Nyt purkaudun ja sanon suoraan

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
vierailija1234
Luojan kiitos lapsi on muualla. Itse koko viestiketjun lukeneena ehdin välissä jo miettiä, että kuka tappaa ja kenet, jos ei apua anneta! Mietin jo kuinka tämä sairas lapsi 15-vuotiaana on jo kuitenkin fyysisesti niin paljon vahvempi, että mikä hirviö tästä vielä kasvaa....ihmettelen miten kukaan on voinut jaksaa näin pitkään. "paskamutsi", et ole nimimerkkisi veroinen. Olet jotain ihan muuta, jotain uskomatonta. Älä ruoski itseäsi asiasta joka ei todellakaan ole sinusta johtuvaa. Toivon ettei lasta enää väkisin sysätä teidän kontolle vaan saisi olla sielä missä selkeästi on kaikkien kannalta parasta. Toivon myös ettei parisuhteenne ole pilalla tämän helvetin jälkeen. Kaikkea hyvää teille <3
 
tsempparit!
hmm, tuli vähän mielee minä itse lapsena. Mä sain saman ikäisenä raivokohtauksia. Purin äitiä, potkin, löin & rikoin kaiken. Ja siis raivokohtaukset saatto kestää muutaman tunnin ja laueta ihan samoista asioista kun lapsellasi. Raivokohtauksien aikana roikuin parvekkeen kaiteelta & rappu käytävän kaiteella. Äiti ei jaksanu, ja laittoi mut lastenpsykiatriselle osastolle ja joutui itse aikuisten osastolle. Mä poltin sen puhki. Mä sain sielä apua, muutin isille & raivokohtauksia tuli sen jälkee enää muutaman kerran.

Nyt oon 18vuotias, & masennusta takana on 12vuotta. Mä uskon että mun raivokohtaukset johtu vain siitä kun mulla oli jo silloin niin kauheen paha olla enkä osannu purkaa sitä millään tavalla muuten. En siis yritä sanoa että lapsellasi olisi paha olla, tai jotain masennuksen tapaista, mutta aina on se mahdollisuus!

Tahdon vielä sen sanoa, että et ole ollenkaan huono äiti jos annat lapsesi pois, tai laitat sen hoitoo tai mitään. Koska sen parasta sä siinä ajattelet, sä rakastat. Paljon voimia sinne!
 
ich
Toivon todella ettei lasta enää ikinä päästetä kotiin, suoraan sanottuna pilaamaan elämäänne....aika rankkaa on täytynyt olla, enkä yhtään ihmettele että jaksamisenne on loppu. Moni muu olisi varmasti luovuttanut jo kauan sitten.
 
"diudau"
Uskon että sydämissänne, miehesi kanssa tiedätte toimineenne oikein. Asiaa puoltaa jo sekin että tässä viestiketjussa on harvinaisen vähän näitä asiattomia kommentteja. Harmittaa suunnattomasti ettei apua ole annettu aiemmin ja teidän on pitänyt jaksaa ja kestää tuota helvettiä näinkin pitkään...
Kaikkea hyvää tulevaan. Kiinnostaisi kuulla mitä teille nyt kuuluu.
 
"Heidi"
Jopas on joitain vanhempia koeteltu. Ihme että olette jaksaneet näinkin kauan. Tsemppiä teille. Toivottavasti lapsi saa tarvitsemnsa avun laitoksessa. Tuollainen lapsihan voi vaikka tappaa omat vanhempansa esim. teini-iässä. Kuulostaa pahoin häiriintyneeltä tapaukselta. En voi ymmärtää näitä lässyttäjä-psykiatreja, jotka syyllistävät tällaisissakin tapauksissa vanhempia.

Tsemppiä teille vanhemmille. Yrittäkää keskittyä omaan toipumiseenne.
 
onnen toivoja
"ei noin saa sanoa omasta lapsestaan" toistan teidän ystävän sanoja. Luulen minulla on siihen oikeus kun itse olen 22-vuotian autistisen pojan äitinä. Kaikenlaista oli : rajuja raivareita, ulosteita seinillä, rikottuja TV tauluja, ikkunoita ja huonekaluja. Olimme miehen kanssa väsyneittä ja poikki fyysisesti ja henkisesti, mutta ei kertakaan tuli mielen itse syödä rauhottavija tai mielialan lääkeittä.Jos lääkeiden myötä meistä vanhemmästä tulisi välinpitämättömät zoombit niin kuka pitäisi huolta meidän pienokaiselta? Muistimme aina että meidän tehtävä autta sairasta lapsimme, joka kärsi samalla laila jos ei enemmän kuin mekin. Yritimme löytä oikeän väylän lapsemme auttamiseen. Olimme suoranpuheisija ja vaativia lääkäreiden ja opettajien kohti. Olimme ehkä niille "paskavanhemmät", mutta ei omalle lapselle.Ensin saimme diagnoosin lapsemme. Sitten alkoi apuverkkon rakentaminen. Saimme kirjoista ja artikkeleistä tietoja autismista ja mahdollisesta hoidosta ja opetuksesta. Ja mitä on tarkeinta löydä "avaimet" lapsen sydämmeen. Vasta 20 vuotiaana lapsemme saanut paikkan asuntolassa. Mutta ei tule kysymyksenkan luovutta huoltajuudesta. Jos vanhemmat luovuttavat omasta lapsestä niin ketä muuta kiinnosta sen lapsi? Joten lopetta nyt itkemista ja valittamista ja ruvetaa toimeen.Jos lapsi on kovin rauhaton tehkää pitkijä kävelylenkiä, kokeile gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota, kokeile IQ-rasvahappoja, jos annat holding terapian pitää lapsen syylissä hänen täysin rauhoitumiseen sakka vaikka kestaisi kuinka pitkään. Ja diagnoosin saaminen on tärkejä osa kuntoutuksesta. Vasta sitten teillä mahdollisuus saada apua. Se ei tapahtu hetkessa joten ole kärsivällinen ja edes lapsen edessä hyväntuulinen. Onnea matkaan!
 
onnen toivoja
"ei noin saa sanoa omasta lapsestaan" toistan teidän ystävän sanoja. Luulen minulla on siihen oikeus kun itse olen 22-vuotian autistisen pojan äitinä. Kaikenlaista oli : rajuja raivareita, ulosteita seinillä, rikottuja TV tauluja, ikkunoita ja huonekaluja. Olimme miehen kanssa väsyneittä ja poikki fyysisesti ja henkisesti, mutta ei kertakaan tuli mielen itse syödä rauhottavija tai mielialan lääkeittä.Jos lääkeiden myötä meistä vanhemmästä tulisi välinpitämättömät zoombit niin kuka pitäisi huolta meidän pienokaiselta? Muistimme aina että meidän tehtävä autta sairasta lapsimme, joka kärsi samalla laila jos ei enemmän kuin mekin. Yritimme löytä oikeän väylän lapsemme auttamiseen. Olimme suoranpuheisija ja vaativia lääkäreiden ja opettajien kohti. Olimme ehkä niille "paskavanhemmät", mutta ei omalle lapselle. Ensin saimme diagnoosin lapsemme. Sitten alkoi apuverkkon rakentaminen. Saimme kirjoista ja artikkeleistä tietoja autismista ja mahdollisesta hoidosta ja opetuksesta. Ja mitä on tarkeinta löydä "avaimet" lapsen sydämmeen. Vasta 20 vuotiaana lapsemme saanut paikkan asuntolassa. Mutta ei tule kysymyksenkan luovutta huoltajuudesta. Jos vanhemmat luovuttavat omasta lapsestä niin ketä muuta kiinnosta sen lapsi? Joten lopetta nyt itkemistä ja valittamista ja ruvetaa toimeen. Kun lapsi on kovin rauhaton tehkää pitkijä kävelylenkiä, kokeile gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota, kokeile IQ-rasvahappoja, jos annat holding terapian pitää lapsen syylissä hänen täysin rauhoitumiseen sakka vaikka kestaisi kuinka pitkään. Ja diagnoosin saaminen on tärkejä osa kuntoutuksesta. Vasta sitten teillä mahdollisuus saada apua. Se ei tapahtu hetkessa joten ole kärsivällinen ja edes lapsen edessä hyväntuulinen, rauhallinen ja rakastava vaikka mitä tapahtuisi. Onnea matkaan!
 
arrvi
Onnen toivojalla oli hvyiä sanoja!Llapsellanne on vaikeuksia itsensä kanssa,kohdata maailma ja sen haasteet.Diagnoosi varmsti löytyy,ruokavalion muutoksella olisi varmasti myös apua. Te ette jaksa häntä,mikä lisää lapsen turvattomuutta ja huonoa käytöstä! Lapsi oireilee osittain rakkaudettomuudesta.Voisiko olla,että Haluatte rakastaa,mutta ette pysty tai jaksa enää..Lapsi tarvitsee paljon apua,pitkämielisiä ja rakastavia aikuisia. Uskon että olisitte saaneet lapsen eheämmäksi ja pidettyä luonanne,ulkopuolisen avun voimin. Ikinä ei saisi omaa lastaan hyljätä..
 
Itku tuli
Olipa rankkaa luettavaa tämä ketju. Omat tunteet ja ajatukset menivät hurja vuoristorataa ja oli kyllä enimmäinen kerta kun luin näin pitkästä ketjusta kaikki kommentit.

Seuarasin aikoinaan hyvin läheltä samanlaista tapausta ja näin lapsen pahan olon, äidin ja isän suuren tuskan kun tarpoivat tuota loputonta suota. Kumpikin heistä teki parhaansa, mutta olivat myös niin lähellä tilannetta etteivät pystyneet katsomaan sitä kuin kuoleman väsyneinä omasta näkökulmastaan. Vanhemmat riitelivät todella kovaäänisesti, jokapäivä lapsen edessä ja vaikka lapsi oli kuin ei olisi asiasta välittänyt niin tosiasia oli toisin. Yhtäkkiä lapsesta tuli väivaltainen, raivohullu, tottelematon, muiden päälle käyvä huutava sekopää. Siltä se vanhemmista tuntui. Alettiin olla sitä mieltä, että lapsi on rasittava, päästään viallinen ja psyykkisesti sairas. Sitten alkoi tuo paskalla housujen tuhriminen ja ja sillä lapsi sai koko perhee sekaisin. Juostiin psykiatreilla, kokeiltiin lääkityksiä ja lopulta lapsi päätyi psykiatriseen sairalaan ja vanhemmat erosivat.
Lapsi oli minulla hoidossa silloin tällöin ja hän käyttäyttyi ain aislloin rauhallisesti, ei tuhrinut ja kun kielsin jotain ei siitä tullut kohtausta vaan hän totteli. Yritin pariin otteeseen jutella vanhempien kanssa nätisti josko heidän jatkuva riitelynsä aiheuttaisi lapsen käytöksen? Lapsi oli nimittäin erittäin herkkä vaikka esittikin todellista kovanaamaa. Kerran lapsi jopa kysyi, että voisiko muuttaa meille asumaan, olisipa tilanne ollut toinen niin olisin asiaa vanhemmille ehdottanut :( He eivät kyllä olisi siihen suostuneet vaan olisivat suuttuneet. Sydän itkee verta vieläkin vaikka en ole tuon perheen kanssa ollut tekemisissä moneen vuoteen.

Ap:n tilanne on varmaankin toinen, mutta mieleeni tuli raskaita muistoja tästä keskustelusta. Olen ehdottomasti kaikenmaailman holdingeja vastaan - jos toinen on oikein ahdistunut niin tuollainen väkisin kiinnipitely on mielestäni suorastaan kidutusta. Jos taustalla on autsimia niin kiinnipitely on lapselle perusturvan järkyttämistä.

Tiedä, että minun on helppo tässä kommentoida näin kuin teen sillä itselläni on lasteni kanssa ollut toki välillä vaikeampaa ja välillä helpompaa, mutta ei koskaan mitään ap:n elämään verrattavaa. Silti mieltäni jäi kaivamaan kun ap sanoi, että oli kriisi jolloin alkoi (muistaakseni) paskalla tuhriminen. Tuosta kriisistä ei mainittu sen enempää, mutta sen on täytynyt olla lapselle todella kova. Ja silti se ohitettiin pienenä sivuhuomautuksena. Väkisin tuli mielen, että kuinka paljon on noita kriisejä ollut ja jos kyseessä on superherkkä lapsi niin paljonko on niiden osuus koko surullisessa tapauksessa :(
 
"hohhoijaa"
Aivan järkyttävää luettavaa. Tämä on vain äidin versio tapahtumista, ja varmasti kaukana objektiivisuudesta. Ymmärrän vanhempien väsymyksen lapseen ja avunsaannin vaikeuteen, mutta silti kylmää sydäntä todella pahasti se, että lapsi on ollut laitoksessa jo 1,5kk ja vanhemmat lenkkeilevät ja elävät elämäänsä tyytyväisempinä ilman riesaa eli lastaan.
Olenpa melko varma, että tämä "positiivinen kriisi" puoli vuotta sitten on ollut vauvan syntymä perheeseen. Vanhempien mielestä tietysti ihana ja positiivinen asia, mutta tuskinpa lapsi on niin ajatellut ja asian kokenut elettyään kuusi vuotta ainoana lapsena. Toivon todella, että toisen lapsen kohdalla vanhemmat osaavat toimia toisin.
 
kyllä juuri
[QUOTE="hohhoijaa";29074719]Aivan järkyttävää luettavaa. Tämä on vain äidin versio tapahtumista, ja varmasti kaukana objektiivisuudesta. Ymmärrän vanhempien väsymyksen lapseen ja avunsaannin vaikeuteen, mutta silti kylmää sydäntä todella pahasti se, että lapsi on ollut laitoksessa jo 1,5kk ja vanhemmat lenkkeilevät ja elävät elämäänsä tyytyväisempinä ilman riesaa eli lastaan.
Olenpa melko varma, että tämä "positiivinen kriisi" puoli vuotta sitten on ollut vauvan syntymä perheeseen. Vanhempien mielestä tietysti ihana ja positiivinen asia, mutta tuskinpa lapsi on niin ajatellut ja asian kokenut elettyään kuusi vuotta ainoana lapsena. Toivon todella, että toisen lapsen kohdalla vanhemmat osaavat toimia toisin.[/QUOTE]

Aivan. Uusi mukava vauva -> lähetetään se aiempi paha lapsi kiukuttelemaan laitokseen. Sitten tullaan tänne saamaan siunausta sille kuinka "vahvoja ja hienoja ovatkaan nämä vanhemmat jotka ovat olleet niin kovilla..."
 
"harmaana"
"ei noin saa sanoa omasta lapsestaan" toistan teidän ystävän sanoja. Luulen minulla on siihen oikeus kun itse olen 22-vuotian autistisen pojan äitinä. Kaikenlaista oli : rajuja raivareita, ulosteita seinillä, rikottuja TV tauluja, ikkunoita ja huonekaluja. Olimme miehen kanssa väsyneittä ja poikki fyysisesti ja henkisesti, mutta ei kertakaan tuli mielen itse syödä rauhottavija tai mielialan lääkeittä.Jos lääkeiden myötä meistä vanhemmästä tulisi välinpitämättömät zoombit niin kuka pitäisi huolta meidän pienokaiselta? Muistimme aina että meidän tehtävä autta sairasta lapsimme, joka kärsi samalla laila jos ei enemmän kuin mekin. Yritimme löytä oikeän väylän lapsemme auttamiseen. Olimme suoranpuheisija ja vaativia lääkäreiden ja opettajien kohti. Olimme ehkä niille "paskavanhemmät", mutta ei omalle lapselle. Ensin saimme diagnoosin lapsemme. Sitten alkoi apuverkkon rakentaminen. Saimme kirjoista ja artikkeleistä tietoja autismista ja mahdollisesta hoidosta ja opetuksesta. Ja mitä on tarkeinta löydä "avaimet" lapsen sydämmeen. Vasta 20 vuotiaana lapsemme saanut paikkan asuntolassa. Mutta ei tule kysymyksenkan luovutta huoltajuudesta. Jos vanhemmat luovuttavat omasta lapsestä niin ketä muuta kiinnosta sen lapsi? Joten lopetta nyt itkemistä ja valittamista ja ruvetaa toimeen. Kun lapsi on kovin rauhaton tehkää pitkijä kävelylenkiä, kokeile gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota, kokeile IQ-rasvahappoja, jos annat holding terapian pitää lapsen syylissä hänen täysin rauhoitumiseen sakka vaikka kestaisi kuinka pitkään. Ja diagnoosin saaminen on tärkejä osa kuntoutuksesta. Vasta sitten teillä mahdollisuus saada apua. Se ei tapahtu hetkessa joten ole kärsivällinen ja edes lapsen edessä hyväntuulinen, rauhallinen ja rakastava vaikka mitä tapahtuisi. Onnea matkaan!
luitko ymmärsitkö? monta vuotta ovat taistelleet asian kanssa ... ja muille kanssa helppo on arvostella täällä mutta jos olisi omalla kohdalla niin ?
 
"vieras."
Tulipas paha mieli. :( Varmasti vanhemmilla on ollut rankkaa, mutta minua säälittää ennen kaikkea tuo lapsi, joka tuntuu jääneen aivan vaille rakkautta. Tiedä sitten mikä on syy ja mikä seuraus, todennäköisesti sekoitus ja noidankehä.

Mutta en voi olla pitämättä kylmänä äitiä, jonka mielestä 7-vuotiaan vieressä nukkuminen on "sopimatonta" vaikka psykologi sitä suosittaa. Normaalisti on aivan jokaisen perheen oma asia nämä nukkumisjärjestelyt, mutta mitä sopimatonta on antaa turvaa ja läheisyyttä lapselleen vaikkapa tuolla tavoin. Sekään ei vaikuta hyvältä, että sen sijaan että äiti olisi ylpeä lapsensa saamista kehuista (kuten vanhemmat yleensä), hän ottaa ne syytöksinä. Ja aika pikkujuttuja on nostettu esille lapsen ongelmakäytöksenä. Joka pause-nappulan painelu, musiikin laittaminen kovalle tai huoneessaan mököttäminen eivät ole mitenkään epätavallista käytöstä ihan tavallisillekaan lapsille. Ja kyllä mä heräisin noin pienen lapsen kanssa, en jättäisi pärjäämään omillaan.

No lapsi on nyt hylätty laitokseen ja äiti on helpottunut ja haluaa unohtaa koko lapsen. Toivon, että lapsi vielä saa rakkautta ja hyväksyntää osakseen. Ehkä hänet voisi luovuttaa adoptoitavaksi?
 

Yhteistyössä