Nyt on pakko avautua!

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
muita kirjoituksia lukematta, mitä se on sulta pois jos mies on siellä mukana? kannattaa ensi kerralla jäädä kotiin jos tuosta maailma kaatuu
Nyt on kyse siitä että se mitä neuvolassa kurssista kerrottiin ei vastannut sitä mitä se oli. Ja oon perustellu sen miten se oli multa ja monelta muulta pois sataan kertaan. Enkä aio mennä enää yhdellekään kurssille.

Sen verran sanoakseni.. Jos olisin itse ollut ko. kurssilla, oli siellä sitten pelkkiä naisia tai myös niitä miehiä. Niin en olisi kyllä ruvennut kaiken kansan kuullen kyseleen yhtään mitään juttuja. Eli tuntuu nyt siltä, että sinä oletit että siellä olisi virinnyt kovakin keskustelu jos miehiä ei olisi paikalla ollut. Mutta näinhän ei välttämättä olisi ollut. Vaan olisi voinut käydä niinkin, että olisit yhä ollut ainoa joka siellä mitään kysyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mutta eihän miehet myöskään synnytä..? Eikö imetys ja synnyttäminen ole samanlailla "naisten juttuja mitkä ei kuulu miehille"..?
Nyt tekis jo mieli haistattaa teillä pitkät.... Tahallanne ette ymmärrä yhtään mitä koetan sanoa, tais it teillä on aivot jääny narikkaan.
Kyllä mä ymmärrän mitä koitat sanoa mut mä en saa vääntämälläkään tuosta asiasta negatiivista. Mun mielestä on vain positiivista et isät on odotuksessa, synnytyksessä ja lapsen synnyttyä mahdollisimman pitkälle mukana. Meillä ainakin jaetaan yhdessä vauvan potkut ja jälkivuodot ja imetykset jotka on kaikki yhtä luonnollisia.
Se on hieno asia että teillä on niin, onnea siitä!

Nyt vasta ymmärrän, että minun römpsästäni valuvat jälkivuodot ovat isin juttu myös. Löytysköhän netistä kuvia, joita vois näyttää tuolle ukolle että "Katsopas Reino, kun tässä on tätä mähmää mitä mun vehje suoltaa, haistappa kanssa sitten tuolta rätistä että onko jotain tulehdusta".
 
EvaLon
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No jälkivuotojuttuihin puuttumatta...niin imetyksen onnistumisessa oli meillä miehellä tosi iso rooli. Ei olis tissimaitoo nauttinut pikku mies 2 viikkoo pidempään, ellei mies olis jaksanu kannustaa. Eli mun mielestä on hyvä että miehet otetaan mukaan niihinkin valmennuksiin, vaikka eivät imetäkkään.
No emillä mie osasi kyllä kannustaa vaikka ei ollutkaan(kumpikaan)minkään valtakunnan imetyskursseilla.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Se on hieno asia että teillä on niin, onnea siitä!

Nyt vasta ymmärrän, että minun römpsästäni valuvat jälkivuodot ovat isin juttu myös. Löytysköhän netistä kuvia, joita vois näyttää tuolle ukolle että "Katsopas Reino, kun tässä on tätä mähmää mitä mun vehje suoltaa, haistappa kanssa sitten tuolta rätistä että onko jotain tulehdusta".
Mä en nyt ymmärrä miksi sua niin risoo että toisilla miehet haluaa olla osallisena kaikessa, siis eihän sitä jälkivuotoo tarvii erikseen tutkia siteestä miehen kanssa. Mutta eikö miestä saa ne asiat kiinnostaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Tahallaan Rosalee ymmärtävät nyt nää mammat sinua väärin. Mä ainakin ymmärrän täysin mitä tarkoitat, näen juttusi pointin ja olen kaikenlisäksi viellä täysin samaa mieltä.
Mä olen aivan samaa mieltä!
Tämä on vaan niin tämän palstan tapaista. Mutta onhan se mukava tietää kuinka moni täällä manaa mulle epäonnea synnytykseen ja imetykseen ja parisuhteeseen, vain koska en roudannu ukkoani mukaan kurssille joka oli vain naisille suunnattu minun neuvolatätini ohjeiden mukaan.
:eek: Well, ei voi mitn. Virhe oli avautua!!!!
 
Varpunen
En tiedä onko joku jo asiasta maininnut, muttah haluaisin sanoa näille äideille, jotka haluavat miehensä tietävän imetyksestä alapäänsä eritteisiin, niin se heille suotakoon, MUTTA eikö näistä asioista voi keskustella neuvolakäynnillä tai kotona. Omalle ukolle minäkin voin keskustella lähestulkoon mistä vain, mutta jos kurssilla istuu 10 muuta miestä, niin luulempa, että jättäisin totta totisesti kysymättä monta arkaluontoista, mutta mieltäni askarruttavaa kysymystä vaan sen takia, että paikalla on vieraita miehiä. Ihmiset ovat erilaisia!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja EvaLon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No jälkivuotojuttuihin puuttumatta...niin imetyksen onnistumisessa oli meillä miehellä tosi iso rooli. Ei olis tissimaitoo nauttinut pikku mies 2 viikkoo pidempään, ellei mies olis jaksanu kannustaa. Eli mun mielestä on hyvä että miehet otetaan mukaan niihinkin valmennuksiin, vaikka eivät imetäkkään.
No emillä mie osasi kyllä kannustaa vaikka ei ollutkaan(kumpikaan)minkään valtakunnan imetyskursseilla.
No ei mekään oltu, kun täällä ei sellasia oo ees tarjolla. Mutta siltikin mun mielestä sellanen olis varmaan monille isille hyvä juttu.
 
noh noh! Rosalee, kyl sä varmaan tiedät mitä tää palsta suoltaa ja millaisia kommentteja tulet saamaan.. eikä voi olettaa et no kaikki ois positiivisia tai ees suurin osakaan.. nyt vain iloisena synnytykseen sit ku sen aika on ja hyvin kaikki menee :) suotta sitä tämmösiä onnettomia palstavalituksia kuuntelemaan :)
 
Varpunen
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Tahallaan Rosalee ymmärtävät nyt nää mammat sinua väärin. Mä ainakin ymmärrän täysin mitä tarkoitat, näen juttusi pointin ja olen kaikenlisäksi viellä täysin samaa mieltä.
Mä olen aivan samaa mieltä!
Tämä on vaan niin tämän palstan tapaista. Mutta onhan se mukava tietää kuinka moni täällä manaa mulle epäonnea synnytykseen ja imetykseen ja parisuhteeseen, vain koska en roudannu ukkoani mukaan kurssille joka oli vain naisille suunnattu minun neuvolatätini ohjeiden mukaan.
:eek: Well, ei voi mitn. Virhe oli avautua!!!!
Anna mennä vain.. :) Musta on hienoa, että uskalsit avata keskustelun aiheesta mistä tietää, että tulee paljon *askaa niskaan. En ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa joidenkin tajuta, mutta ehkä minun ei sitten tarvitsekkaan.. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Se on hieno asia että teillä on niin, onnea siitä!

Nyt vasta ymmärrän, että minun römpsästäni valuvat jälkivuodot ovat isin juttu myös. Löytysköhän netistä kuvia, joita vois näyttää tuolle ukolle että "Katsopas Reino, kun tässä on tätä mähmää mitä mun vehje suoltaa, haistappa kanssa sitten tuolta rätistä että onko jotain tulehdusta".
Mä en nyt ymmärrä miksi sua niin risoo että toisilla miehet haluaa olla osallisena kaikessa, siis eihän sitä jälkivuotoo tarvii erikseen tutkia siteestä miehen kanssa. Mutta eikö miestä saa ne asiat kiinnostaa?
No saa kiinnostaa, mutta kyllä minusta on outoo jos miehelle ei riitä se, että on tietoinen jälkivuodosta että sellaista tulee sit useemman viikon (sen voi itsekin miehelle kertoa JOS ei itse jo tiedä/ole lukenut) vaan haluaa nyt välttämättä mennä kuuntelemaan ohjeet pillun pesusta ja oikeanlaisesta vuodon hajusta ja väristä.
Vaikka kaikki vauvan potkut ja synnytys ja hoito on meidän yhteisiä juttuja niin en minä millään ilveellä saa miehestäni osallista jälkivuotooni!!!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
En tiedä onko joku jo asiasta maininnut, muttah haluaisin sanoa näille äideille, jotka haluavat miehensä tietävän imetyksestä alapäänsä eritteisiin, niin se heille suotakoon, MUTTA eikö näistä asioista voi keskustella neuvolakäynnillä tai kotona. Omalle ukolle minäkin voin keskustella lähestulkoon mistä vain, mutta jos kurssilla istuu 10 muuta miestä, niin luulempa, että jättäisin totta totisesti kysymättä monta arkaluontoista, mutta mieltäni askarruttavaa kysymystä vaan sen takia, että paikalla on vieraita miehiä. Ihmiset ovat erilaisia!
God pless you! Siis ihanaa, että edes jotkut ymmärtävät mikä on minun pointti! Ei siis miehen eristäminen ulkopuolelle, miehen tukemattomuus tai se ettei meillä jaeta asioita :headwall:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
No saa kiinnostaa, mutta kyllä minusta on outoo jos miehelle ei riitä se, että on tietoinen jälkivuodosta että sellaista tulee sit useemman viikon (sen voi itsekin miehelle kertoa JOS ei itse jo tiedä/ole lukenut) vaan haluaa nyt välttämättä mennä kuuntelemaan ohjeet pillun pesusta ja oikeanlaisesta vuodon hajusta ja väristä.
Vaikka kaikki vauvan potkut ja synnytys ja hoito on meidän yhteisiä juttuja niin en minä millään ilveellä saa miehestäni osallista jälkivuotooni!!!?
No toiset meistä on outoja ;) :D

No mä en ainakaan manaa sulle epäonnee synnytykseen ja vauvan hoitoon, vaan toivotan onnea synnytykseen ja kaikkeen muuhunkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Tahallaan Rosalee ymmärtävät nyt nää mammat sinua väärin. Mä ainakin ymmärrän täysin mitä tarkoitat, näen juttusi pointin ja olen kaikenlisäksi viellä täysin samaa mieltä.
Mä olen aivan samaa mieltä!
Tämä on vaan niin tämän palstan tapaista. Mutta onhan se mukava tietää kuinka moni täällä manaa mulle epäonnea synnytykseen ja imetykseen ja parisuhteeseen, vain koska en roudannu ukkoani mukaan kurssille joka oli vain naisille suunnattu minun neuvolatätini ohjeiden mukaan.
:eek: Well, ei voi mitn. Virhe oli avautua!!!![/quote

Tällä kertaa oli sun vuoro joutua mammojen hampaisiin... Mun mielestä tää homma on aivan päiväselvä: jos kurssi on tarkoitettu naisille, niin miehillä ei ole sinne mitään asiaa. Jostain kummallisesta syystä suurin osa palstalaisista ei tätä halua uskoa, ja vääntävät tän asian sitten aivan joksikin muuksi.
Tsemppiä raskauteen, synnytykseen, imetykseen, parisuhteeseen ja perhe-elämään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Tahallaan Rosalee ymmärtävät nyt nää mammat sinua väärin. Mä ainakin ymmärrän täysin mitä tarkoitat, näen juttusi pointin ja olen kaikenlisäksi viellä täysin samaa mieltä.
Mä olen aivan samaa mieltä!
Tämä on vaan niin tämän palstan tapaista. Mutta onhan se mukava tietää kuinka moni täällä manaa mulle epäonnea synnytykseen ja imetykseen ja parisuhteeseen, vain koska en roudannu ukkoani mukaan kurssille joka oli vain naisille suunnattu minun neuvolatätini ohjeiden mukaan.
:eek: Well, ei voi mitn. Virhe oli avautua!!!!
Anna mennä vain.. :) Musta on hienoa, että uskalsit avata keskustelun aiheesta mistä tietää, että tulee paljon *askaa niskaan. En ymmärrä mikä tuossa on niin vaikeaa joidenkin tajuta, mutta ehkä minun ei sitten tarvitsekkaan.. :)
Thanks! :D Mut mä tiedän että kuulen tästä vielä piiiiiitkääään..... :whistle:

 
Varpunen
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
En tiedä onko joku jo asiasta maininnut, muttah haluaisin sanoa näille äideille, jotka haluavat miehensä tietävän imetyksestä alapäänsä eritteisiin, niin se heille suotakoon, MUTTA eikö näistä asioista voi keskustella neuvolakäynnillä tai kotona. Omalle ukolle minäkin voin keskustella lähestulkoon mistä vain, mutta jos kurssilla istuu 10 muuta miestä, niin luulempa, että jättäisin totta totisesti kysymättä monta arkaluontoista, mutta mieltäni askarruttavaa kysymystä vaan sen takia, että paikalla on vieraita miehiä. Ihmiset ovat erilaisia!
God pless you! Siis ihanaa, että edes jotkut ymmärtävät mikä on minun pointti! Ei siis miehen eristäminen ulkopuolelle, miehen tukemattomuus tai se ettei meillä jaeta asioita :headwall:
Joo en minäkään halua miestäni mihinkään eristää tai jättää kertomatta asioita, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että ukko saa tarvittavat tiedot jälkivuodoista ja pimpsanpesuista minulta, ilman, että tarttee aiheesta lähteä oikein asiantuntijaa kuuntelemaan. Synnytysvalmennus on sitten asia erikseen, koska mies osallistuu siihen tapahtumaan mukaan. Kuinkas moni mies seisoo vessassa vieressä, kun vaihdatte rättiä tai pesette alapäätä?
 
Siis vieläkö te jauhatte :D

Rosalee myönsi kirjoittaneensa kärkkäästi ja suutuspäissään. Kannat puolesta ja vastaan on tullut selville. Molempien kantojen edustajat on varmasti olleet oikeassa ja väärässä ja esittäneet asiansa hmm... hieman epäkohteliaasti

No, jostainhan sitä pitää jauhaa ;) :/
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Siis vieläkö te jauhatte :D

Rosalee myönsi kirjoittaneensa kärkkäästi ja suutuspäissään. Kannat puolesta ja vastaan on tullut selville. Molempien kantojen edustajat on varmasti olleet oikeassa ja väärässä ja esittäneet asiansa hmm... hieman epäkohteliaasti

No, jostainhan sitä pitää jauhaa ;) :/
No mä vaan luin alotuksen, en jaksanu koko ketjua kahlata :ashamed:
Nooh, täthän tää on :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
En tiedä onko joku jo asiasta maininnut, muttah haluaisin sanoa näille äideille, jotka haluavat miehensä tietävän imetyksestä alapäänsä eritteisiin, niin se heille suotakoon, MUTTA eikö näistä asioista voi keskustella neuvolakäynnillä tai kotona. Omalle ukolle minäkin voin keskustella lähestulkoon mistä vain, mutta jos kurssilla istuu 10 muuta miestä, niin luulempa, että jättäisin totta totisesti kysymättä monta arkaluontoista, mutta mieltäni askarruttavaa kysymystä vaan sen takia, että paikalla on vieraita miehiä. Ihmiset ovat erilaisia!
God pless you! Siis ihanaa, että edes jotkut ymmärtävät mikä on minun pointti! Ei siis miehen eristäminen ulkopuolelle, miehen tukemattomuus tai se ettei meillä jaeta asioita :headwall:
Joo en minäkään halua miestäni mihinkään eristää tai jättää kertomatta asioita, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että ukko saa tarvittavat tiedot jälkivuodoista ja pimpsanpesuista minulta, ilman, että tarttee aiheesta lähteä oikein asiantuntijaa kuuntelemaan. Synnytysvalmennus on sitten asia erikseen, koska mies osallistuu siihen tapahtumaan mukaan. Kuinkas moni mies seisoo vessassa vieressä, kun vaihdatte rättiä tai pesette alapäätä?
Silloin seisoo vieressä kun ollaan pesulle menossa. Vaikka istuisin p.skalla niin se ei ois meille kummallekaan ongelma jos tilanne niin vaatis.
 
Varpunen
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Varpunen:
En tiedä onko joku jo asiasta maininnut, muttah haluaisin sanoa näille äideille, jotka haluavat miehensä tietävän imetyksestä alapäänsä eritteisiin, niin se heille suotakoon, MUTTA eikö näistä asioista voi keskustella neuvolakäynnillä tai kotona. Omalle ukolle minäkin voin keskustella lähestulkoon mistä vain, mutta jos kurssilla istuu 10 muuta miestä, niin luulempa, että jättäisin totta totisesti kysymättä monta arkaluontoista, mutta mieltäni askarruttavaa kysymystä vaan sen takia, että paikalla on vieraita miehiä. Ihmiset ovat erilaisia!
God pless you! Siis ihanaa, että edes jotkut ymmärtävät mikä on minun pointti! Ei siis miehen eristäminen ulkopuolelle, miehen tukemattomuus tai se ettei meillä jaeta asioita :headwall:
Joo en minäkään halua miestäni mihinkään eristää tai jättää kertomatta asioita, mutta olen vahvasti sitä mieltä, että ukko saa tarvittavat tiedot jälkivuodoista ja pimpsanpesuista minulta, ilman, että tarttee aiheesta lähteä oikein asiantuntijaa kuuntelemaan. Synnytysvalmennus on sitten asia erikseen, koska mies osallistuu siihen tapahtumaan mukaan. Kuinkas moni mies seisoo vessassa vieressä, kun vaihdatte rättiä tai pesette alapäätä?
Silloin seisoo vieressä kun ollaan pesulle menossa. Vaikka istuisin p.skalla niin se ei ois meille kummallekaan ongelma jos tilanne niin vaatis.
Joo voin minäkin *askoa mieheni läsnäollessa jos nyt aivan välttämätöntä on ja rätitkin vaihtaa pakon edessä, mutta mielestäni se nyt ei vaan ole miehen asia. On minun asioitani ja on mieheni asioita.. mielestäni ihan kaikkea nyt vaan ei tartte jakaa, vaikka kuinka ollaan samaa perhettä/naimissa jne. No, periaatteeni onkin aina ollut, että omaa elämääkin pitää olla liitosta huolimatta. Koen ehkä tämän alapäänhoitoni omaksi elämäkseni, vaikkakin mieheni kanssa yhdessä suihkussa käymme ja muutenkin taitaa mies enemmän tota värkkiä tuoijotella kuin minä.. :eek:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Me ollaan varmaan jotenkin estyneitä kun käydään paskalla ihan erikseen ja mä vaihdan tamppoonini (rätti jälkivuodon aikaan) ihan yssisseen. En tarte siihen apua. Ja jaksaa ukko venata ulkopuolella sen aikaa, onneks.
Lakkaa nyt jo se vinkuminen!
 

Yhteistyössä