Nyt on pakko avautua!

mari
Rosalee tunnut olevan melkoisen ylimielinen ja kaikkitietävän varma näissä asioissa, mutta niinhän me kaikki ennen ensimmäistä lapsea. :) Onneksi tiedän, että tulet huomaamaan, ettei vauvan kanssa mikään tieto tai kurssi ole turhaa. No elämä opettaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joitakin kommentteja lukiessa alan täysin ymmärtää miksi nykyään pitää järjestää noita kursseja ja valmennuksia. Tuntuu olevan monia maalaisjärkensä kadottaneita uusavuttomia ihmisiä perheitä perustamassa....
Me sitten varmaan ollaan uusavuttomia mutta mä oisin kyllä kaivannut tollasta imetyskurssia joihin mieskin ois voinnut osallistua.Mites sitten kun se imetys ei menekkään kirjojen ja kaavojen mukaan?Niinkuin esim.mulla.Siinäkö sitten selität miehellesi vauvan huutaessa vieressä että ei,kun voisitko nyt hieman auttaa ja tehdä näin tai noin kun siellä kurssilla neuvottiin näin tekemään.Siinä ei mene hermot kuin vauvalta,jolla on kauhea nälkä,itseltä kun tuskailet sen imetyksen kanssa ja mieheltä joka ei todellakaan siinä vaiheessa välttämättä tiedä mitä pitäisi tehdä tai auttaa,tai mies ainakain turhautuu.Ja mulla kuitenkin on kokemusta kahdesta lapsesta.Ja niiden vuotojenkin kanssa voi tulla jotain häikkää joista myös miehen on hyvä tietää.Itse kuitenkin on aika herkässä tilassa synnytksen jälkeen ja hormonit jylläävät eikä se oma ajatus kulje välttämättä väsymyksen ja synnytyksen jäljiltä ihan samalla tavalla kuin hyvin nukkuneena niin onhan se hyvä että siinä on joku joka tietäisi myös asioista jotain ja voisi olla se "järjen ääni".
Tai sitten mä olen vaan onneton kun en saannut imetystä toimimaan niinkuin kirjoissa ja videoissa opetetaan eikä mun mies osannut siinä vaiheessa auttaa kun ei ollut mitään tietoa imetyksestä.
 
On hienoa, että sellaiset jotka todella kaipaavat neuvoja ja apua arjessa selviytymiseen, menevät naisiensa mukaan kursseille, mutta ainakin minulle sanottiin että tämä kurssi on naisille. Terveydenhoitaja vieläpä naurahti kun sanoi että "tänne ei miestä oteta sitten mukaan".
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Rosalee tunnut olevan melkoisen ylimielinen ja kaikkitietävän varma näissä asioissa, mutta niinhän me kaikki ennen ensimmäistä lapsea. :) Onneksi tiedän, että tulet huomaamaan, ettei vauvan kanssa mikään tieto tai kurssi ole turhaa. No elämä opettaa
Tiedän minä nyt jonkun verran asioista, onneksi on elämä opettanut sen verran jo nyt ja vauvat eivät ole mikään vieras asia tai hoidettava.
 
PYRYHARAKKA! Öh, ainakaan eilisellä kurssilla ei kyllä edes kerrottu mitään muuta keinoa kuinka mies voi huonosti sujuvan imetyksen aikana auttaa, kuin se että kannustaa. Ja luulisi sen olevan itsestään selvää jokaiselle miehelle joka on isäksi tulossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Rosalee tunnut olevan melkoisen ylimielinen ja kaikkitietävän varma näissä asioissa, mutta niinhän me kaikki ennen ensimmäistä lapsea. :) Onneksi tiedän, että tulet huomaamaan, ettei vauvan kanssa mikään tieto tai kurssi ole turhaa. No elämä opettaa
Tiedän minä nyt jonkun verran asioista, onneksi on elämä opettanut sen verran jo nyt ja vauvat eivät ole mikään vieras asia tai hoidettava.
Mutta paljos sulla oli ikää? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Rosalee tunnut olevan melkoisen ylimielinen ja kaikkitietävän varma näissä asioissa, mutta niinhän me kaikki ennen ensimmäistä lapsea. :) Onneksi tiedän, että tulet huomaamaan, ettei vauvan kanssa mikään tieto tai kurssi ole turhaa. No elämä opettaa
Tiedän minä nyt jonkun verran asioista, onneksi on elämä opettanut sen verran jo nyt ja vauvat eivät ole mikään vieras asia tai hoidettava.
Mutta paljos sulla oli ikää? :xmas:
Mitäs väliä sillä on? Elämänkoulua katsos voi olla paljonkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
PYRYHARAKKA! Öh, ainakaan eilisellä kurssilla ei kyllä edes kerrottu mitään muuta keinoa kuinka mies voi huonosti sujuvan imetyksen aikana auttaa, kuin se että kannustaa. Ja luulisi sen olevan itsestään selvää jokaiselle miehelle joka on isäksi tulossa.
No,mun mielestä siinä vaiheesa oli sitten kurssissa ja kurssinvetäjässä vikaa,ei niissä tulevissa äideissä jotka ottivat miehensä sinne mukaan.Eikä varsinkaan niissä miehissä jotka sinne tulivat.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Rosalee tunnut olevan melkoisen ylimielinen ja kaikkitietävän varma näissä asioissa, mutta niinhän me kaikki ennen ensimmäistä lapsea. :) Onneksi tiedän, että tulet huomaamaan, ettei vauvan kanssa mikään tieto tai kurssi ole turhaa. No elämä opettaa
Tiedän minä nyt jonkun verran asioista, onneksi on elämä opettanut sen verran jo nyt ja vauvat eivät ole mikään vieras asia tai hoidettava.
En väitäkkään ettetkö tietäisi jonkun verran asioita ja elämäkin on varmasti opettanut jo sinulle jotain, mutta kun vauvat ja omatvauvat on kaksi täysin eriasiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Rosalee, jos sinä ja miehes ette koe että te tarviitte niitä kursseja, niin ei se tarkoita sitä etteikö moni muu niistä saisi mitään irti ja he ei silti taida olla ihan idiootteja ;) On vaan oikeasti ihmisiä joille vauvat ja kaikki siihen liittyvä on ihan uutta asiaa ja noilta kursseilta tulee se tieto siihen liittyen. Ja miksei mies siellä vois olla mukana? Meillä ainakin lapsen saaminen on yhteinen asia, minusta on ihanaa että mies on kiinostunut tai ainakin esittää kiinostunutta noissa asioissa ja on kanssani mukana ollut, ettei musta ole tuntunut siltä että olisin yksin raskauksieni ja vauvanhoidon kanssa sitten. Meitä pariskuntia kun on toisenlaisia..
Minusta on paljon tärkeämpää että mies muistaa kotona kysyä tosissaan kiinnostuneena mitkä mulla on fiilikset ja lukee niitä oppaita ja kommentoi niitä, kuin että käy ne muutamat pakolliset kurssit "esittämässä" kiinnostunutta.
entäs jos näistä asioista puhutaan myös kotona näiden kurssien lisäksi? sä olet kummallisen jyrkkä sun mielipiteissä ja väität vastaan ja haukut niitä joiden miehet sinne haluaa tulla mukaan. Käyttäisit sitä maalaisjärkeäsi nyt ja antaisit ihmisten olla sellaisia kuin ovat, siis että kun kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä ja miehesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sähän olet kakara vielä :LOL:
No mä olen kyllä ihan täysi-ikäinen, työssä käyvä ihminen, joka tekee parisuhteessa lasta miehensä kanssa? Että mikäs minusta nyt kakaran tekee? Kesällä oon kuitenkin lähempänä kolmenkympin rajapyykkiä kuin parikymppistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sähän olet kakara vielä :LOL:
No mä olen kyllä ihan täysi-ikäinen, työssä käyvä ihminen, joka tekee parisuhteessa lasta miehensä kanssa? Että mikäs minusta nyt kakaran tekee? Kesällä oon kuitenkin lähempänä kolmenkympin rajapyykkiä kuin parikymppistä?
Mutta älä tule viisastelemaan vanhempien ihmisten edessä :saint:
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joitakin kommentteja lukiessa alan täysin ymmärtää miksi nykyään pitää järjestää noita kursseja ja valmennuksia. Tuntuu olevan monia maalaisjärkensä kadottaneita uusavuttomia ihmisiä perheitä perustamassa....
Jos oma miehesi ei ole kiinnostunut imetyksestä, ei se tarkoita sitä että joku toinen mies ei olisi kiinnostunut. Ja mielestäni se ei ole uusavutonta jos mies haluaa olla vaimonsa tukena OMA ALOITTEISESTI. Oletko todella noin kateellinen niille joiden miehet haluavat kuulla imetyksestä ja auttaa sillä tavoin vaimoaan/tyttöystäväänsä... Taidat itse olla niitä vanhan aikaisia eukkoja jonka mielestä miehille ei kuulu kuin se siittäminen ja muusta ei sitten tartte huolehtia eikä tietää.
:LOL: Meni mehut väärään kurkkuun. Mun mies on kyllä kiinnostunut, mutta ei niin kiinnostunut että änkeäisi mukaan naisille suunnattuun ryhmään. Ja mulla ei ole mitään syytä olla kateellinen, mun mies on kyllä sellainen lottovoitto, järkevä ja suuri sydäminen ihminen, joka huolehtii minusta paremmin kuin kukaan muu voisi. Ja häneltä saan apua ihan mihin tahansa, ja hänen omasta aloitteestaan.
Ja ihan tiedoksi, se on mun mies joka jää sit hoitovapaalle kotiin kun mä palaan töihin, että mies on kyllä sellainen että lapsensa hoitaa siinä missä minäkin. Mutta hänen ei sen takia tarvitse olla talutushihnassa ja kulkea imetyskursseilla mukanani. Ne imetyksen tärkeydestä kertovat tiedot löytyvät huomattavasti paljon asiallisemmin ilmaistuna äitiyspakkauksen metys-vihkosta, jonka mieheni ajatuksen kanssa lukee sitten meidän kodin rauhassa.
No hyvä sulle. Mutta miksi sinä luulet, että ne miehet on jotenkin "talutushihnassa" siellä imetyskurssilla? Olikos siinä jotenkin ilmoitettu erikseen, että vain naisille? Mietippäs, jos siellä jollakin miehellä olisi ollut asiallista kysyttävää mutta ei ole uskaltanut aukaista suutaan sen vuoksi kun siellä jotkut takapenkissä tirskivät ja pärskivät kun mies istuu siellä. Kannattaisiko nyt vähän luopua noista kliseistä "mies talutushihnassa" ja ajatella että KAIKKI MIEHET EIVÄT OLE SELLAISIA!!! Jotkut ovat aidosti kiinnostuneita tuollaisellakin kurssilla eivätkä siten kaipaa sinunlaistesi "täydellisyyksien" mielipiteitä siitä miten paremmin tiedon saa kun istuu kotona ja lukee äitiyspakkauksen vihkosta. Että ole hyvä vaan ja kiskase ne mehut väärään kurkkuun niin jospa sitten seuraavalla kerralla olisit vähän vähemmän arvostelemassa miesten kiinnostusta synnytystä ja tulevaa lasta koskeviin asioihin!
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
PYRYHARAKKA! Öh, ainakaan eilisellä kurssilla ei kyllä edes kerrottu mitään muuta keinoa kuinka mies voi huonosti sujuvan imetyksen aikana auttaa, kuin se että kannustaa. Ja luulisi sen olevan itsestään selvää jokaiselle miehelle joka on isäksi tulossa.
Sinä hoet tuota "pitäisi olla itsestään selvää" Jos kaikki olisi itsestään selvää esikoistaan odottaville. Niin eihän mitään valmennuksia silloin tarvittaisi. Kaikki kun ei kato oo niin täydellisiä kun sinä ja sun miehes.

 
Siis mä tuolla aloituksessa jo sanoin, että sen kurssin piti olla vain naisille ja mä olin kummissani kun sinne niitä ukkoja joidenkin mukana tuli. Minusta se on kummallista kun se ei ollut pariskunnille suunnattu. Menkööt vaikka sadalle kurssille mun puolesta jos näkevät tarpeelliseks, mutta älkööt tulko sinne minne heitä ei ole kutsuttu.
Siis koko kurssi sisältöineen, asenteineen ja punastelevine isineen oli todellinen pettymys. En mene toista kertaa ja sillä siisti.
Miehen kuuluu toki osallistua, mutta jossakin menee raja. Minulle se menee siinä, minkä hajuista, paksuista ja väristä jälkivuoto on tai siinä etten näe tarpeelliseksi tutkituttaa miehelläni imetysliivien ja liivinsuojusten ihmeellistä maailmaa kun ne ei häntä kosketa millään lailla.

Pitänee sitten panna näytille joku verinen rätti että mies ymmärtää mitä nainen kokee :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
niin vissiin. täällä on imetysasiat käsitelty synnytysvalmennuksen aikaan (ei siis erikseen imetyskurssina) ja siel oli kaikilla miehet mukana..
 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
On hienoa, että sellaiset jotka todella kaipaavat neuvoja ja apua arjessa selviytymiseen, menevät naisiensa mukaan kursseille, mutta ainakin minulle sanottiin että tämä kurssi on naisille. Terveydenhoitaja vieläpä naurahti kun sanoi että "tänne ei miestä oteta sitten mukaan".[/
quote]



Ehkä se vika ei ole naisissa, jotka ovat RAAHANNEET miehet sinne mukaan vaan terkassa, joka ei oo kertonut naisille etukäteen, että kurssi on vain heille?

En muutenkaan tajua sinun ajatuksenjuoksuasi: että "jokainen järkevä mies" tajuaa automaattisesti ne asiat, joita kurssilla kerrotaan? Miten sitten sitä kurssia ylipäätään pidetään edes naisillekaan: luulisi, että naisetkin sitten automaattisesti tietäisivät asiat jo etukäteen??
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sähän olet kakara vielä :LOL:
No mä olen kyllä ihan täysi-ikäinen, työssä käyvä ihminen, joka tekee parisuhteessa lasta miehensä kanssa? Että mikäs minusta nyt kakaran tekee? Kesällä oon kuitenkin lähempänä kolmenkympin rajapyykkiä kuin parikymppistä?
Mutta älä tule viisastelemaan vanhempien ihmisten edessä :saint:
Mun sanani painaa täällä ihan yhtä paljon kuin sinunkin. Ja jos mä olen kakara niin kuinkas ikäloppu itse olet? Ja mulla on sananvapaus kuten sullakin. Joten mä sanon just mitä mun tekee mieli sanoa koska tämä on keskustelupalsta.
 
Mutta miksi sinä luulet, että ne miehet on jotenkin "talutushihnassa" siellä imetyskurssilla? Olikos siinä jotenkin ilmoitettu erikseen, että vain naisille?

No akkojensa pyynnöstähän ne sinne tassuttivat tulla, vaikka ei sinne miehiä oltu kutsuttu! Pitääkö se rautalangasta vääntää? JEESUS! :headwall:
 
neljä-ilman-viidettä
No tällähän tämä ongelma ratkesi, niinkuin itse totetsit. Älä mene enää kurssille ja anna niiden mennä sinne jotka haluaa ja sieltä irti saa haluamansa tiedon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Niin, onhan se tossukkamaista ja urpoa jos miestä kiinnostaa saada imetykseen yms liittyvistä asioista tietoa muutoinkin kuin vaimon suodattamana.
niin vissiin. täällä on imetysasiat käsitelty synnytysvalmennuksen aikaan (ei siis erikseen imetyskurssina) ja siel oli kaikilla miehet mukana..
Se onkin ihan eri asia jos tuollaisessa tilanteessa käsitellään, mut kun tuo ei ollu pareille suunnattu kurssi! :headwall:
 
Jepulis
Mä luulen, että arvon Rosalee vähän tarkistelee näkemyksiään tähän(kin?) asiaan kunhan vauva syntyy ja elämän realiteetit hieman selkenevät. Tässä on vähän sellaista Emilyn-mallista uhoa ja kaikkivoipaisuutta ilmassa...
 

Yhteistyössä