Hyvää lokakuun alkua mammat! :wave:
perhevalmennuksesta, mä en saanu siitä irti yhtään mitään, jos sanon ihan suoraan. Kaks kertaa meiltä jäi puolison kanssa käymättäki, sekä eka että viimenen istunto, mutta en kokenu mitään valaistumista niinäkään kertoina kun siellä olin. Meillä ei ollu mitään työkirjoja, ihan vaan semmosia ryhmätapaamisia. Synnytyssalilla käynti oli tosi jees, sillä se on llähestulkoon ainoa paikka, missä meidän talossa en oo käyny työni puolesta. Mutta muutoin en oikein kokenu valmennuksesta saavan mitään irti. Uskon, että paljon riippuu niin vetäjästä kuin siitä ryhmädynamiikasta, että miten sen kukakin kokee. Meillä siinä ryhmässä ei jutetu ollenkaan, istuttiin vaan vähän niin ku luennolla. Tietoo oli paljon, mutta ei siellä oikein osannu kysyä mitään, kun ei oo kokemusta mistään ongelmatilanteista, kun ei oo ylipäätään kokemusta pienistä vauvoista. Meillä kun ei ees lähipiirissä oo pieniä lapsia. Mieheni on perheensä ainoa lapsi ja mun omat veljet ei aio edes perustaa perheitä.
marjutan, kiitti tsempistä!! Tai pitäs sanoo, että "älä yllytä hullua."
. Koulu nimittäin kiinnostas pikkasen liikaakin, mutta kun aattelen järellä, niin ehkei nyt kannata alottaa tota koulutusta, se alkas uudelleen 2014. Ei siinä muuten, mutta se valintakoekin ois 2.11. ja jos kaikki menee ees suurinpiirtein aikataulun mukaan, niin meillä on sillon semmonen muutaman viikon ikänen nyytti täällä kotona ja mä luulen, ettei isäntä tuu sen kanssa toimeen koko päivää, kun mä kannan mukelon eväitä mukanani...
Sehän oiski, että siellä valintakokeen jossain välissä istusin imettämässä ja tekemässä kaikkee muuta tämmöstä "väliaikahommaa.." Pitänee siis siirtää ihan sovinnolla myöhemmäks toi kouluttautuminen.... Ehkä...
Katrin79, tiedän ton tunteen, kun ympärillä kysellään ja puhellaan koko ajan raskauksista ja ittellä ongelmia tulla raskaaks tai raskaus kovasti toiveissa. Ite jouduin kolme vuotta "tekemään" tätä lasta, mitä nyt odottelen. Ja siinä ekana vuonna tuli mentyy naimisiin, niin sen jälkeen töissä puol vuotta joku kyseli jatkuvalla syötöllä, että "ootko raskaana", jos esim. aamukahvilla sanoin, että väsyttää tai että kahvi ei maistu. Se meni niin pitkälle se kysely, että mä jo sanoin pomolle, että tuntuu tosi ilkeelle, kun itte toivoo kovasti raskautta ja muut vaan vitsailee asiasta. Samaan aikaan nimittäin työkavereista useita tuli raskaaks ja sai lapsia ja vanhemmat kolleegat sitten kertoili, miten on ollu helppoo saada lapsia ja muuta kivaa. Sitä ei immeiset tajua, että kaikille se raskaaks tuleminen ja vauvan saaminen ei oo ihan niin yksinkertasta ja helppoo, vaikka se toisilta onnistuu melkeinpä vaan isännän kalsareita pesemällä. Ja lapsettomuushoidothan on niin tabu asiana, että saat varman hiljasuuden ja sääliviä katseita kahvipöydässä, jos jotain sen tyyppistä suustas päästät. Sori, kauhee tilitys, mutta aiheesta voisin paasata vaikka viikon, jos oikein vauhtiin pääsisin.
Hienoo, että sulla on alkanu kaksnumeroiset viikot, siitä se odotus vaan alkaa konkretisoitumaan!!!! =)
Jaaha... Pitäs varmaan käydä lataamassa toi pyykkikone ja tuikata pyörimään. Huomisesta alkaen tämä mamma alkaa syöksymään ulos ja alkaa liikkuu taas, vaikkakin hitaasti. Tuntee muuten ittensä äkkiä huonokuntoseks, kun kilometrin kävelyyn saa tuhrattuu suurin piirtein puol tuntia ja välillä pitää pysähtyy, jos supistelee. Oonkin miehelleni sanonu, että vaikkei muuten tunnekaan että raskaus ois mitenkään esteenä, niin tässä vaiheessa ollessa lenkkeillessä sen huomaa, ettei ihan silleen jaksakaan kuin ennen tai että aikaa menee paljon pitempään... Ja askelluskin on jotenkin hidastunu..
No, näillä mennään ja ehkä sitä jo kuukauden päästä kävelee samaa tahtia kuin ennenkin, kun saa vaunuissa työntää edellään sitä painoa, mitä nyt kantaa tossa rintojen alla.
Pyykkäämään siis!
Moikka mammat, voidaanhan polleasti!!! :wave:
t.Pol ja masuasukki 37+6