Nyt on pakko avautua!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mä oon tästä käyny monen naisen kanssa keskusteluja eilisen illan jälkeen, ja on ollu asian puolesta ja vastaan. Sehän on mielipide kysymys.
Mulla ei muutenkaan jääny kovin hyvä maku koko hommasta suuhun, ainut hyvä asia oli se imetysfilmi, joka siellä katsottiin.
Se hoitajien jatustus ja lässytys esim. siitä miten miehen pitää käyttäytyä ja kannustaa oli minusta säälittävää. Jo on huonosti asiat jos mies ei osaa tukeaan antaa, ilman että pitää neuvolassa käydä kuuntelemassa esimerkki-lauseita kuinka vaimoa tsempataan :LOL:
"Hienoa Merja, kyllä se kohtaa heruu, jaksa jaksa...." :whistle:
voitko tulla kertomaan miten meni, sitten vaikka pari kuukautta synnytyksen jälkeen. tukeeko miehesi sinua automaattisesti? miten käyttäytyi synnytyksessä?
Mielelläni!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Satuitteko muuten katsomaan maanantai-iltana ykköseltä kotimaisen (olikohan kotikatsomo) ohjelman. Siinäpä vasta olikin tiedonhaluinen ja osallistuva isä :LOL:
Se on se Harvoin Tarjolla-Sarja. Tuli kyllä elävästi se mieleen eilen, sillä erotuksella, että eilisen kurssin miehet eivät koko aikana turpaansa avanneet vaan olivat hyvin nolon oloisia.
Paras oli kyllä se kohta missä isä ihmettelee, miksei neuvolakortissa lue siitä mitään ja äiti käskee kirjoittamaan runon...

Ja entäs se ultra kohta :LOL: Oikeesti "kuolisin" häpeästä kun omalle kohdalle olis sattunut :kieh:

 
noh mutta koita Rosalee edes vähäsen sitä suuttumustasi laimentaa et ossaat sit asiallisesti reklamoida :) meinaa iha senki vuoks ossaan sanoo et mul itelläni on vähä huono tapa reklamoida jälkeenpäin (vaikka ravintolas kyllä reklamoin paikan päällä et saan hyvitystä ku alalla itseki oon ni tiedän käytänteet) ja sit itelleenki tulee suht paha mieli jos mut ymmärretään väärin ku siinä kiihtynees mielentilassa reklamoin :D siks oon oppinu nykysi aina sanomaan sanottavani sit ku en oo enää kiihtyny et voin sanoo siitä asiallisesti enkä naputtamalla :p jos tajusit mitä tarkoitin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Satuitteko muuten katsomaan maanantai-iltana ykköseltä kotimaisen (olikohan kotikatsomo) ohjelman. Siinäpä vasta olikin tiedonhaluinen ja osallistuva isä :LOL:
Se on se Harvoin Tarjolla-Sarja. Tuli kyllä elävästi se mieleen eilen, sillä erotuksella, että eilisen kurssin miehet eivät koko aikana turpaansa avanneet vaan olivat hyvin nolon oloisia.
Paras oli kyllä se kohta missä isä ihmettelee, miksei neuvolakortissa lue siitä mitään ja äiti käskee kirjoittamaan runon...

Ja entäs se ultra kohta :LOL: Oikeesti "kuolisin" häpeästä kun omalle kohdalle olis sattunut :kieh:
Me naurettiin sille kohdalle kyllä kanssa, että tuntuuko hyvälle?! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
noh mutta koita Rosalee edes vähäsen sitä suuttumustasi laimentaa et ossaat sit asiallisesti reklamoida :) meinaa iha senki vuoks ossaan sanoo et mul itelläni on vähä huono tapa reklamoida jälkeenpäin (vaikka ravintolas kyllä reklamoin paikan päällä et saan hyvitystä ku alalla itseki oon ni tiedän käytänteet) ja sit itelleenki tulee suht paha mieli jos mut ymmärretään väärin ku siinä kiihtynees mielentilassa reklamoin :D siks oon oppinu nykysi aina sanomaan sanottavani sit ku en oo enää kiihtyny et voin sanoo siitä asiallisesti enkä naputtamalla :p jos tajusit mitä tarkoitin :)
Juu, tajusin. Tuo oli alotus oli tosi vitutuspäissään kirjotettu ja nyt on sappi kiehunu pitkin päivää täällä... pitäs varmaan poistua taka-vasemmalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mä oon tästä käyny monen naisen kanssa keskusteluja eilisen illan jälkeen, ja on ollu asian puolesta ja vastaan. Sehän on mielipide kysymys.
Mulla ei muutenkaan jääny kovin hyvä maku koko hommasta suuhun, ainut hyvä asia oli se imetysfilmi, joka siellä katsottiin.
Se hoitajien jatustus ja lässytys esim. siitä miten miehen pitää käyttäytyä ja kannustaa oli minusta säälittävää. Jo on huonosti asiat jos mies ei osaa tukeaan antaa, ilman että pitää neuvolassa käydä kuuntelemassa esimerkki-lauseita kuinka vaimoa tsempataan :LOL:
"Hienoa Merja, kyllä se kohtaa heruu, jaksa jaksa...." :whistle:
Ja millähän perusteella silloin on asiat huonosti? Tiedätkö on monia miehiä jotka jännittävät synnytystä ihan kauheasti koska eivät tiedä miten voivat parhaalla mahdollisella tavalla olla vaimon apuna ja tukena. Ei sitä mistään voi oppia, mutta ihan hyvä että niitä miehiäkin siihen vähän valmennetaan. Olet ilmeisesti periaatteinesi aika kovapäinen, olenko ymmärtänyt oikein? Toivottavasti se ei joskus käänny sua vastaan, kaikkea kun ei aina tiedä ilman omaa kokemusta. Jos sun oma miehesi sanoisi sulle ettei tiedä miten tukea ja auttaa niin sanotko että no ei susta ole mihinkään! Ei millään pahalla mutta kannattaa olla näissä asioissa aika vastaanottavainen, voi tulla monia yllätyksiä mitä ei ole etukäteen suunnitellut.
 
EvaLon
Mä en kanssa tajua mikä idea on ne ukot raahata jokapaikkaan?Siis herrajumala sentään, eriasia jos tosiaan synnytysvalmennuksesta ois kyse mutta että ohonkin imetysjuttuun(tosin en ole ikänään semmosesta kuullutkaan)mutta en tajua miten se mies imettää?Ja mitä ihmettä sen miehen pitää tajuta?Mitä nainen käy läpi...häh?No mitä ihmettä se sit käy läpi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mä oon tästä käyny monen naisen kanssa keskusteluja eilisen illan jälkeen, ja on ollu asian puolesta ja vastaan. Sehän on mielipide kysymys.
Mulla ei muutenkaan jääny kovin hyvä maku koko hommasta suuhun, ainut hyvä asia oli se imetysfilmi, joka siellä katsottiin.
Se hoitajien jatustus ja lässytys esim. siitä miten miehen pitää käyttäytyä ja kannustaa oli minusta säälittävää. Jo on huonosti asiat jos mies ei osaa tukeaan antaa, ilman että pitää neuvolassa käydä kuuntelemassa esimerkki-lauseita kuinka vaimoa tsempataan :LOL:
"Hienoa Merja, kyllä se kohtaa heruu, jaksa jaksa...." :whistle:
Ja millähän perusteella silloin on asiat huonosti? Tiedätkö on monia miehiä jotka jännittävät synnytystä ihan kauheasti koska eivät tiedä miten voivat parhaalla mahdollisella tavalla olla vaimon apuna ja tukena. Ei sitä mistään voi oppia, mutta ihan hyvä että niitä miehiäkin siihen vähän valmennetaan. Olet ilmeisesti periaatteinesi aika kovapäinen, olenko ymmärtänyt oikein? Toivottavasti se ei joskus käänny sua vastaan, kaikkea kun ei aina tiedä ilman omaa kokemusta. Jos sun oma miehesi sanoisi sulle ettei tiedä miten tukea ja auttaa niin sanotko että no ei susta ole mihinkään! Ei millään pahalla mutta kannattaa olla näissä asioissa aika vastaanottavainen, voi tulla monia yllätyksiä mitä ei ole etukäteen suunnitellut.[/quote]

Niimpä, aika voimattomaksi vetää kun pieneltä meinaa henki lähteä ennen kun pääsee edes maailmaan. Onni oli matkassa tällä kertaa.
 
piushka
Mä en tajua taas näitä palstan ämmiä!

Aletaan syytellä Rosaleen miestä tukemattomuudesta kun se ei ollu mukana imetyskurssilla kuten muiden äijät!? Voi ristus saatana!

Minäkin jätin perhevalmennukset (jotka ovat myös isälle) puoleen väliin, koska kurssit oli niin huonoja yksinkertaisesti. Enkä todellakaan vaarantanu omaa synnytystä tai vauvaa kun en jollain hemmetin kurssilla käyny missä katellaan rintakumeja!

On se vaan ihmeellistä kun ei saa mielipiteitä esittää, aletaan kaivaa jos jonkinmoista sontaa aina niskaan.
Tuleekohan tänne osa ämmistä oikein varta vasten aina kinastelemaan?
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sähän olet kakara vielä :LOL:
No mä olen kyllä ihan täysi-ikäinen, työssä käyvä ihminen, joka tekee parisuhteessa lasta miehensä kanssa? Että mikäs minusta nyt kakaran tekee? Kesällä oon kuitenkin lähempänä kolmenkympin rajapyykkiä kuin parikymppistä?
Mutta synnytyksen jälkeisestä olosta ja muista jutuista et tiedä mitään. Sitä ei vain voi tietää ennen kuin sen on kokenut. Tosiasia on se, että oma järki hukkuu aivan täysin ja silloin on aivan suojaton toisten sanomisia/loukkauksia kohtaan. Ja silloin on erityisen tärkeää, että mies on sisäistänyt sen, että hänen täytyy olla luolamies, joka suojelee perhettään.

Ellei äiti kuulu niihin onnellisiin, joilla imetys onnistuu kohtuullisen ja helposti ja ongelmat löytyvät ohjekirjasta, niin silloin isällä on todella merkittävä osuus imetyksen onnistumiseen. Tämä on imetystukihenkilön toteama asia, ei minun. Tukeminen ei tarkoita sitä, että "joo, imetä ihan rauhassa" vaan siihen kuuluu myös se, että isä huolehtii siitä, että äiti saa lepoa, ruokaa ja rauhaa ilman syyllisyyden tunnetta. Isän pitää myös jaksaa ravata kaupassa, pitää tarpeen tullessa vieraat poissa, paijata jne.
hyvin sanottu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mutta synnytyksen jälkeisestä olosta ja muista jutuista et tiedä mitään. Sitä ei vain voi tietää ennen kuin sen on kokenut. Tosiasia on se, että oma järki hukkuu aivan täysin ja silloin on aivan suojaton toisten sanomisia/loukkauksia kohtaan. Ja silloin on erityisen tärkeää, että mies on sisäistänyt sen, että hänen täytyy olla luolamies, joka suojelee perhettään.
Omalta osaltani en kyllä allekirjoita tätä. En ollut suojaton ja järki pelasi ihan hyvin. Eikä mun mies joutunut luolamiehen tavoin käyttäytymään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mä oon tästä käyny monen naisen kanssa keskusteluja eilisen illan jälkeen, ja on ollu asian puolesta ja vastaan. Sehän on mielipide kysymys.
Mulla ei muutenkaan jääny kovin hyvä maku koko hommasta suuhun, ainut hyvä asia oli se imetysfilmi, joka siellä katsottiin.
Se hoitajien jatustus ja lässytys esim. siitä miten miehen pitää käyttäytyä ja kannustaa oli minusta säälittävää. Jo on huonosti asiat jos mies ei osaa tukeaan antaa, ilman että pitää neuvolassa käydä kuuntelemassa esimerkki-lauseita kuinka vaimoa tsempataan :LOL:
"Hienoa Merja, kyllä se kohtaa heruu, jaksa jaksa...." :whistle:
Ja millähän perusteella silloin on asiat huonosti? Tiedätkö on monia miehiä jotka jännittävät synnytystä ihan kauheasti koska eivät tiedä miten voivat parhaalla mahdollisella tavalla olla vaimon apuna ja tukena. Ei sitä mistään voi oppia, mutta ihan hyvä että niitä miehiäkin siihen vähän valmennetaan. Olet ilmeisesti periaatteinesi aika kovapäinen, olenko ymmärtänyt oikein? Toivottavasti se ei joskus käänny sua vastaan, kaikkea kun ei aina tiedä ilman omaa kokemusta. Jos sun oma miehesi sanoisi sulle ettei tiedä miten tukea ja auttaa niin sanotko että no ei susta ole mihinkään! Ei millään pahalla mutta kannattaa olla näissä asioissa aika vastaanottavainen, voi tulla monia yllätyksiä mitä ei ole etukäteen suunnitellut.
Nyt minun sanomisia kyllä väännellään ja pahasti! Minä en ole puhunut etteikö esim. synnytysvalmennukset yms. ole ihan hyviä, mutta se imetyskurssi ei ollu minusta miehille suunnattu!
Älkää panko sanoja minun suuhuni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kaipaa kurssia siemennesteen koostumuksesta, vaikka mies joutuisi sellaisiin muutoksiin lapsenteon takia. Ja vaikka me ei mennäkkään yhdessä opettelemaan, että miltä jälkivuoto näyttää ja haisee, niin mies kyllä ymmärtää jos raskauden aikana/jälkeen alkaa verta vuotaa solkena, et on joku hätä.. Taitaa vaan olla niin hlvtn hienoa synnyttäneille olla se maailman keskipiste, että pitää mies raahata juuri nimenomaan sinne imetyskurssille, että se sitten varmasti sitoutuu siihen taivaalliseen tapahtumaan. Nimittäin pelkällä lypsämisvideolla ei miestä valmenneta raskauden jälkeisen masennuksen vaikutuksiin äidillä. Eikä siihen voine täysin varautua millään.
Imeys koskee myös isän elämää, yleensä se vaikuttaa ja paljon myös isän elämään. Hyvänen aika, naiset, en tämän(kään) ketjun perusteella yhtään ihmettele miksi monissa parisuhteissa miehet jäävät ihan paitsioon ja vuosien saatossa suhde alkaa voimaan huonosti. :/

millä tavoin imetys vaikuttaa isän elämään? jos isä tuntee jäävänsä paitsi jostain kun imetetään niin sit mies päälääkärille! kertokaa nyt joku hyvin tyhmälle!!? jos ei isä saa olla 24/7 60min tunnista mukana joka ikisessä asiassa nii sekö nyt sitten parisuhteen laittaa voimaan huonosti!??
No, voi härreguut!! Ihan sillä tavalla kun äiti saattaa imettää parhaimmillaan melkein jopa puolet vuorokaudesta ja vuosikausia. Imetyshormonit vaivaa jne. Rintoja särkee, ehkä nukutaan perhepedissä jne. Meillä ainakin mies oli imetyksessä mukana ja varsinkin alussa kun se meinas tökkiä. Mä olisin luovuttanu melkein jo synnärillä mut mies oli tukena. Ja tuota mä en sanonut et mies jää jostain paitsi kun nainen imettää, sä ihan ite sanoit sen. Meillä nimittäin mies ei jää paitsioon imetyksen takia kuten olen koko ajan koittanut selittää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mutta eihän miehet myöskään synnytä..? Eikö imetys ja synnyttäminen ole samanlailla "naisten juttuja mitkä ei kuulu miehille"..?
Nyt tekis jo mieli haistattaa teillä pitkät.... Tahallanne ette ymmärrä yhtään mitä koetan sanoa, tais it teillä on aivot jääny narikkaan.
 
Kippuravarvas
No jälkivuotojuttuihin puuttumatta...niin imetyksen onnistumisessa oli meillä miehellä tosi iso rooli. Ei olis tissimaitoo nauttinut pikku mies 2 viikkoo pidempään, ellei mies olis jaksanu kannustaa. Eli mun mielestä on hyvä että miehet otetaan mukaan niihinkin valmennuksiin, vaikka eivät imetäkkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mutta eihän miehet myöskään synnytä..? Eikö imetys ja synnyttäminen ole samanlailla "naisten juttuja mitkä ei kuulu miehille"..?
Nyt tekis jo mieli haistattaa teillä pitkät.... Tahallanne ette ymmärrä yhtään mitä koetan sanoa, tais it teillä on aivot jääny narikkaan.
Kyllä mä ymmärrän mitä koitat sanoa mut mä en saa vääntämälläkään tuosta asiasta negatiivista. Mun mielestä on vain positiivista et isät on odotuksessa, synnytyksessä ja lapsen synnyttyä mahdollisimman pitkälle mukana. Meillä ainakin jaetaan yhdessä vauvan potkut ja jälkivuodot ja imetykset jotka on kaikki yhtä luonnollisia.
 
voi jeesus teitä
minä ymmärrän mitä tarkoitat.mitä vittua mies tekee imetysvalmennuksessa?tunkee munaansa rintakumin?
tuleeko teillä mies laittamaan vauvalle tissin suuhun kun ette itse kykene?koitappas irmeli nyt rentoutua että pikku jorma saa maitoa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
muita kirjoituksia lukematta, mitä se on sulta pois jos mies on siellä mukana? kannattaa ensi kerralla jäädä kotiin jos tuosta maailma kaatuu
Nyt on kyse siitä että se mitä neuvolassa kurssista kerrottiin ei vastannut sitä mitä se oli. Ja oon perustellu sen miten se oli multa ja monelta muulta pois sataan kertaan. Enkä aio mennä enää yhdellekään kurssille.
 
Varpunen
Tahallaan Rosalee ymmärtävät nyt nää mammat sinua väärin. Mä ainakin ymmärrän täysin mitä tarkoitat, näen juttusi pointin ja olen kaikenlisäksi viellä täysin samaa mieltä.
 

Yhteistyössä