Nyt saa sitten haukkua LG:n pesukoneet!:D

"vieras"
No omani tuossa temppuilee (ei aina poista vettä), joten en ihan täysin tyytyväinen ole. Ikää koneella on kyllä jo kuusi vuotta, ja paljon on käytetty.

Ärsyttävin asia koneessa on tasapainotus: kone ei linkoa, jos pyykki on sen mielestä epätasapainossa. Näin ollen koneessa ei voi pestä yhtä tai kahta tyynyä, vaan siellä on oltava esim. tyyny ja pikkupyykkiä, jotta pyykki olisi tasapainossa. Myöskään paria vk-haalaria ei voi pikaohjelmalla pesaista, koska niitäkään kone ei saa tasapainoon.

Ja toinen on toimimaton lapsilukko: se kyllä estää ohjelman vaihdon, mutta power-nappi toimii vaikka lapsilukko olisi päällä. Yhdellä napinpainalluksella taapero siis saa sabotoitua koko ohjelman. Onneksi se ei meillä enää ole ongelma, koska lapset ovat jo isompia.
Meillä juuri tuosta syystä vaihdettiin viimeviikolla poistopumppu, ja kone toimii taas kuin unelma! Eli pumppuun oli kertynyt mustaa mönjämäistä likaa ja hienoa nukkaa, josta syystä se ei enää toiminut. Hinta oli noin 100e kun korjaaja kävi kotona maaseudulla. Kuulemma käyttökerroista ja vaatteiden likaisuudesta (kuramäärästä) riippuen noin 5-8 vuoden välein pitää vaihtaa, meillä kesti 3,5v... (8 hengen perhe ja kone pyörii päivittäin pari kertaa)

Ollaan oltu todella tyytyväisiä, meillä on paljon ohjelmia (myös pelkkä linkous) ja pelkän yhdenkin tyynyn tai haalarin voi pestä! Tosiaan tuo lapsilukko on vähän hassu, koska kyllä se lapsi painelee kaikki nappulat ja osuu lopulta siihen virtanappiinkin, mutta hyvää siinä on edes se, ettei voi vaihtaa keskenkaiken hienopyykkiohjelmaa keittopesuksi :D Hyvän ostoksen varmaan teit =)
 
[QUOTE="vieras";24191842]Meillä juuri tuosta syystä vaihdettiin viimeviikolla poistopumppu, ja kone toimii taas kuin unelma! Eli pumppuun oli kertynyt mustaa mönjämäistä likaa ja hienoa nukkaa, josta syystä se ei enää toiminut. Hinta oli noin 100e kun korjaaja kävi kotona maaseudulla. Kuulemma käyttökerroista ja vaatteiden likaisuudesta (kuramäärästä) riippuen noin 5-8 vuoden välein pitää vaihtaa, meillä kesti 3,5v... (8 hengen perhe ja kone pyörii päivittäin pari kertaa)

[/QUOTE]

Kun se poistopumppu hajosi, lakkasiko kone kokonaan poistamasta vettä vai toimiko se pumppu aina välillä? Tänne tulee 40 km lähimmästä huoltoliikkeestä, joten jo pelkät matkakulut tekevät aika paljon. Pumppuja saa näköjään tilata netistä n. 40 eurolla, joten olen hiukan suunnitellut omatoimista korjaamista :)
 
ärsytys
Me ostettiin se 7 kg kallein malli LG. Siinä oli juuri ongelmana se "tasapainojuttu". Eli hienosti näyttää pesuajan. Esim että pesu kestää 1 tunti 55 minuuttia. Sitten parin tunnin päästä käyn katsomassa ja aina junnaa samassa kohdassa jopa TUNNIN, eli näyttää 22 minuuttia ikuisuuden. Kerran kutsuin korjaajan ostokuittia vastaan ilmainen tietty, ja se sanoi, että LG-pesukoneilla tyypillistä että se tasapaino"juttu" ei toimi. Kyllä ärsyttää. Mitä mahtaa käyttää sähköäkin liikaa kun junnaa vaan!

Ja pesen yleensä aina täysiä koneellisia, niin korjaaja sanoi, ettei kannata laittaa kuin puolilleen, muuten ei se tasapainojuttu toimi! Eli miksi sitten edes myy 7 kilon konetta jos se ei toimi niin! Ärsyttää...
 
"mä kans"
Mä kans oon muuten tyytyväinen mutta muutama asia ärsyttää:

-lapsilukko ei estä sitä, etteikö lapsi saa sammutettua konetta kokonaa (tää toki taitaa olla ihan paloturvallisuusjuttu tms...pitää vissiin aina pystyä katkaisemaan virta koneesta nopeesti?) No, miellä on teipattu pilttipurkin kansi katkaisijan päälle ja siihen tehty viilto jonka kautta saa meisselillä aina koneen päälle eikä lapet pääse sammuttamaan sitä :kieh:

-meidän mallissa ei ole pelkkää linkousta. On ainaostaan huuhtelu+linkous. Se taas on ongelma vain siksi, että joskus, kun kone ei löydä tasapainoa niin se aikaansa yritettyään SAMMUTTAA KONEEN kokonaan. Se siis hälyttää, että jokin on pielessä mutta jos et ehdi tietyssä ajassa avaamaan luukkua ja järjestämään pyykkiä paremmin koneeseen niin se sammuu jolloin pyykit jäävät likomäriksi. Tuossa tilanteessa tarvis sen pelkän linkousohjelman ja kiukuttaa laittaa se huuhtelu+linkous joka vie enemmän aikaa.

Mutta muuten hyvä kone joka on toiminu 6vuotta ilman korjaustoimenpiteitä.
 
Meillä myöskin reilu puolisen vuotta vanha LG:n kone 1-8kg suoravetomoottori sillä höyrypesu toiminnolla.. Tarkkaa mallia en kyllä muista. On ollut todella hyvä, enkä kyllä ole moitteen sijaa löytänyt=) meillä kanssa lapset haluis kovasti painella ja pyöritellä kaikki nupikat läpi ja kovan koulutuksen jälkeen on vihdoin opittu et ei saa koskea.. Tuossahan on myös se lapsilukko toiminto joka kylläkin menee pois jos painaa pää virtakatkaisimesta (on/off) napista, kerran kesken pesun poitsu kävi painamassa kiinni, niin sit piti vaan panna ohjelma uudelleen pyörimään...
 
marvelos
Hyvin toimi LGn pesukone. Oli käytössä 6v jonka jälkeen sisältä napsahti poikki joku "naru" joka pyörittää rumpua, myin pesukoneen naapuriin joka korjasi sen ja edelleen toimii kone. Ollut käytössä siis 8v tähän mennessä.
 
"mä kans"
ja meillä se tasapainojuttu on ongelma vain jos laittaa tosi vähän tai toooodella paljon pyykkiä. Eikä se todellakaan hae tasapainoa loputtomiin vaan se on se tietty aika jota se yrittää sitä etsiä ja jos ei tasapaino löydy niin se hälyttää.
 
[QUOTE="mä kans";24192053]
-meidän mallissa ei ole pelkkää linkousta. On ainaostaan huuhtelu+linkous. Se taas on ongelma vain siksi, että joskus, kun kone ei löydä tasapainoa niin se aikaansa yritettyään SAMMUTTAA KONEEN kokonaan. Se siis hälyttää, että jokin on pielessä mutta jos et ehdi tietyssä ajassa avaamaan luukkua ja järjestämään pyykkiä paremmin koneeseen niin se sammuu jolloin pyykit jäävät likomäriksi. Tuossa tilanteessa tarvis sen pelkän linkousohjelman ja kiukuttaa laittaa se huuhtelu+linkous joka vie enemmän aikaa.
[/QUOTE]

Juuri tätä minäkin olen kironnut jo monta vuotta. Pelkkä linkous olisi pop.
 
Eka satsi pyöritetty, onhan tuossa vielä opettelua kun on tosiaan ohjelmia mistä valita!
Mites muuten, muokkaatteko te itse esim. linkousta tai lämpötiloja vai pesettekö aina siten miten kone ne asettaa?
Luin kaikki ohjeet läpi mut vielä sitä on jotenkin epävarma että miten tota saa käyttää.:D
 
Eka satsi pyöritetty, onhan tuossa vielä opettelua kun on tosiaan ohjelmia mistä valita!
Mites muuten, muokkaatteko te itse esim. linkousta tai lämpötiloja vai pesettekö aina siten miten kone ne asettaa?
Luin kaikki ohjeet läpi mut vielä sitä on jotenkin epävarma että miten tota saa käyttää.:D
Mä en oikeastaan koskaan käytä sitä suurinta linkousta (eli 1400) kun tuntuu että suoravedosta huolimatta koko talon rakenteet tärisee. Inhottavan tuntuista. Jos olisi parempi kämppä niin linkoisin täysillä. :D

Yleensä pistän kaiken muun kuin kone ehdottaa, paitsi ylimääräisen huuhtelun napsautan melko usein päälle.
 
Mä en oikeastaan koskaan käytä sitä suurinta linkousta (eli 1400) kun tuntuu että suoravedosta huolimatta koko talon rakenteet tärisee. Inhottavan tuntuista. Jos olisi parempi kämppä niin linkoisin täysillä. :D

Yleensä pistän kaiken muun kuin kone ehdottaa, paitsi ylimääräisen huuhtelun napsautan melko usein päälle.
Ok! Meillä kone on kellarissa joten äänet ei kyllä häiritse, mut tosiaan kun tutkailin niitä ohjelmia niin blondius pääs taas valloilleen kun aloin pohtimaan kaikenlaista, siellä kun oli pyykkimäärätkin ihan erilaisia riippuen ohjelmasta. Toki sitä nyt yleensä käyttää vain muutamaa, nekin saa laitettua suosikeiksi, jei!:D
 
pyykkäriämmä
9 kilon suoravetokone ollut käytössä noin 3 vuotta. Moitittavaa tasapainotuksessa. Siis jos pesussa jokin iso peitto tai vaikka tyyntä, tai muuta "epätavallista", ei meinaa löytää tasapainoa linkoukseen.
Enkä meinannu löytää pelkkää linkousta, olin kans sitä mieltö ettei mun koneessa sellaista ole, kinnes tytär mulle sen opetti :)
Hyvä kone!!!
 
wwwwwww
Saimme LG:n 8kg pesukoneen takuukoneena, koska edellinen toisen merkkinen pesukone teki juuri tuota linkouksen junnaamista esim. tyynyillä tai yhdellä takilla. Myös muita vikoja korjattiin useaan otteeseen. Saatuani LG:n testasin niin tyynyt kuin muutkin vaate-erät jotka edellisellä tuotti ongelmia. TOIMII!
Ohjelmat ovat tehokkaita ja lyhyitä. Lämminvesihuuhtelu on iso plussa, jos kyse vauvan vaatteista.
Toistaiseksi olen tyytyväinen pesukoneeseen.
 
vierailija
Meillä juuri tuosta syystä vaihdettiin viimeviikolla poistopumppu, ja kone toimii taas kuin unelma! Eli pumppuun oli kertynyt mustaa mönjämäistä likaa ja hienoa nukkaa, josta syystä se ei enää toiminut. Hinta oli noin 100e kun korjaaja kävi kotona maaseudulla. Kuulemma käyttökerroista ja vaatteiden likaisuudesta (kuramäärästä) riippuen noin 5-8 vuoden välein pitää vaihtaa, meillä kesti 3,5v... (8 hengen perhe ja kone pyörii päivittäin pari kertaa)
Ei sitä pumppua tuon takia tarvitse vaihtaa, irrotus - putsaus ja kasaus ja taas toimii. Olen tehnyt sen puhdistusoperaation omaan koneeseen kolme kertaa 10 vuoden aikana.
 
vierailija
[QUOTE="mä kans";24192053]
-meidän mallissa ei ole pelkkää linkousta. On ainaostaan huuhtelu+linkous. Se taas on ongelma vain siksi, että joskus, kun kone ei löydä tasapainoa niin se aikaansa yritettyään SAMMUTTAA KONEEN kokonaan. Se siis hälyttää, että jokin on pielessä mutta jos et ehdi tietyssä ajassa avaamaan luukkua ja järjestämään pyykkiä paremmin koneeseen niin se sammuu jolloin pyykit jäävät likomäriksi. Tuossa tilanteessa tarvis sen pelkän linkousohjelman ja kiukuttaa laittaa se huuhtelu+linkous joka vie enemmän aikaa.
Juuri tätä minäkin olen kironnut jo monta vuotta. Pelkkä linkous olisi pop.
[/QUOTE]
On siinä linkous. Virrat päälle, valitse siitä spin napista haluttu linkous ja paina start. Kaikissa näissä on pelkkä linkous. Vois lukea sitä ohjekirjaakin jos ei joku juttu ei onnistu
 
vierailija
Pari vuotta vanha kuivaava LG, alusta alkaen tasapainottelee ikuisuuden ja kieltäytyy linkoamasta, mistä syystä koneella ei voi pestä petivaatteita, esim. lakanoita, pussilakanoita, täkkejä tai tyynyjä, ilman että pesuohjelma keskeytyy ennen linkousta puolen tunnin turhan ja turhauttavan tasapainoitusvaiheen jälkeen (minä tässä nyt pyörittelen hissun kissun tätä rumpua edestakaisin, vaikka se koskaan ei ole johtanut mihinkään hyvään) ja pitää nostella likomärkiä pyykkejä pois ja takaisin siinä toivossa, että jokin yhdistelmä ja planeettojen asento osuisi kohdalleen ja luokattoman huonosti suunniteltu/ohjelmoitu LG suostuisi tekemään sen, mitä varten se on ostettu: pesemään pyykin alusta loppuun. Jos haluat latailla NFC:llä ja appilla ihkuja lisäpesuohjelmia, osta LG, jos haluat pestä pyykkiä, osta jokin muu merkki, Ei koskaan enää LG:tä.
 
vierailija
Pari vuotta vanha kuivaava LG, alusta alkaen tasapainottelee ikuisuuden ja kieltäytyy linkoamasta, mistä syystä koneella ei voi pestä petivaatteita, esim. lakanoita, pussilakanoita, täkkejä tai tyynyjä, ilman että pesuohjelma keskeytyy ennen linkousta puolen tunnin turhan ja turhauttavan tasapainoitusvaiheen jälkeen (minä tässä nyt pyörittelen hissun kissun tätä rumpua edestakaisin, vaikka se koskaan ei ole johtanut mihinkään hyvään) ja pitää nostella likomärkiä pyykkejä pois ja takaisin siinä toivossa, että jokin yhdistelmä ja planeettojen asento osuisi kohdalleen ja luokattoman huonosti suunniteltu/ohjelmoitu LG suostuisi tekemään sen, mitä varten se on ostettu: pesemään pyykin alusta loppuun. Jos haluat latailla NFC:llä ja appilla ihkuja lisäpesuohjelmia, osta LG, jos haluat pestä pyykkiä, osta jokin muu merkki, Ei koskaan enää LG:tä.
Kannattaako pestä pienempiä määriä kerralla?
 
vierailija
Tulin kertomaan ketjuun että vuoden 2023 LG:n mallissa on myös sama "ominaisuus" että ei lähde linkoamaan kun ei mielestään ole tasapainossa. Tekee tätä noin 2-3 pesun välein, petivaatteilla yleensä aina.

Tähän on kikkakeino eli ohjelman pausetus II napista ja sen jälkeen jatkaminen jolloin lähtee parin minuutin sisään linkoamaan. Ainakin on tähän asti lähtenyt.

Toki voi tehdä tuon saman ohjelman aikana myös uudestaan jolloin samaa kikkaa pitää käyttää.

Joskus linkous lähtee lopulta itsestään päälle mutta siinä voi mennä 10 minuuttiakin tai enemmän.
 

Yhteistyössä