Nyt mukaan Toukokuun tiputukseen!!

"miiru"
Jep jep, minä arvelinkin, että paino on vieläkin tippunut vaikka en ole vaakaa vahdannut.
Eli paino nyt 57,9kg. Eli mun laskujen mukaan laihdutuksen aloituksesta huhtikuun alussa on tippunut 8,8kg. Ja tässä toukokuun alussa paino oli 61,7 eli nyt tässä toukokuun tiputuksessa on tippunut 3,8kg. Hyvin menee..

Täällähän karisee läskit niin et lotina kuuluu! :D Hyviä lukemia tuntuu tulevan itse kullakin :)

Itelläni aamun paino 64kg! Eli 68kg->64kg tässä kuussa, ei paha... :p

Potut ja riisit/pastat oon korvannut lähes kokonaan kasviksilla. Nytkin lounaalle paistan kukkakaalta ja kesäkurpitsaa broiskulle lisäkkeeksi. Myllystä pyöräytän grillaus-yleismaustetta aika runsaasti et maistuu! Joskus laitan teelusikallisen pestoa mausteeksi, ja joskus valkosipulia. En keitä tosiaan, vaan pannulla paistan teelusikallisessa kasviöljyä sen verran että ovat kypsiä mutta eivät pehmenneitä.
Kasviksista tulee näin todella hyviä, eikä mitään vetisiä löllöjä mauttomia niljakkeita :whistle:

Viimeksi muokattu:
Minua vähän ärsyttää kun ois niin helppoa syödä vaan broileria päivät pitkät, mutta kun oon valinnu itelleni niin hassut ruokavaliot (vehnätön & kasvis) niin ei kai saa valittaa. :rolleyes: Tai jos vois nutrata, mutta nekin on laktoosipitosia, eikä sovi mulle. Nimittäin tällä tyylillä kun vahtaan noita kaloreita, niin päivän ruuat on maailman mielikuvituksettomimpia: porkkanaa, omenaa, kaurapuuroa. Ruisleipää ja banaania välillä. Ainakin tän pitäis olla vatsaystävällistä, niin se on kumminki tosi hyvä juttu, ja muutenki kai aika terveellistä.

Noitten lisäksi mulla on hyviä vitamiinilisiä, eli en pitäis kärsiä pahemmin jos hetken aikaa syönki ykspuolisemmin.

Eilisen energiavaje oli -643 kcal ja söin 1109 kcal, liikunnalla kulutin reilu 300 kcal. Tänään oon syönyt vaan kaurapuuroa ja porkkanan & juonu lasillisen porkkanamehua ja muutaman lasillisen vettä. Ei oo nälkä! Ja tekee mieli liikkua! :D

Toisaalta... popkorni houkuttelis. Osaatteko sanoa tuleeko liikaa energiaa jos teen kattilassa sellasen "normimäärän" poppareita rypsiöljyssä? En yhtään tiiä paljonko se "normimäärä" painais tms. : /

Eilen aloitinkin ohjelman nimeltä kuntokuuri 8minuuttia päivässä. Aamulla siis 8minsan jumppatreeni ja päivällä vähän lenkkiä ja ruuan suhteen on käytössä ruokakortti missä laitetaan aina päivän syönnit ylös ja semmosta kivaa kaikkea.Ostin siis tohon aiheeseen kirjan.TOSI HYV KIRJA btw.

On kyll pinoa pudonnu kaikilta tosi hyvin. Mä tunnun jummaavan paikoillani näiden makkaroideni kanssa., mut eiköhän neki tästä pian silleen lähe

TSEMPPIÄ kaikille siskoille <3

HukkaHukassa
Huh mitä tuloksia olette saaneet aikaan!
Viikonloppu meni reissussa ja syömiset sen mukaiset... Puntarille en ole uskaltautunu vielä ollenkaan. Toivottavasti ei pahasti ole heilahtanu ylöspäin =)
Olen aivan hurahtanu vihreään parsaan =P Voisin syödä sitä koko ajan. Ja toinen on tuore chili ja lime. Ihanan raikasta ja tulista!

Tänään tullu syötyä grillattua lohta, salaattia ja parsaa. Aamupalaksi vedettiin muksun kans hedelmäkasvisrahka-smoothiet, aivan tajuttoman hyvä aamunaloitus. Raikasta ja maukasta =)

Aamun saldoksi siis tuli tulokseksi -3,7kg .. Eikö oikeen laskettuna.. Eli paino oli tänään 70,1kg. Kovasti jo odotan lukemia alle 70. Eiköhän joku semmonen lukema jo huomenna heti tuu :p .. Heh.

Saako teiltä kysyä, et miten teidän noi mitat menee..? Niinku lantion, vyötärön ja rinnanympärys.?
Tuumaan ite aina noita mittoja ja ois kiva tietää muidenkin.

HukkaHukassa, miten teet tuon smoothien, mitä aineksia? Kuulostaa hyvältä, ja mä kaipaisin vaihtelua mun aamuihin! :)

Paino mulla heittelee, taas on noussut 64stä 65en pvässä. Eilen söin alle 900kcal ja kilon nousi :eek: No en mä ota tästä ressiä, kai mullon joku kilonen jööti tulossa tuolla suolessa. :xmas:

Mulla on niin pahasti karannu lapasesta homma että alotin tänään "puhtaalta pöydältä" :ashamed:
Alotin myös blogin mihin kirjotan kaikki fiilikset ja toivottavasti se auttaa.
ääää pakko saada 4viikossa se 3-4 kg vielä pois ni sit on saatu eka etappi valmiiks :D
Nutrilett 5 päivän kuurin tilasin tänään joten parin päivän päästä pääsen siihen käsiksi ja sit siitä eteenpäin ja ennen sitä karppausta. Olkoot se vähän niinku puhdistus kuuri :D

HukkaHukassa
HukkaHukassa, miten teet tuon smoothien, mitä aineksia? Kuulostaa hyvältä, ja mä kaipaisin vaihtelua mun aamuihin! :)

Paino mulla heittelee, taas on noussut 64stä 65en pvässä. Eilen söin alle 900kcal ja kilon nousi :eek: No en mä ota tästä ressiä, kai mullon joku kilonen jööti tulossa tuolla suolessa. :xmas:
Milloin mitäkin, mutta yleensä mehulingolla otan mehut porkkanasta ja omenasta, sitten sauvasekottimella survon sekaan appelsiinin, banaanin ja rahkaa. Lisäksi vielä kauraleseitä ja granaattiomenaa. Joskus myös teen marjoista smoothien. Vähän mitä milloinkin haluttaa tehdä =)

Kaloreita tulee ihan mukavasti, tietty riippuu aineksista mitä laittaa, mutta mulla tulee yleensä 400kcal. Mutta hyvin jaksaa aamun ja joskus pidempäänkin jos lounas tulee syötyä myöhemmin.

Mä en taas tajua... : / Miksi se paino kävi toissapvänä 64ssä, ja eilen se nousi sit takas 65en, ja tänäaamunakin kiltisti vaaka näytti 65. Voi kele.
Onhan tää tietty normia vaihtelua, mut näin laihduttaessa nää ei oo kivoja :kieh:

Mut oonpahan kuiten tässä kuussa saanut ton minimin, eli 3kg pois. Eli ei tod hukkaan ole menny tää! :)

Mulla alkaa kuulkaa ensvkolla reissu: ke Vantaalle, ja sieltä to-aamuvarhasella Malagaan... :cool:
Sit loppu kalorien laskeminen!! Mies sano et hyvä ku loppuu, muuten menee kaikilla loma pilalle ku mitään ei saa syödä.:xmas:
Mut en kyllä meinaa palata entiseen herkutteluun missään nimessä -kilot tulee kyl muuten takasin huminalla!!
Mä aattelin reissun jälkeen sit alottaa tän Kiloklubiin merkkaamisen taas, katon varsin et missä menee se raja että pysyis paino samassa. Tai jos pyrkis siihen että vaikka pienellä vajeella menis, jotta paino sit pikkuhiljaa putois. Eikös se kalorimäärä ole kuiten joku 1500-1700 mikä on sellanen mitä vois aatella? Mistä mä sen lasken näin äkkiseltään mikä on mun kokoiselle oikea määrä?

lauantaipussi : mukavaa matkaa teille jo näin etukäteen :) .

No niistä mitoista. Mulla itellä on lantio 91, vyötärö 72 ja rinnanympärys 92.. Lantiolta pitäis saada viel senttejä pois.

Paino oli taas kivasto pudonnu, tänään aamulla 69,7kg eli -3,4kg vain 9päivässä. Ja oli toi lantiokin jo pudonnu kaks senttiä. Kyl on hyvä olo :) .

Hohoi, mulla vaan nousee paino, vaikka kituutan. Eilen kyllä piti oikein arpoa että jaksaako juua kuuman kaakaon, että oisin saanu viimesetki pallukat vihreiks, mutta meni se alas. :rolleyes:
Tänään aattelin pitää lepopäivän, ja varmaan sallin itelleni jotain mässyäkin kun tuo paino nyt vaan ei viitti ees pysähtyä paikoilleen. :(

HukkaHukassa
Lauantaipussi: I-ihanaaaa reissua =) Juuri eilen suunniteltiin miehen kans 4vrk reissua jonnekin, mutta ei vielä päästy mihinkään tulokseen. Riikaan oltais haluttu, mutta oli niin perhanan kalliit lennot vielä kesäkuun alussa :/ Joten jotain muuta täytyy keksiä...

Aamulla uskaltauduin puntarille vaikka kuukautisturvotus pahimmillaan =X Ja puntari näytti 79,8kg... viime viikollahan paino oli 79,2kg.. mutta odotellen mitä näiden turvotusten jälkeen näyttää =)

Kyllä vois jo kelit alkaa lämpenemään...hittolainen kun vettä vaan sataa, tuulee ja mittari näyttää +5. En tykkää =S

"miiru"
Todellakin kivaa reissua lauantaipussi, kyllä täältä koleasta ja sateisesta Suomesta joutais pois vähäksi aikaa! :)
Mulla taas vähän pudonnut, 57,7kg oli puntarin lukema tänä aamuna. Tasan 4 kg on tippunut. Pitäiskin noita mittoja vähän tarkistaa. Mulla on muistaakseni jossain vanhat mitat kirjalla, olis ihan kiva vertailla.

HukkaHukassa
Nyt taitaa mennä syömiset aivan liian vähillä... kettu ku muka aina niin hoppu ettei ehdi ruokaa syömään =/ Tänään siis mennyt aamulla se hedelmäsmoothie, päivällä nutrilett patukka ja nyt vasta äsken söin siivun tomaattipiirasta. Ihme ettei ole alkanut heikottamaan, äsken vasta tosiaan tajusin etten ole muistanu syödä :O Eilinen meni samalla lailla.. Täytyy kohta laittaa kello herättämään aina kun on ruoka-aika :)

Mulla mitat nyt vyötärö 84cm ja lantio 109, rinnanympärystä en ole mitannutkaan.

Tavoite toukokuussa: -5kg
Tähän mennessä toteutunut: -5,2kg

On kyllä vähän sellainen jumitusolo, mutta eihän se paino voi enää kovin nopeasti tippua. Nyt sentään paino alkaa pienemmällä numerolla ja painan ihan vähän vähemmän kuin ennen raskautta (lapsi siis reilun vuoden).

Empuuu, sä oot ihan hurja! :D

Laski sen puoli kiloa tuo paino taas. Näköjään välillä saattaa nousta paino, mut ei kannattas antaa sen masentaa. Vaikka kyllähän se masentaa, ainakin hetken. :kieh:
Onneksi se näköjään lähtee laskuun sitten pvän parin päästä taas...

Mä oon nyt viimeset pvät aatellu taas et nyt mä pidän herkutteluillan! En tiiä, alkaako olla tää kalorimäärä liian rajallinen mulle vai pitääkö nuo herkut mua otteessaan niin tiukasti...
No, oon kuiten tehny niin että päätän et mä herkuttelen sit ku saan lapset nukkumaan. Ja kas kas: oon itekin nukahtanu, ja niin taas ollaan selvitty herkuitta yhestä pvästä! :D
Muutamana iltana oon tän saman kaavan toistanu hyvällä menestyksellä, ja oon saanu pidettyä itteni kaloreiden rajoissa hyvin!

Eilen sitten söin 4hedelmäkarkkia ja rivin suklaata. Kaloreita tuli 1200 sille pvälle, joten no harm done. :) Ja nyt on hyvä mieli ku sain hyvää syödä eikä kalorirajat paukkunu! Aamupalasta tingin töihin lähtiessä, joten illaksi jäi tuo sauma sitten syödä hieman namia ;)

Paino 2.5. oli 68kg, nyt 64.5kg.

"sari"
Huomenta kaikille! Mä olen pitänyt perjantaina aina virallisen punnituksen ja tänään se näytti -4 kg vähemmän kuin aloittaessa 2.5. Jee! Olen tuloksesta senkin takia tyytyväinen, että ylimääräisiä nesteitä minulla ei juurikaan ollut kuun alussa, koska laihdutin jo ennen toukokuutakin.

Mä alotin sen nutrilett 5päivän kuurin :D Eilen meni jo sen verran kevyesti, että paino oli 74 :D Mulla heittelee paino ihan kauheesti! Se voi sen kilon tai kaks pomppia 24h aikana :O
No, aamu alkoi suklaapirtelöllä, en vaan saanu niitä klönttejä pois siitä :(

Oi se Nutrilett-suklaapirtelö on hyvvää! :p
Mulla on paino nyt himpun verran alle 75 kiloa, eli 3kg ja 4cm vyötäröltä tippunu. JEEE! Ahdisti vähän eilen kun on tuntunu pari päivää vaan että paino nousis, mutta on sieltä näköjään jotain lähteny. Tosin eilinen meni -838 kcal kalorivajeella, hups. :rolleyes:

Toss Foo
Tosi hienoja tuloksia on tullut jo monelle! Osalla kilot vielä jumivat, mutta eivätköhän ne siitä liikkeelle lähde - onhan tässä vielä 1½ viikkoa toukokuuta jäljellä!

Turvotusta meinaa minulle tehdä, vaikka juonkin TOSI paljon vettä. Harmin paikka - nautin jo siitä, miten kasvot ovat kaventuneet talven aikaisesta, mutta nyt on taas pullukkaoloa.. Toivottavasti vaan väliaikaista.

Ennen niiiiin harvinaista nälän tunnettakin olen päässyt nyt toukokuussa tuntemaan, useastikin. Ehkäpä se auttaa terveempiin syömistapoihin. Mitä itse ajattelin tärkeimmäksi jatkossa, olisi se, etten pyrkisi syömään itseäni kylläiseksi, vaan vain sen verran, ettei enää ole nälkä. Sehän jo riittäisi!

Tavoite toukokuussa : -4kg
Toteutunut tähän mennessä: -2kg
(Huhtikuussa humahti jo: -4kg)

Tsemppiä kaikille loppukuun laihdutuksiin!

Ennen niiiiin harvinaista nälän tunnettakin olen päässyt nyt toukokuussa tuntemaan, useastikin. Ehkäpä se auttaa terveempiin syömistapoihin. Mitä itse ajattelin tärkeimmäksi jatkossa, olisi se, etten pyrkisi syömään itseäni kylläiseksi, vaan vain sen verran, ettei enää ole nälkä. Sehän jo riittäisi!
Mulla kans sama tunne! :D Ennen ei läheskään joka kerta ole varmaankaan ollut oikeasti nälkä kun on taas syönyt. Ja ruokaa tulee otettua kyllä aina liikaa; sitä syö silmillään enemmän kuin vatsa tarvis ku sitä ruokaa lappaa lautaselle. Annoskoon kun saisi pysymään pienempänä, ja sit oikeesti ottaa ne kasvikset lisukkeiksi. Jos ei joka kerta, niin vaikka lounaalla tai pvällisellä söisi sen lihan kanssa pelkästään vihanneksia. Tällasia pieniä muutoksia ku sais pidettyä, niin varmasti ois vähemmän kaloreita koko viikolle! :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä