Nyt mä järkytän teitä (kuva)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Kflgoh
Mä katoin kans viimeks ku laitoit kuvan, et eihän sun jalat nyt kamalan turvoksissa oo. Mut siinä kuvassa ei näkynyt noin selvästi kuin tässä kuvassa

Varmaan tukala olo. Koko kroppakuvassa näytät kyllä edelleen hoikalta :)
 
"pia"
mulla kun oli jalat ton näköiset niin turvotusta tuli kyllä koko kroppaan...reisissäkin näytti siltä kun olisi ollut ohranjyviä ihon alla.Kasvotki pöhöttyneet.Tuossa aiemmassa kuvassa et näytä kyllä turpealta.
 
Näyttää ihan samalta, kuin minun elefantinkoipeni loppuraskaudesta. Turvotus iski pahana päälle viikonloppuna. Menin maanantaina neuvolaan näytille ja paripäivää siitä eteenpäin olikin jo vauva sylissä(synnytys käynnistettiin tiistaina). Syynä raskausmyrkytys, jonka ensioireina juurikin hillitön turvotus.

Mene hyvä ihminen huomenna ainakin neuvolaan näytille. Ja jos olo huononee, niin soita äitipolille :O
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25834430:
Näyttää ihan samalta, kuin minun elefantinkoipeni loppuraskaudesta. Turvotus iski pahana päälle viikonloppuna. Menin maanantaina neuvolaan näytille ja paripäivää siitä eteenpäin olikin jo vauva sylissä(synnytys käynnistettiin tiistaina). Syynä raskausmyrkytys, jonka ensioireina juurikin hillitön turvotus.

Mene hyvä ihminen huomenna ainakin neuvolaan näytille. Ja jos olo huononee, niin soita äitipolille :O
no joo, mä soitan huomenna
 
"jojo"
Milanna aamulla tilaat ajan neuvolaan, pyydät saada mittauttaa verenpaineen ja antaa pissanäytteen. Jos ei onnistu, mene omaan terveyskeskukseen ja pyydä päästä hoitajan luo, niin saat saman avun.

Vaikka sulla on tähän asti ollut verenpaine ok, raskausmyrkytys voi tulla ihan muutamassa tunnissa ja tosi pahana vielä. Se, että aamulla oli kaikki hyvin, ei takaa, että illalla on.

Jos päätä särkee tai näössä on mitään häikkää, heti paikalla synnärille. Eikä mitään soittoja. Sinne vaan.
 
samalta näytti minunkin jalat pari päivää ennen synnytystä, myrkytys iski kuin salama kirkkaalta taivaalta :O Ja pahin turvotus oli synnytyksen jälkeen, mutta viikko synnytyksen jälkeen alkoi jo olemaan normaali olo... : /
 
minäää
ok, kiitos paljon teille, teen niin soitan sinne, vaehdelen vaikka pikkusen että he tarkista:D
Sanot vaan että tulet näytille, ei tartte mitään valehdella. On nuo jalat aika pahan näköiset. Voi kyllä ainakin osittain johtua siitä että olet niin paljon jalkeilla, pitäisi malttaa huilata enemmän ja nostaa ne jalat sohvalle. Mutta mene tosiaan näytillle huomenna.
 
"trolli"
täällä muijat käskee valehdella että pääsee tutkimuksiin.. voi huoh.

pelkkä turvotus ei todellakaan tarkoita mitään raskausmyrkytystä, luoja sentään!

neuvolaan kannattaa mennä pissaamaan siihen purkkiin, mutta tuskin siinä mitään esiin tulee. jotkut nyt vaan turpoavat ihan mielettömästi raskauden lopulla.

mulle tuli kaksosia odottaessa samanlailla, paitsi jalat oli vielä hirveemmät.. tais alkaa joskus rv32, synnytys tuli vasta rv35.

savannalle mielettömästi tsemppiä, kohta se on ohi. :)
 
[QUOTE="trolli";25834556]täällä muijat käskee valehdella että pääsee tutkimuksiin.. voi huoh.

pelkkä turvotus ei todellakaan tarkoita mitään raskausmyrkytystä, luoja sentään!

neuvolaan kannattaa mennä pissaamaan siihen purkkiin, mutta tuskin siinä mitään esiin tulee. jotkut nyt vaan turpoavat ihan mielettömästi raskauden lopulla.

mulle tuli kaksosia odottaessa samanlailla, paitsi jalat oli vielä hirveemmät.. tais alkaa joskus rv32, synnytys tuli vasta rv35.

savannalle mielettömästi tsemppiä, kohta se on ohi. :)[/QUOTE]

Toisille tulee myrkytys ja toisille ei. Kannattaa kuitenkin pelata varman päälle. Oletko muuten meedio, kun väität näin "tuskin siinä mitään esiin tulee"?
 
tsemppiä
Toivottavasti pääset pian synnyttämään. Mun toinen jalka oli ihan vastaavan näköinen loppuraskaudessa kolmatta odottaessani (mun kohdalla kyse onneksi oli pelkästä turvotuksesta, siihen ei liittynyt raskausmyrkytystä tms), lapsi syntyi sit lopulta viikoilla 40+5. Oli ärsyttävää odotella synnytystä, kun aiemmat lapset olivat syntyneet viikoilla 39+3 ja 39+5.
 
"vieras"
Mulla oli tosiaan noin paha turvotus molemmissa jaloissa, jalkapöydätkin turposivat ihan muodottomiksi. Tais olla vielä pahempi turvotus kuin tossa aloittajan kuvassa. Silti, lääkärit yms. muut eivät olleet moksiskaan, kun mua viikottain näkivät. Mulla ei ollu mitään muita oireita, ei virtsassa mitään, ei verenpainetta. Sanoivat, että jotkut vain turpoavat noin. Mulla alkoi se pikkuhiljaa viikosta 34 eteenpäin ja vikat viikot oli tota luokkaa. Jalat oli mielettömän kipeät ja kosketusarat. Se ihmetytti, kun olin niin turvonnu ja Naistenklinikalla tuota pidettiin ihan normaalina. Että toi voi tosissaan olla pelkkää turvotusta ja jos tutkitaan, eikä muuta ole, se on pelkkää turvotusta sit!
 

Yhteistyössä