ei jaksa täälläkään
Meillä on myös tuollainen lapsi ja jatkuvasti törmäämme siihen että "teidän pitää vaan jaksaa". Meillä on käynyt kotona joku ihminen seuraamassa kotitilannetta. Osaan kuulemma toimia oikein, mutta tilanteet on silti vaikeita ja kestää pitkään. Ja kun tämä ei ole ainoa lapsi. Lapsi on käynyt psykologilla moneen kertaan ja häntä on tutkittu. Vieraan ihmisen seurassa hänestä tulee pelokas alisuoriutuja ja hän menee ihan lukkoon. Kun minä olen paikalla, hän rohkaistuu. Ja kun vieras ihminen poistuu, hän uskaltaa olla oma itsensä, eli aivan hirveä. Tilanteita on videoitu ja katsottu moneen kertaan ja meille on sanottu että osaamme kyllä toimia oikein. Mutta kun se ei riitä, sama jatkuu ja jatkuu päivästä toiseen. Ja me ollaan kanssa ihan loppu. Mies sysää vastuuta mulle koska mä osaan paremmin ja lapsi haluaa ymeensä mut ongelmiinsa ratkojaksi.
On pyydetty apua sosiaalitoimelta ja neuvolasta ja psykologeilta mutta mitään lehtisisä ja kirjasia enempää emme ole saaneet. Joskus tuntuu että tekisi mieli antaa koko pentu yhdelle lapsettomalle tutulle joka aina jaksaa vaahdota sitä että mitä mä valitan kun hänellä ei ole lasta ollenkaan... siinähän sitten hoitais.
On pyydetty apua sosiaalitoimelta ja neuvolasta ja psykologeilta mutta mitään lehtisisä ja kirjasia enempää emme ole saaneet. Joskus tuntuu että tekisi mieli antaa koko pentu yhdelle lapsettomalle tutulle joka aina jaksaa vaahdota sitä että mitä mä valitan kun hänellä ei ole lasta ollenkaan... siinähän sitten hoitais.