Nyt on pakko avautua!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kaipaa kurssia siemennesteen koostumuksesta, vaikka mies joutuisi sellaisiin muutoksiin lapsenteon takia. Ja vaikka me ei mennäkkään yhdessä opettelemaan, että miltä jälkivuoto näyttää ja haisee, niin mies kyllä ymmärtää jos raskauden aikana/jälkeen alkaa verta vuotaa solkena, et on joku hätä.. Taitaa vaan olla niin hlvtn hienoa synnyttäneille olla se maailman keskipiste, että pitää mies raahata juuri nimenomaan sinne imetyskurssille, että se sitten varmasti sitoutuu siihen taivaalliseen tapahtumaan. Nimittäin pelkällä lypsämisvideolla ei miestä valmenneta raskauden jälkeisen masennuksen vaikutuksiin äidillä. Eikä siihen voine täysin varautua millään.
Mä kyllä kaipaisin itseasiassa :whistle:
:wave:
Ai niin, unohtu et osa palstailijoista nauttii sitä suun kautta - sori.

 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mut sitten on myös sellasia naisia jotka eivät vaan yksinkertaisesti halua puhua vieraiden miesten aikana omista vuodoistaan, hajuistaan ym.. siksi olis musta hyvä et olis kursseja suunnattuna pelkästään naisille.

tuollakin kurssilla saattoi jäädä monta mieltä askarruttavaa kysymystä kun ei uskalla/halua vieraiden miesten aikana kysellä kovinkaan henk.koht asioita.
Tuo on just mitä minä oon hakenu takaa! Niistä asioista voi itse kertoa miehelle, mut ei monestakaan oo kiva puhua tuntemattomien miesten aikana vuodoistaa, nännien muodosta tms.

Minä ymmärrän oikein hyvin Rosaleen pointin tässä suhteessa. Mutta edelleen kritisoin oikeutta sanoa, kenellä on lupa osallistua kurssille, kenellä ei. Se on ainoastaan järjestäjän tehtävä. Ja jos se kurssi oi vain naisille olisi edelleen järjestäjän tehtävä ollut poistaa miehet paikalta. Ja kun he eivät näin ole kerta tehneet, oli miehillä oikeus olla siellä.
Ilman muuta näin, mut ihmetyttämään jäi kun henkilökunta oli sitä naisten kurssia painottanut, niin sepä ei sit ollutkaan sellainen. Mut tulipahan käytyä ja hyvä et sen lypsy-videon näin. Mut ei edelleenkään palvellut tarkoitustaan mun mielestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Mut etkös sä tuolla ihan eka viestissä sano et ne miehet voi halutessaan ottaa mukaan kuuntelemaan liirumlaarumia? :D Ja jos se niin liirumlaarumia on niin miks sinne tarttee edes sitten naisten mennä..
Tarkoitin niitä muita kursseja, jotka on myöskin monesti vähän miestä alentavia, heille puhutaan kuin vähä-älyisille niillä, kuulemma. En imetyskurssia tarkoittanut sillä.
Mun mielestä tässä ketjussa puhutaan miehistä JA naisista kuin vähä-älyisistä. Oliko tuo kurssi imetyskurssin nimellä mihin ei ollut kuin naiset tervetulleita?
Oli kyllä sillä nimellä ja neuvolan täti sanoi että siellä puhutaan myös synnytyksen jälkivaivoista.
 
älkää
nyt enää jaksako.. toisen miehet on kiinnostuneita toisista asioista ku toisten... esim. minä oon sitä mieltä, että jotain vikaa pitää miehellä olla päässä jos rupeaa gynekologiksi ja ronklaa vieraitten naisten pimperoita päivät pitkät, mutta toisista se on taas ihan luonnollista ja ok et miehellä tollanen ammatti. Ja eiköhän tuo Rosaleen mielipidekkin ole ihan jo selvillä ja selvillä on myös se miten alentavasti hän muihin suhtautuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
millä tavoin imetys vaikuttaa isän elämään? jos isä tuntee jäävänsä paitsi jostain kun imetetään niin sit mies päälääkärille! kertokaa nyt joku hyvin tyhmälle!!? jos ei isä saa olla 24/7 60min tunnista mukana joka ikisessä asiassa nii sekö nyt sitten parisuhteen laittaa voimaan huonosti!??
Varmaan sillä tavoin, että tuntuu olevan melkoinen joukko naisia ja miehiä tänä päivänä, jotka eivät oikeasti tiedä, miten paljon vauvaelämä vaatii. On ihan hyvä kuulla asioita etukäteen ulkopuolisilta ja senkin jälkeen voi arki vielä kolahtaa aikalailla päälle. Erotilastot on karmeaa luettavaa ja jos kertomalla arkisistakin asioista etukäteen NIILLE JOITA SE KIINNOSTAA, voidaan varmasti ehkäistä ongelmia.

Ei se, että miestä kiinnostaa nämä asiat tarkoita sitä, että hän kokee jäävänsä jostain paitsi. Se kertoo jostain aivan muusta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kaipaa kurssia siemennesteen koostumuksesta, vaikka mies joutuisi sellaisiin muutoksiin lapsenteon takia. Ja vaikka me ei mennäkkään yhdessä opettelemaan, että miltä jälkivuoto näyttää ja haisee, niin mies kyllä ymmärtää jos raskauden aikana/jälkeen alkaa verta vuotaa solkena, et on joku hätä.. Taitaa vaan olla niin hlvtn hienoa synnyttäneille olla se maailman keskipiste, että pitää mies raahata juuri nimenomaan sinne imetyskurssille, että se sitten varmasti sitoutuu siihen taivaalliseen tapahtumaan. Nimittäin pelkällä lypsämisvideolla ei miestä valmenneta raskauden jälkeisen masennuksen vaikutuksiin äidillä. Eikä siihen voine täysin varautua millään.
Mä kyllä kaipaisin itseasiassa :whistle:
:wave:
Ai niin, unohtu et osa palstailijoista nauttii sitä suun kautta - sori.
Alkaa oikein vatsaa kurnimaan :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Minä ymmärrän oikein hyvin Rosaleen pointin tässä suhteessa. Mutta edelleen kritisoin oikeutta sanoa, kenellä on lupa osallistua kurssille, kenellä ei. Se on ainoastaan järjestäjän tehtävä. Ja jos se kurssi oi vain naisille olisi edelleen järjestäjän tehtävä ollut poistaa miehet paikalta. Ja kun he eivät näin ole kerta tehneet, oli miehillä oikeus olla siellä.
minäkin, mutta nää muut jutut: käyttäisivät järkeään, tossukat, uusavuttomat jne menee yli ja kovaa. ja tosiaan, järjestäjien asia on poistaa paikalta ihmiset jotka eivät ole tervetulleita.
Olen ehkä mennyt liian pitkälle, mutta tarkoitin esim. uusavuttomilla niitä miehiä jotka eivät ilman kursseja tajua naistaan kannustaa. Ja kyllä saisivat käyttää järkeään, tuollainen kurssi kun järjen mukaan on naisille. Minun ja monen muun mielestä. Mut mielipide-erojahan on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kaipaa kurssia siemennesteen koostumuksesta, vaikka mies joutuisi sellaisiin muutoksiin lapsenteon takia. Ja vaikka me ei mennäkkään yhdessä opettelemaan, että miltä jälkivuoto näyttää ja haisee, niin mies kyllä ymmärtää jos raskauden aikana/jälkeen alkaa verta vuotaa solkena, et on joku hätä.. Taitaa vaan olla niin hlvtn hienoa synnyttäneille olla se maailman keskipiste, että pitää mies raahata juuri nimenomaan sinne imetyskurssille, että se sitten varmasti sitoutuu siihen taivaalliseen tapahtumaan. Nimittäin pelkällä lypsämisvideolla ei miestä valmenneta raskauden jälkeisen masennuksen vaikutuksiin äidillä. Eikä siihen voine täysin varautua millään.
Mä kyllä kaipaisin itseasiassa :whistle:
:wave:
Ai niin, unohtu et osa palstailijoista nauttii sitä suun kautta - sori.
Alkaa oikein vatsaa kurnimaan :p
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Minä ymmärrän oikein hyvin Rosaleen pointin tässä suhteessa. Mutta edelleen kritisoin oikeutta sanoa, kenellä on lupa osallistua kurssille, kenellä ei. Se on ainoastaan järjestäjän tehtävä. Ja jos se kurssi oi vain naisille olisi edelleen järjestäjän tehtävä ollut poistaa miehet paikalta. Ja kun he eivät näin ole kerta tehneet, oli miehillä oikeus olla siellä.
minäkin, mutta nää muut jutut: käyttäisivät järkeään, tossukat, uusavuttomat jne menee yli ja kovaa. ja tosiaan, järjestäjien asia on poistaa paikalta ihmiset jotka eivät ole tervetulleita.
Olen ehkä mennyt liian pitkälle, mutta tarkoitin esim. uusavuttomilla niitä miehiä jotka eivät ilman kursseja tajua naistaan kannustaa. Ja kyllä saisivat käyttää järkeään, tuollainen kurssi kun järjen mukaan on naisille. Minun ja monen muun mielestä. Mut mielipide-erojahan on.
Mutta eihän se ole uusavuttomuutta vaan nimenomaan vanhanaikaista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en kaipaa kurssia siemennesteen koostumuksesta, vaikka mies joutuisi sellaisiin muutoksiin lapsenteon takia. Ja vaikka me ei mennäkkään yhdessä opettelemaan, että miltä jälkivuoto näyttää ja haisee, niin mies kyllä ymmärtää jos raskauden aikana/jälkeen alkaa verta vuotaa solkena, et on joku hätä.. Taitaa vaan olla niin hlvtn hienoa synnyttäneille olla se maailman keskipiste, että pitää mies raahata juuri nimenomaan sinne imetyskurssille, että se sitten varmasti sitoutuu siihen taivaalliseen tapahtumaan. Nimittäin pelkällä lypsämisvideolla ei miestä valmenneta raskauden jälkeisen masennuksen vaikutuksiin äidillä. Eikä siihen voine täysin varautua millään.
Imeys koskee myös isän elämää, yleensä se vaikuttaa ja paljon myös isän elämään. Hyvänen aika, naiset, en tämän(kään) ketjun perusteella yhtään ihmettele miksi monissa parisuhteissa miehet jäävät ihan paitsioon ja vuosien saatossa suhde alkaa voimaan huonosti. :/
Näin ei kyllä käy vaikka miestä ei oteta mukaan imetyskurssille! :headwall: Ja vielä paremmin mies voi osallistua vauvan ruokintaan kun nainen itse lypsää ja mies sitten ruokkii pullosta aina kun haluaa! Siksi minä sen lypsämisen halusinkin nähdä. Että ei ole mies jäämässä paitsioon.
 
no mun mielest on ihan ok jos miehetkin siellä mukana on. Jos itse olisin raskaana ni se olis mulle täysin ok, sit voi privaatisti kysyä jos joku jäi mietityttään jos ei kehtaa siinä kysyä.. Esim jälkeenpäin vois tulla kyselemään et naiset jäis siihen vaiks ja miehet poistuis siksi aikaa..

Tuntuu vain et ap:lla muutenkin tuo uho ja ärsytys kasvoi sen myötä kun sieltä lähti.. vai sanoitko jo siinä tilanteessa niille järjestäjille ja neuvolantädeille et no ny ahistoo ja kauhia ko miehetki tänne otettiin? Suomalaisil ny on vaa usein tapana hautoa sitä pahaa mieltä tai ärsytystä (ja en sano etteikö sua syystä ois voinukin ärsyttää ku se on sun oma mielipitees) mut usein sit jälkeenpäin asia saa suuremmat mittasuhteet ja sit niistä aletaan reklamoida kunnolla ja ikävään sävyyn. siis sit ku päästään kotiin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Näin ei kyllä käy vaikka miestä ei oteta mukaan imetyskurssille! :headwall: Ja vielä paremmin mies voi osallistua vauvan ruokintaan kun nainen itse lypsää ja mies sitten ruokkii pullosta aina kun haluaa! Siksi minä sen lypsämisen halusinkin nähdä. Että ei ole mies jäämässä paitsioon.
Ei se onni ja autuus siitä kurssille osallistumisesta tulekkaan :D Ja varmasti on miehiä, jota osaavat ja tietävät paljon asioita ilman ulkopuolista opetusta ja sitten on miehiä, joille tekee hyvää kuulla näistä asioista.

Sama pätee naisiin.

Tiettävästi molemmat sukupuolet osavaat ajatella... :whistle:

Ne hakee tietoa jotka haluaa. Osa ei sitä tietoa osaa käyttää hyväkseen vaikka sitä saisikin...
 
Meillä oli imetysvalmennuksessa jokasella mies mukana... Ja se taisi olla juuri ne miehet jotka uskalsi kysyä noloimmat kysymykset :whistle: Paras oli kyllä kun toisella kerralla synnytysvalmennukseen mies tuli yksin ilman vaimoa, ei vaimo ollut jaksanut lähteä, miestä kiinnosti :D
 
Nyt voitte potkia mua päähän ja kunnolla mutta kun toi pikkujäbä syntyi niin mun mies oli paremmin perillä näistä maito- ja tissiasioista kuin minä :ashamed: :ashamed: Oli ilmeisesti tosi tarkasti lukenut kaikki vihkoset ja kuunnellut valmennuksessa kun mä taas tuskailin oloani ison vatsan kanssa. Siinä sitten ukko hoiti lypsyt ja mainitsi vielä että on tää perkules ihan erilaista kun oikeen lehmän lypsäminen :LOL: Maalla siis joskus asunut :D
 
mahtava juttu
että tiedät KAIKEN jo etukäteen, ammattilaisillakaan ei ole mitään annettavaa sinulle.
varmaan synnytätkin kotona yksinäsi?

voiko olla mahdollista että noilla kursseilla oppisi jotain?

(aikoinani imetys/jälkivuototunti oli vain naisille)
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no mun mielest on ihan ok jos miehetkin siellä mukana on. Jos itse olisin raskaana ni se olis mulle täysin ok, sit voi privaatisti kysyä jos joku jäi mietityttään jos ei kehtaa siinä kysyä.. Esim jälkeenpäin vois tulla kyselemään et naiset jäis siihen vaiks ja miehet poistuis siksi aikaa..

Tuntuu vain et ap:lla muutenkin tuo uho ja ärsytys kasvoi sen myötä kun sieltä lähti.. vai sanoitko jo siinä tilanteessa niille järjestäjille ja neuvolantädeille et no ny ahistoo ja kauhia ko miehetki tänne otettiin? Suomalaisil ny on vaa usein tapana hautoa sitä pahaa mieltä tai ärsytystä (ja en sano etteikö sua syystä ois voinukin ärsyttää ku se on sun oma mielipitees) mut usein sit jälkeenpäin asia saa suuremmat mittasuhteet ja sit niistä aletaan reklamoida kunnolla ja ikävään sävyyn. siis sit ku päästään kotiin :p
Oot ihan oikeessa, mä olin siellä lähinnä yllättyny ja ihmeissäni kun alko sitä ukkoo lapata sisään kun itse odotin vilkasta keskustelua jne. Kukaan ei sit puhunu yhtään mitään, mä kysyin pari kysymystä.
Sit kun sieltä lähdin niin sappi vähän alko kiehumaan ja aion kyllä antaa tästä palautetta asiallisessa hengessä kunhan vaan seuraava neuvola-aika on.
Ja mikäli mulla yhtään ihmistuntemusta on, niin ne hoitajatäditkin olivat vähän vaivautuneita kun niitä miehiä alko tulemaan, että ehkä hekään eivät sitten siinä kehdanneet rueta asiasta mainitsemaan. Kurssin sisältö kaikkine esineisiin tutustumisineen oli minusta selvästi enemmän naisille suunniteltu. Kaipa niissä kalvoissa yms. ois otettu jotenkin isätkin huomioon jos olisi ollut tarkoitus heidänkin paikalla alun erin olla?
Noin puolella porukasta oli myös ne isät mukana. Puolet olivat kummissaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Näin ei kyllä käy vaikka miestä ei oteta mukaan imetyskurssille! :headwall: Ja vielä paremmin mies voi osallistua vauvan ruokintaan kun nainen itse lypsää ja mies sitten ruokkii pullosta aina kun haluaa! Siksi minä sen lypsämisen halusinkin nähdä. Että ei ole mies jäämässä paitsioon.
Ei se onni ja autuus siitä kurssille osallistumisesta tulekkaan :D Ja varmasti on miehiä, jota osaavat ja tietävät paljon asioita ilman ulkopuolista opetusta ja sitten on miehiä, joille tekee hyvää kuulla näistä asioista.

Sama pätee naisiin.

Tiettävästi molemmat sukupuolet osavaat ajatella... :whistle:

Ne hakee tietoa jotka haluaa. Osa ei sitä tietoa osaa käyttää hyväkseen vaikka sitä saisikin...
Olen samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Satuitteko muuten katsomaan maanantai-iltana ykköseltä kotimaisen (olikohan kotikatsomo) ohjelman. Siinäpä vasta olikin tiedonhaluinen ja osallistuva isä :LOL:
Se on se Harvoin Tarjolla-Sarja. Tuli kyllä elävästi se mieleen eilen, sillä erotuksella, että eilisen kurssin miehet eivät koko aikana turpaansa avanneet vaan olivat hyvin nolon oloisia.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mä oon tästä käyny monen naisen kanssa keskusteluja eilisen illan jälkeen, ja on ollu asian puolesta ja vastaan. Sehän on mielipide kysymys.
Mulla ei muutenkaan jääny kovin hyvä maku koko hommasta suuhun, ainut hyvä asia oli se imetysfilmi, joka siellä katsottiin.
Se hoitajien jatustus ja lässytys esim. siitä miten miehen pitää käyttäytyä ja kannustaa oli minusta säälittävää. Jo on huonosti asiat jos mies ei osaa tukeaan antaa, ilman että pitää neuvolassa käydä kuuntelemassa esimerkki-lauseita kuinka vaimoa tsempataan :LOL:
"Hienoa Merja, kyllä se kohtaa heruu, jaksa jaksa...." :whistle:
voitko tulla kertomaan miten meni, sitten vaikka pari kuukautta synnytyksen jälkeen. tukeeko miehesi sinua automaattisesti? miten käyttäytyi synnytyksessä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mahtava juttu:
ihanko todella ensisynnyttäjä valitsee ohjelmasta että tuo kiinnostaa ja tuo ei??!
Ihan todella, varsinkin kun on kuitenkin ihan vastasyntyneitäkin tullut hoidettua ja tietoa saa vihkoista ja kirjoista ihan samalla tavalla kuin kursseilta. Imetyskurssille osallistuin siksi että se oli uusi juttu. Muille en aio osallistua.
 

Yhteistyössä