Isovanhemmat ei kunnioita vanhempien toiveita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niinpä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niinpä"

Vieras
Lapset saa mummolassa herkkua koko ajan, karkit ovat näkyvästi esillä. Ja kun lapsi jotain mielihalujensa mukaan pyytää, se annetaan heti. Lapsi määrää. Lapsi saa tehdä ihan mitä vain, mistään ei kielletä. Sotkut siivotaan perässä, ei yhtään neuvota tai ohjata lasta mukaan siivoukseen tms.

Ok, ymmärrän että mummolassa on erilaista kuin kotona, mutta lasta suorastaan palvotaan ja syötetään tuota makeaa niin paljon että kotona ei maistu ruoka. Lapsi on "sokerihumalastaan" niin kiukkuinen, ettei tosikaan. Ja rähjää ja vaatii kotona samaa.

Huoh! On puhuttu mummolassa, mutta sitten tekevät salaa. Lapsikin on jo oppinut tämän salailun. Asuvat naapurissa, joten aika usein näkevät, antavat ohikulkiessa lapselle tavaraa ja karkkia, jäätelöä ym. mukaan kotiin.

On täytynyt rajoittaa vierailuja, koska yhteys ei toimi. Jos isovanhemmat asuisivat kaukana ja harvoin näkisivät, tilanne olisi ihan "sallittu". Saisi hemmotella. Ja kaiken palkka on se, että äiti ja isä ovat ne pahikset sekä isovanhempien että lapsen silmissä.

Ymmärtääkö kukaan??

Semmoista se on. Haluavat syömisten antamisella välittää. Meillä minun äitini haluaa syöttää koko ajan minun miestäni, vaikka ei se siltä vaikuta, että olisi nälkäkuoleman partaalla..

[QUOTE="vieras";22023195]Semmoista se on. Haluavat syömisten antamisella välittää. Meillä minun äitini haluaa syöttää koko ajan minun miestäni, vaikka ei se siltä vaikuta, että olisi nälkäkuoleman partaalla..[/QUOTE]

:D :D :D

[QUOTE="vieras";22023195]Semmoista se on. Haluavat syömisten antamisella välittää. Meillä minun äitini haluaa syöttää koko ajan minun miestäni, vaikka ei se siltä vaikuta, että olisi nälkäkuoleman partaalla..[/QUOTE]
Tähän vielä lisäksi, että kun olin itse lapsi, niin karkit ja keksit olivat lukkojen takana, joita sieltä sitten tarkkaan ja syyllistäen säännösteltiin. Nyt äiti on löysännyt pipoa ja aloittanut syöttämisen miehestäni. Jos meillä olisi lapsia, niin ehkä niillekin työnnettäisiin karkkia suuhun.

Ihan sama juttu... Tosin suuremmaksi ongelmaksi on tullut se, ettei lasta kielletä juuri ollenkaan, ei-toivottua toimintaa ei keskeytetä muuten kuin ohjaamalla mielenkiinto johonkin muuhun. Mummoa ja ukkia lapsi komentaa kuin koiraa. Kotona joutuu vähän väliä selittämään lapselle että meillä on nyt kotona nämä säännöt, niin kotona tehdään niinkuin äiti ja isä sanoo.
Tänä aamunakin käytiin itkuraivarin sävyttämä neuvottelu siitä, että jälkiruokaa ei saa, jos ei ruokaa jaksa syödä loppuun. Lapsi itki ja karjui ETTÄ KUN MUMMOLASSAKIN SAA VAIKKA EI SÖISI EDES RUOKAA!!!

Meillä kotona kohta 6v erityslapsi, jonka vierailista mummolaan on tullut todella vaikeita. Hänen ei tarvitse noudattaa mitään meidän vanhempien käskyjä, koska mummo ja pappa tulevat heti väliin. Kauheat tappelut tv-ohjelmista, syömisistä, käsienpesusta wc jälkeen, ihan mistä vaan. Pojalle on hyvin tarkkaa että perheessä noudatetaan tiettyä määrätietoisuutt ja yhdenmukaisuutta kasvatuksellisissa asioissa, koska hämmentyy helposti muuten. Hänen on muutenkin vaikea hahmottaa että esim. äidin sana on painavampi kuin 6v ystävän...

Nyt on mummolla ja pappalla porttikielto meille, niin pitkäksi aikaa että ottavat meidät tosissaan.

Viimeksi muokattu:
minä olen miettinyt että mistä voi johtua kun 4-vuotias tyttömme on ollut mummolassa, on hän kotiin tullessaan kiukkuinen kuin ampiainen ja raivoaa todella herkästi. Kiukkunsa hän kohdistaa suoraan minuun. Mummo on juuri tuota tyyppiä että mitään ei kiellä ja salaa syöttää lapselle namuja. Huolestuttavinta on se että lapsi ei usko mummoaan missään, tyttö saattaa jopa juosta autotielle eikä mummo saa häntä pois sieltä, tyttö ei vain usko. Oon tässä jo miettinyt että onko tytölle niin inhottavaa tulla mummolta kotiin että on sitten minulle vihainen :( Totta kai kotona on tietyt rajat ja säännöt joita pitää noudattaa. Aina kun mummonsa on täällä ja minä komennan tyttöä, niin mummo menee väliin ja kuittaa kaiken naurulla :(

Niin minunkin vanhempani ovat aina tulossa väliin kun komennan lasta heidän läsnäollessaan. Että eihän se nyt niin tarkkaa ole, tuleppas vaan xxxx takaisin ruokapöytään ottamaan jälkkäriä vaikka olet jo kolme kertaa lähtenyt pois pöydästä ja sanonut kiitos... Minulla ei kuulemma ole enää mitään auktoriteettia lapseen kun korotan ääntäni komentaessa.

pakko vielä kertoa, että minä ilmoitin äidilleni että esikoinen aloittaa sitten kiinteät ruuat vasta 5-6kk iässä kun minulta tuli kuitenkin maitoa yli oman tarpeen. Ja samana päivänä kun vauva oli 4kk, äitini oli tunkemassa sille muussattua perunaa suuhun heti kun olin itse ruokapöydästä ehtinyt poistua.