Nyt on pakko avautua!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mutta miksi niillä miehillä on sitten lupa tulla sinne?
Sitä minäkin ihmettelin. Minun näkemykseni mukaan ne kurssin pitäjät eivät ilenneet miehiä sitten ovelta rueta käännyttämään. Vilkuilivat toisiinsa vähän vaivaantuneen näköisinä.

Eli joko niitä naisia ei oltu infottu siitä ettei miehiä sinne oteta mukaan tai meitä muita oli infottu väärin että miehet jätetään kotiin.

Mutta itse kurssin sisällön ja ohjelman perusteella minusta se oli vain naisille tarkoitettu, missään vaiheessa ei miehiä edes sivuttu, muuta kuin että miesten pitää kannustaa. Se oli ainut ja yksi lause joka siellä liittyi millään tavalla miehiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Järjestäjien pitäs huomioida tommoset jutut siten, että sit naiset sais vielä erikseen kysellä ilman toisten miehiä.
Juu, niin minustakin. Mut sinänsä pääasia et nyt on nähnyt sen videon jossa opetettiin lypsäminen, olipa siellä niitä miehiä tai ei =)
Mulla nyt on nää raskaushormoonit vähän korkeella niin otti vaan päähän se koko homma. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joitakin kommentteja lukiessa alan täysin ymmärtää miksi nykyään pitää järjestää noita kursseja ja valmennuksia. Tuntuu olevan monia maalaisjärkensä kadottaneita uusavuttomia ihmisiä perheitä perustamassa....
Siis ihmiset on maalaisjärkensä kadottaneita ja uusavuttomia jos eivät etukäteen tiedä mitä kaikkea tuleman pitää kun vauva syntyy? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joitakin kommentteja lukiessa alan täysin ymmärtää miksi nykyään pitää järjestää noita kursseja ja valmennuksia. Tuntuu olevan monia maalaisjärkensä kadottaneita uusavuttomia ihmisiä perheitä perustamassa....
Siis ihmiset on maalaisjärkensä kadottaneita ja uusavuttomia jos eivät etukäteen tiedä mitä kaikkea tuleman pitää kun vauva syntyy? :eek:
Tuo kommentti oli viittaus siihen että jonkun mielestä kurssilla mies vasta älyää sen että pitää tukea naistaan ja kannustaa :headwall: Tarkoitin vain sitä kohtaa.
 
Sellaisiakin miehiä ja ( naisiakin ) on olemassa joille kaikki synnytyksen jälkeiseen elämään, imetykseen jne. ei ole itsestäänselvyys niinkun ilmeisesti teille on.

Uskoisin että mieskin kuuntelee ja ottaa asian ihan eri tavalla ammatti-ihmisen suusta kun jos oma vaimo kertoo esim. imetyksen tärkeydestä ja mitkä kaikki asiat vaikuttaa siihen maidontuloon.
Ei mun mies ainakaan tiennyt em. mainituista asioista, kun en tiennyt itsekään esikoista odottaessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joitakin kommentteja lukiessa alan täysin ymmärtää miksi nykyään pitää järjestää noita kursseja ja valmennuksia. Tuntuu olevan monia maalaisjärkensä kadottaneita uusavuttomia ihmisiä perheitä perustamassa....
Siis ihmiset on maalaisjärkensä kadottaneita ja uusavuttomia jos eivät etukäteen tiedä mitä kaikkea tuleman pitää kun vauva syntyy? :eek:
Tuo kommentti oli viittaus siihen että jonkun mielestä kurssilla mies vasta älyää sen että pitää tukea naistaan ja kannustaa :headwall: Tarkoitin vain sitä kohtaa.
Älä nyt hyvä ihminen hakkaa sitä päätäsi noin, tulee pian kuhmu ja mustelma.

Kaikki ihmiset on erilaisia ja jos joku tuleva isä haluaa osallistua tuollaiselle kurssille, niin onko se sinulta pois?
Eikä kaikki miehet välttämättä tiedä miten sitä naista pitää tukea ja kannustaa synnytyksen jälkeen.

 
VihaanTyhmiäIhmisiä
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Joitakin kommentteja lukiessa alan täysin ymmärtää miksi nykyään pitää järjestää noita kursseja ja valmennuksia. Tuntuu olevan monia maalaisjärkensä kadottaneita uusavuttomia ihmisiä perheitä perustamassa....
Siis ihmiset on maalaisjärkensä kadottaneita ja uusavuttomia jos eivät etukäteen tiedä mitä kaikkea tuleman pitää kun vauva syntyy? :eek:
Tuo kommentti oli viittaus siihen että jonkun mielestä kurssilla mies vasta älyää sen että pitää tukea naistaan ja kannustaa :headwall: Tarkoitin vain sitä kohtaa.
Älä nyt hyvä ihminen hakkaa sitä päätäsi noin, tulee pian kuhmu ja mustelma.

Kaikki ihmiset on erilaisia ja jos joku tuleva isä haluaa osallistua tuollaiselle kurssille, niin onko se sinulta pois?
Eikä kaikki miehet välttämättä tiedä miten sitä naista pitää tukea ja kannustaa synnytyksen jälkeen.

Et taida osata lukea? Totta hemmetissä se on itseltään pois, jos jää tärkeitä asioita kysymättä sen takia, että jotkut mammat eivät jätä miehiä kotiin. Pääasia kuitenkin kai on, että se raskaana oleva osaa imettää ja pestä pimpsansa..?
 
mä kun olin ekaa kertaa raskaana ja oli näitä synnytysvalmennuksia niin me mentiin joka kerta polkupyörällä sinne ja yks kerta oli jotain hengitysharjotuksia/ jumppaa/ponnistus harjotuksia
ja mun ukko oli ainut mies oli se nolona =) ressukka en mä sitä mukaan ois ottanu jos oisin tienny aiheesta.mut kiltisti se kuunteli =)
 
vieras
No minusn mielestä kans isät ei välttämättä saa hirveesti irti tollasista valmennuksista. Ja perhevalmennus ei antanut mullekaan mitään, ihan itsestäänselvyyksiä vaan puhuttiin. Mun mies on ollut mukana perhevalmennuksen lisäksi ultraäänissä ja synnytyksissä, mutta esim normaaleilla neuvolakäynneillä ei nähty tarpeelliseksi isän läsnäoloa. Kuuli neuvolakuulumiset multa kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minusn mielestä kans isät ei välttämättä saa hirveesti irti tollasista valmennuksista. Ja perhevalmennus ei antanut mullekaan mitään, ihan itsestäänselvyyksiä vaan puhuttiin. Mun mies on ollut mukana perhevalmennuksen lisäksi ultraäänissä ja synnytyksissä, mutta esim normaaleilla neuvolakäynneillä ei nähty tarpeelliseksi isän läsnäoloa. Kuuli neuvolakuulumiset multa kotona.
Näin se monesti on. Mun mies oli yhdesti myös neuvolassa mukana kun vauvan sydänääniä halus kuuntelemaan ja kahdesti on ultrassa messissä ollu.
Ja tietenkin naiset kertoo niitä neuvolakuulumisia miehilleen, mies tietää et onko paino paljon noussu siitä millä mielellä mä tuun aina sieltä :LOL:

 

Yhteistyössä