** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

:mad: Pöh, täällä sitä mökötetään. Huomenna voi sanoo, että oon laitoksella... käymässä... mutta kuitenkin :).
Kohta neuvolaan, raskaana olevan päiväohjelmahan on sillä sitten täynnä.... Arrrggghhh, mä an jaksa enää odottaa! Mä en ole kärsivällinen ihminen. :headwall:

Palataan taas! Tuitui mutsit! :wave:

MR 40+6

:heart:VIU ONNEA!!! :flower:

Sannuli Ihanaa, että alkaa olo jo helpottamaan. Olet paras äiti vauvelille, tuli sitä omaa maitoa tai ei! Onneks on hyvät korvikkeet. Toivotaan, että ite pystyis suhtautumaan korvikkeiden käyttöön, jos ei maitoa vaan tuu.

MR Tsemppiä viimeisten päivien kärvistelyyn!

Neuvoja ei nyt onneks oo vielä kauheesti sadellu. Anoppi, joka asuttaa tätä samaa maatilaa meidän kanssa, ei oo sanonu koko raskausaikana vauveliasiaan halaistua sanaa. Mitä nyt kysyi, joko me sukupuoli ultrassa kysyttiin, muttei muuta. Siltä suunnalta saanee onneksi olla rauhassa. Oma äitini taas on käskenyt vasta pesemään noi äippäpakkauksen vaatteet (enhän mä sitä tietty olis muuten tehnykkään :D). Katotaan, koska sieltä alkaa tulla vinkkejä... No toistaiseksi näyttää hyvältä. Katotaan, kun loppumetrit lähestyy tai pieni on sylissä, niin mitä siitä sitten seuraa :).

ON Riikassa käytiin viikonloppuna ja ihmeen hyvin jaksoin koko päivän bussissa kökkimiset pe ja su ja sitten kaupungissakin tuli kävelty sekä perjantaina ilta ja lauantaina käytännössä koko päivä. Askelmittari olis varmaan näyttäny hurjia. Ihmeen hyvin jaksoi ja masukin kiristeli vain kohtuudella. Varasin ja sain paikan paikallisen synnytysosaston järjestämään valmennusryhmään, jossa käydään parina iltana läpi kaikkia mahdollisia luonnonmukaisia kivunlievityskonsteja ja harjoitellaan erilaisia rentoutumisharjoituksia. Katotaan sitten josko niistä tositoimissa on apua, mutta ainakin mielenkiinnosta haluan tietää mahdollisuuksista.

Jaksuja kaikille :wave:

Joanmi + matkustaja 29+1

:wave:

Neuvolassa tänään, ei mitään uutta. Pää ei vieläkään kiinnittynyt, ja muuten menee hienosti.

Sannuli, aargh, neuvoja.. Hermostun tuollaiseen, voin myöntää. Varmaan muuten on neuvoja odotettavissa, pakko kai koittaa kestää..

MR, tsemppiä! Parhaita juttuja joutuu odottelemaan.. :D

IHANAA kun on elokuu, kuukauden sisään mulla on VAUVA! :heart:

Ainomieli 38+4

Muokkaan, siis pää ei ole kiinnittynyt eikä laskeutunut edes.

Viimeksi muokattu:
Niinkuin huomaatte mä en osaa irtautua teistä :D Pitäis varmaan perustaa se vauvapuolen pino jo kohta.

Mies oli tänään aamulla aivan ihana kun vauva oli kitissyt vähän väliä neljästä asti niin yhdeksältä mies sanoi että jos hän menee vauvan kanssa jo alakertaan niin mä saan nukkua hetken ihan rauhassa. :heart:
Teki uskomattoman hyvää saada nukutuks pari tuntia ihan rauhassa.

Ette ikinä usko mitä anoppi oli nyt miettinyt... Se soitti eilen miehelle vartavasten ja sanoi että oli koko edellis yön valvonut miettien sitä että osataanko me nyt varmasti tukea vauvan päätä tarpeeksi kun niska on vielä niin heikko näin pienellä!!! IHAN OIKEESTI!!!! Luuleko se meitä ihan idiooteiks!!! Onneks se soitti mun miehelle eikä mulle. Miehenki alkaa hermo kiristyä omaan äitiinsä ja mulla rupee oleen aika lähellä kunnon riita anopin kans jos toi ei kohtalopu!!! No mies oli ainakin vielä saanu pidettyä hermot kurissa ja sanonu että turhaan semmosta miettii ku mä olen hoitanut siskon kolmee lasta ihan vastasyntyneestä ja lisäks vielä hoitanu kummipoikaa kans vastasyntyneestä TODELLA PALJON. Ja mies oli vielä lisänny että hän luottaa muhun ja voi aina kysyä multa miten vauvaa hoidetaan ku ei oo kuitenkaan ennen vastasyntynyttä pidelly. Niin ja mies oli vielä lisänny että just tommosista neuvomisista ne perheriidat alkaa...

Seuraavaks varmaan jommankumman äiti kysyy että osataanko me vaihtaa vaipat... GRRRR!!!! Hermot menee!!!! :stick:

MR:lle tsemppiä, ne viimeiset päivät on ihan tuskaa!!! Mutta viikon sisällä oot jo ihan varmasti ÄITI! =)

Sannuli ja Nykerö (2 viikkoa ja 2 päivää)

Huhuu! Täällä edelleen... Kiitti tsempityksistä likat!

Sannuli; eeeeiiihhh... Eikä? Eikä!!! Kauheeta vielä kun "joutuu" todisteleen omaa pätevyyttään hoitaa omaa lastaan. Oottehan te jo ehtinyt näkeenkin ja siinä varmaan olis käynyt selväksi, että et nyt nilkasta raahaa vauvaa perässäs... Nostan hattua teille, melkonen pinna saa kyllä olla! Tsemppiä!
Jos jaksat, niin laita vaan pino pystyyn. Tuun kans sinne sitten ja ehkä joku muukin kun tämän pinot kasvatit vois innostua.

TAYSissa käyty ja todellakin käyty; 40 minuuttia ja olin jo pihalla. Kaikki on niin pirun hyvin, että mikäs jäbän kölliessä. Kanava oli kuitenkin hävinnyt lähes kokonaan, kohdun suu auki ensin sormella ja pikku pyöräytyksen jälkeen 2,5 cm. Sai vähän esimakua siitä mihin sattuu ja miten sattuu sitten kun sattuu "sillee". Pää on "ihan tossa", virtaukset ja sykkeet hyvät.
Uuden ajan sain maanantaille, jolloin taas seurataan tilannetta... Nyt vähän tiputtelee verta, taidan alkaa imuroimaan ja mennä kävelylle jajajaja...
Ultrasta jäi mieleen vauvan melkoset pusuhuulet (naama vissiin sopivasti kurtussa kun pönttö kiinni lähtökuopissa). Mun mies nauro eka, että vauvalle tulee mun huulet ja sitten se tokas: "tuleekohan siitä kauheen ruma?" :LOL: Kiitti...

Ootteko koskaan kuullu tällästä: "pitkillä hoikilla naisilla on oletusarvona tilava lantio". Mulla oli kuulemma hulppeet tilat... Hehheee...

Huishuis! MR 41+0 poks

Sannuli :O :LOL: Ääh, toi oli niin päätöntä että repesin nauramaan. Juu että osaako oman lapsen päätä pitää... Onneksi tosiaan ei anoppi soittanut sulle.

Mma R, enpä oo kuullut, mutta toivotaan, että mullakin sitten olis hulppeat tilat :D Mites se nyt oli, antoiko ne vihdoin painoarviota sulle? Toivotaan että sulla pian alkaa tapahtua.

Ainomieli 38+5 (tai 6 kelloa katsottuani)

Hei kaikki!!! Täällä ei ole ollut nettiä - tai itseasiassa konettakaan. Käytiin eilen hommaamassa uusi. Kamala ikävä ollut teitä! Nythän MR varmasti jo pusertaa hulppeista tiloistaan pikkupoikaa ulospäin :p. Ja komea siitä tulee.

Sannuli ihana mies sulla kun oli noin puhunut äidilleen!! Älä mieti koko kontrollifriikkiä anoppia. Jos se ei yöllä nuku niin se on sen ongelma. Vai ei ole Ainomieli vauva kuopissaan. Kamala sentään, just tulin neuvolasta ja terkka sano, että on laskeutunut, ja aika napakasti jo kiinnikin, ei kuulemma enään oikein noussut sormilla. Ja kohdunpohjan korkeus ei ole enää kasvanut, se jäi 33cm:n nyt sitten näköjään. Sekin kertoo laskeutumisesta. Kahteen päivään ei ole vauveli enää kylkeään kääntänyt vaan hiljaksiin tärissyt ja naputellut - oikonut sääriään. Maanantaina huseerasi niin, että mäkin olin ihan väsynyt. Paino mulla on laskenut vähän, toivottavasti vauveli ei ole ihan monsteri kun kuluttaa munkin ruoat :D. Ensi tiistaina on äitipolilla kokoarvio taasen. Verensokerit on "parantuneet"? Liekö johtuisi siitä, että kilpparilääkitystä viimeksi nostivat? Voi kuulemma olla jotain yhteyttä tälläkin...Pinnasänky ja vaatteet ovat vihdoin paikallaan ja vauva on täysaikainen.

Voidaan hyvin ja silleen....APUA :LOL:!

Marienna + potkulainen 38+0 POKSPOKSPOKS

Tadaa, täällä sitä ollaan edelleen. Vuoto on loppunut, ei supista yhtään, olo on mainio! :kieh: :mad: Ajatus käynnistyksestä tuntuu niiiiin vastenmieliseltä, kun en millään haluaisi olla pilleri piilossa svo:lla kärvistelemässä. Jos Viu on kuulolla, niin kuulisin mielelläni sun kokemuksia synnytyksestä, jos vaan mitenkään jaksat ja kerkeet.
Vaikka yllätyin kyllä kohtuullisen positiivisesti eilisestä käynnistä; henkilökunta oli mukavaa, eikä paikka ollut ollenkaan niin ankee kun olin kuvitellut. Voin jopa selvitä hengissä siitä reissusta...

Onkos mitään kuulunut Lupuksesta tai zipulista? Zalea, Ainomieli, Marienna ja Tuulia on kans ihan jännäyslistan kärkisijoilla... Tilastollisesti jonkun "pitää" synnyttää ennen LA:aa, koska meitä reilusti ylittäneitä on jo näin monta (kolme :p).

Niin juu Ainomieli, mittausten perusteella poika olis nyt 3950g. En yllättynyt. Keski- ja yläkäyrän välissä on menty koko ajan.

Tarttee mennä ulkoiluttaan itteensä patonkien ja muiden herkkujen pariin ranskalaiselle torille... :saint: Eipä tuo vauva nyt enää (kai) niiiiin paljon kasva ettei näistä halleista ulos puskettais. Illalla olis vielä Tapahtumien yötä, jos vaan pysyy hereillä... Voikaa hyvin! :wave:

MR 41+1

Heissan kaikille:wave:

Yhtenä kappaleena täällä ollaan, mutta niin kypsä oman pään osalta jo ett voisin jakautua vaikka heti... Voisin olla yks näistä tilastollisista vähän ennen laskettua synnyttävistä, joita MR kaipaili :D Kopsaanpa neuvolakuulumiset toisesta pinosta:

Neuvolassa jälleen käyty ja mieltä piristävä uutinen oli se, että vauva on laskeutunut lähtökuoppiinsa. Muuten olo on kehno, on ollut jo pari päivää eikä siihen mitään syytä tunnu olevan. Pää tuntuu raskaalta ja silmissä tanssahtelee välillä jotain, koko ajan on sellanen etova olo. Vähän niin kuin ois migreeni tulossa, mutta ei kuitenkaan ihan sitäkään... Mitään ei oikein jaksais tehdä, eikä nyt ole edes niin kuuma että siitä johtuis tää olotila. RR on ok 130/75, olen kotonakin mittaillut sitä ja hivenen matalampia lukemia saanut. Pissa puhdas ja painoa +700g/vko; kokonaisuudessaan 16,2 kg. SF oli vielä noussut sentillä ad. 35, vaikka vauva olikin laskeutunut. Sykkeet 130-140, rt ja liikkeet ++. Oiskohan tää mun olo jotain ennakointia synnytyksen käynnistymisestä?? Vaikka ei taida ihan tyypillistä tämmöinen olla Ja just muistin, että unohdin taas kysyä tuosta streptokokista... Ei ne vissiin täällä päin sitä sitten kontrolloi rutiinisti, kun ei oo mitään puhetta ollut.

Sannulille sympatiat myös täältä, kuulostaa siltä että siellä on anopilla samaa vikaa kuin täälläkin... Eli huolehtii asioista, jotka sille ei kuulu, sanoo sen vielä ääneen ja suurin osa niistä asioita on vielä ihan täysin järjettömiä. :headwall: Onneksi anopintekele on meillä jäänyt/jättäytynyt vähän syrjään tästä raskaudesta, vaikka lähekkäin asutaankin, varmaan osin siksikin että hänen oma terveytensä on ollut vähän niin ja näin viime aikona (mun mielestä kysymyksessä on suurimmaksi osaksi tämmöinen "alati sairas" syndrooma, mutta meneppä sanomaan se ääneen...) Saa nähdä miten käy sitten kun vauva syntyy!

Josko ottais itseään niskasta kiinni ja silittelis vähän vauvan lakanoita ja vaatteita valmiiksi. Odottelen edelleen lipastoa vauvan huoneeseen ja siks en oo saanut aikaiseksi muuta kuin pestä noi vaatteet, kun ei oo mihin laittaa. Mutta ehkä ois syytä nyt kuitenkin kattoa ett on jossain näkösällä vauvalle kotiutumisvaatteet, isäntä ei taida niitä osata etsiä jos tästä nyt lähtö tulis... Epäilen kyllä, mennään varmaan yliajalle niin että paukkuu tällä menolla!

Pahoinvoiva Tuulia ja papu 38+0

:D Kopsu-käpsy. :LOL: Todennäköisyyslaskelmissa oli vielä pää mukana, kun mietin, että parhaassa tapauksessa mulla menee yhtä paljon yli kun sulla ali sen maagisen 40 rv:n... Mutta toisaalta, en välttämättä muista laittaa kahvinpuruja keittimeen kun aamusumppeja kiehauttelen, joten pehmeestä päästä SAA syyttää!!!! :)

Viimeksi muokattu:
Zalea repesin :LOL:, MR-parka on siellä niin tulisilla hiilillä, että alkaa vintti pölistä :whistle:.

Mä pakkasin yöllä sairaalakassin. Niin supisteli, jotta...:O. Ei siis mitään synnytyssupistuksia, mutta ihan säännöllisesti selkäsärkyä ja mahan kovettumista, ja peräsuolessa ja emättimessä tuntui kun supistusten aikana vauva painui alemmas (ja nousi kyllä sitten aina takaisinpäinkin). Oli ihan kunnolliset menkkatuntemukset. Aiemmin ollut sellaista lievää. Pakko oli kassi pakata, kun ajattelin, että jos se siitä vaikka muuttuu toisenlaiseksi supisteluksi. Mutta täällä ollaan ja uni päätti supparitkin. Jännä nähdä nyt sitten ensi ti äitipolilla onko siellä mitään muutosta tapahtunut :O...

MR läheppäs pyöräyttämään vauva, MARS!

Remontin loppusuorilta huutelee,

Marienna ja toivottavasti pieni potkulainen 38+1

Kuulkaa, mua on "lohdutettu" pitkin matkaa, ku oon valitellut lahoa päätä, että synnytyksen jälkeen se on vielä pahempi tilanne... Joo, no oon ensinnäkin jo ihan totaalisen viikkopöllö. Lisäksi, jos yritän kertoa jotain tapahtumaa, niin mulla ei välttis oo mitään mielikuvaa koska se on tapahtunut, siis oliko se tänään vai eilen vai milloin... Että silleen ;)

zalea ja muutkin lahopäät: täällä kans yks! pyörin jotenkin ihan jossain ihmemaailmassa, en ajattele oikeastaan mitään välillä... lauseet jää kesken, jotenkin kokonaisen lauseen sanominen on liian iso ponnistus ja muisti pätkii hienosti koko ajan. en muista oonko nähny unta vai tapahtuko joku asia oikeesti, tai milloin joku asia on tapahtunut... välillä tuntuu että oon ihan seko, mutta se onkin sitä ihanaa raskausdementiaa :heart: välillä tietty sit stressataan ja ajatellaan asioita senkin edestä, mutta on oikeasti ihanaa välillä vaan tuulettaa pääkoppaa :)

Eilen saatiin shoppailtua puuttuvia tarvikkeita :) Ja siinä sitten torilla kävellessäni olin jo melkeen varma, että nyt se syntyy kun sattu niin maan perkuleesti. Piti ihan mutkalle taipua ja puristaa miehen kättä aivan hulluna, karmeet vihlonnat! Mikä tietenkin on "hyvä" juttu sen puolesta, että huomenna tulee vieraita, joita varten todellakin pitää siivota ja maanantaina tulee taas mun äiti tänne marmattamaan tekemättömistä töistä... voi perseensuti, stressi iskee taas. :headwall:

mutta harsot on pesty! eka koneellinen vaippoja on pyörimässä! nyt kun vaan sais lipaston paikoilleen niin ois joku paikka mihin ne laittais... :whistle: ja pikkuhiljaa haluisin pestä jo pieniä vaatteitakin...

marienna: remppaa vielä jäljellä: listat puuttuu, pesukone on yhä ulkosaunassa, jne jne. mutta suurimmat huolet on ohi! :) oujeee! pesen kohta vauvan ammeen ja laitan sen odottamaan pientä kylpijää tonne uuteen ihanaa pesuhuoneeseen... :heart:

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 35+1

:wave: Tere!

Heh, lahopäät naiset :D No, eikös raskaana olevilla - ja varsinkin vauvojen äideillä - ole vähän tapana olla latvasta heikkoja..

Marienna, vai meinaat päästä jonosta ennen mua! Mullakin sairaalakassia alustavasti pakattuna, vaikka ei olekaan mitään lähdön merkkejä näköpiirissä. Vaihdoin tänään laka noita ja keksin laittaa vauvalle ostetun muovitetun froteen oman lakanan alle, jos sattuukin lapsivedet menemään sängyssä.. Laitan vielä pyyhettä sinne.

MR, toivotaan että synnytys alkaa itsestään nyt vaikka viikonloppuna. Todennäköistähän se on.

Tömpsis, kiitos muistutuksesta, vauvan ammeen voisi tosiaan pestä.. On lojunut saunassa ja unohtunut koko kesän, ei olla saunaa lämmitelty helteiden takia.

Äsken silitin mahaa, niin se raksahti :O Siis onhan se napsahdellut ennenkin, mutta tää oli kyllä raksahdus.. Mitähän siellä..

Ainomieli 39+0 POKS

Tömpsis voi hitto, mun lapsellani ei ole ammetta!!! Sillä on kyllä nykyään jo ammeteline ja hoitopöytä. Tai no itseasiassa sillä on kyllä se ammekin - muistin juuri :LOL:, mutta se amme ei käy tuohon telineeseen. Ostin pari viikkoa sitten ammeen tonne ulkosaunalle kirppikseltä. Nyt tulikin mieleen, että se on autossa. Imetyspaidankin ostin tänään ja rintapumpun sekä tutin, kun siellä netissä sanottiin, että sairaalakassiin voi pakata tutin, eikä ollut sellaista. Rintapumpun ostin kaverilta - eihän sitä edes tiedä tarviiko, mutta kun tyrkytti. Kävin miehen kanssa tänään ostamassa vaavillekin vielä pienen kotiutumismekon :heart:.

Voi kakkendaali, mä en ole kyllä kauheasti välilihaa venytellyt, öljynnyt olen, mutta en ole jaksanut käydä renklaamaan :ashamed:. Mies sano tänään, ettei päästä mua saunaan ennen ens viikkoa, kun hän toivoisi vielä muutaman päivän remppa-aikaa :p. Lohduttelin, että kyllä se tulee koska haluaa päivän ja neljän viikon välillä saunoi tai ei.

Ainomieli, sä itte menit jonossa mun ohi :LOL:, mähän plussasin ennen sua, ja sitten sun laskettu aika pomppasi melkein viikolla aiemmaksi. Eikö meillä pitänyt ensin olla tyyliin melkein samaan aikaan la? Tosi suuri muuten toi 6 päivän ero :LOL:... Mutta eihän mitkään tuntemukset mitään oikeesti ees kerro. Sähän saatat olla jo nyt sairaalassa.

Meillä puuttuu listat, pyyhekoukut, kaksi hyllylevyä, silikoonia ja verhot kylppäristä ja mies laittaa justiinsa oviin vetimiä. Kaksi ovea tulee vasta puolentoista viikon päästä... Sitten täällä on sellainen yleinen kaaos. Naapuri kävi jo tarjoamassa keinuja ja hiekkalaatikkoa...tuovat kuulemma ne tässä lähiaikoina. Meidän muut naapurit varmaan nauraa itsensä tärviölle, kun meillä on pelit ja vehkeet pihassa eikä käyttäjää vielä PIENEEN hetkeen :rolleyes:

Jaahs...hommiin taas... Synnyttäkää nyt joku!!!!

Marienna ja tää yks 38+1

Heippa mammat! :wave:
Mä jo viikolla pistin tekstiä, niin eikö kaatunu koko sivusto. Pikkasen meinas ottaa aivoon!! No, nyt uudella onnella.

Sannuli olipa hienoo, että sun miehes pisti äiskälleen vähän kampoihin!!! Sillä se neuvominen vaan pahenee, jos ei sitä stoppaa heti alkuunsa. Voihan sille anopille sanoo kohteliaasti, että "kiitti vaan neuvoista, mutta te opettelette vauvan hoitoo ihan kaksin, tää on TEIDÄN perheen juttu." Toivon teille pitkää pinnaa ja toivottavasti se anoppi siitä pikkasen rauhottuu.

Oli sitten viime viikolla uus terkkaritäti. Ja voin melkeinpä taata, että tämä mamma vaihtaa terkkarinsa. Siis ihan erilaista oli koko neuvolakäynti, vaikka kaikki samat jututhan sitä tehtiin ku aiemminkin. Otettiin sitten se Sf-mittakin, vihdoin, mutta eihän toi yks mitta kerro vielä mitään, kun ei oo mihinkä verrata. Edelliskertaan painoo oli tullu yli puolet vähemmän, mutta en oo huolestunu asiasta. Kai mä voisin asiasta stressiäkin repiä, mutta kun muksulla tuntuu kaikki olevan ok, niin ei kai sitä muuta tartte.
Ja jossain joku teistä kysy, että onko muita terveydennhoitoalalla, niin täällä on semmonen mamma, joka on terveydehoitoalalla.

ME KÄYTIIN OSTAMASSA VIIKON ALUSSA VAUNUT!!! Älytöntä, miten muutaman vivun käyttö ja hiplailu tuntu aluks vaikeelle, ei meinannu millään osata laittaa niitä vaunuja kasaan tai säätää mitään työntöaisan korkeutta. Tuntuu ihan uskomattomalta, että muutaman kuukauden kuluttua niitä vaunuja alkaa jo tarttemaan. HUI!!!!

Oli jossain aiemmalla sivulla puhetta äitisuhteista. Mulla ei oma äiti suhteeni oo muuttunu raskaaks tulon jälkeen. Mun äiskä tietää, että mulle ei kannata tulla tuputtaan mitään neuvoja tai saatan nousta takajaloileni, jos teksti tulee pikkasen liian opettavaisesti. Äitini kanssa ollaan monista elämänasioista puhuttu jo vuosia kuin vertaisellemme, ei niinkään kuin äiti ja tytär. Saa sitten nähä, että muuttuuko suhde jotenkin sitten, kun vauveli on navan tällä puolella.

Yks jännä juttu, johon oon kiinnittäny huomoita tässä, on se, että makuaisti on muuttunu jotenkin sitten raskaakstulon jälkeen. Meillä nimittäin alkaa oleen mustaviinimarjat kohta kypsiä ja mä honasin tossa eilissä päivänä, että ne marjat maistuu ihan älyttömän hyvälle!!! Söin niitä eilen ihan himona tuolta pensaasta!! Oon ennenkin tykänny niitä maistella sillon kun ne on oikein mehukkaimmillaan, mutta ei mulla tommosta lähes himoa niihin oo ollu. No, ei liene paha pahe tuollanen, mutta oikein ittekin hätkähin, kun huomasin miten niitä marjoja ois voinu syödä ihan kauheesti.

Tää äiskä sai Kelalta myönteisen päätöksen vanhempainrahasta ja äitiyspakkauskin luvattiin toimittaa khen viikon päästä. Kai sitä pitää oikeesti alkaa ihan tosissaan uskomaan siihen, että on tulossa äidiks. Oonkin jo vähän ihmetelly, että miten toi maha noin kasvaa, mutta siellähän taitaa ollaki VAUVA!!!! HAH!:LOL:
Joo, taidan lopettaa tän kertasen tekstin tähän, kun vielä voin vähän ees väittää teille, että oon ihan oikeesti normaalilla järjellä varustettu mammatulokas. :D
Heippa!!!! :wave:
t.Pol ja masupotkija 29+4

Viimeksi muokattu:
Sannulille jaksuja neuvovan anopin kanssa! Ja ihanaa, ettet ihan heti hyljänny meitiä. Täytyy tulla tonne vauvapuolelle sitten aikanaan ( = ikuisuuden päästä).

Täällä ollaan kanssa ihmeissään noiden vaunujen kanssa. Katotaan, osaanko ikänä käyttää niitä. Toinen mielenkiintoinen tuttavuus on nuo kestovaipat. Mieli tekis kestoilla ja nyt oon sitten räpeltäny ja tutkinu noita pakkauksen mukana tulleita kestoja ja ihmetelly, et mikäs systeemi se niissä on :). No kaivelin sitten parit kestovaipan kaavat netistä ja äitini lupasi käsityölehdestään mulle kanssa yhdet kaavat. Katotaan sitten, saako tämä laiskimus hyvistä aikeistaan huolimatta joitakin itse räpelletyksi. Tai tuleeko niistä sitten sellaiset, että sinapit on pitkin paikkoja, kun mitoitus on pyllyllään...

Kantoliinan hankintaa olen kanssa ruvennut pohtimaan. Mahtaiskohan siitä olla apua, että sais jotain puuhailtua, kun vauveli on maailmassa?

Omaan napaseen ei ihmeitä kuulu. Todellista myllerrystä kyllä parhaillaan harrastetaan. Alkaa kaveri olla jo niin iso, että liikkeet tuntuu oikein kunnon muljahduksina ja mätkyinä. Maha kiristelee välillä milloin mihinkin suuntaan ja on välillä inhottavan pinkeänä. Mihin tämä tästä vielä meneekään. Toisaalta luulisi, että kohta tulee yksiössä noi seinätkin vastaan.

Viimemetriläisten puolesta jännäillen,

Joanmi + matkustaja 29+...5

Joanmi: mä oon jo pessyt kaikki haalitut kestovaipat. Mutta mystistä on sitten mitkä osat kuuluu yhteen, miten ne taitellaan oikein, miten estetään ohivuodot, ja ja ja ja :confused: Voi olla, että meidän vaavi on sitten reidet ihan vinossa monta kuukautta ennenkuin vanhemmat oppii tekemään kauniita ja toimivia paketteja... :p Ja kantoliinasta ehtii tuo varmaan putoamaan 13 kertaa ennenkuin sekin alkaa toimimaan.... :D

Pol: meillä ei ole kotona kokovartalopeiliä, joten mä järkytyn aika kovin aina kun kuljen jossain kaupungilla heijastavien ikkunoiden ohi... että herranjumala, mikä toi pallo tossa mun tissien alla on???? :D Ja joo, sitten on taas tajuttava, että siellä taitaa olla oikea ihminen sisällä.... ja se muuttaa kohta meille! KÄÄÄÄK!

Marienna: se silikoni on vain kauneusasia :p eli puuttuu ne meiltäkin :D ja miten voi olla näin vaikeeta saada toi mies venyttämään mun lihaa.... jos mä repeän pahasti niin syytän kyllä sitä! niih! :kieh:

Sannuli: ette sitten unohda meitä, perästä tullaan, tai turiskaa te täällä myös meidän ilona :)

Onpas tullut tänään vähän liikkeitä :( Ehkä koitan laskeskella niitä vähän aikaa.

Hyvät yöt!
tömpsis ja super 35+2

Ilmottaudunpa mukaan minäkin. Ikää 28 ja yritystä alla kohta puolitoista vuotta. Viikkoja siis kasassa vasta 5+1 ja alla keväinen keskenmeno 6+3. Jostain syystä nyt tuntuu erilaiselta kuin keväällä, jollakin tavalla näen itseni isomahaisena tuskailemassa pakkasten keskellä ja ensi kesänä vaunuja työntelemässä :D Toivottavasti toiveajattelu auttaa..

Alkuun käyn kyllä varhaisultrassa, jos pikkutoope sinne asti jaksaa, jotta tiedän, että kaikki on hyvin. Vaikka eihän se tulevaisuudesta kerro.

Näin alkuun, vertaistukea odotellessa :) LA (itse laskettuna) 6.4.2012 ja paikkana OYS.

Tervetuloa Kodehu! :) Kiva saada alkuvaihelaisia lisää mukaan! Onko vielä alkuraskauden vaivoja ilmennyt?

Marienna, ai niin :D No toki saat mua ennen synnyttää, kun plussasitkin ekana! :LOL: Tosiaan, Baby olikin saanut alkunsa luultua aiemmin. Juu ei ne tuntemukset kerro, mutta kun tuntuu että mitään ei oo tapahtunut.. No joo, vali vali..
Ei tässä muuta vikaa voinnissa ole kuin maha painaa ja liitoskivut :$ Supistelu on vähentynyt, ehkä koska olen ottanut niin rennosti :D

Ja TAAS mä olen valvonut. Viime yönä TAAS joku kesää viettävä naapuri jutteli kaverinsa kanssa parvekkeellä keskellä yötä. Toi ääni kantaa jotenkin tosi selkeästi, siis ne ei riehuneet eikä karjuneet, vaan puhuivat vaan tosi kantavalla äänellä.. Ja mies oli kaverinsa polttareissa kuskina ja tuli myöhään, heräsin siihenkin. Nyt olen sitten kiukkuinen kuin ampiainen väsyneenä, kaikki ärsyttää.. Valvomista se on sen vauvankin kanssa tietysti, taidan mennä kohta taas harjoittelemaan päiväunien ottamista.

Joanmi, mulla on tuollainen ergonominen kantoreppu odottamassa. Saa nähdä tykkääkö Baby oleilla siinä. Kaveri myös lupasi että voin lainata kokeeksi hänen kantoliinaa jos haluan, niin en sitä sitten ainakaan etukäteen osta.

ONKOHAN MEILLÄ TARPEEKSI TAVARAA VAUVALLE NYT ETUKÄTEEN? :D Ei olla ostettu "varmuuden vuoksi" juuri mitään (rintakumeja, maidonkerääjiä tms. eikä korviketta tai edes tuttipulloja, rasvoja on perusvoide ja bepanthen, näitä käytetään muutenkin). Tutin ostin kyllä. Meitä on kaksi aikuista ja kaupat ja apteekit ihan vieressä, haetaan sitten jos tarvitsee.

Mitäs Mma R? :D

Ainomieli 39+1

Moi kaikki! :wave:

Täälläkin yksi lahopää... : / mutta mä oon jo tähän mennessä suonut sen itselleni ja olen (lue yritän olla) häiriintymättä asiasta... lähipiirille se voikin olla vaikeampaa :D mutta sen oon kyllä saanut kokea, ettei multa töissä ja muuallakaan enää odoteta mitään järkeviä kommentteja tai toimintoja... en tiiä, miten saan vielä seuraavat 9 viikkoa kulumaan töissä |O

Joanmi ja Tömpsis, mullakin on jo vino pino ostettuna kestovaippoja ja lisäksi sain niitä työkaverilta. Tavoitteena on käyttää niitä ainakin osittain... Mun sisko on käyttänyt sen lapsilla (ykkösellä kylläkin huomattavasti enemmän kuin kakkosella....) ja niitten vaipparallia oon seurannut ja jokuset kestovaipat itsekin vaihtanut. Niitten kokemuksesta 'viisastuneena' päätin hommata vaan mahdollisimman yksinkertaisia vaippoja (ettei tartte arpoa, mihin mikäkin osa kuuluuu ja mitenpäin vaippa laitetaan jne). Ja nyt mulla on lähinnä noita taskuvaippoja. Vaihdetaan sitten kokemuksia, miten on kullakin mennyt ja jaetaan vinkkejä :)

MR, hurjasti tsemppiä!! :hug:

Ainomieli, Marienna ja Tuulia, teilläkin voi lähtö tulla hetkenä minä hyvänsä :O niin se aika rientää! Tsemppiä loppumetreille ja sitten sinne itse koitokseen!

Tervetuloa myös mun puolesta Kohedu! :) Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja saat sitten keväällä pikkuisen syliin. :heart: Mukava, että ketjuun tulee lisää kirjoittajia. ettei jäädä kovin hiljaisiksi, kun nuo synnyttäneet alkaa siirtyä tuonne Sannulinen perustamaan ketjuun. Kiitokset muuten Sannulille tuosta ketjun avauksesta, sinne tullaan sitten toivottavasti perässä :)

ON. Kävin tiistaina ultrassa. Pikkuinen oli kasvanut pituutta kovasti, mutta paino oli alkanut jäädä jälkeen... :( lääkäri sitten kertoi, että se on tämän virtausongelman seurausta ja sitä seuraataan nyt sitten entistä tarkemmin. Kolmen viikon päästä uusi ultra. Toivottavasti pikkuinen saisi tarvitsemansa ja kasvaisi vielä masussa monta, monta viikkoa... Lääkäri kehotti kyllä tekemään lähiaikoina kaikki valmistelut ja ostamaan kaikki tarvikkeet, mitä haluaa ostaa... Jotenkin vaan tuntuu vielä niin hassulta, kun laskettuun aikaan olisi vielä yli kolme kuukautta... mutta pitää varautua siihen, että voin joutua sairaalaan pötköttelemään... Muuten on vauvalla kaikki hyvin, liikkuu ja potkii kovasti. isänsä meinasikin, että on vaan tytttö jumpannut liikaa, niin on laiha :D mutta vielä on vauvan paino kuitenkin normaalin rajoissa (25+1 painoarvio oli 755 g ja pituutta oli vähän yli 30cm (crl 223mm).

Mä kans mietin, että mitä kaikkea sitä sitten pitäisi ostaa etukäteen valmiiksi? Just mietin kaikkia noita Ainomielen luettelemia rintakumeja ja kerääjiä, rintapumppua jne. Tuo pumppu varmaan pitää ostaa, jos meidän vauva syntyy kovin aikaisin...

Kantoreppua kans oon miettinyt. Kaverilla on manduca ja ne on tykänneet siitä ihan tosi paljon. Sopii vastasyntyneestä alkaen ja menee aika isollekin. Isommista hankinnoista sänky on vielä ostamatta.. mutta vaunuilla ja äippäpakkauksella päästään tarvittaessa alkuun, jos ei saada siihen mennessä ostettua petiä pikkuiselle.

voikaahan mammat hyvin ja nauttikaa, kesän viimeiset lämpimät päivät saattavat olla käsillä! :)

Tuiskuli 25+6

Huh, kahlasin koko ketjun läpi. Niin paljon odotettavaa :D Mukava lukea aitoja tarinoita arjesta, kiitos teille kaikille! Tavaran hankinta kuulostaa ..hmm.. vaivalloiselta :D Onneks mies oli jo väsännyt insinöörinä omat excel-vertailulistat rattaille :D

Ainomieli: Onhan noita oireita ollu jo muutaman viikon, kaikki alko äärimmäisellä ärsytyksellä aivan kaikkeen ja töissä en uskaltanut kellekkään enää mitään sanoa. Laitoin kaiken stressin piikkiin. Sitten kipeyty tissit, mutta niin mulla tekee aina ennen kuukautisia. Lisäksi mulla on refluksitauti ja oon ollu nyt ilman lääkettä koko kesän ja ihmettelin, kun yhtäkkiä närästys pahenikin taas. Laitoin tämänkin stressin piikkiin.. Alamahan vihlonnat ja vääntelyt pistin taas tulevien kuukautisien piikkiin ja alkuviikosta tehtiin koirien kans lyhyt kotimaan reissu, jonka jälkeen tajusin, että oon unohtanu koko kuukautisten odottelun ja kas, olinkin jo viikon myöhässä. Vessassa ramppaan muutenki joka välissä kuitenki, ni en oo kiinnittäny siihen mitään huomiota. Pahoinvointi alko tänään.

Koirat muuttu eilen erilaisiksi, uroskoira seuraa mua joka paikkaan ja narttu tulee syliin hellittäväksi. Molemmat siis sopivia sylikoiria, n. 30-kilosia rakkauspakkauksia.. Vakoilin, että teillä muillakin on koiria, miten teidän muiden koirat on reagoineet raskausaikana?

Nyt päätä takas vessanpönttöön..

kodehu 5+2

Yhteistyössä