Nyt mä järkytän teitä (kuva)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
juu he sanoivat ettei tarvi tulla vaan pitää odotta kun se tulee, ei kuulema oo myrkytystä...:/
No mistä helvetistä ne sen sua näkemättä tietää?!
Ei mistään.

Nyt kassi käteen ja menoks, marssit sinne paikan päälle ja sanot että ilman vauvaa et sieltä lähde ja PISTE.
Ei ne voi sua kotiin laittaa, kun näkevät nuo jalat ja kun kerrot miten jokapaikkaan ihan tosissaan sattuu etkä pysty nukkumaan. Joskus vaan täytyy pitää puolensa ja tiukasti VAATIA.
 
Ai kauhee sentäs!!! Mahtaa sulla olla tukala ja tuskainen olo :O
Nyt ota mies mukaan ja mies sanoo kovat sanat siellä!! Eihän se nyt niin mene, että äiti näännytetään ihan täysin. Vauvakin jo täysiaikainen, niin hyvin voit vaatia että käynnistävät.
Kova kovaa vasten vaan. Tsemppiä sulle :)
 
"kolmen äiti"
Näyttää samalta kuin minulla, kun oli raskausmyrkytys. Mene lääkäriin, ei ne neuvolassa osaa välttämättä auttaa. Mulla ei ollut valkuaista virtsassa, niin ei se terveydenhoitajan alku neuvolassa tajunnut mistä oli kyse. Eikä tuohon mitkään veden juonnit tai jalkojen ylhäällä pito auttaneet. Päin vastoin, jalkojen ylösnosto aiheutti hengenahdistusta.
 
Eikös sinulla ole mennyt jo melkein viikolla ylikin. Mitä ihmettä ne siellä Turussa oikein pelleilee!!! Kyllä se vauva saisi jo tulla ulos, eikös se ole jo melkoisen kokoinen muutenkin? Mene sinne sairaalaan ja valita oloasi oikein kunnolla. Ei ne voi sieltä lähettää pois.
 
sama juttu
Mulla turposi myös ihan viimisillä viikoilla yhtä äkkiä nilkat noin pahasti. Kaikki oli kauhuissaan ja neuvolassa ei meinanneet uskoa kun soitin,sain kuitenkin ajan kiukkuamisellani.
Täti kattoi virtsan ja verenpaineen ja totesi vaan kaiken olevan ok.
Muutaman viikon kärvistelin tuollasilla jaloilla keskitalvella kesäliparit jalassa kun muut ei enään mahtuneet.
Sitten kävin ihan kokeilu mielessä vyöhyketerapeutilla kun todellakin sattui ja koski ja pakotti ja kukaan hoitohenkilöstöstä ei auttanut.
Ja tuo vyöhyketerapeutti sai kuin saikin mulle nilkat :)
esiin, ja arvaa... ennen kun kontaten menin raput 3kerrokseen (kun turvotus alkoi)
niin nyt minä juoksin sinne 3 kerrokseen :D
Tosin tuo oli hetkellinen ilo ja apu mutta aah.. sitä tunnetta kun sain hetken ihan levätä ja olla ilman kipua.

Lapsi syntyi lopulta 2viikkoa yliajan ja lapsivesikin oli vihreää :( Onneksi kuitenkin lapsella oli kaikki hyvin ja nyt tuosta kamalasta loppuajasta on vain muistot jäljellä.
 
ei kannata täällä jahkailla
Kyllä meillä ainakin ottivat päivystykseen kun sanoin ettei kengät jalkaan mahdu. Siitä sitten mentiin isompaan sairaalaan ja lopulta käynnistivät kun viikkojakin jo yli ja asun täällä hevon kuusessa, joten luulisi että isommassa kaupungissa ottaisivat näytille? Tuskin kukaan sanoo että on ihan normaalia turvotusta jos jalka on kuin norsulla! Ja varsinkin jo olo on huono. Sinuna menisin suoraan päivystykseen, kyllä ne sieltä eteenpäin laittavat kuten minä tein.
 
sama juttu
no en tiedä, kyllä yritän vielä päivän pari kärsiä, jos ihan kamalks menee, meen sinne tai yksityiselle, jos ei siellä vakavsti otetaan
Jos sinulla ei löydy mitään vikaa niin ne ei tee mitään, valitettavasti :(
Itselläni tosiaan oli myös aivan sama tilanne ja lopulta mieskin kysyi yliaikaiskontrollissa että eikö nyt mitenkään voida käynnistää mutta ei oli lääkärin vastaus.
Vauva syntyy kun on syntyäkseen ja kuulemma kaikki paikat kivuista ja säryistä huolimatta oli epäkypsät ja jos nyt olisi käynnistetty olisi kuulemma se ollut liian kivuliasta äidille eli minulle.
Meilläpäin ei muutenkaan mielellään käynnistetä vaan odotellaan ja odotellaan, itse synnytin 42 viikolla.
 
sama juttu
Eikö tuo monen tunnin tietokoneella istuminen pahenna niitä turvotuksia jaloissa entisestään???
Mitä yhtään kuvaa tulkitsin niin aloittaja on yhtä turvonnut kuin minä aikanaan ja voin kuule sanoa että se on ihan sama yritätkö jotekuten seinistä tukea pitkin liikkua tunnin itkua vääntäen kun se että istut tunnin koneella.
Kaikki poppakonstit koetin itsekin,söin tuoretta ananasta join vettä monta litraa ja ei mikään auttanut.
Synnytyksen jälkeenkin meni noin 3 viikkoa kunnes alkoi nilkat ja muu kroppa palautumaan niin että pystyin kävelemään ilman tukea
 
no en tiedä, kyllä yritän vielä päivän pari kärsiä, jos ihan kamalks menee, meen sinne tai yksityiselle, jos ei siellä vakavsti otetaan
jos raskaus vkkoja on 38 niin lääkäriin vaan ja vaadit synnytyksen käynnistämistä.Mulla olisi käynnistetty kun vkkoja olisi tullut 38.Kärsin synnytyssupistuksista 2 vkkoa ennen kuin lähti käyntiin itsestään.lääkäri mittasi supistusten voimakkuuden ja sanoi että äidin tuskaa on turha pitkittää enempää sitten kun vkot tulee täyteen.
 
"vieras"
Mulla oli tuollaiset jalat jo viikosta 34. Olin turvonnut ympäriinsä eikä mahtunu ku miehen kengät jalkaan. Kiloja tuli 18 kg yhteensä. Kävin kontrolleissa kättärillä, mutta mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa ei löytynyt. Olin vain saakelin turvonnut. Olo oli kauhea. Ja vauvakin sit lähes 5 kiloinen, syntyi rv 41+0. Eikös ap:lla ole epäilty isoa vauvaa? Voiko iso vauva itsessään aiheuttaa turvotusta?
 
on se ny prkl!
Pitääkö sun kuolla ennenkun ne paviaanit tekee mitään?!!!! Siis käsittääkseni sulla on mennyt jo yli, ole väsynyt kun et saa nukuttua, särkee, et pysty kävelemään ja tuo turvotus ON järkyttävä.

Verenpaine ja pissa pitää kyllä ainakin tarkistaa heti tänään! Raskausmyrkytys voi tulla ihan yhtäkkiä. Ja onhan se sairasta jos ne sua vielä kauemmin haluaa kiduttaa!!!!
 
Otat sen miehen, kassin ja menet. Muista sanoa päänsärystä. Aina ne sanoo puhelimessa että oivoi älä tuu. Kahdest tyksissä synnyttäneenä sanon :p
tai aamusta soitatt 8 aikaa neuvolaan ennen ekaa asiakasta. Ne vastaa kyllä. Sieltä saa lähetteen josset uskalla nyt sinne synnärille mennä..
 
Ei se ihan niin toimi, että marssii synnärille ja vaatii käynnistystä.

Pelkkä tukala olo ja turvotus ei riitä. Näin on sanottu. Ja ihan ymmärrettävääkin sinänsä, ettei riitä. Vaikkakin hiton ärsyttävää kun on itse se turvoksissa oleva, tukalasta olosta kärsivä.
 
"Vieras"
Mulla oli ihan samanlaiset esikoisen aikana, voi sitä tuskaa. Lähtivät kyllä sitten samantien kun synnytin.
Mutta tunnen tuskasi, toivottavasti pian pääset synnyttämään!
 

Yhteistyössä