Heippa mammat! :wave:
Mä jo viikolla pistin tekstiä, niin eikö kaatunu koko sivusto. Pikkasen meinas ottaa aivoon!! No, nyt uudella onnella.
Sannuli olipa hienoo, että sun miehes pisti äiskälleen vähän kampoihin!!! Sillä se neuvominen vaan pahenee, jos ei sitä stoppaa heti alkuunsa. Voihan sille anopille sanoo kohteliaasti, että "kiitti vaan neuvoista, mutta te opettelette vauvan hoitoo ihan kaksin, tää on TEIDÄN perheen juttu." Toivon teille pitkää pinnaa ja toivottavasti se anoppi siitä pikkasen rauhottuu.
Oli sitten viime viikolla uus terkkaritäti. Ja voin melkeinpä taata, että tämä mamma vaihtaa terkkarinsa. Siis ihan erilaista oli koko neuvolakäynti, vaikka kaikki samat jututhan sitä tehtiin ku aiemminkin. Otettiin sitten se Sf-mittakin, vihdoin, mutta eihän toi yks mitta kerro vielä mitään, kun ei oo mihinkä verrata. Edelliskertaan painoo oli tullu yli puolet vähemmän, mutta en oo huolestunu asiasta. Kai mä voisin asiasta stressiäkin repiä, mutta kun muksulla tuntuu kaikki olevan ok, niin ei kai sitä muuta tartte.
Ja jossain joku teistä kysy, että onko muita terveydennhoitoalalla, niin täällä on semmonen mamma, joka on terveydehoitoalalla.
ME KÄYTIIN OSTAMASSA VIIKON ALUSSA VAUNUT!!! Älytöntä, miten muutaman vivun käyttö ja hiplailu tuntu aluks vaikeelle, ei meinannu millään osata laittaa niitä vaunuja kasaan tai säätää mitään työntöaisan korkeutta. Tuntuu ihan uskomattomalta, että muutaman kuukauden kuluttua niitä vaunuja alkaa jo tarttemaan. HUI!!!!
Oli jossain aiemmalla sivulla puhetta äitisuhteista. Mulla ei oma äiti suhteeni oo muuttunu raskaaks tulon jälkeen. Mun äiskä tietää, että mulle ei kannata tulla tuputtaan mitään neuvoja tai saatan nousta takajaloileni, jos teksti tulee pikkasen liian opettavaisesti. Äitini kanssa ollaan monista elämänasioista puhuttu jo vuosia kuin vertaisellemme, ei niinkään kuin äiti ja tytär. Saa sitten nähä, että muuttuuko suhde jotenkin sitten, kun vauveli on navan tällä puolella.
Yks jännä juttu, johon oon kiinnittäny huomoita tässä, on se, että makuaisti on muuttunu jotenkin sitten raskaakstulon jälkeen. Meillä nimittäin alkaa oleen mustaviinimarjat kohta kypsiä ja mä honasin tossa eilissä päivänä, että ne marjat maistuu ihan älyttömän hyvälle!!! Söin niitä eilen ihan himona tuolta pensaasta!! Oon ennenkin tykänny niitä maistella sillon kun ne on oikein mehukkaimmillaan, mutta ei mulla tommosta lähes himoa niihin oo ollu. No, ei liene paha pahe tuollanen, mutta oikein ittekin hätkähin, kun huomasin miten niitä marjoja ois voinu syödä ihan kauheesti.
Tää äiskä sai Kelalta myönteisen päätöksen vanhempainrahasta ja äitiyspakkauskin luvattiin toimittaa khen viikon päästä. Kai sitä pitää oikeesti alkaa ihan tosissaan uskomaan siihen, että on tulossa äidiks. Oonkin jo vähän ihmetelly, että miten toi maha noin kasvaa, mutta siellähän taitaa ollaki VAUVA!!!! HAH!
Joo, taidan lopettaa tän kertasen tekstin tähän, kun vielä voin vähän ees väittää teille, että oon ihan oikeesti normaalilla järjellä varustettu mammatulokas.
Heippa!!!! :wave:
t.Pol ja masupotkija 29+4