Heippa kaikille!
Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet! Oikeestaan uusiahan te suurin osa mulle oottekin. Kiva että pinossa on elämää. Olen kyllä seuraillut kirjoituksianne lähes viikoittain, mutta jottenkin vaan olen ollut tosi laiska, enkä vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella... Kuumeilijoiden pinossa olin paljon aktiivisempi, kun vauvakuumeiluni ei ollut vielä julkista, niin kaipasi vertaistukea. Sama juttu ihan alkuraskaudessakin, kun ei halunnut "huudella" asiasta vielä. Virtuaaliystävät olivat alussa verraton tuki. Kiitos siitä teille!
Nyt kuitenkin projekti alkaa olla loppususuoralla. Melkoinen projekti tosiaan omalta osaltani... Pitkäaikaissairauteni ja tukostaipumuksen vuosi olen ollut tosi tiiviissä seurannassa koko raskausajan. Viikolta 24 viikottaisessa neuvolaseurannassa, lisäksi äitipolikäynnit ja ultra kuukausittain (viimeisellä kolmanneksella 2 viikon välein). Eipä siis ole päässyt asia unohtumaan... Kaikki on mennyt tosi hyvin ja edelleen kunto on mainio, mutta silti en vois sanoa nauttineeni raskausajasta... Lääkitykset, labrat, neuvolakäynnit, ultrat ym. ja ainainen pieni huoli pikkuisen hyvinvoinnista on ollu mielessä koko ajan. Tukostaipumus kun on riski vielä raskauden loppumetreilläkin... Mutta onnellisesti ollaan eteenpäin menty ja tomera tyttönen pitäisi ilmestyä elämäämme lähiviikkoina
Mutta ymmärrätte siis varmaan, kun ei ole riittänyt energiaa kirjoitteluun, kun on saanut "jauhaa" näitä asioita kaikkien lääkäreiden ja läheisten kanssa.
Odottavan aika on piiiitkä! : /Henkisesti raskasta, kun la lähestyy. Mitään synnytyksen alkamiseen viittavaa ei oo ilmennyt. Kivuttomia harjoitussupistuksia on ollut satunnaisesti ja joskus jomotusta häpyluun alueella. Muuten ei mitään. Vatsa ei ole suurensuuri, mutta kyllähän mun olo alkaa olla jo aika iso. Painoa on tullut 13 kg, mutta kuulemma ihan normaalia, kun oon hoikka luonnostaan. Tunnin hiihtolenkin heitin tänään ja kävelyillä & uimassa oon edelleen myös käyny. Ihanaa, kun oon voinu jatkaa liikuntaharrastuksia (tietty kevennettynä ja hidastettuna) ihan loppumetreille asti! =)Kaikki tuleva kyllä hieman hirvittää... Meillä kun ei kummallakaan ole kokemusta vauvojen hoidosta. Mutta kai siitä sitten selviää, pakkohan se on!
Ahdistavaa, kun ei tiiä milloin alkaa tapahtua! Synnytyshän voi alkaa jo vaikka ensi yönä!! Hui!:O
Jotain pohtimianne juttuja voisin kommentoida. Harsojen taitteluohje on tosiaan äitiyspakkauksessa ja muistelen nähneeni sen myös netissä(?). Itse olen saanut kestovaippainfoa ja vaippoja ystävältäni. Hieman vielä arveluttaa niiden toimivuus, mutta niin innokasta ja hyvää opastusta olen ystävältäni saanut, etten ilkeä olla kestoilua kokeilematta. Kertakäyttöjäkin olen hankkinut alkuhässäkkään. Stressiä en aio kestoilusta ottaa. Mutta jos vaikka puoletkin pystyis kestoilemaan, niin oisin tosi tyytyväinen.
Mä hankin vauvakirjan jo hyvissä ajoin. Löysin sattumalta Sokokselta v. 2010 ilmestyneen vauvakirjan: "Kun on oikein pieni" (-Hannele Huovi & Kristiina Louhi). Musta se oli ihana! Aika kallis se oli (jotain 30 muistaakseni?), mut sisältää myös cd:n. Siinä on sivuja myös raskausaikaan liittyen, sekä sivut vanhemmille ja isovanhemmille. Ja ihana kuvitus myös! Suosittelen!
Meillä on kaikki valmiina "Taimia" varten. Kehto pedattu valmiiksi ja pikkuiset vaatteet pesty ja viikattu. Vauvahuonetta sisustettu ja vaunut hankittu (Emmaljunga Duo Edge Sport). Paljon ollaan vaatteita ja tarvikkeita saatu ja lainattu. Tuttelia ja tuttipullo on varuilta kaapissa, ettei lapsi nälkään kuole jos ei tisseistä maitoo irtoo
Sairaalakassi on pakattu ja Taimin kotiinpaluukassi valmiina. Vain pikkuinen puuttuu!! Kovasti se möyrii nytkin mahassa... Mutta tilaa siellä ei poloisella ole paljoa temmeltää. Tulis jo ulos! Täällä jo kovasti odotellaan!
Kaikkea hyvää teidän odotuksiinne! Kiva, että kaikilla näyttää sujuvan mallikkaasti. Jospa mä nyt yrittäisin aktivoitua viimeisillä viikoilla ja viettää enemmän aikaa täällä kirjoitellen. Siinähän saisin sitten aikanikin paremmin kulumaan. Kaipailitte pidemmälle edenneiden kommentteja joihinkin kysymyksiinne, mut en jaksanut nyt selata koko keskustelua läpi. Jos haluutte, niin laittakaahan kysymyksiä, niin vastailen omasta kokemuksestani mitä osaan.
Voikaa hyvin!:wave:
Linda (jo 33!!)& Taimi 38+3