Terppanen! Saanen liittyä joukkoon :wave:
Itse olen nyt Nutraillut reilu 2vkoa terveyskeskuksen painonhallintaryhmässä. Aloitin heti pusseilla, joita menee joko 5 pss/pv tai sitten 3pss ja 1patukka. Lisänä joinain päivinä kasviksia max 500g ja runsaasti juomista. Tukena minulla on Reductil, joka tosin loppuu, kun lääke vedetään markkinoilta
Aloituspakkauskin löytyy, mutta jäi käyttämättä. Aloituspakkauksen kalorit on n. 800/pv + mahd. kasvikset ja pusseilla n. 600 + 100 kasviksista. Kalorit pysyyvät siis juuri sen rajan alla, ettei nälkä pääse tulemaan ja keho menee paastotilaan ja alkaa polttaa rasvaa.
Alkupäivät oli aika vaikeita päänsärkyineen ja paleluineen. Osaksi luulen sen johtuneen ihan sokerin puutteesta ja vierotusoireista.
1. viikon pudotus oli -2,7kg ja 2. -2,8kg Siihen kun lisätään loppuvuoden 6kg:n ruokavaliolla pudotus, niin kuulostaa ja tuntuu ihan mukavalta =)
Taustatietoja laittelen itsestäni hiukan ja samalla huomaatte myös sen, miksi en mihinkään kymppikerhoon sovellu.
5 lapsen kotiäitinä odotuksista ja kotona olemisesta on kertynyt vaivaiset 40kg ylipainoa. Työelämään lähdön myötä myös oman hyvinvoinnin ajattelu alkoi. Selkävaivat, nivelkivut, vaikea refluksi ym antoi ajattelemisen aihetta paljonkin. Lääkkeiden koventuessa ja lisääntyessä piti tehdä päätös jatkamisesta tai muutoksesta. Tokihan sitä haluaisi työyhteisössä ja aviopuolisonkin silmissä olla mahdollisimman normaali ja viehättävä. Näillä kiloilla siihen ei pysty.
Painonhallintaryhmässä saamme tukea muilta samassa tilanteessa olevilta ja samalla kehittymistä ja terveydentilaa seurataan tarkasti.
Tavoitteet ovat korkealla ja toivonkin, että tämä on se viimeinen kerta kohti normaalia painoa ja kivuttomampaa elämää.
Tarkoituksena ja vakaana aikomuksena olisi pudottaa hiihtolomaan mennessä (vko 10) vielä 10kg ja sitten kesäkuun 1. pv:n Ac/dc:n keikkaan mennessä vielä 15kg lisää.
Pussikeittojen maistuvuuteen voisin muutaman keinon antaa, jos joku vaan huolii =)
- suklaaseen voipi lisätä pikakahvijauhetta tai teelusikallisen maustettua, valmista vaniljakahvi-, cappucino- tms jauhetta. Maistuu huomattavasti paremmalta. Itse juon suklaajuoman kuumana ja lisään siihen 3dl vettä, että saan sen vähemmän paksuksi. Nutrilett shakerilla sen saa myös paakuttomaksi, niinkuin kaikki muutkin keitot.
- Mansikkaan antaa paremman maun 1rkl mansikkaa, vadelmaa, puolukkaa tms sokeritonta marjaa. Samoin marjapirtelöön.
- Kanakeittoon laitan lorauksen kanafondia ja mausteita. Myös tabasco on hyvä lisä.
- Kasvikseen lisään kasvisfondia.
Kaikkien keittojen ja pirtelöiden kannattaa antaa seistä jonkin aikaa, niin jauhoinen maku vähenee.