Nyt on pakko avautua!

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
On hienoa, että sellaiset jotka todella kaipaavat neuvoja ja apua arjessa selviytymiseen, menevät naisiensa mukaan kursseille, mutta ainakin minulle sanottiin että tämä kurssi on naisille. Terveydenhoitaja vieläpä naurahti kun sanoi että "tänne ei miestä oteta sitten mukaan".[/
quote]



Ehkä se vika ei ole naisissa, jotka ovat RAAHANNEET miehet sinne mukaan vaan terkassa, joka ei oo kertonut naisille etukäteen, että kurssi on vain heille?

En muutenkaan tajua sinun ajatuksenjuoksuasi: että "jokainen järkevä mies" tajuaa automaattisesti ne asiat, joita kurssilla kerrotaan? Miten sitten sitä kurssia ylipäätään pidetään edes naisillekaan: luulisi, että naisetkin sitten automaattisesti tietäisivät asiat jo etukäteen??
Imetyskurssilla neuvottiin naisille niksejä imettämiseen. Ei miehille. Vai imettääkö teidän miehet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Mä luulen, että arvon Rosalee vähän tarkistelee näkemyksiään tähän(kin?) asiaan kunhan vauva syntyy ja elämän realiteetit hieman selkenevät. Tässä on vähän sellaista Emilyn-mallista uhoa ja kaikkivoipaisuutta ilmassa...
Tahallasikos olet näkemättä metsää puilta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
niin vissiin. täällä on imetysasiat käsitelty synnytysvalmennuksen aikaan (ei siis erikseen imetyskurssina) ja siel oli kaikilla miehet mukana..
Se onkin ihan eri asia jos tuollaisessa tilanteessa käsitellään, mut kun tuo ei ollu pareille suunnattu kurssi! :headwall:
ja sä tiedät et jokaista kurssille tulijaa on erikseen vannotettu ettei mies tule mukaan? miks sä menit muuten sinne jos ne asiat pitäis olla kaikille itsestäänselviä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Mä luulen, että arvon Rosalee vähän tarkistelee näkemyksiään tähän(kin?) asiaan kunhan vauva syntyy ja elämän realiteetit hieman selkenevät. Tässä on vähän sellaista Emilyn-mallista uhoa ja kaikkivoipaisuutta ilmassa...
No se ei minua yhtään realistisemmaksi tee että roudaisin ukkoni mukaan jonnekin imetyskurssille.

 
M
Ekaa ilmeisesti odotat?? Onko mies tulossa synnytykseen? Sekään kun ei välttämättä ole mitään kaunista katseltavaa. Eritteitä voi päästä pihalle kaikenlaisia, erimerkkisiä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Siis mä tuolla aloituksessa jo sanoin, että sen kurssin piti olla vain naisille ja mä olin kummissani kun sinne niitä ukkoja joidenkin mukana tuli. Minusta se on kummallista kun se ei ollut pariskunnille suunnattu. Menkööt vaikka sadalle kurssille mun puolesta jos näkevät tarpeelliseks, mutta älkööt tulko sinne minne heitä ei ole kutsuttu.
Siis koko kurssi sisältöineen, asenteineen ja punastelevine isineen oli todellinen pettymys. En mene toista kertaa ja sillä siisti.
Miehen kuuluu toki osallistua, mutta jossakin menee raja. Minulle se menee siinä, minkä hajuista, paksuista ja väristä jälkivuoto on tai siinä etten näe tarpeelliseksi tutkituttaa miehelläni imetysliivien ja liivinsuojusten ihmeellistä maailmaa kun ne ei häntä kosketa millään lailla.

Pitänee sitten panna näytille joku verinen rätti että mies ymmärtää mitä nainen kokee :headwall:
Hui,no nyt mä ainakin tunnen itseni tosi tumpioksi koska meillä isäntä joutui (huom.sama joutui) perehtymään imetysliivien ja liivinsuojusten ihmeelliseen maailmaan.Meillä meinaan isäntä joutui välillä aukaisemaan sen hakasen liiveistä.Mulla kun oli toisessa kädessä vauva ja toisessa rintakumi ja tuttipullo jossa oli vettä.Meidän kuopus kun ei meinannut ottaa rintakumista kiinni niin synnärillä neuvottiin että tilkka vettä tuttipullosta rintakumille siinä vaiheesa kun vauva on käymässä imemään niin saa sen tarttumaan siihen joten multa yksinkertaisesti loppui kädet.Jalkojakaan kun en voinnut tuossa tilanteessa enään käyttää=).Ja liivinsuojuksiin isäntä tutustui siinä vaiheessa kun oli kaupasta lähdössä niitä ostamaan mulle niin äytin että millaisia niiden pitää olla ja millaisessa pakkauksessa.
Pelkkä kannustus kun ei aina riitä mieheltä siinä vieressä vaan ainakin meillä jopa mies joutui osallistumaan siihen jos halusin että lapsi saisi edes ensimmäiset viikot rintaa.Lopetinkin sitten koko imetystouhun kun kuopus oli pari kuukautinen ja siirryin korvikkeisiin ja tuttipulloon.
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mutta miksi sinä luulet, että ne miehet on jotenkin "talutushihnassa" siellä imetyskurssilla? Olikos siinä jotenkin ilmoitettu erikseen, että vain naisille?

No akkojensa pyynnöstähän ne sinne tassuttivat tulla, vaikka ei sinne miehiä oltu kutsuttu! Pitääkö se rautalangasta vääntää? JEESUS! :headwall:
Sä sitten varmaan kysyit jokaiselta jonka mies oli siellä mukana että onko ne pyytäneet miehensä sinne. Jospa ne oli vaan maininneet tällaisesta koulutuksesta ja miehet oli ilmoittaneet, että olis ihan mielenkiintosta tulla mukaan. Sulla on tommosia ihme yleistyksiä ja "itsestäänselvyyksiä" ja stereotypioita että ihan HUH!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
niin vissiin. täällä on imetysasiat käsitelty synnytysvalmennuksen aikaan (ei siis erikseen imetyskurssina) ja siel oli kaikilla miehet mukana..
Se onkin ihan eri asia jos tuollaisessa tilanteessa käsitellään, mut kun tuo ei ollu pareille suunnattu kurssi! :headwall:
ja sä tiedät et jokaista kurssille tulijaa on erikseen vannotettu ettei mies tule mukaan? miks sä menit muuten sinne jos ne asiat pitäis olla kaikille itsestäänselviä?
Voi v****jen kevät, en muuta sano. Menin sinne siks että halusin nähdä miten lypsetään käsin. Siihen en miestä tarvii. Eikä siellä ollut MITÄÄN tarjontaa miehille, ei siis mitään. Ainut asia oli se tukeminen, jonka oikeasti pitäisi olla selviö! Mä en missään vaiheessa sanonu etteikö se kurssi ois naisille hyvä, mulle oli hyvä nähdä se lypsämis-video, muuten ei mitään uutta tullu kyllä vastaan.
Mä en tiedä oliko kaikkia ohjeistettu, mut mulla ainakin järki sanoo et tämä asia ei ole niin läheinen isän kanssa että olisin ukkoani pyytänyt mukaan IMETYSkurssille.
 
memmu
Mutta hei. Sähän olisit näppärä voinu sanoa siinä kurssin alussa ihan kaikkien kuullen, että "tännehhän ei pitänyt ottaa miehiä ollenkaan mukaan" niin jospa olisivat sitten lähteneet lämpsimään sieltä. Tai ainakin siinä vaiheessa olisi varmaan sen kurssia pitävät PITÄNYT TAJUTA sanoa niille miehille, että lähtekääs kulkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sähän olet kakara vielä :LOL:
No mä olen kyllä ihan täysi-ikäinen, työssä käyvä ihminen, joka tekee parisuhteessa lasta miehensä kanssa? Että mikäs minusta nyt kakaran tekee? Kesällä oon kuitenkin lähempänä kolmenkympin rajapyykkiä kuin parikymppistä?
Mutta synnytyksen jälkeisestä olosta ja muista jutuista et tiedä mitään. Sitä ei vain voi tietää ennen kuin sen on kokenut. Tosiasia on se, että oma järki hukkuu aivan täysin ja silloin on aivan suojaton toisten sanomisia/loukkauksia kohtaan. Ja silloin on erityisen tärkeää, että mies on sisäistänyt sen, että hänen täytyy olla luolamies, joka suojelee perhettään.

Ellei äiti kuulu niihin onnellisiin, joilla imetys onnistuu kohtuullisen ja helposti ja ongelmat löytyvät ohjekirjasta, niin silloin isällä on todella merkittävä osuus imetyksen onnistumiseen. Tämä on imetystukihenkilön toteama asia, ei minun. Tukeminen ei tarkoita sitä, että "joo, imetä ihan rauhassa" vaan siihen kuuluu myös se, että isä huolehtii siitä, että äiti saa lepoa, ruokaa ja rauhaa ilman syyllisyyden tunnetta. Isän pitää myös jaksaa ravata kaupassa, pitää tarpeen tullessa vieraat poissa, paijata jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Ekaa ilmeisesti odotat?? Onko mies tulossa synnytykseen? Sekään kun ei välttämättä ole mitään kaunista katseltavaa. Eritteitä voi päästä pihalle kaikenlaisia, erimerkkisiä...
On tulossa synnytykseen mukaan, tietenkin. Ja mä olen ollut mun ystäväni tukihenkilönä synnytyksessä ja olen nähnyt kyllä kaiken oikein läheltä. Ja kertonut kaiken miehelleni että osaa sitten varautua. Ja luulen et ne mun kertomat kokemukset on paljon paremmin ja todellisemmin kerrottu kuin mitä neuvolan tädit olisi kertoneet.
Ja odotan ensimmäistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Voi v****jen kevät, en muuta sano. Menin sinne siks että halusin nähdä miten lypsetään käsin. Siihen en miestä tarvii. Eikä siellä ollut MITÄÄN tarjontaa miehille, ei siis mitään. Ainut asia oli se tukeminen, jonka oikeasti pitäisi olla selviö! Mä en missään vaiheessa sanonu etteikö se kurssi ois naisille hyvä, mulle oli hyvä nähdä se lypsämis-video, muuten ei mitään uutta tullu kyllä vastaan.
Mä en tiedä oliko kaikkia ohjeistettu, mut mulla ainakin järki sanoo et tämä asia ei ole niin läheinen isän kanssa että olisin ukkoani pyytänyt mukaan IMETYSkurssille.
niin eli muut ei saa kokea et imetys on tärkeä asia koko perheelle? katsosit peiliin, ei kaikkien tarvii tehdä kuten sinä ja sun ukkos. eri ihmiset pitää eri asioita tärkeinä ja tarpeellisina. mut eiii.. jos joku ajattelee eritavoin kuin sinä niin on uusavuton tossukka..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Siis mä tuolla aloituksessa jo sanoin, että sen kurssin piti olla vain naisille ja mä olin kummissani kun sinne niitä ukkoja joidenkin mukana tuli. Minusta se on kummallista kun se ei ollut pariskunnille suunnattu. Menkööt vaikka sadalle kurssille mun puolesta jos näkevät tarpeelliseks, mutta älkööt tulko sinne minne heitä ei ole kutsuttu.
Siis koko kurssi sisältöineen, asenteineen ja punastelevine isineen oli todellinen pettymys. En mene toista kertaa ja sillä siisti.
Miehen kuuluu toki osallistua, mutta jossakin menee raja. Minulle se menee siinä, minkä hajuista, paksuista ja väristä jälkivuoto on tai siinä etten näe tarpeelliseksi tutkituttaa miehelläni imetysliivien ja liivinsuojusten ihmeellistä maailmaa kun ne ei häntä kosketa millään lailla.

Pitänee sitten panna näytille joku verinen rätti että mies ymmärtää mitä nainen kokee :headwall:
Hui,no nyt mä ainakin tunnen itseni tosi tumpioksi koska meillä isäntä joutui (huom.sama joutui) perehtymään imetysliivien ja liivinsuojusten ihmeelliseen maailmaan.Meillä meinaan isäntä joutui välillä aukaisemaan sen hakasen liiveistä.Mulla kun oli toisessa kädessä vauva ja toisessa rintakumi ja tuttipullo jossa oli vettä.Meidän kuopus kun ei meinannut ottaa rintakumista kiinni niin synnärillä neuvottiin että tilkka vettä tuttipullosta rintakumille siinä vaiheesa kun vauva on käymässä imemään niin saa sen tarttumaan siihen joten multa yksinkertaisesti loppui kädet.Jalkojakaan kun en voinnut tuossa tilanteessa enään käyttää=).Ja liivinsuojuksiin isäntä tutustui siinä vaiheessa kun oli kaupasta lähdössä niitä ostamaan mulle niin äytin että millaisia niiden pitää olla ja millaisessa pakkauksessa.
Pelkkä kannustus kun ei aina riitä mieheltä siinä vieressä vaan ainakin meillä jopa mies joutui osallistumaan siihen jos halusin että lapsi saisi edes ensimmäiset viikot rintaa.Lopetinkin sitten koko imetystouhun kun kuopus oli pari kuukautinen ja siirryin korvikkeisiin ja tuttipulloon.
Jaa että miehes tarvitsi kurssia siihen että osaa avata rintaliivien hakaset ja ostaa liivinsuojia kaupasta :LOL: Voi perkele, mitenkähän mun mies nyt osaa nuo hommat hoitaa kun siltä jäi tuon elintärkeä kurssi väliin?!

 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sähän olet kakara vielä :LOL:
No mä olen kyllä ihan täysi-ikäinen, työssä käyvä ihminen, joka tekee parisuhteessa lasta miehensä kanssa? Että mikäs minusta nyt kakaran tekee? Kesällä oon kuitenkin lähempänä kolmenkympin rajapyykkiä kuin parikymppistä?
Mutta synnytyksen jälkeisestä olosta ja muista jutuista et tiedä mitään. Sitä ei vain voi tietää ennen kuin sen on kokenut. Tosiasia on se, että oma järki hukkuu aivan täysin ja silloin on aivan suojaton toisten sanomisia/loukkauksia kohtaan. Ja silloin on erityisen tärkeää, että mies on sisäistänyt sen, että hänen täytyy olla luolamies, joka suojelee perhettään.

Ellei äiti kuulu niihin onnellisiin, joilla imetys onnistuu kohtuullisen ja helposti ja ongelmat löytyvät ohjekirjasta, niin silloin isällä on todella merkittävä osuus imetyksen onnistumiseen. Tämä on imetystukihenkilön toteama asia, ei minun. Tukeminen ei tarkoita sitä, että "joo, imetä ihan rauhassa" vaan siihen kuuluu myös se, että isä huolehtii siitä, että äiti saa lepoa, ruokaa ja rauhaa ilman syyllisyyden tunnetta. Isän pitää myös jaksaa ravata kaupassa, pitää tarpeen tullessa vieraat poissa, paijata jne.
Mun mies tekee jo nyt noita kaikkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Minä olen, ap, sinun kanssasi täydellisen samaa mieltä!
me taidetaa ollakki ainoot:D
Mä olen myös samaa mieltä =)
jei! sit meit o kolme!!
no oisko meitä sittenkin neljä.... :D

Meilläpäin ei imetystukiryhmää ollut, mutta jos olisi ollut, niin olisin siellä varmaan käynyt ja ilman miestäni. Perhevalmennusta oli ja siellä kävin mieheni kanssa mutta meidän kummankaan mielstä siitä ei ollut mitään hyötyä. |O
Yksi kokoontumiskerta oli jossa puhuttiin lantionpohjan lihaksista ja niiden harjoittamisesta, ja terkkari sanoi että tää on vaan naisille ja kenelläkään ei ollut ukkoja mukana!! B)
 
kuule
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
niin vissiin. täällä on imetysasiat käsitelty synnytysvalmennuksen aikaan (ei siis erikseen imetyskurssina) ja siel oli kaikilla miehet mukana..
Se onkin ihan eri asia jos tuollaisessa tilanteessa käsitellään, mut kun tuo ei ollu pareille suunnattu kurssi! :headwall:
ja sä tiedät et jokaista kurssille tulijaa on erikseen vannotettu ettei mies tule mukaan? miks sä menit muuten sinne jos ne asiat pitäis olla kaikille itsestäänselviä?
Voi v****jen kevät, en muuta sano. Menin sinne siks että halusin nähdä miten lypsetään käsin. Siihen en miestä tarvii. Eikä siellä ollut MITÄÄN tarjontaa miehille, ei siis mitään. Ainut asia oli se tukeminen, jonka oikeasti pitäisi olla selviö! Mä en missään vaiheessa sanonu etteikö se kurssi ois naisille hyvä, mulle oli hyvä nähdä se lypsämis-video, muuten ei mitään uutta tullu kyllä vastaan.
Mä en tiedä oliko kaikkia ohjeistettu, mut mulla ainakin järki sanoo et tämä asia ei ole niin läheinen isän kanssa että olisin ukkoani pyytänyt mukaan IMETYSkurssille.
Mä en vieläkään tajua, että mitä se sinulta on pois tai miksi se häiritsee, jos siellä jonkun mies on mukana? Jos SINÄ kerta uskalsit kysyä kysyttäväsi ja muutenkin tunnut aika rempseältä emännältä, niin miksi verenpainettasi kohotat tämmöisellä tavallisella asialla? Jokainen perhe elää tyylillään ja valitettavasti sinä et pysty siihen vaikuttamaan. Jotkut voi olla niin ajattelemattomia, etteivät mieti valmennuksen aihetta vaan sitä, että neuvolasta on kehotettu ja suositeltu että isät on TOTTAKAI mukana valmennuksissa. Ei siinä kuule ensikertalaiset mieti, että puhutaanko siellä imetyksestä vai alapään eritteistä.
Turhaa stressiä vaan itselles keräät tavallisella asialla, relax beibi ja höllennä nutturaas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedätkö että tutkitusti imetysmyönteisyyteen ja imetyksen onnistumiseen vaikuttaa lähes eniten puolisolta saatu tuki ja rohkaisu. Isät on MERKITTÄVÄSSÄ asemassa kun puhutaan imetyksestä ja erityisesti imetysohjaukseen olisi hyvä että myös isät osallistuisivat!! :)
Tää on totta ainakin meillä. Mie olisin lyönyt jo hanskat tiskiin, jos mies ei olis kannustanut imettämään. Nykyisin meillä sujuu tisuttelu hyvin, ilman mitään propleemia :)

Mut en silti olis miestä roudannut tuommoiseen valmennukseen mukaan.
 
HeviäPRKLE(eijaksakirj)
Alkuperäinen kirjoittaja missLuupää:
Mun mies oli mukana. On ihan luonnollinen juttu ja hyvähän sen miehenkin on tietää imetyksestä ja vuodoista jotta tietää mitä nainen käy lavitse ja kokee. Silloin kun me olimme mieheni kanssa luennoilla siellä oli lähestulkoon kaikilla mies, eikä ne, eikä myöskään minun mieheni ole mikään tossukka ressukka ja jos on nin mitä sitten... :)
Mie en ymmärrä että miksi ihmeessä miehen pitää sun vuodoista tietää paskankaan vertaa?Voitte sitten yhdessä tutkailla niitä? Ei herrajee!
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
niin vissiin. täällä on imetysasiat käsitelty synnytysvalmennuksen aikaan (ei siis erikseen imetyskurssina) ja siel oli kaikilla miehet mukana..
Se onkin ihan eri asia jos tuollaisessa tilanteessa käsitellään, mut kun tuo ei ollu pareille suunnattu kurssi! :headwall:
ja sä tiedät et jokaista kurssille tulijaa on erikseen vannotettu ettei mies tule mukaan? miks sä menit muuten sinne jos ne asiat pitäis olla kaikille itsestäänselviä?
Voi v****jen kevät, en muuta sano. Menin sinne siks että halusin nähdä miten lypsetään käsin. Siihen en miestä tarvii. Eikä siellä ollut MITÄÄN tarjontaa miehille, ei siis mitään. Ainut asia oli se tukeminen, jonka oikeasti pitäisi olla selviö! Mä en missään vaiheessa sanonu etteikö se kurssi ois naisille hyvä, mulle oli hyvä nähdä se lypsämis-video, muuten ei mitään uutta tullu kyllä vastaan.
Mä en tiedä oliko kaikkia ohjeistettu, mut mulla ainakin järki sanoo et tämä asia ei ole niin läheinen isän kanssa että olisin ukkoani pyytänyt mukaan IMETYSkurssille.
Minäpäs tämän nyt vielä tähän sanon, ja samalla paljastan että kun ei sitä maalaisjärkeä taida olla (ainakaan sinun mielestäsi) että kun esikoisen kohdalla imetys ei minulla sujunut, ei sitten mitenkään. Ja väsyneenä ja tuskaisena siitä yrittämisetä en itse jaksanut ottaa asioista selvää niin mies oli minulla ainakin NIIIIN mielettömän isona tukenu kun otti OMA ALOITTEISESTI selvää imetysasioista soittelemalla tuki-ihmisille ja etsimällä jos jonkinlaista apua joka paikasta. Että voin ainakin omalta kohdalta sanoa, että mun järki sanoi siinä kohtaa, et se imetyshomma oli TODELLA läheinen asia isän kanssa. Ja ainakin näin jälkeenpäin kun tietää mitä taistelua ja tuskaa se esikoisen imetys oli niin mies olisi taatusti tullut ihan OMA ALOITTEISESTI tuollaiselle kurssille, puhuttiin siellä sitten jälkivuodosta tai ei, koska "kyllähän se nyt on jokaiselle tulevalle isälle itsestään selvää", että se naisen perse vuotaa monta viikkoa synnytyksen jälkeen, joten ei se kait minään kauheana yllärinä tule ;)

Mutta jospa sinäkin esikoisen saatuasi, et kuvittelisi imetyksen olevan vaan se "äidin" juttu. Ja avartaisit vähän mieltäsi tämänkin asian suhteen. Ei ne asiat aina ole niin musta valkosia miltä ne ensi näkemältä vaikuttavat.

Juuh, mutta tämä tässä mitä mulla enää asiaan oli sanottavaa. Kyl ne sunkin silmät avautuu kun saat lapses maailmaan pukattua. Onnea vaan kovasti lopppuraskauteen äläkä vaan raahaa miestäs yhtään mihinkään, älä edes synnytykseen, kun jokuhan saattaa ajatella ettei miehet kuulu synnytys saliin ;) Kivaa kevättä!
 

Yhteistyössä