** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Mulla on ollut koko alkuraskauden sellaisia viiltäviä repäisykipuja, jotka on yleensä kestäny sen pari sekuntia. Nyt oli sit toissa päivänä eka kerran vastaavanlaista viiltelyä, mut kestikin paljon kauemmin. Mut ne meni sit samana iltana ohi.... Sit sama tuttu nippailu on jatkunut. Koira hassu on silloin tällöin alkanut nuolla mun vatsaa. :D

Vielä vajaa viikko eka neuvolakäyntiin. Sit varmaan alkaa selvitä eka ultra aika sun muut. Nopeesti on aika mennyt...
Vatsa on kasvanut ihan palloksi, eilen kävin anopin kans ostoksilla ja ostin ekat mammahousut. =)

Vaunuja en oo vielä ees miettiny. Äiti oli jossain nähny ilmoituksen myytävistä vaunuista ja kyseli jo et ostetaanko, mut sanoin et vielä ei sellasia ruveta hankkimaan. Ne ehtii myöhemminkin. Mulla olis haaveissa löytää jostain sellaset 50-luvun koppavaunut, jotka vois entisöidä. Sit tietysti olis käyttövaunuina ihan nykyaikaiset...

Meillä miehen kans jotenki koko ajan puheet ollu sellasia, et poika olis tulossa. Ei mulla mitään oloja sen suhteen oo ollu missään vaiheessa, mut jostain syystä vaan puheissa menee silleen. Poikien nimiäkin on mietitty, mut tyttöjen ei yhtään... Tietysti se tyttö olis aivan yhtä ihana tulokas, ei sen puoleen merkitystä.
 
supistelusta: Eilen sain taas aikaiseksi riidan miehen kanssa :'( ja kun mieli maassa menin nukkumaan niin yössä alkoi kanssa sellaiset vatsakivut ettei oo ennen ollut. Vieläkin on kipeänä varsinkin vasemmalta puolelta tosta kyljestä maha, mutta toivotaan että se siitä rauhoittuu. Ei vaan yöllä tuntunut löytyvän yhtään hyvää nukkuma asentoa kun mulla toi alaselkäkin kiukuttelee koko ajan. Tänään laitoin vatsaa tukevan tukivyön ekaa kertaa päälle, jospa se auttais noihin kipuihin ja jaksais olla töissä.

Muutenkin on vieläkin mieli alamaissa eilisestä riidasta kun tuntuu että joka ikinen kerta kun avaan suuni ja mainitsen että apukin olisi ihan tervetullutta niissä kotitöissä ja vauvanhuoneen laitossa niin riitahan siitä tulee. Siitä syystä mä yritänkin pitää yleensä suuni kiinni mutta nyt raskausaikana tuntuu että ne sammakot syöksyy suusta välillä vähän liiankin helposti. :ashamed:

Toivottavasti muilla on vähän parempi päivä

Sannuli 19+3
 
Niinpä, 10 cm on iso! Ihan vähän aikaa sitten ekassa ultrassa Baby oli 1,5 cm! Eikä siitäkään ole kauaa kun se oli 1 mm :D
Tosin kun katselen tuota vauvalle ostettua lakkia, niin aika pikkainen se kymmensenttinen on.. :D
Otin tänään ekan masukuvan. Unohtunut aiemmin :)

Horrorpop, hassu koira! Kaverikin sanoi, että hänellä koira alkoi haistella ja läpsiä mahaa alkuraskaudessa. Vaistoaakohan ne jotain, vai liekö sattumaa?

Sannuli, jaksamista. Saatteko keskusteluyhteyttä sen verran, että voisi yrittää sopia rehellisesti noita kotityöasioita? Ei sekään ole kiva, jos rauha perustuu siihen, että toinen nielee kiukun sisäänpäin.

Ainomieli 15+0 POKS (jo! taas! aika on alkanut juosta hitaan alun jälkeen!)
 
Heippa!

Tulin härskisti omanapailemaan ja kertomaan tämänpäiväiset np-ultrakuulumiset!

Eli kaikki hyvin! =) Tyyppi oli kovin eläväinen, pyöri, sätkytteli, potkiskeli ja heilutteli käsiään. Mittaa oli 54 mm, mikä vastaa tasan viikkoja 12. Kolme päivää laskettua isompi siis, mutta laskettua aikaa ei vaihdettu äitiyskorttiin enkä olisi sitä halunnutkaan, nyt kun menee juuri kivasti äippäloman alku maanantaiksi. LA siis 5.9. edelleen. :heart:

Niskaturvotusta oli tosi vähän, niin vähän että oli vaikea mitata. 0,8 mm oli lukema jonka kätilö sitten lopulta sai. Kaikki näytti muutenkin kerrassaan hyvältä.

Olipa huimaa nähdä ihmisen näköinen pikkutyyppi omassa mahassa, varsinkin kun miettii mikä pieni sentin pötkö se oli vielä vajaa viisi viikkoa sitten!

Arminen 11+4 (menen nyt näiden omien laskujeni mukaan, kun ei laskettua aikaakaan muutettu)
 
Sannuli täällä kans välillä tuntuu et hermot on kireellä meillä molemmilla ja sit tulee kinaa ihan turhanpäiväisistä asioista. Pitkää pinnaa on vaadittu puolin ja toisin. Itseäni ärsyttää ihan suunnattomasti oma saamattomuus, kun oon vaan niin väsy etten jaksa mitään. Toivottavasti siellä supistelut on mennyt ohi ja rauha maassa...

Ainomieli mä oon kyllä kuullu, et koirat vaistoaa raskauden. Usein niillä sit suojeluvaisto oikein korostuu raskaana olevia kohtaan. Kaverilla ei koira meinannut päästää yksin edes vessaan raskaana olevaa omistajaansa. :D Meillä tosin tuo koiruli on vasta puoli vuotias, niin epäilen et tuskin se tajuaa mun tilasta yhtään mitään. Naureskelin just yks ilta, kun koira nukkuin sohvalla mun kainalossa ja sen pää oli vatsan päällä, et saas nähdä mitä tuumaa sit joskus kun sieltä joku potkii takaisin... :)

Ylihuomenna on sit eka neuvola ja tapaan terveydenhoitajan. Mieskin pääsee mukaan, ihan loistojuttu. Vähän kyllä jänskättää....
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:
Alkuvuosi on mennyt aikamoisen väsymyksen kourissa, mutta nyt se alkaa olla selätetty. Epäilin, että hb olis tippunu, mutta samoissa lukemissa oli kuin tokalla neuvola kerralla eli ihan vaan väsynyt olen ollut. Muutama viikko sitten riesana oli järkyttävä useampana päivänä esiintynyt päänsärky ja olin sen takia poissa töistäkin pari päivää. Onneksi sekin meni ja tuli. No nyt, kun viikkoja on kasassa 17+5, on viime aikoina esiintynyt uusia vaivoja. Harjoistussupistuksia tulee todella usein, ihan pienestäkin fyysisestä rasituksesta. Tänään olen todella huolissani ollut paineen tunteesta alapäässä ja google on ollut ahkerassa käytössä..Lukemani perusteella ei huolta pitäisi olla, mutta varmaan täytyy asiasta neuvolaan soitella, jos vielä huomenna on samanlaista. Me lähdetään reilun viikon päästä matkalle lämpöön kahdeksi viikoksi ja olis kiva olla reissussa niin ettei tarvitsisi turhista stressata.

Ultrassa ollaan ehditty käydä kanssa jo jokin aika sitten ja sieltä saatiin hyviä uutisia. En nyt mitään mittoja muista, mutta kaikki näytti hyvältä. Rakenneultraan ollaan menossa 17.3. Painoa on mulle tullu ehkä 3-4kg. Tarkkaa painoa en tiedä, kun emme omista vaakaa. Masu näkyy jo selvästi ja omista farkuista pystyn enää yksiä pitämään ja nekin nappi auki. Niitä sitten on tullut pidettyä niin että viikonlopuksi pesuun ja maanantaina taas jalkaan. Täytyis varmaan kattella, jos jotkut kivat mammafarkut löytäis vaikka H&M:ltä.

Äh, telkkarissa alkoi Perhesiteet.. täytyy paremmalla ajalla lueskella teidän muiden mammojen kuulumisia! Voikaa paksusti!

Kleinfish 17+5
 
Heippa kaikille! :wave:

Pääseekös tänne mukaan? Olen 29-vuotias ensikertalainen, laskettu aika heinäkuun lopussa. Kaikki raskauteen liittyvä on uutta ja ihmeellistä ja kun lähipiirissä ei kukaan muu juuri nyt odota, niin olisi mukava saada vertaistukea.

Viikkoja on tosiaan sen verran kasassa, että kohta voisi alkaa vauvan liikkeetkin tuntumaan ja niitä kärsimättömästi odottelen, jotta voisi olla levollisemmalla mielellä siitä, että kaikki on hyvin. Lisäksi odotan liikkeitä myös siksi, että pääsisi jotenkin enemmän kontaktiin vauvan kanssa ja kenties saisi jonkinlaista aavistusta vauvan persoonallisuudestakin.

Vointi on ollut pääasiassa hyvä, mutta nyt muutamina päivinä on ollut ihmeellisiä kipuja nivusissa (?), jotka kenties säteilevät alaselkäänkin. Pitkien pakkasten jälkeen tuli nyt viikonloppuna liikuttua enemmän ja se on selkeästi pahentanut tilannetta. Tuntuvat siis etenkin kävellessä / liikkeessä. Mistäköhän kummasta kysymys? Jotain löystymistä?

Lupus 17+2 (LA 29.7)
 
Lupus: tänne vaan ja tervetuloa! Nivusista on krampannut täälläkin melkein alusta asti. Jos yskin tai aivastelen, niin pitää mennä valmiiksi vähän etukumaraan, ettei niin revi :). Nyt tosin on tullut sellaista pingotusta alavatsan seudulle, joka kestää välillä pitkäänkin.

Kirjoitin eilen kauheet sepustukset, mutta ne katosi yhtyden pätkiessä jonnekin bittiavaruuteen. Enää en sitten muista, että mitäköhän asiaa mulla (muka) oli :).

Olipas hauska lukea teidän arvioita lapsen sukupuolesta ja niistä mieliteoista. Tänä päivänä taitaa ola aika harvassa kaikenmaailman seinälaastien nuolemiset, kun ihmiset saavat kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja kivennäisaineet ihan vaan ruoasta tai purkista.

Mua askarruttaa myös tämä kestovaippa-asia. Varsinkin mammat, jotka olette jo päässeet vaipparumbaan; onko mielipiteitä? Kuvittelen, siis alleviivaan sanaa kuvittelen :), että voisin ainakin osittain käyttää kestovaippoja. Olen etsinyt vähän modernimpia versioita ja haluaisin panostaa helppohoitoisuuteen, mutta kun ei tiedä mitä voisi edes vaatia tai toivoa. Jostain luin, että kun ostaa nämä tai nämä kestovaipat niin toisen vauvan kohdalla maksaa itsensä takaisin...? Whaaaat, mitä ihmettä? Onko ne tehty kullasta ja timanteista. Mulle kävis ihan vaan tavalliset...

Arminen: :)
Kleinfish: kai ne supistelut on ihan normaalia, ainakin tuntuu, että kaikilla supistelee enemmän tai vähemmän. Mun työkaverin maha on kokoajan kiree ja kova pallo, mutta ei vaan suostu jäämään vielä kotiin. Se on tosin jo varmaan lähempänä 30 viikkoa. Ei ne sitä sitten alkanut pakottamaankaan, kun mikään ei ollut auennut eikä se mene lepäämälläkään ohi...
Horrorpop: eka neuvola on mukava, saat kaikkee opusta mukaasi. Aika moni meistä on saanut sellaisen Vau-kirjan tms. jossa on raskaus viikko viikolta. Varsinkin alussa lueskelin sitä ahkerasti. Nyt on vähän sellanen olo, että ei mitään uutta länsi-rintamalla.

Huomenna pikaneuvola. Täti kyseli viimeksi, että eikö mun ukko tule koskaan mukaan. En pitänyt noita käyntejä niin tärkeänä kuin ultria, joten en ole edes yrittänyt järjestellä niitä miehen työvuorojensa mukaan. Nooh, saa täti huomenna pitää röökisaarnansa tulevalle isukille hehehee...:kieh:

Voikaa hyvin!

MR 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kuultiin sit eka kerran sydänäänet, vauhdikkaasti 175 tuksutteli ja tosi selkeästi kuului. :heart: Eka ultraan sain ajan 14.3. Tosi ihana oli terkkaritäti ja tosiaan paljon saatiin luettavaa mukaan ja myös tuo Helistimen dvd.

Laskettu aika on 18.9, mut epäili et tulee varmaan muuttumaan vielä.

Nyt sit tosiaan on muutakin todisteita raskaudesta kuin plussatesti. Paino on noussut melko roimasti, mut eipähän tuo terkkari siitä ihmeemmin maininnut. Hoikaksi kehui vaikka painoideksi oli yläkanttiin.

Öiset vessaherätykset on tullut ihan rutiiniksi, ärsyttää ihan suunnnattomasti. Meillä on wc vain alakerrassa ja nukutaan yläkerrassa, niin tuntuu niin tympeeltä kivuta alas vessaan. Sanoin jo miehelle et taidan entisajan tyyliin hommata potan sängyn alle...:D

horrorpop 10+2
 
Viu
Heippa täältä taustalta! Olen vähän huono palstailija, kun en ikinä kirjoita mitään, mutta luen teidän jutut joka toinen päivä, niin että ihan kärryillä ollaan :attn:
Nyt piti tulla kertomaan, että puoliväli on ohitettu onnellisesti ja eilisessä rakenneultrassa, jota on odotettu kuin kuuta nousevaa, nähtiin vilkkaasti pyörähtelevä, kaikilta mitoiltaan normaaliluokitukseen menevä TYTTÖ :heart: Ollaan ihan onnesta sekaisin!

Me ollaan jotenkin aika vahvasti odotettu poikaa ja kaikki on kommentoineet mun pönäkästä masusta, että poika sieltä tulee. Kovasti odotettiin poikaa ja nyt kovasti iloitaan tytöstä. Mulle on hirmu tärkeätä tietää jotain konkreettista vauvasta, jotenkin odotus tuntuu nyt todemmalta. Pikkuinen tyttö! Voitteko kuvitella!

Mulla liikkeet on tuntunu 17+ viikoista asti aika vomakkaasti, mutta istukka onkin ihan takaseinässä. Tuona viikkona kärsin myös tosi kovista supistuksista, mutta nyt ne on hellittäneet ja kohdunsuukin on napakasti kiinni. Kaikki siis hyvin.

Hankinnoistakin täällä on keskusteltu. Meille hommattiin emmaljungan duo edget, kun haluttiin tukevat ja tilavat vaunut maaseudulle. Lisäksi on ostettu käytettynä gracon telakallinen kaukalo ja hommattiinpa hyvissä ajoin stokken tripp trapp, kun löydettiin hyvään hintaa. Vaatteita on saatu jo aika kasa tutuilta ja sukulaisilta. Kestovaippoja olen kans alkanut pikku hiljaa keräilemään kestoilevien kaverimammojen neuvojen ohjaamina. Melkoinen viidakko! Vauvanhuone tyhjennettiin eilen ja sinne alan nyt kasailla meidän tavaravuoria. Ihanaa! Onnellista odotusta kaikille ja käskekää teidän miesten pitää teistä hyvää huolta!

Viu ja elviiraksi muuttunut elmeri 20+5
 
Onnea Viu ihanista ultrakuulumisista! :heart:

horrorpop: meillä sydänäänet oli "vain" 145 :O Varmaan ihan normaali, mutta tottakai mä keksin huolestua tostakin... mies tosin meinas, että jos siellä just nukuttiin... :D

MR: mä aion kestoilla, mahdollisimman paljon. Ja eihän toi voi pitää paikkaansa! Kyllähän ne maksaa ittensä takasin paljon aikasemmin! Mutta kyllä ne monet on vähän turhan hintavia... Oon nähny telkkarissa, hmm olikos se ruohonjuuren myymälästä, sellasia tosi simppeleitä vaippoja, ei ollut kuin yks osa! näytti tosi helpoilta! Mutta joo, vertailua vaan tekemään. :) Tässä lähellä kokoontuis kestovaippayhdistyskin, täytyy varmana myöhemmin mennä sinne mukaan.

Tervetuloa mukaan Lupus! :flower:

Ja sitten vähän kopioin kuulumisia:

Tänään oli sitten eka lääkärineuvola... jäi siitä tosi paha mieli, vaikkei mitään siis oikeasti kamalaa tapahtunutkaan, mutta kun mielialat vaan vaihtelee niin kovin... Ensin oli terveydenhoitajan pikatarkistus, jossa kaikki hyvin, ja sanoi jopa, että "tämä on hyvä tahti painon nousta, tällä tahdilla menee kaikki paino vauvaan" (oli siis kuukaudessa noussut kilon) ja sitten 10 minuutin päästä lääkäri alkoi valittamaan mun painosta ja siitä, ettei saisi raskauden aikana ollenkaan nousta ja että pitäisi katsoa mitä syön... :headwall: Siis sanoi noin, ilman, että kysyi mitä mä oikeasti syön :kieh: Mies meinasi jo sanoa, että jos söisin yhtään vähemmän kuin mitä syön niin en söis enää mitään, syön monipuolisesti ja todella paljon hedelmiä ja vihanneksia jne jne. On se kumma miten kamalan paha asia toi paino nykyään on!!! :kieh: (yks kaveri ei lopettanut tupakanpolttoa raskausaikana koska sitten hän söisi enemmän ja saisi siitä valituksia neuvolassa :confused: eli neuvoloissa valitetaan enemmän painosta kuin tupakasta!!! :headwall:) Paitsi tänään mies sai kyllä valituksia vaikka kuinka nuuskan käytöstä, heh, ja minä tyytyväisenä myhäilin vieressä, kun mä lopetin viime kesänä tupakanpolton niin ei voi sentään siitä huomauttaa :D

No, muuten tutkimuksissa kaikki hyvin. En tosin saanut kysyttyä lääkäriltä mitä oisin halunnut, ei tuntunut kauheen helpolta puhua sille... Sydänäänet kuulin nyt ekaa kertaa :heart: Ei ne kuulostanut mun mielestä junalta :D Vaan sellaselta tök tök tök ääneltä :D

Muutenkin ärsyttää noi neukkutätien "erot": tänään oli sijainen terveydenhoitaja, josta en siis tykkää yhtään niin paljoo ku omastani, ja kun omani viimeks sanoi, että mulla on täysin hyvä ja normaali verenpaine, niin tämäpä täti sitten tänään kysyi, että olenko joskus joutunut käyttämään verenpainelääkitystä?! :confused:

No, onneksi kuukauden päästä on oma täti taas :)

Mielialat kyllä vaihtelee kauheesti, ja väsymys on melkoista... No, ehkä se pikkuhiljaa tästä paranee. :)

Voikaa hyvin!
Tömpsis ja super 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Lupus, tervetuloa! :wave: Kiva saada uusia joukkoon!

Viu, ihanat ultrakuulumiset! :) Mahtavaa, tyttö! Tietysti voi vielä vaihtua yllätyspojaksikin ;). Mekin miehen kanssa veikataan poikaa, saa nähdä miten käy!

Horrorpop, sait kuunnella sydänääniä! Meillä ei edes yritetty eka neuvolassa, ja lääkärineuvolaa mulla ei ollutkaan, kun olin käynyt gynellä alkuraskaudesta. Ultrassa kuulin ne :heart: Odotankin seuraavaa käyntiä, että pääsisi kuulemaan lisää :)

Vaipoista: meillä on tarkoitus käyttää kestoja, ainakin yleensä. Ystäväni on jo alkanut opastaa mua niiden kanssa, sanoi että pienen, joka ei vielä liiku, kanssa paras olisi harsot ja siihen ehkä villahousut. Kuulemma vastasyntyneen kanssa muut vaipat yleensä vuotaa ohi. Tuntuu niin hassulta vaan, että miten se voi riittää. Yhdet villahousut mulla onkin jo :)
Sitten varsinaisia vaippoja oli kaikennäköisiä, mutta taitaa kuulostaa sekavammalta kuin onkaan, musta ainakin tuntuu että heti pääsin jyvälle.
Uutena ostettuna taitaa maksaa aika paljon, mutta käytettyjä liikkuu paljon ja itse aion suosia niitä.

Tömpsis, ei kannata välittää.. Tuntuu että paljon saa netistä lukea miten painosta (arka paikka monelle naiselle) töksäytellään tosi tylysti. Ja joo, neuvolaterkkojen vaihtelu, lisäksi ihan konkreettinen vaihtelu.. Mun ystävä on viikolla 28 ja sanoi että joka kerta on ollut eri terkkari neuvolassa!

Mulla on kevättä rinnassa, odotan liikkeiden tuntemista ja kevättä ja vappua ja kesää ja mahankasvua ja vauvaa niin mahdottomasti! :) Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Ainomieli 15+5
 
Kiva kuulla viun hyviä uutisia!

Tervetuloa lupus lisäsin sut vihdoin tonne listaankin.

tömpsis siis se kilo/kuukausihan on aivan loistava painonlisäys, ei liikaa eikä liian vähän! Itselläni on tullut painoa enemmän ja ihan liikaakin mutta onneksi ei ainakaan vielä ketään ole siitä sen enempää sanonut kuin etttä kannattaa olla varovainen ettei nouse liikaa ettei tule pullukka vauvaa.

(.) nyt on niin väsy etten jaksa enempää kirjoitella.
Mieli taas rauhoittui tänään kun neuvolassa kuului vahvat sydänäänet :heart:
Ensi viikolla sitten rakenneultraan niin helpottaa ne suuremmat jännityksen aiheet sitten taas hetkeksi. Meilläkin taas rauha maassa kotona, eiköhän se tästä tasaannu kun omat voimat pikkuhiljaa palautuu, kunpa toi pakkanen vielä laskis ja tulis kevät ja aurinko paistai ja lumet sulais pian pois!!!

Sannuli 20+3
 
Moi! Saakos tämäkin osallistua? KIrjoittelen jo tuolla elokuisissa, mutta olsii kiva laajemmin kuulla muiden ensikertalaisten kannanottoja, meitä kun tuolla toisessa pinossa on verrattain vähän.

Ite oon siis 32-v (tosin neiuvolakorttiin laitettiin 33 ku täytän maaliskussa ;) ja ekaa ootellaan. Miehellä on yksi 8-v poika ennestään, joten sille tämä on sitten ihan tuttua hommaa. Hyvä niin.

Nt-ultrat on käytynä ja siinä ei ollut mitään hälyttävää, ainakaan ultraajan mukaan. Ei tosin tullut sanoneeksi sitä turvotusta, mutta luotettava kai se on. Seulontaan mun piti mennä, mutta koska unohdin sen tehdä silloin saman tien ja menin vastamuutaman päivän kuluttua niin raskaus olikin ollut jo liian pitkällä ja luotettavaa tulosta ei olis saanut. Nythän olis näillä viikoilla 15 ja 16 ollut uusi mahdollisuus, mutta en sitten halunnut mennä.

Eilen olin sokerirasitustestissä ja maanantaina olis eka neuvolalääkäri... jänskää.
Kuunnellaankohan me sydänäänet ku edellisestä kerrasta on jo aikaa ja taas alkaa tuntua, että tuolla ei oo enää mitään :ashamed:

Mitään ihmeempiä vaivoja ei ole. Pahoinvointi on pääasiassa jäänyt pois, liikkeitä ei tunnu ja maha ei oo vielä kasvanut mitenkään erikoisesti. Iltasella se tosin turvottaa niin, että siitä vois jo jotain päätellä, mutta aamumaha on melko normaali.

Kestoiluun ajattelin minäkin sitten ryhtyä, vaikka mies oli kovasti vastaan. No, hän saa halutessaan käyttää tavan vaippoja jos tarve vaatii.

Mitään hankintoja ei ole vielä tullut tehtyä, mutta varmaan noita kirppiskierroksia vois jo alotella, lähinnä noiden vaippahommien vuoksi.

zalea 32, 16+4, LS ei oloja, mutta tytölle on jo nimi olemassa (tosin mies ei sitä vielä tiedä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Taustalla oon ollut vähän aikaa, mutta lukenut oon palstaa kyllä! Ei oikein mitään viimeaikoina ole "tapahtunut" raskausrintamalla :) Rakenneultrakin vasta vkolla 21+5!! eli vielä kaks ja puol viikkoa vielä...

Tervetuloa Lupus ja Zalea ja muut uudet!

Tömpsikselle pitää kommentoida sen verran, että myös mulla huono kokemus neuvolalääkärissä käynti, terkkari on ihana, lämmin ihminen, mutta tää lääkäritäti... noh, hieman eri sorttia, töksäytteli typerästi mm aiemmasta keskenmenostani, eikä muutenkaan sellaista luottamusta syntynyt.... jne...

Kestovaipoista on käyty mielenkiintoista keskustelua täällä. Tavallaan mua kiinnostaisi, koska haluaisin välttää turhia kemikaaleja, joita taas monissa kertisvaipoissa on, mutta se pyykkirumba mietityttää. Samassa koneessa ei sitten oikein voi muuta pestä. Toisaalta kertisvaippoinakin on kai vähemmän kemikalisoituja nykyään... Onko joku arvioinut/lukenut jostain, kuinkahan paljon kestovaipoilla säästää rahassa?

Synnytyksestä... siihen vielä on ainakin mulla vähän aikaa, mutta miten te muut, joko olette alkaneet valmistautua/ miettineet, millaisen synnytyksen haluaisitte? Siis tietysti toiveet on toiveita ja jää lopullisesti nähtäväksi, mutta siis lähinnä suhtautuminen puudutuksiin jne? Olen ollut itse äitiysjoogassa, jossa harjoitellaan mm hengitystä, mutta vielä en ole päässyt mihinkään valmennuksiin....

Liina 18+6
 
Zalea, tervetuloa! Muuten, se niskaturvotuksen määrä mulla ainakin kirjoitettiin neuvolakorttiin, ehkä sullakin? Meilläkin on - yllätys - nimien mietintä käynnissä :D Mies vastustaa mun suosikki-tytönnimiä :O Pari hyvää pojannimeä ollaan yhteisymmärryksessä keksitty, saa nähdä muuttuuko vielä.

Liina, vaippa-asiasta, joitain laskelmia olen löytänyt, vähän erilaisia. Tässä Kuningaskuluttajan vertailu, jossa tosin kaikki vaipat ostettu uutena, joten ovat kalliita (toisaalta moni sanoo, että itselle sopivat vaipat löytyy kokeilemalla, ja sehän tarkoittaa lisärahanmenoa ja vaivaa..)
Kestovaippojen ja valmisvaippojen hinnat vertailussa | Kuningaskuluttaja
Kestovaippainfon laskelma:
Kestovaippainfo • Kestovaipat • Miksi kestovaippa?

Oletko muuten (tai joku muu joka on käynyt) tykännyt äitiysjoogasta? Olen vähän harkinnut sitä, mutta tarjolla olevat tuntuat olevan aika kalliita. Oletko vielä kokenut, että valmistaisi jotenkin esim. juuri synnytykseen?

Ainomieli 16+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin, että josko tännekin palstalle voisi pinoutua =) Olen jo lueskellut ja kommentoinut muillakin palstoilla, mutta täällä kun on muitakin ekakertalaisia, niin olisi mukava liittyä tännekin keskustelemaan. Eli siis ikää on 31v. ja laskettu aika olis 21.10. SAS. Jos saat Sannuli sellaset tiedot listaan laitettua..
 
sgt
Hei!
Taitaa olla aika siirtyä tuolta yli 3-kymppisten kuumeilijoiden puolelta tänne odottelijoihin, toivottavasti. Eli plussa tuli 20.2 (kp 32/29-31 ja yk oli 4.) ja ikää 32-vuotta.
Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pysyn tällä palstalla seuraavat 9kk :)
 
Tervetuloa uudet!!! :flower:

zalea, horrorpop ja liinukka teiltä puuttuu lasketut ajat ja sgt laskin sulle jotain sinnepäin olevan ajan?, ilmoitelkaa ne oikeat ajat niin lisään ne sitten tuohon listaan.

(.) No nyt voin sanoa ihan rehellisesti että vihdoin tunnen ne liikkeet. Nytkin navan alapuolella tuntuu olevan semmoinen muljaus päällä ettei voi erehtyä mistä on kysymys! :heart:

Meillä on ollut jo kauan ennen kuin edes aloitettiin lapsen yrittämistä niin valmiina nimet sekä pojalle että tytyölle, nyt vaan toivon ettei vaan ketään puolituttu/tuttu laita sitä nimeä lapselleen ennen kuin meidän vauveli syntyy! Tosin niinkin voi käydä että ne nimet ei sitten sovikkaan meidän lapselle ja menee vielä vaihtoon ennen lopullista päätöstä.

Sannuli+Nykerö 20+5
 
Meillä laskettu aika neuvolatätin mukaan 18.9, mutta hänkin epäili että tulee vielä muuttumaan. Mut niillä paikkein kuitenkin....
Täällä kärsitty taas kestokrapulaolosta, ihan järkyttävän huono olo ollut eilisestä lähtien...yök...
 
sgt
Kiitos Sannuli :)

En kyllä osaa laskettua aikaa kertoa.. Mutta jonkun laskurin avulla, johon piti vielä korjata kierron pituus jne. niin sain ajaksi 30.10.11.
Mutta selvinnee tarkemmin, kun käyn neuvolassa alkavalla viikolla.
Aika jännää... ;)
 
kiitti Ainomieli vaippa-linkeistä, pitää perehtyä!!
Tässä pikkuhiljaa oon alkanut katsella vauvan tarvikkeita... vaikken varsinaisesti ole vielä kertonut raskaudestakaan kuin ihan parille lähimmälle. Me haluttiin odottaa rakenneultraa, (taustalla km jne...) Harmittaa vähän kun äitini, jolle luottamuksellisesti olen kertonut, on mennyt jo vihjailemaan siskolleen raskaudestani. :-( Olis kiva jos vois kunnioittaa mun valintaa kertoa asiasta kun itse olen siihen valmis.

Suosittelen kyllä äitiysjoogaa, ainakin mun ryhmässä ohjaaja on tosi hyvä, ja kertoo alussa aina synnytyksestä ja siitä miten hengitystä ja erilaisia asentoja voi hyödyntää synnytyksessä. Rentoutumisharjoituksia siinä tehdää myös... Kurssi on ihan kansal.opiston järkkäämä. Aiheeseen liittyviä kirjojahan on myös olemassa, joista voi sitten omatoimisesti harjoitella. Mulla on kirjastosta Malla Rautaparran "Äidiksi omaa kehoa kuunnellen" lainassa, siinä on just näitä hengitys ja rentoutumisharjoituksia.

Vauvan liikkeitä olen itsekin odotellut, ja jotain olen ainakin luullut tuntevani iltaisin.... :) muutamana iltana, nyt siis 19+1 menossa.

Rentoa viikonloppua!
Liina 19+1
 
Terve taas,

Joanmi: Taidetaan kirjotella toisellaki samalla foorumilla, tosin oon siellä eri nimimerkillä :) Tervetuloa!

Ainomieli: Ei kirjoittanut :stick: Nooh, ei se ny niin vakavaa, itehän en ymmärtänyt kysyä ;)

(.) Oho, onpa kapee maha :D ( . ) Parempi..
Mulla piti olla tänään tosiaan eka neuvolalääkäri, mutta aamulla tuli soitto, että sitä pitää siirtää ku lääkäri on kipeänä (yllätys).
No sain kuitenkin mennä samalla ajalla katotuttaan kaikki arvot ja katottiinhan sitä ultrallaki sitten ku pyysin, että josko sydänääniä edes voitais kuunnella :D

No tosiaan, siellä oli nyt eri täti ku normaalisti. Tämä oli vanhempi, aivan ihana täti. Se sanoi noista käynneistä, että jos alkaa ressaamaan niin siellä voi käydä vaikka joka päivä. Soittaa vaan etukäteen ja varaa tosiaan sen verran aikaa, että mahtuu johonki väliin. Kun eihän siinä kattomisessa mene ku pari minuuttia! Näin tämä täti sanoi :heart:

No masuasukki oli oikein eläväinen ja liikui koko ajan. Sydänäänet oli samat ku viimeiksikin, eli 155-160 :heart: :heart:.

Oma sokerirasitustesti oli kans tosi jees. Eka arvo oli jotain 4 ja tunnin ja kahden tunnin arvot oli 5,2. Eli ei todellakaan mitään viitteitä rd:n. Verenpaine ja pissa oli kans OK.

Täällä siis kaikki hyvin, sen kunniaksi

zalea ja masuasukki (mainittakoon täälläkin, että oon aina inhonnu tuota sanaa, mutta en näköjään enää :LOL: 17+0 POKS
 

Yhteistyössä