Neuvoja ja rohkaisua kaivataan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Kaks viikkoa sitten aloitin laskea painonvartijoiden pisteitä ihan itsekseni. Hyvin putosi 1,3kg viikossa. En ole pitänyt kuin yhden herkkupäivän, tiistaina ulkona syömässä. Olin säästänyt siihen pisteitä ja seuraavina parina päivinä söin myös vähemmän, mutta edelleen on paino sama kuin lähtöpaino! Voiko kuukautiset nostaa painoa tai hidastuttaa aineenvaihdunnan niin että laihtuminen on loppunut? Syön vajaa 22 pistettä/päivä, lähtöpaino oli 81,8kg. Pituus 162. 20 kg olis tavoitteena pudottaa, siis normaalipainoiseksi.

Tuntuu että kun nyt jo näin takkuaa niin miten jaksan koko kevään ja kesän laihduttaa, ja jatkaakin tätä terveellistä elämää? Tuntuu muutenkin että on tosi vaikeata keksiä ruokia mitkä maistuis hyvälle, aina ei jaksais peruunaakaan syödä.. :ashamed:
Ja jos joku tietää mikä on tavallisen pullan pistearvo, niin kertoisko, ja jos vaikka kevyt reseptikin löytyisi (ja pisteet mukaan..). Painonvartijoiden nettisivuillakin oli vaan joidenkin torttujen ohjeita, minä kaipaisin ihan peruspullaa.

Tsempatkaa mua vähän jooko pliis.. :snotty:

Täällä toinen, joka kaipaa tsemppausta. Olen sen sata kertaa alottanu laihiksen, pisteillä tai ilman. Viime syksynä putos n. 5 kg mutta joulunaikaan ne tuli takas!! Painoa on karseet 87 kg. Miten ihanaa olis jos 6.6.2006 painais 66 kg :whistle: Muutenki on koko ajan sellainen itseinho kun ei saa jätettyä noita "myrkkyeväitä" pois. Äskenkin join kahvia ja sen kanssa kakkua ja vohvelipussista väheni melkein puolet kerralla!! Päivällä söin karkkia montq monituista, YÄK!!!
Tsempattaisko toisiamme? Kun olen laihduttanut, olen pitänyt n. 1400 kcal päiväannosta, eli laitan joko paperille tai pidän mielessä mitä syön päivän mittaan. Aika pian oppii muistamaan ulkoa. Silti en ole jättänyt kaikkea herkkua pois, vaan vähennän sitten jostain muusta.

Joo mä olen kans kirjoittanut vihkoon kaikki syömäni jutut pisteineen. Tuntuu vaan että koko elämä pyörii sen ympärillä että miten paljon oon syönyt, paljonko vielä saa syödä, ja mitä söisin huomenna. Mä en ole yhtään herkutellut muulloin kun silloin yhtenä päivänä, kun tiedän etten voi hillitä itseäni vaan vedän sit koko keksipaketin tai pussillisen niitä IHANIA Pågenin pikkukorvapuusteja... HUOKAUS.

No, tsempataan toisiamme, ja laitetaan viikoittain pudonneet grammat tänne palstalle. Ja edelleenkin, niitä laihdutusreseptejä otetaan kiitollisena vastaan!

Aika vähän sulla on pisteitä käytössä jos vain 22. Itse olen 164cm pitkä ja painoin aloittaessani 78 kg. Silti sain/saan syödä 24 pistettä. Tuo pistehomma kannattaa tarkistaa. Liian pienillä pisteillä kituuttaminen ei aiheuta muuta kuin ahmimishimoja ja ahmimisen jälkeen on kamala itseinho joka aiheuttaa ahmimista. Nimim. kokemusta on... Eli ainakin lisäisin 3- 4 pistettä, jollei ohjaaja ole nimenomaan "luvannut" sulle vain 22 pistettä.
Lisäksi liian vähäinen ruokamäärä saa kropan säästöliekille jolloin laihtuminen pysähtyy melkein kokonaan, ja sitähän ei kukaan halua. Ja ruuan koostumusta kannattaa myöskin seurailla, tarpeeksi proteiineja ja hyvää rasvaa, hyviä hiilareita ja paljon kasviksia ja hedelmiä. Ja vettä ei voi ikinä juoda liikaa. Ainakin 1,5 -2 litraa päivässä.
Poikkeappa paikkarilehden sivuilla www. painonvartijatlehti.fi jos et ole vielä käynyt. Sieltä saat tsemppiä ja paljon hyödyllisiä neuvoja.

Temppiä! Älä vain luovuta! :heart: :flower:

Eikös se pisteiden laskutapa ole muuttunut.. minä "sain" 20 pistettä kun painoin 72kg, ja heti kun tippui alle 70kg niin pisteet romahti 18. Siinä vaiheessa mulla meni hermo ja jätin koko homman. Laihdutin mie silti muutamassa kuukaudessa 7kg. Onneksi nykyään laskevat vähän viksummin, eivätkä pistä ihmisiä kuijottamaan!

Mä kävin jossain nettisvuilla laskemassa sen paljonko saan syödä pisteitä. Siinä otetaan huomioon ikä, miten raskas työ on jne. Nyt olen kyllä vähentänyt pisteitä kun pääsin uudelle kymmenelle!

Hei! Alotin ittekkin nyt maanantaina pisteillä. 20kg kans edessä :ashamed: tai siis vielä mukana.
Niitä pisteitä puulasta taisit kysellä:herkkupulla rasvainen 80g 8P
korvapuusti pieni 20g 1,5P keskik.50g 4P jättikoko 200g 15P
pikkupulla ei täytettä 50g 3P jne.
Itse olen syönyt tavallista pullaa kun olen ollut pisteillä. Siis tietenkin olen tehnyt rasvattomaanmaitoon kuten muulloinkin.
Tsemppiä kaikille!

Hei! Alotin ittekkin nyt maanantaina pisteillä. 20kg kans edessä :ashamed: tai siis vielä mukana.
Niitä pisteitä puulasta taisit kysellä:herkkupulla rasvainen 80g 8P
korvapuusti pieni 20g 1,5P keskik.50g 4P jättikoko 200g 15P
pikkupulla ei täytettä 50g 3P jne.
Itse olen syönyt tavallista pullaa kun olen ollut pisteillä. Siis tietenkin olen tehnyt rasvattomaanmaitoon kuten muulloinkin.
Tsemppiä kaikille!

Käyn ryhmässä ja siellä sen ohjaajan kanssa katsotaan se pistemäärä. Siihen on oma ns. "testi" miten se tehdään. Siihen vaikutti sukupuoli, pituus, paino, aktiivisuus ja tahtoiko laihtua vai tasapainotella. Siitä laskemalla sain vastaukseksi 24 p. Ja uudelle kymmenelle päästyä täytyy tiputtaa yksi piste. Ja myöskin jos aktiivisuus laskee/nousee täytyy tarkistaa. Ihan hyvin olen lahtunut.

Yhteistyössä