** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

kodehu: tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen :) Meillä ei juuri koirat ole reagoineet eri tavalla, ehkä vanhin uros vahtii mua välillä enemmän kuin ennen, mutta ei siitä ota selvää, sen käytös nyt vaihtelee muutenkin tuuliviirin lailla.... :whistle: :D Tänään ne on kyllä kaikki nuuskinut mun mahaa, mutta olikohan paidassa joku mielenkiintoinen haju kummitytön synttäreiltä vai oikeastiko ne haistelee, että mitäs tuolla kummun sisällä kasvaa... :) No, kohta saavat alkaa totuttelemaan uusiin ääniin ja hajuihin ihan kunnolla... toivottavasti kaikki menee hyvin, stressaan hieman, että miten meidän nuorin ja aroin koira reagoi, se kun ei ole koskaan lasten kanssa ollut, tai haukkuu niille aina ihan hulluna kun pelottaa niin kauhean kovasti... :( Mutta varmasti rauhassa kun saa totutella niin siitä tulee lapsen paras kaveri aikanaan :heart:

Mä en saanut viime yönä nukuttua kun taas painaa vaavi rintakehää ja hengittäminen on tosi hankalaa. Inhottava tunne, sydänkin hakkaa kovempaa :( Toivottavasti ensi yö olisi helpompi.

Tuiskuli: juu kiva sitten jakaa vertaistukea :) Mun pitäisi hankkia paljon isompia vaippoja, nyt on tarpeeksi vasta noita nb-kokoisia. Tsemppiä kasvun seurantaan :hug: Mies on varmasti oikeassa, sieltä tulee pitkä ja hoikka tyttö :) :) :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 35+3

Kodehu onnea odotukseen :) Meillä ei tuo koiruus ole juuri reagoinut minun odotusaikaan. Lasten kanssa se tulee tosi hyvin toimeen ja olenkin yrittänyt mahdollisimman paljon pitää sitä pienten lasten lähellä, jotta on saanut tottua jo hyvissä ajoin. Pientä mustasukkaisuutta on nähtävissä, kun otan muiden lapsia syliin. Aloitellaan sitäkin treenaamaan vähitellen. Kaivelen tuolta kaapista miehen tytön nuken ja alan kanniskelemaan sitä kotosalla. Samalla namipalat mukaan ja opetellaan pois mustasukkaisuudesta.

Tömpsis Täällä sama vaiva, hengittäminen tosi vaikeeta etenkin makuuasennossa. Keksin eilen laittaa pari tyynyä päällekkäin ja työnsin vielä peitonkin selän/pään taakse, jotta saan yläkropan vähän ylemmäs. Se tuntu helpottavan hengittämiseen. Mutta täällä valvotaan joka yö useampi tunti ihmetellen unettomuutta. Olen nukkunut parin tunnin pätkissä jo useamman kuukauden ajan. Neuvolassa sanovat, että se on vaan elimistön valmistautumista tulevaan.. Sitä odotellessa..

Miisu + pikkuinen 37+5

Tervetuloa kodehu ja onnea!! :flower:

Sannuli miettii näköjään samaa kuin minäkin - MR on taatusti saanut nyytin :) Innolla odotan uutisia!

Koirat eivät toistaiseksi ole reagoineet raskauteen. Saa nähdä muuttuuko tilanne loppumetreillä. Mietin kyllä, ovatko nuo mustasukkaisia sitten kun vauva on talossa. Onneksi koirani ovat kuitenkin kissan kokoisia ja rauhallisen luonteisia (tipsuja) ja uskon kyllä, että sopeutuvat tilanteeseen. Täytyy varmaan antaa miehelle aikanaan sairaalasta mukaan jotain vauvantuoksuista vaatekappaletta, että saavat ennakkonuuskia uutta hajua, ennen kuin tulokas itse asettuu taloksi.

Yöllisessä elämässä on täälläkin ruvennut tulemaan muutoksia. Suonenvetoon olen nyt aloittanut magnesiumin ja kun tähän asti olen nukkunut yöt läpeensä, niin nykyään tulee säännöllisesti neljän-viiden välillä aamuyöstä vessahätä. Omaan kääntymiseen tulee myös herättyä, kun pitää tuo maha "tietoisesti" kääntää toiselle kyljelle. Onneksi muuten on vielä nukkuminen helppoa. Loppumetrejä kohden varmasti muuttuu tilanne, joten tsemppiä Tömpsikselle, Miisulle ja Maaritille, jotka jo nyt kamppailette nukkumisen kanssa.

Tuiskulille myös jaksuja! Toivotaan, että virtaukset pelittää riittävän hyvin vielä kauan, niin saat rauhassa valmistelut tehdyksi etkä kovin aikaisin tuonne sairaalaan joutuisi.

Joanmi + matkustaja 30+0 (POOOOOOKS!!=))

Heippa kaikki! :wave:

Tänään alkoi sitten kesäloman toinen viikko. Ja vesisateessa, mutta ei haittaa yhtään!! Lomaa se on, vaikka mummoja tippus taivaalta!!!

Kiva huomata, että täällä on kestovaippailijoita. Voin kertoo, että takanani olevasta huoneesta kuuluu tälläkin hetkelllä ompelukoneen surinaa, kun äitini tuli tekeen mun avuks kestovaippoja. Todettiin vaan, että taidetaan tehä pääasiassa "kuoria", sillä meillä on perittyjä harsoja, jotka äiskän kokemuksen mukaan pelittää hyvin vauvan vaippoina. On tuolla sitten muutamia jostain päin tilattuja kestiksiä, että saa nähä mikä osottautuu hyväks. Tai ylipäätään näkee, että miten sitä tulee käyteltyy noita vaippoja. =) Onneks äitini hallitsee ton koneen käytön ja kaikki muut paremmin kuin minä, niin on apu lähellä. Osaan nyt ittekin jotain ommella, mutta aina se on hyvä olla apu käsillä. :)

Mä sain kantoliinan työkaverilta ja hän kehu paljonkin käyttäneensä esikoisellaan. Sanoin vauvan viihtyvän siinä hyvin, mutta pikkuveljensä ei sitten ollukaan viihtyny. Eli ilmeisemmin riippuu paljon lapsen luonteesta, että miten viihtyy siinä liinassa. Itte oon aatellu, että harjottelen ton liinan sitomista nuken kaa, mulla on semmosen vuosikkaan kokonen nukke tallessa. Jotenkin nimittäin pelottaa, että jos ei tuu harjoteltuu, niin se muksuhan vilahtaa jostain välistä lattialle. Onneks netistä löytyy sitomisohjeita, vaikka ne onkin jollekin tietylle liinalle, niin eiköhän noita voi jotenkin soveltaa... Kai...:confused:

Mä en oo tajunnu ostaa mitään rintakumeja tai pumppuja tai mitään muuta... Mitä hittoo mä tiedän tarviivani? :confused: Ku musta tuntuu, että tälläkin sivustolla te kirjottelijat tiedätte ihan hiivatisti kaikkee ja mä luen aina huuli pyöreenä, että "jaa, tollastakin vois harkita tarviivansa." Heh!! No, oon sentään jo yhet imetysliivit ostanu, ku piti viime viikolla muutenkin mennä liivikauppaan, eli on mulla sentään jotain... Jotenkaan mä vaan en osaa ees aatella, että mitä kaikkee sitä tarviis, mä oon vaan keskittyny tämmösiin perusjuttuihin. Ainoo, mikä vauvan tämmösisitä "perustarvikkeista" on hankkimatta, on babysitteri, mutta oon vähän kahta mieltä sen tarpeellisuudesta. Ai niin, pitää vaan jostain vielä muistaa ostaa pinnikseen sänky, ettei tartte muksun ihan pekkällä pohjalla nukkua.... :whistle:

Nyt mä taidan siirtyy tonne "vaippatehtaalle" ihmettelemään, että mitä sieltä syntyy. Onneks noista tulee niitä yksinkertaisia versioita, niin ehkä niitä osaan jopa käyttää. Jotenkaan ei oo omat taidot kovin korkeessa arvostuksessa vielä, kun ei oo kauheesti kokemusta pienten lasten hoidosta, vauvoista puhumattakaan. Eli, varotan jo teitä kanssaodottajat: tää mamma tulee itkeen vielä montaa juttua siellä vauva pinossa ja ihmetteleen, että "mitäs mä nyt teen." :D
Mutta tehtaalle!
Jaksellaanhan pyöreesti!!! :wave:
t.Pol ja masuasukki 30 POKSIS!!!!

Pol: itketään sit yhessä! :D Mä löysin eilen ihan virhesivuston... :headwall: Oon jotenkin kuvitellu, että tottakai noi vaipat imee kosteuden ja toimii hyvin, kuhan vaan opin käyttämään... mutta hakusanalla "lisäimu" törmäsinkin pitkään keskusteluun, jossa yritettiin ratkaista litimärkien ja vuotavien vaippojen ongelmia... :O ÄÄÄÄ. Ja tosi monet kirjotti, että aina ne vaipat on litimärkiä ja vuotaa ohi, vaikka ois miten paljon imuja... ei kauheen kannustavaa! :( Mun mies ei ainakaan jaksa kauaa kestoilla jos tollasia ongelmia ilmenee jatkuvasti... Eli mä tilasin sitten lisää lisäimuja :p Meilläkin on tosi paljon harsoja, en sitten tiedä niiden imukyvystä, mutta kokeillaan kaikkea :) Ja varmaan ite jossain vaiheessa ompelen imuja jostain vanhoista pyyhkeistä tms.

Mut sit toisaalta: tänään esittelin äitille noita kestoja, ja se väitti ettei opi ikinä niitä käyttämään. Tottakai oppii, eihän se oo lapsillaan muita käyttänytkään kuin harsovaippoja! Eli jos mä oon kasvanut suht kuivana harsovaipoilla, niin miksi ei meidän lapsi sitten vähän modernimmalla versiolla :)

muoks: ainiin, en mäkään tietäisi mitä pitäisi hankkia ellen lueskelisi netistä noita tavara-listoja. Esim. lokakuisten pinon alussa on hyvä lista, josta oon sitten kirjottanu ylös asioita. Ja osa varmaan turhia ;)

JuuuH, MR on siellä tositoimissa ollut jo kauan - onneks oli käynyt etukäteen kattomassa autolle parkkipaikankin ;) :D :heart:

Huomenna synnäriin tutustuminen, alko jo jännittää, että käykö sit samallalailla ku Zalealle... :whistle: No, onneksi on ees osa vauvan vaatteista jo pesty ja kuivia... :D Mutta sänky yhä kokoomatta! käääk.

Voikaahan hyvin :)
tömpsis ja super 35+4

Viimeksi muokattu:
MR:n uutisia odotellessa :) Ja mites Marienna? Palasivatko supistukset?

Täälläkin on tarkoitus kestovaippailla. Mulla on nyt vastasyntyneelle käytettynä ostettuja imse vimsen kuori+sisävaippoja joitakin, harsoja paljon ja yksi kuori vielä. Villahousut sain, piti olla vastasyntyneen kokoa, mutta nuo on kyllä isot. Koitin kutistaa pesussa, mutta aika isoiksi jäi. : / S-kokoa on muutama taskuvaippa, pitää hankkia lisää jossain vaiheessa. Sepä se, kun moni sanoo ettei tiedä etukäteen millainen vaippamalli sopii omalle lapselle, niin ei kannata hirveästi hankkia vielä vaan kokeilla sitten lapsen kanssa.. Pakkohan sitä jotain on kuitenkin hankkia!

Pol , lomaa lomaa! :cool: Tömpsis, täälläkin on pinnasänky kokoamatta :D Eilen mies sanoi, että kootaas tuo joku päivä, mä vaan katoin että juu, kai se pitäis.. :D Ei turhaa kiirettä olla pidetty!

Neuvolan täti yritti äsken soittaa, tietääkseni mulla olisi aika vasta huomenna, toivottavasti ei ole sotkenut (itsehän en tietenkään ole..)

LA LÄHESTYY JA PÄÄ ON KYLMÄNÄ! Tosin eilen hieman oli paniikinpoikasta, että varmasti repeän ja mitä jos sitä ja tätä... :( No, suhteellisen kylmänä, viileänä.. ;)

Mites Tuulia, Arminen, Liinukka, Horrorpop, mitä kuuluu..?

Ainomieli 39+4

Päivää naiset! Eihän täältä ny osaa olla pois, vaikka kävin kyllä osaltani sen jatkoketjunkin korkkaamassa.

Hulluna ootte kirjotelleet.. Ja uusiakin on tullut. Tervetuloa kodehu!

Ihan eka kuulumisia. Tää ihana äitiys ja lapsen " omistaminen" saikin ihan uusia sfäärejä, kun tällä hetkellä ollaan sairaalassa lastenosastolla märkäruven vuoksi.. Jipii. Naapurihuoneessa on samanikäinen saman vaivan kanssa... Serkun kätilövaimon tuttu on viikon ikäisen kans osastolla saman vaivan kanssa ja hänelle oli sanottu, että on yleinen loppukesän vaiva vauvoille. Että tiedätte epäillä, jos iho alkaa käyttäytyyn kummasti. Mekin käytiin jo sunnuntaina päivystyksesxä lämmön takia ja ku vauva oli muutenki itkuinen. Sillon ei oikeestaan vielä ollu ku huulet rohtuneet ja keltasen rähmän peitossa, mutta lääkäri ei sillon vielä noteerannu sitä mitenkään. Soitin sit illalla ja yöllä sinne, mutta käskivät seurata. Eilen aamulla naama oli jo tosi paha ja tultiin neuvolan kautta takas päivystykseen. Ottivat sit sisään ja nyt menee ab suonee ja sitten kylvetellään ja rasvataan. Mut oli henkisesti aika rankka viikonloppu. Se on maailman vaikeinta katsoa kipeää lasta. Tästä omastz muutoksesta äitiyde myötä vois puhua vaikka päivän, mutta tällä puhelimella kirjottaminen on aika peestä...

Koirasta: Meidän russeliuros alko vahtiin mua sillon ku jouduin vuoddlepoon se issiaksen takia. Aina jos kuulu tuhahdus tms. sängystä ni sen piti tulla tarkistaan mikä on. Se tekee sitä vieläkin ja nyt se myös vinkuuku vauva itkee.. Se oli stressaantunut ihan hirveesti ku olin synnyttämässä ja nyt on varmaan sama ku ollaan täällä. Lisäks miehellä on pitkä työpäivä... Jatkan kommentoimista myöhemmin :)

Jatkuu... Anteeksi lukuiset kirjoitusvirheet, johtuu puhelimesta ;)

Kestovaipoista: Mullakin oli vakaa aikomus alkaa kestoilemaan, mutta ku laitokselta päästiin kotiin ni en edes muistanu koko asiaa. Lisäksi en oikeen oo vielä hankkinut kovi monia ja niitä näyttää menevän ihan kiitettävästi. Ajattelin kokeilla sitten ku vauva on vähän isompi ja kakkaa ei tule 100 kertaa päivässä.

Imettämisestä, tai oikeestaan tissien/nännien kipeytymisestä piti sanoa sen verran, että mulla tietenki alkuun meni ihan nahka rikki ja meinasin jo sen vuoksi alkaa antamaan pullosta pumpattua rintamaitoo ainaki öisin, että tissit sais levähtää. No sd pullojen jne keittäminen olikin mulle liian vaivalloista joten sit sinnilä jatkoin imettämistä. Pesin välillä rinnan päitä pesu-betadinella ja rasvailin sillä lansinohilla. Tätä teen kyllä edelleenkin, mutta tosiaan tissit sitten kyllä aika äkkiiä tottuu ja enää sattuu vaan oikeestaan ne ekat imasut. Tämä siis kannustukseksi, jos ja kun tuntuu, että se imettäminen on syvältä!

Mitähän vielä ajattelin... No ainaki sen, että tsemiä kaikille ja MR:lle laitokselle onnea, ku siellähän sä tietenkin olet.

zalea ja anni 2 vk ja 4 päivää.

Heippa pikaisesti! Täällä ei synny mitään lapsia varmaan vähään aikaan, vauva on tasan siinä missä ennenkin, eikä kohdunkaula ole hävinnyt minnekään. Kodehulle tervetuloa onnittelujen kera!! Täytyy illalla kotona kirjoitella lisää mm. kestovaipoista.

Marienna 38+5 + Tasmanian Devil mahassani

Pikaiset tervehdykset myös täältä!

Käväisin taas neuvolassa aamusta, paino oli laskenut 400 g (JEE!!!) ja vauva kiinnittynyt niin ettei pää kuulema liiku juuri lainkaan. Tänään on ollutkin vähän kireä olo mahassa koko päivän, koitan tässä siivoilla pikku hiljaa ja mietin että pitäisköhän illalla kokeilla niitä kahta muuta s:ää...;) Jos pääsis synnyttämään niin pikkuinen vois saada saman syntymäpäivän kuin serkkupojalla, eli 10.8:D Onneksi viime viikkoinen pahoinvointi on helpottanut huomattavasti, nyt sitä tulee enää aaltoina aika ajoin eikä ole jatkuvaa.

Zalealle tsemppiä sairaalaan pienen kanssa!

Kestovaippa-asiaan sen verran kommenttia täältäkin, että sain jonkinlaisia vaippoja kokeille kaverilta, tarkoitus ois sitten ostaa koko vaippa-ajan vaipat häneltä jos päädyn niitä käyttämään. Sitt on ne pari äitiyspakkauksen vaippaa myöskin. En oo kauheesti perehtynyt asiaan vielä, tuntuu että toi koko kestovaippahomma on kauhea viidakko erilaisia kuoria ja imuja ja vaikka mitä... En aio ottaa stressiä asiasta; jos tuntuu ett jaksan asiaan paneutua kun vauva on syntynyt ja käyttö tuntuu sujuvalta, käytän niitä mutta en aio potea omantunnon tuskia kertakäyttöisistäkään!

Ok, nyt jatkuu imurointi kun ei tää homma muuten etene... :)

Tuulia ja papu 38+5

zalea: oi ku kurjaa, mutta onneksi ei varmaan vakava sairaus :hug: Ootteko lohjalla? Me oltiin tänään siellä tutustumassa, ihan kiva kokemus :) Nähtiin vuorokauden ikänen vauva, ja voi jeeeeestas miten se oli pieni, vaikka paino yli neljä kiloa ja 54 cm syntyessään! :O Kauheen sulonen ruttunaama :)

Ainomieli: meillä kans alotetaan imsevimsen flanellivaipoilla ja kuorilla, ostettiin käytettynä. Sitten mulla on harsoja, kuivaliinoja ja ties mitä. Ja lisää hankitaan heti kun joku näyttää paremmalta ku toinen. Saisin myös ostaa entiseltä koulukaverilta aika halvalla jonkun itsetekemiä, mut mut mut... itetehdyistä en sit yhtään tiedä laatua... villahousuja en oo hankkinut, ne ei yhtään puhuttele mua :p

Niin joo, ja nyt se pinnasänky on koottu ;) :D Mies kokos päivällä kun minä otin päikkärit :heart:

Aamulla oli neuvolakin, ja nyt se laihtuminen on sit loppunut (eli toukokuussa viimeks oli plussaa painosarakkeessa) eli kilo on tullu viikossa! :O No, ei se haittaa, tätsy kehu että miten oon hienosti ollu tähän asti, kun ei ole painoa tullu juurikaan ja kyseli että onko mulla joku omituinen itsehillintä vai mikä mun salaisuus on :D :whistle: Kaikki muut arvot hyviä :)

Hirmuisesti tekis mieli sisustaa ja laittaa kaikki valmiiks, mut vielä ei pysty kun on lattiaremppa tulossa varmaan... onneks se on aika simppeli homma, kuhan vaan mies ehtii laittaa. Tekemättömät työt kyllä stressaa, eipä tullu sit pestyä kaikkia mattoja ilmeisesti tänä kesänä jne. äh.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 35+5

No nyt!

Kestovaipoista...niitä löytyy :D: imse vimsejä sisä- ja kuorivaippoja aika paljon, harsoja, muutama imu, 5xvillahousut+ 1 villainen kuorivaippa, muutamia sisä- ja taskuvaippoja yms. eri materiaaleista. Vähän erilaisia hyvin pidettyjä käytettyjä suurin osa. Mua taas viehättää ne villahousut lukemani perusteella, mutta saas nähdä miten toimivat. Ajattelin, että kokeilen mikä sopisi meitin vauvelille. Aion ostaa kyläreissuille yms. niitä Nature Babycaren maatuvia biovaippoja myös. Ja jos tuo homma ei ota sujuakseen, niin sitten mennään niillä biovaipoilla enemmän. Mutta haluaisin kovasti, että kestoiluun löytyisi meille sopivat vaipat ja tavat.

Koirasta...hmm. sillä alkoi toissapäivänä tiputtaa - eli juoksut. Ja se mikä on mielenkiintoista, on se, että sillä on juoksut kerran vuodessa MARRAS-JOULUKUUSSA...Muuten ei ole minun mielestäni oirehtinut mun raskautta. Mutta johtuisiko ne juoksut siitä, että haistaa nyt mussa lähestyvän synnytyksen hormoonit :confused:??

Yöelämästä: se on h*lvetillistä. Viimeyönä INFERNAALINEN närästys, sitä edellisenä ja sitä edellisenä aivan järjettömästi mylläävä vauva. Vatsa on ollut löysällä vähän joka toinen yö.

Mutta näillä mennään, ja kohta tulee jo vauvakin :heart:.

Voidaan hyvin!!

Marienna + ibanaba 38+5

Kestoja mun tarttis hommata kyllä paaaaaaaaaaaaaljon lisää, kun nyt ei oo kun neljät vasta ja niillähän ei pitkälle pötkitä. Tiedä vaan, että mitkä olis hyviä :confused:

Tuulia Saikos siivous tai muut s...:t mitään aikaan? Sua, Ainomieltä ja Mariennaa saakin alkaa tässä seuraavaksi jännittelemään. Ihanaa aikaa, kun pieniä tulee maailmaan. Samoin tosi kiva kuulla sinusta Zalea! Jaksamista sinne pienen potilaan hoitamiseen! Ja tosi hyvä tietää tosta imetysjutusta, kun ei sitä vielä oikein osaa ajatella kaikkea, mihin pitäisi varatua.

ON Mulla alko sitten eilen työt. Kuukauden pätkä jäljellä, ennen kuin äippäloma koittaa. Toistaiseksi havaittavissa vaan mahan kiristelyä päivän mittaan. Toivottavasti jatkuis hyvin, niin sais olla töissä loppuun asti. Mulla kun on sijaisen hakukin vielä päällä ja ei oo hyvä noille muksuille, jos niitä koko ajan vaihtuva sijainen opettaa. Huomasin kyllä, että ihan entiseen malliin ei enää vauhti ja jaksaminen riitä. Tänään otin sitten töitten päälle tunnin päikkärit ja ai että, kun teki hyvää!!

Joanmi + matkustaja 30+2

Moro mahakkaat muorit! :)

Marienna: meidän nartulla on juoksut 2 kertaa vuodessa, eikä minkään aikataulun mukaan... onhan tuo mahdollista, että teillä raskaustuoksut vaikuttaa, mutta enemmänkin mun mielestä se on merkki jostain muusta - tai ei mistään. Koirien hormonitoiminta on mun mielestä aina ollut ihan mysteeri :D Mullakin on muuten ollu maha löysällä jo useamman päivän. Onneks nyt on taas saanut unta ihan kohtalaisesti... (koputtaa puuta)

Joanmi: osta käytettynä vaikka huuto.netistä erilaisia ja kokeile, että mikä ois paras. :) Mullakin on monta erilaista, mutta harmin kalliita ne kyl on käytettyinäkin... Tsemppiä työmaailmaan! :)

Jeee, kello on yhdeksän ja mies tulee kotiin :) jip jip :) muoks: perun puheeni, se on taas ihan hemmetin pahalla päällä... :( :( :( alko ihan mahaan sattumaan heti. :(

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 25+6

Viimeksi muokattu:
Joanmi: Ei juuri merkitystä siivouksella ja seksillä, sauna jäi testaamatta kun ei jaksanut enää illalla lämmittää:) Yöllä ja tänään on kiristellyt enemmän mahaa ja selkää, mutta ei mitään kunnon supistuksia. Varasin huomiseksi ajan kulmakarvojen muotoiluun ja värjäykseen, oon jostain kuullut että kulmien alueella ois jotain akupisteitä jotka voi käynnistää synnytyksen... No, päällimmäisenä mielessä oli kyllä se, että pitää saada noi rehottavat karvat kuriin ennen synnytystä kun sen jälkeen tuskin ihan heti tulee mieleen kulmakarvojen muoto tai väri :D Mutt jos se nyt sivuvaikutuksena edesauttaa synnytyksen käynnistymistä, niin ei haittaa yhtään:)

Mies on pois ens yön kotoa, toivotaan ettei nyt yöllä sitt tapahtuis mitään... Epäilen vahvasti :headwall:

Tuulia ja papu 38+6

Unohdin viimeksi Tuiskulille kommentoida, että toivottavasti vauva kuitenkin vielä monen monta viikkoa viihtyy ja kasvaa hyvin mahassa! Anteeksi, oon vissiin ihan lahopää, mutta huomattiinko sulla virtauksissa ongelmaa rakenneultrassa vai missä? Olen ihan unohtanut..

ON, :(. Huomenna LA. Neuvolassa kaikki hyvin, MUTTA vauva ei edelleenkään laskeutunut, joten mitään ei ole lähiaikoina odotettavissa. Aloin huolestua, että vauva ei edes mahdu tulemaan (tiedän että turha edes miettiä tässä vaiheessa, onhan mahdollista sekin että laskeutuu vasta synnytyksessä) ja kotimatkan mietin vaan, että kuitenkin joudun suunniteltuun sektioon. Lisäksi aloin surra että imetys ei onnistu ja mä masennun ja vauvalla on allergiaa ja.. Joo. Ehkä tähänkin oloon auttaa päiväunet.

Ehkä toisaalta ihan hyvä muistaa ja asennoitua siihen, että minunkaan kohdalla tuskin kaikki menee niinkuin oppikirjoissa.

Zalean Annille paranemisia! :hug:

Ainomieli 39+6

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Kiitokset kaikille tsempeistä :) Tuo seuranta aloitettiin jo heti, viikolla 9 olin jo ekassa neuvolan ultrassa. Mulla on aikaisemmin ollut korkeata verenpainetta (ei siis enää ole), ja sen vuoksi pääsin/jouduin tuohon erityisseurantaan. No, olen sitten käynyt useammin ultrassa ja kaikki ultrat tekee lääkäri. Ja tosiaan ekasta ultrasta asti mulla on ollut Primaspan-lääkitys (ns. miniaspiriini) tähän virtausongelmaan. Toivotaan, että pikkuinen kasvaisi vielä monta viikkoa hyvin tuolla sisällä. :heart:

Paranemisia Zalean vauvalle ja jaksuja äitille! On varmasti ankeaa ja rankkaa!

Täälläkin voi jäljellä olevat työviikot jo ihan laskea ja niitä on 8. Huomaa, kun sopii juttuja ja selaa kalenteria eteenpäin, että kiirehän tässä vielä tulee! :D

voikaahan mammat hyvin! :)

t. Tuiskuli 26+3

POKS 39+0

Voi ELÄMÄ!!! Ihan just valitin, kun kaikkien muiden raskaudet sujuu nopeammin kuin omani. Ja nyt sitä TAAS huomaa miten julmetun lujaa aika juoksee :O. Ensi viikon torstaina on laskettu aika. Enää viikko siihen. Valmistelut taitaa olla tehty. Kaikennäköistä MUUTA on tekemättä remontin viimeistelyjen yms. kanssa. Vauva mahassa on rauhoittunut - ehkä sekin odottaa. Äippäpolilla 38+5 todettiin vauvan masu vähän pulskaksi, ja painoarvio oli 3440g. Itse synnyin 3470g painoisena. Tosin nyt reisiluu oli kasvanut vain hitusen, kun se aina muulloin on ollut keskikäyrän yläpuolella, jäi nyt alle. Että periaatteessa saattaa olla painoarvio ihan metsässä ja vaavi ollakin jo paljon painavampi. Pikkusen turvottaa taas itseä, alamaha ja nivuset painavat. Joka ilta pikkusen supistaa, vähän vihloenkin. Maha-selkäsupistuksissa vauva liikkuu alaspäin, ja taas takaisin ylöspäin.

Zalea miten Anni voi? Onko yhtään hellittänyt pienen olo?

Ainomieli sellaistahan se on, itseäkin mietityttää mikä on omalla kohdalla se, minkä kanssa tulee taistelua. Jotenkin kaikki on mennyt hirveän hyvin. Kilpparista ja sokereistakaan ei ole varsinaista ongelmaa tullut. Mutta olen netistä lukenut, että joillain menee oppikirjan mukaan :LOL:, että kai se sitten mahdollistakin on.

Tuiskuli ne 8 vkoa menee NIIN nopeasti. Ei muuta kuin jaksamisia!! Joanmi onkin jo siinä viimeisessä kuukauden puristuksessa. Tehkää kaikkea mitä pystytte. Mulla on ollut jotenkin vaikeaa olla tällä äitiyslomalla. Jotenkin ei osaa nauttia joutenolosta, mutta mitään ei huvittaisi tehdäkään - paitsi haaveilla ja valmistella vauvalle. Mutta tuntuu, että kaikki vaan roikkuu. Ehkä sitä töissä on tottunut olemaan kokoajan 100% menossa.

Tömpsis näköjään myös päätti höylätä itseltään muutaman raskausviikon pois ja palailla 10 viikkoa ajassa taaksepäin :LOL:.

Tuulia mä olen täällä päivittäin ihaillut peilistä itseäni miten nätti olen :LOL:. Ihanaa olla toisaalta kesällä loppuraskaudessa. Kasvoilla on väriä, sitten mun hiukset on jotenkin paremman näköiset ja meikkailen päivittäin kiireettä, kevyesti kyllä. En tiedä onko tässä raskauden hehkua, mutta tutut kehuvat melko vilpittömän oloisesti miten virkeältä ja hyvältä näytän. Mahtavaa, koska oma olo kyllä vaihtelee. Jossain vaiheessa iho huononi ja hiuspohja oli ihan kuiva ja hiukset vähän kurjan näköiset. Nyt on ihanaa, että naama näyttää paremmalta kun kroppa alkaa painaa eikä liiku enää niin viehkeästi. Saa "juhlittua" raskautta. Kulmia olen kanssa hoitanut kovasti, ja aion ripsaria laittaa sairaalassakin. Mä olen tottunut siihen, että silmät näyttää siltä, että ovat elossa, ja koska oon meikannut aina, niin sitä on pakko jatkaa - sen ripsarin osalta. Mitäköhän pölöpölöä mä oikein kirjoittelen tässä :rolleyes:.

Kävin yhtyeeni kanssa eilen vähän treenaamassa, jos vaikka olisi käynnistynyt synnytys. Mutta ei...vaavi nautti vissiin vaan. Nyt sitten vuorotellen pitäisi niitä kolmea ässää vedellä siihen asti, että tulee tuloksia. Ostin myös synnytykseen mukaan musiikkia, ja sitten ennen synnytystä kotona katsottavaksi yhden tv-sarjan boksina.

Mma, HUHUUUU!!!

Kaikille tsemppiä ja voidaan mainiosti :wave:

Marienna + tytteliini 39+0

Viimeksi muokattu:
Marienna: kippaskappas! no ihan ymmärrettävää kun ois niin paljon tehtävää, että tollanen lisäaika, 10 viikkoa ois ihan tervetullut... :p

tänään on synnytys - tai oikeestaan sen tulos - taas pelottanut... miehelläkin ihan selkeästi ajatukset heittelee laidasta laitaan, joten oon vähän stressaantunu vauvan tulosta... pelkään että laitan synnärillä jalat ristiin enkä suostu äidiksi ollenkaan... :ashamed:

hitsi miten pelästyin aamulla, olin naamastakin niiiin turvonnut, että huh! sitten ajattelin, että akuutti raskausmyrkytys ja heti joudun synnyttämään nyt! onneksi se turvotus alkoi aika hyvin laskemaan parissa tunnissa... eikä mulla muita raskausmyrkytyksen oireita olekaan ollut, mitä nyt toi painon huima nousu... :whistle:

Mun pitäis kanssa musiikkia laitella synnytystä varten valmiiksi... niiden muiden miljoonien asioiden lisäks...

Oma peilikuva on miellyttänyt jo pidempään - poikkeuksena finnit joita on tullut jo kuukausitolkulla, ja toi tän aamunen perunanaama... Kukaan ei kyllä ole kehunut mun ulkonäköä, joten taitaa olla kauneus vaan raskaushormonisen katsojan silmässä... :p

Jospas sitä lähtis taas pyykkäämään. :) Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 36+0 (niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kamalan paljon!)

Viimeksi muokattu:
Hei!

Laitan kuulumiset tännekin. Ultrassa käyty taas ja pikkuinen on saanut alkunsa hyyyyyvin myöhään. Tällä kertaa oli oikein kiva gyne. Olen (taas) päivissä 5+6! Ovis on ollut hirmu myöhään, mutta ei se mitään, kun pikaluomuna kuitenkin pamahti ja pikkuinen sykki kuin pieni tähti kohdussa :) Nyt keskityn pitämään itseni toiveikkaana ja uskottelen itselleni, että kun kaikki on tähänkin asti sujunut niin helposti niin jatkokin on yhtä juhlaa.

Koska ehdin jo käydä neuvolassa ja he luulevat minun porhaltavan pari viikkoa edellä niin aion törkeästi käyttää heidän tietämättömyyttään hyväksi ja ottaa yhden ilmaisen "varhaisultran". Kutsu np-ultraan tulee luultavasti ihan liian aikaisin, jo neljän viikon kuluttua.

Onko teistä joku harrastanut tanssia raskausaikana? En uskaltanut maksaa koko syyslukukauden kurssia vaan ostin vain kertakortteja, kun en tiedä, kuinka kauan jaksan hypähdellä ja pyörähdellä.

Samirja 5+6 ja LA 7.4.

Moi naiset!

Kiitokset ensi alkuun kannustuksista. Kyllähän tuo aika karu tauti on. Pikkusen kasvot oli kyl pahimmillaan ihan kamalan näköset. Nyt onneksi alkaa pahin olemaan ohi ja eilen päästiin kotiin. Nyt mamma saa leikkiä kotisairaanhoitajaa. Pakko mainita, et ihana tuo tyttö. Ei meillä varmaan alkanukkaan mahavaivat, ku nyt ei enää itketä melkein mikään ku lääkkeet on tehonnu. Kova piereskelijä on kylläki, keneen lie tullut :ashamed:

Ainomieli: Koita olla ressaamatta tulevaa! Joo, tiedän, helpommin sanottu ku tehty ja onhan se vanha totuus aika paikkansa pitävä, pessimisti ei pety :) Ihan hyvin se kuule tulee menemään.

Ja samat sanat tömpsikselle, ku se vauva on sun sylissä ni nuo ajatukset kuule tuntuu tosi kaukaisilta! Sä oot ihan ihmeissäs, että todellako ajattelit niin.

Yks juttu kannattaa kans muistaa. Juttelin aiheesta aikanaan erään ystäväni kans ja tästä on keskustelua näilläki palstoilla. Nimittäin kiintymys tai rakkauden tunne siihen vauvaan. On täysin normaalia, jos se rakkaus ei synny heti. Siitäkään on turha sitten potea
huonoa omaatuntoa. Se syntyy sitte tutustumisen myötä aivan varmasti.

Joanmille ja tuiskulille tsemiäloppuviikoille työelämään. Naatiskelkaapa ku ootte vielä varmasti suht hyvässä kunnossakin noin fyysisesti.

Marienna: Ihanaa aikaa, sullaki voi tulla lähtö hetkenä minä hyvänsä! IIK... !!!!
Mua toisaalta vähä harmittaa ku mulla jäi se loppujännäys kokematta. Samaan syssyyn kommentti kolmesta ässästä. Mähän siivoosin koko päivän sillon ku vesi meni....

Ja samirjallekki vielä
tarrasukkia ja iloista mieltä!

zalea ja anni 3 viikkoa

Zalea Ihanaa, kun Anni jo parempi ja pääsitte kotiin!!

Samirja Hyvä, että sait sitte selvyyttä tuohon alun epävarmuuteen ja mukavaa, että nyt oli sitten asiallinen gyne.

Ja kiitos kanssamammat työtsempeistä! Hyvin tämä viimeisen kuukauden puristus on lähtenyt käyntiin. Kalenteri on kyllä niin täynnä työjuttuja ja ammattiyhdistyksen juttuja, että saas nähdä, miten jaksaa. Toistaiseksi on jaksanut hyvin, kun on päivän päälle huilannut/ vetäissyt tunnin torkut. Kilo tuossa jo tipahti lomalaisen painosta, kun noitten muksujen kanssa on töissä vaan pakko liikkua ja touhuta koko ajan. Kangaslaatikoiden ja ompelukoneiden nostossa jouduin törkeästi käyttämään hyväksi lapsityövoimaa, kun rupesi ryökäle supistamaan... Liikuntatuntia jännäsin kanssa, että miten menee, mutta parilla kivuttomalla harkkasupistuksella (ja puhumalla ohjeistukset) siitäkin selvittiin. Noi mahan kiristymiset oli ennen iltaisin, mutta nyt niitä on kyllä sitten pitkin päivää aina, kun vähän enempi touhuaa. Muksut ovat kovasti käyneet halailemassa masua ja pari tänään kovin jo halusi kuunnellakin asukkia. Toinen pienistä saikin mojovan potkun suoraan korvaansa, joten nyt tämä maha-asukki on sitten luokassani nimetty "(pikku-)Potkiaiseksi" :D (Mulla siis on pikkuoppilaita, niin en niitten kiinnostuksesta nyt toistaiseksi ole osannut häiriintyä.) Aikuisten tai isompien kohdalla asia olisikin ihan eri.

Ainomielellä tänään LA!! Jännää... Kyllä se ihan hyvin menee ja voihan se tosiaan olla, että päättää tulla sitten vauhdilla alas, kun on tullakseen. Mariennallakin näköjään jo laskeutumista treenaillaan. Tsemppiä viimeisiin päiviin ja koitokseen, jos lähtö tulee!!

Joanmi + matkustaja-Potkiainen 30+4

Ainomielelle paljon tsemppiä! :hug: :heart:

Joanmi: sulosia oppilaita :) Sepäs oiskin tyylikästä jos sulla aikuiset oppilaat halailis mahaa ja kuuntelis potkiaista... :D :D

Zalea: kiva, että pääsitte kotiin :) Pikaista paranemista Annille :)

Samirja: mulla tais olla ovis ööööö kp 44 tms ja tässä sitä vahvasti ollaan lähenemässä laskettua aikaa :) Mutta tää oli jo tiedossa, joten osasin siihen varautua ja yksityiselle varasin ultran tuon todellisen hedelmöittymisen mukaan enkä välittäny yhtään neuvolan laskuista vielä siinä vaiheessa. Kiva juttu jos saat "ylimääräsen" ultran :) Kaikki menee varmasti hyvin :)

Marienna:
onko sullakin noita imsevimsen sisävaippoja, taitavat kutsua niitä flanelleteiksi tms. Siis tollaset sisäosat flanellista, ilman mitään tarroja tai neppareita. Miten musta toi flanelli näyttää kauheen "kovalta" eikä millään uskois että tuossa on mitään imukykyä??? No kokeilemalla selviää, mutta tollanen ohut läpyskä, miten se mitään imee... :confused:

Mittees tänään tekis? Neulomista ehkä, pyykkiä ehkä - ei tahdo olla naruilla tilaa! Ruokaakin pitäis jostain taikoa...

Voikaa hyvin!
laiskotteleva tömpsis ja vähän potkiva super 36+1

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä