Nyt mä järkytän teitä (kuva)

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"OOna"
Epäilen vähän tuota sun kuvaasi. Näytit paljon laihemmalta muissa kuvissa ja vaikka itse olen lievästi ylipainoinen synnyttäjä aikoinaan ollut ei mullakaan noin kamalasti turvonneet ja jos noin paljon turpoaa niin se on jo raskausmyrkytys! Lääkäri sanoi että jos ei enää mahdu jalkaan kuin kenkälaatikko pitää mennä näytille.
Kuule mun jalat oli ihan yhtä turvoksissa noilla viikoilla, painoin 78kg. Lähtöpaino49 kg (viikolla 9 nlassa)
 
Epäilen vähän tuota sun kuvaasi. Näytit paljon laihemmalta muissa kuvissa ja vaikka itse olen lievästi ylipainoinen synnyttäjä aikoinaan ollut ei mullakaan noin kamalasti turvonneet ja jos noin paljon turpoaa niin se on jo raskausmyrkytys! Lääkäri sanoi että jos ei enää mahdu jalkaan kuin kenkälaatikko pitää mennä näytille.
Helposti voi olla noin paljon turvotusta. Ap:lla tullu kuitenkin +30kg raskauden aikana painoa ja koko vartalokuvassa näyttää hoikalta, joten tuo jalkakuva selittääkin ne kilot.
Itsellänikin tuli loppuraskaudessa paljon turvotusta ja jalat oli kuin kaks puupökkelöä vaikka normaalisti nilkat näkyy.
 
kummallista touhua!
Taitaa Milanna hakea huomiota nyt tuolla tavalla. Kyllä nyt normaali ihminen olisi jo mennyt jonnekin näyttämään kinttujaan jos noin turvoksissa ovat eikä kyselisi täällä palstalla. Mä olisin soittanut jo sata kertaa neuvolaan!
 
Blue
Epäilen vähän tuota sun kuvaasi. Näytit paljon laihemmalta muissa kuvissa ja vaikka itse olen lievästi ylipainoinen synnyttäjä aikoinaan ollut ei mullakaan noin kamalasti turvonneet ja jos noin paljon turpoaa niin se on jo raskausmyrkytys! Lääkäri sanoi että jos ei enää mahdu jalkaan kuin kenkälaatikko pitää mennä näytille.
Meinaat sitten että mummon jalan kuvannu palstalle ihan vaan järkyttääkseen vai?? Joku raja noilla jatkuvilla epäilyilläkin... :vampire:
 
Venakko Milanna
Menet sinne tyksiin. Vaadt uudet kokeet, labrat ja stiksaamaan pissan. Otat miehe mukaa ja swn sairaalakassin, ja sanot ettet lähde kotiin ilman vauvaa; itku vaan auttaa asiaa siellä jaoikeasti uskovat tilanteen. LA o kuitenkin jo mennyt ja hyvä on syntyäkin!
jos mä aloitan itkeä ne alkaa epäillää että kärsin masennuksesta:D. Ei oo vitsi, koska mä sanoin tai 2krt kävin siellä saman asian takia, koska kipeä olen 2kuukautta jo, ne vaan sanoivat ettei voi mitään. Sitten kysyivät jos mulla on pahaa olo, voin hakea keskustelu apua psyykologilta. Mä olin shokissa. Mulla on fyysistä kipua ja he tarjosivat psyykologista apua. Pisti vihaiseks.
 
"vieras"
mutta onko normaalia että jalat kramppa myös niin että molemmat kun kävelen tuntu kun olisivat jatkuvassa krampissa? Eli sattu niin pahasti?
Sulla ei nyt selvästikään verenkierto toimi jaloissa kunnolla. Pystytkö ihtään heiluttelemaan nilkkoja, pyörittelemään tai pumppaamaan koukkuun ja ojennukseen, se vois auttaa nestekiertoa. Mut jos tosi kipeet, niin ehkä et pysty.
 
"kätilö"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25831086:
No turvotus varmaan tekee..

Ja jossain lääkäri sivustolla sanottiin,että raskausmyrkytyksen pahin oire on kouristelu..(tiedä sit millasta kouristelua sillä tarkoitettiin)
Tiedätkö miten epileptikko kouristelee...sillä tavalla siis ;)
 
jos mä aloitan itkeä ne alkaa epäillää että kärsin masennuksesta:D. Ei oo vitsi, koska mä sanoin tai 2krt kävin siellä saman asian takia, koska kipeä olen 2kuukautta jo, ne vaan sanoivat ettei voi mitään. Sitten kysyivät jos mulla on pahaa olo, voin hakea keskustelu apua psyykologilta. Mä olin shokissa. Mulla on fyysistä kipua ja he tarjosivat psyykologista apua. Pisti vihaiseks.
No mutta käy nyt tarkistuttamassa ainakin se verenpaine ellei teil ole kotona mittaria jne..
Jos on raskausmyrkytys ni se voi olla äidille ja lapselle molemmille hengenvaarallinen
 
puuha-kate
kyllä, ei ne tee mitään, he lupasivat jo 1,5vkoa sitten, ettei mee kun 2 päivää ja synnytys alkaa. Mutta tää olo vaan pahenee, supistukset pahenee, mikään ei tapahdu, en nukua voi, en istua voi, enkä kävellä, autoon en enää uskalla mennä, eilen ajannut mittarin mukaan, kun en tuntenut jalkoja olenkaan
nyt meet näyttämään äitipolille noita jalkojas ja sanot että sinä et kestä enää. sanot että kotiin et lähde ennenkun tekevät jotain käynnistymisen edistämiseksi, sanot just noin että et voi nukkua, et istua, et kävellä, et maata, et mitään ja että jos ei mitään tapahdu niin räjähdät siellä polilla niin että koko sairaala raikuu.

jos ei muuta niin niiden on pakko ottaa sut vaikka tarkkailuun. herraisä sentään mikä turvotus! uskon että on tukalat oltavat, aivan varmasti.

:hug: tsemppiä viimeisille päiville, toivottavasti nyt syntyis pian jo.
 
sh/th
Jos verenpaine on ok ja virtsassa ei mitään poikkeavaa eikä muita raskausmyrykytyksen oireita ole niin kyllä tuo turvotus valitettavasti lasketaan vielä normaaliksi. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen joka turpoaa tuolla tavalla raskausaikana. Jotkut turpoaa vasta synnytyksen jälkeen ja se se vasta järkytys onkin kun kuvittelee, että kaikki vaivat loppuu kun vauva saadaan ulos. Ap:n kannattais nyt mennä puntarille ja kattoa paljonko paino on noussut edellisestä mittauksesta ja jos painonnousu on hurja niin sit yhteys synnärille. Tietysti yhteys sinne heti jos mitään muita oireita on.
 
nyt meet näyttämään äitipolille noita jalkojas ja sanot että sinä et kestä enää. sanot että kotiin et lähde ennenkun tekevät jotain käynnistymisen edistämiseksi, sanot just noin että et voi nukkua, et istua, et kävellä, et maata, et mitään ja että jos ei mitään tapahdu niin räjähdät siellä polilla niin että koko sairaala raikuu.

jos ei muuta niin niiden on pakko ottaa sut vaikka tarkkailuun. herraisä sentään mikä turvotus! uskon että on tukalat oltavat, aivan varmasti.

:hug: tsemppiä viimeisille päiville, toivottavasti nyt syntyis pian jo.
Tätä meinasin itsekin tulla kirjoittamaan.

Tuossa tilanteessa en uskaltaisi jäädä kotiin miettimään.
 
Mulla lähes yhtä paha turvotus loppu raskaudessa ja painonnousu sama kuin ap:lla. Rv 37 laitettiin sokerirasitukseen ja rv 38 oli vauvan kokoarvio ultra. RR normaali, virtsa ok, neuvolassa piti käydä 2krt vkossa. Antoivat kotiin niitä tikkuja millä seurataan valkuaista virtsasta ja verenpainetta tuli mitata kotona.
Rv 39 syntyi 4670g ja 53cm vauva, kaikki ok ja turvotus laski, sairaalaan "jäi" 12kg. Ei ollut raskausmyrkytystä, kaikki arvot hyviä vain jumalaton turvotus.
Tsemppiä ap:lle!
 
Mulla on ollut 4 raskausmyrkytystä ja ikinä ei olleet jalat noin pahassa kunnossa, vaikka turvotusta olikin paljon.Noin paha turvotus voi olla merkki myrkytyksestä. Raskausmyrkytyksen kanssa ei ole leikkimistä.
Mulle tuli jopa neurologisia oireita aivoihin ja siksi yksi synnytys piti käynnistää rv 35 ja risat.
Mene pikaisesti näytille.
 

Yhteistyössä