. tai muuttuu ehkä 2 viikoks ja sit se on taas samaa vanhaa paskaa.

kun tuun töistä niin se lähtee omiin hommiinsa ja palaa kun palaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

tottahan kai mä teen tuon kaiken mielelläni mut haluisin tosiaan et joku joskus kiittäis aidosti ja et tulis tunne et lapset välittää musta...

Jos lapset nyt ovat vaan sellaisessa iässä että ripustautuvat toiseen vanhempaan ja niin triviaali asia kuin karkki määrittelee tykkäämisen määrän.
Mutta onneksi he kypsyvät ja kasvavat ja oppivat kyllä arvostamaan ihanaa äitiään.

Varmaan on ihan kauhean paha mieli sulla, voin vaan kuvitella :hug:

ja siivoukset tekemättä. Jätä miehelle pöydälle rahaa kaupassakäyntiin, äläenää käy itse. Käytä illat lepoonja lasten kanssa olemiseen, kyllä se ukkosi herää todellisuteen, kun jääkaappi on tyhjä, kämppä likainen ja puhtaat vaatteet loppu.

Viet vaikka lapset illalla ukos syömään kunnes äijä tajuaa mennä ostoksille.

Sukulaispiiristä tunnen yhden vastaavanlaisen isän, yhtä selkärangattomia molemmat. Ei pysty kieltämään lapsilta mitään eikä komentamaan heitä, vie mäkkäriin, elokuviin, huvipuistoihin, hoploppiin, jne. jne. Tekee kaikkea sellaista mistä lapset tykkäävät, eikähän siinä mitään jos olisi jossain rajoissa, mutta kun mies jatkuvasti "ostaa" tällä tavoin lastensa huomion, tykkäämisen ja kaveruuden. Äidin tehtäväksi jää kaikki kurinpito ja kasvattaminen. Ei ihme, että isä on lasten mielesä niiiiiin ihana ja mutsi on aina ihan p**ka. Ihan vääränlainen toimintamalli, mutta kun mies ei pysty kestämään yhtään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä tai negatiivisia tunteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
ja siivoukset tekemättä. Jätä miehelle pöydälle rahaa kaupassakäyntiin, äläenää käy itse. Käytä illat lepoonja lasten kanssa olemiseen, kyllä se ukkosi herää todellisuteen, kun jääkaappi on tyhjä, kämppä likainen ja puhtaat vaatteet loppu.

ei auta, siin vaihees kun lapsilta loppu vaatteet niin pakko oli vaan pestä.
kämppä oli kerran oikeesti 2 viikkoo siivoomatta niin ei tapahtunu mitään.
tiskit oli kerran 3 pvä. jne...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:

ei auta, siin vaihees kun lapsilta loppu vaatteet niin pakko oli vaan pestä.
kämppä oli kerran oikeesti 2 viikkoo siivoomatta niin ei tapahtunu mitään.
tiskit oli kerran 3 pvä. jne...

Anna olla vaan. Muutatsitten vaikka vanhemmillesi hetkeksi, ja jos mies ei suostu antamaan lapsia mukaan, jätät sen selviytymään heidän kanssaan omillaan, myös taloudellisesti. Annat rahaa vain pakollisiin lasten kuluihin, ja thats it. Joskus keinot on oltava kovia, jotta saa viestin menemään perille. Eise mies halua akjaa elämään köyhän yh:narkea...

Yhteistyössä