Purkaudun tänne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anteeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anteeksi

Vieras
Minä olen toivotoon ja väsynyt. en saa mitään aikaiseksi. Kaupassa pitäis käydä, siivota ja sitten kasa muita rästitöitä. En vaan jaksa.

Hetki sitten istuin keittiön lattialla itkemässä. Lapset tuli siihen. Sanoin heille että menkää pois. Vanhempi sitten sanoi noremmalle:" tuu piip... meidän täytyy lähtee isin kansssa niin äiti saa huilia. äiti on ihan väsynyt...."

Näin siis juttelivat 3-5 vuotiaat lapset.....

On päiviä jolloin sujuu paremmin.. tänään ei... Mä vaan kyyhötön ja olen vihainen kun en mitään saa aikaiseksi... Väsyttä... Pahaolla...

Voimia sulle kovasi. Tänne saa purkaa pahaa oloaan.
Toivottavsti pian olosi paranee ja jaksat taas iloita lapsista ja muustaki elämästä.
Muista, että kaikkia väsyttää välillä...

Olen päälääkärin kanssa jutellut ja sairaslomallla olen nyt. Mä en vaan jaksa. Mä vihaan itseäni ja saamattomuutta. Mua ärsyttää kun ennen sain aikaiseksi vaikka mitä, nyt en saa edes pyykkiä pestyä tai hiuksiani harjattua.... Mä vaan olen.

Mä vihaan tätä tilannetta. Mä vihaan sitä kun joudun turvautumaan toisten apuun enkä pärjää yksinäni. Mä inhoan kaikkea mitä en saa aikaisks ja mitä pitäis tehdä. Mua stressaa kaikki....

Mä vaan haluaisin sulkea silmät ja nukkua kesään asti. Harätä ja tarkistaa onko maailma muuttunut, jollei niin voisin jatkaa unia...

ensin sinun kannattaa mennä lääkärin puheille, sillä toi ei ole normaalia elämää. kyse voi olla ihan lääkkeillä hoidettavasta sairaudesta tahi sitten masennuksesta (jota myöskin hoidetaan lääkkeillä)
kysy apuja kotiin, lapsia hoitamaan, siivousta tms. lepää ja liiku.
kävely helpottaa etenkin jos pääset yksin.
ja käy lääkärissä!!!

Onko nuorin 3v?
Minkä sille voi, jos on väsynyt?
Lastenhoitaminen on todella kuluttavaa työtä. Ja nykyelämässä vaaditaan mahdottomuukisa jo lapsilta, kaikessa pitää olla hyvä. Ei ole ihme, että ihmiset väsyvät (tunnolliset ihmiset).

Olen käynyt lääkärissä!!!
ketä mä pyydän tänne auttamaan, ei mulla ole semmoiseen varaa...
En saa levättyä/rentouduttua. kokoajan tekemättömät työt painaa mieltää ja syyllisyys niistä... Vaikea selittää mutta paha olo on... Ja tämä syyllisyys ja itse inho...

Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi:
En saa levättyä/rentouduttua. kokoajan tekemättömät työt painaa mieltää ja syyllisyys niistä... Vaikea selittää mutta paha olo on... Ja tämä syyllisyys ja itse inho...

Tiedän niin tuon tunteen. Voisitko saada lapset hoiton nyt sairaslomalla että saat levätä, ja ehkä tehdä rauhassa kotia siistiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko nuorin 3v?
Minkä sille voi, jos on väsynyt?
Lastenhoitaminen on todella kuluttavaa työtä. Ja nykyelämässä vaaditaan mahdottomuukisa jo lapsilta, kaikessa pitää olla hyvä. Ei ole ihme, että ihmiset väsyvät (tunnolliset ihmiset).

ja ihmiset, joilla ei apua lastenhoitoon/kotitöihin.

Uskoisin, että saisit kunnalta kodinhoito- ja/tai lastenhoitoapua, koska olet uupunut.

lapset ovat kyllä päivisin tarhassa, n. 14 päivää/kk. Ja tarkoitus oli että teen kotia siistiksi ja teen rästihommia, mutta en saa mitään aikaiseksi!

Viime viikko vaan hävis jonnekin.. tänään tajusin etten mitään koko viikkona oo saanu aikaiseksi. Mä vaan olen.

lapset ovat kyllä päivisin tarhassa, n. 14 päivää/kk. Ja tarkoitus oli että teen kotia siistiksi ja teen rästihommia, mutta en saa mitään aikaiseksi!

Viime viikko vaan hävis jonnekin.. tänään tajusin etten mitään koko viikkona oo saanu aikaiseksi. Mä vaan olen.

Mutta jos sairaslomalla olet, ei kai voi mitään ihmeellistä olettaa sinun tekevänkään. Otat vaan nyt rauhallisesti, ja jos sairasloma jatkuu ja lapset hoidossa, lepäät.
Onko kodinhoitaja mahdollinen?

On mies tukena tai yrittää ainakin olla... Se ei vaan osaa olla tukena oikein.. Tietyt asiat pitää hoitaa ja se ei niitä voi tehdä. Kyllä mies siivoaa ja hoitaa lapsia ja käy töissä. Siitä poden syyllisyyttä kun en mitään itse jaksa tai saa aikaiseksi. Viime viikollakin tajusin että oli tunnin tuijottanut pihalle ikkunasta. Samoin katon leffaa ja en muista siitä mitään... Mä elän jossain omassa ajatusmaailmassa ja poden syyllisyyttä ja inhoa itsäni kohtaan......

On mies tukena tai yrittää ainakin olla... Se ei vaan osaa olla tukena oikein.. Tietyt asiat pitää hoitaa ja se ei niitä voi tehdä. Kyllä mies siivoaa ja hoitaa lapsia ja käy töissä. Siitä poden syyllisyyttä kun en mitään itse jaksa tai saa aikaiseksi. Viime viikollakin tajusin että oli tunnin tuijottanut pihalle ikkunasta. Samoin katon leffaa ja en muista siitä mitään... Mä elän jossain omassa ajatusmaailmassa ja poden syyllisyyttä ja inhoa itsäni kohtaan......

Olet yhtä hyvä kuin kuka tahansa. Olet sairaslomalla ja tarvitsisit lepoa. harmi että kodinhoitajat on lopetettu lapsiperheiltä, koska ne lapsiperheet, joilla mummoja ei ole apuna, uupuvat.
Jos teillä on lapsilla mummola lähellä, voisiko mies viedä lapset sinne ja tulla sitten siivoamaan kodin, niin sinulla mieli piristyisi.

Ei täällä saa mitää kotiapuaja kun ei oo asiat niin huonosti. Sairasloma jatkuu ainakin kk. Ei kukaan muu odota multa mitään, MUTTA ku mä en itse siedä sitä itseltäni. Minä itse vaadin itseltäni koko ajan ja se saa mut väsyneeksi. Minä joka olen aina ollut tehokas en saa mitään aikaiseksi, sitä inhoan ja itken. Minä en itse kestä itseäni. Haluan pois tästä kropasta ja jättää kaiken tän pahan olon jonnekin...

Meis lähti lasten kanssa omien vanhempiensa luo jotta saa levättyä. Mutta nyt vaan itken pahaa oloani tänne.

Mä vaan haluisin olla miehen sylissä ja purkaa kaikki tää hänelle, mutta kun sitä hän ei ymmärrä. Mies kokee itsensä avuttomaksi.

Olen joskus ollut samassa jamassa kuin sinä nyt, enkä oikein tiennyt mistä aloittaa kun kaikki tuntui kaaokselta=( Ota kynä ja paperia, listaa siihen kaikki ne työt jotka ovat tekemättä ja sitten päätät että huome aamuna otat niistä ensimmäisen ja teet sen...vain se yksi työ, ei enempää!!! Kun olet tehnyt sen, viivaat sen yli ja seuraavana päivänä toinen...kohta huomaat että hommathan alkavat tapahtua ja näin saat kasvatettua myös omaa itseluottamustasi, että kykenet tekemään ja näet oman jälkesi kun homma on tehty!!! Kokeileppas...mulle autoi ainakin=) Voimia!

Yhteistyössä