** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Onnea Rae!!! :flower::flower:

Sannuli: inhottavaa tommonen selän takana puhuminen. Välillä kun menee hermot täällä töissä kaikkeen hölmöilyyn ja perseilyyn niin tulee vähän samat fiilikset. Yritän kyllä hokea itselleni, että elä sen mukaan kuin tulisit jo vuoden päästä takaisin, mutta kyllä kieltämättä kihelmöi ajatus siitä, että tekisin jotain muuta sitten kun aika koittaa. Voi olla haastavaa, pienten lasten ÄIDIT eivät ole haluttua valuuttaa työmakkinoilla...
Tämän kaiken lisäksi yritän valmistaa mun lähimpiä kollegoja, miehiä kaikki, siihen, että en ole kohta enää katsomassa niiden perään... :)
Niin ja hyvää lomaa!

Arminen: niin se linea negra! Oon väijynyt omaa mahaani, mutta ei kai mulle sitä siten tule, jos sen piti jo tulla. Odottelen kans sitä oikeata vauvamahaa. Tuntuu nyt niin hölmöltä kun anoppikin taputtelee mun pötsiäni, joka on ihan muista syistä turpea :ashamed: :).
Ainomieli: mulla alkoi paino nousta heti, koska aloin noudatta "syö mitä haluat, koska haluat" -diettiä. :popcorn: Ihan alussa mulla oli tauoton nälkä, nyt sekin on helpottanut. Tosin kolmen kilon painon nousu on jämähtänyt nyt tähän kun aloin taas liikuttaa itseäni muuallekin kuin sohvaan ja sänkyyn. Nevvolan täti käski lihoa 15 kg, joten jos sen pitäisin sitten rajana... :)

Mitäs teille muille kuuluu? Meitä heinävauvoja odottaviakin oli hirveä liuta? Mihin te ootte oikein hävinny?

Voikaa hyvin ja paksusti!

MR 15+6 :wave:
 
MR No tämä seläntakana puhuja kyllä on harrastanut tätä muiden työntekijöiden haukkumista ihan koko työssäoloaikansa, mutta nyt kuulin että se oli kohdistunut myös muhun. Pistää vihaksi tuollaiset ihmiset kun kuvittelevat itse olevansa täydellisiä ja haukkuvat aina muita. Eipä ole ihme että ihan kaikki jotka ovat olleet aikaisemmin meillä töissä ovat kertoneet vihaavansa tätä tyyppiä... taidan itsekin kuulua nykyään siihen joukkoon. No eipä sitä tarvitse enää kuin 12 viikkoa katsella ja sit alkaa jo kesäloma :p

Mulla on ollut mielessä alan täydellinen vaihto jo monta vuotta ja olen miettinyt että jos mahdollista niin aloitan äitiyslomallani jo iltakoulun ja kouluttaudun hoitoalalle siellä ainakin riittää töitä ja saa hyvän mielen ihmisten auttamisesta, kun nykyisessä työssäni on pääasia tehdä vain hyvää tulosta että pomot saavat rahaa lisää. Jotenkin mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän työs eettisyys nostaa päätään ja haluaisin tehdä töitä toisten ihmisten eteen.

Arminen ja MR ei mulle oo myöskään tullut mitään viivaa mahaan, juuri lauantaina miehen kanssa sitä mahamakkaraa tiirailtiin eikä siinä kyllä mitään viivoja ole, kasvanut se kyllä on vähän liikaakin :ashamed:

Ainomieli: juu kyllä täälläkin paino rupesi heti nousemaan kun pahoinvointi loppui. En tiedä minkälainen valaskala musta loppuraskaudesta tulee jos tätä tahtia paino nousee. :ashamed:

Tosiaan mitä teille kaikille muille kuuluu??? Täällä on kovin hiljaista ja me muutamat täällä vaan lätistään omiamme!!! Siukukilla rupeaa myös tuo lastkettu aika lähestyyn uhkaavasti, mites siellä menee?

OIKEIN PALJON ONNEA RAELLE PIENESTÄ POJASTA!!! :flower:
Sannuli 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli :) Täällä sitä möllötellään yhdessä koossa, eikä mitään merkkiä ole siitä että vauva olis lähtökuopissa. Eikä se ilmeisesti olekaan, kun ei ole kiinnittynyt, eikä kunnolla laskeutunut. Supistuksia ei ole, eikä mitään muitakaan tuntemuksia. Jännittää ja kyllästyttää. : /

Arminen, MR ja Sannuli, mulla tuli ohut ja vaalea (mutta selvästi näkyvä) linea negra joskus rv 20 loppupuolella. Yltää koko masun poikki ylhäältä alas. Joten voi se vielä tulla. :D

Onnea Rae! :flower:

Siukuki
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Pääsiskö tänne ketjuun mukaan kohta 29 v. esikoisen odottelija? Täällä viikoja vasta 8+2 eli alkumetreillä ollaan. Ja kaikki on uutta ja outoa... Eka käynti neuvolassa on vasta parin viikon päästä.
Pahemmista raskausoireista en onneksi ole kärsinyt, lähinnä tätä nykyä jatkuvaa krapulaoloa ja etovaa tunnetta. Välillä vatsaa nippailee ja rinnat, tai lähinnä nännit on kipeät...
Paino on noussut jo nyt pari kiloa, vaikka ei tarviis nousta yhtään. Sen verran on tuota omaa varastoa kertynyt jo ennestään...:ashamed:
 
Mukaan vaan Horrorpop! Onnea raskautumisesta :) Alkuraskauden ihanuuksia sulla..

Ultrasta vasta 10 päivää ja mä taas mietin, että onko varmasti kaikki ok :headwall: No, tällaista tää kai on.
Nyt on "melkein kaikille" kerrottu raskaudesta, kaikki olleet tosi iloisia. Jotkut ovat kysyneet, että oli varmaan tarkoitettu? En loukkaantunut, en vain ole tajunnut että sellaista "saa" kysyä :D

Ainomieli 14+0 POKS!
 
Raelle onnea! :heart: :flower:

Ja Horrorpop tervetuloa, mehän taidetaan olla tuolla syyskuisissakin molemmat... :heart:

Ainomieli, ihmeellistä että jotkut kysyy tuollaista! :confused: Tai ymmärtäisin paremmin jos olisi parikymppinen eikä esim. kunnolla vakiintunut tai opinnot kesken, mutta näin kolmekymppisenä hieman outoa.

Linea negra kai tuleekin yleensä joskus toisella kolmanneksella, jos on tullakseen. Joten mulle se taisi tulla vaan tosi aikaisin, kun huomasin jo viikolla 7+ hailakkaa viivaa! Viiva ei ole ainakaan vielä kovin vahva mutta kyllä se selvästi näkyy. En odotakaan mitään kovin tummaa koska olen vaaleahiuksinen ja -ihoinen.

(.) Mulla on vyötärölinja hävinnyt kuin pieru saharaan. Tuskailen tällä hetkellä vaatetuksen kanssa ihan tosissaan - etenkin sopivia yläosia ei tunnu olevan kaapissa kuin pari-kolme. Turvotuksen vuoksi olen käyttänyt mammafarkkuja jo monta viikkoa ja niiden kanssa pitäisi olla vähän pidempiä paitoja, joita multa ei löydy. Turvonnut vyötärönseutu ei myöskään varsinaisesti näytä kovin kauniilta, tai ainakaan kovin ei-raskaana olevalta, jos siihen pistää päälle kittanan ja hieman lyhyen yläosan... Äitiyspaidat olisi kuitenkin vielä liioittelua. Kai se on pakko raahautua vaateostoksille ja alkaa katsella tunikamuotia.

Pahoinvointi on suurimmaksi osaksi hellittänyt, jee! Yhä kuitenkin ällöttää esim. kypsä sipuli ja salaatti, saa nähdä voinko syödä sitä enää ollenkaan tämän raskauden aikana. Hedelmät menee sen sijaan tosi hyvin.

Pitäisi jaksaa taas aktivoitua liikunnan kanssa, kun moneen viikkoon ei ole tullut tehtyä juuri mitään väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Olisi kiva kun saisi itsensä pidettyä edes kohtalaisessa kunnossa. Ehkä nyt jaksaa kun olo on kohentunut aika lailla!

Arminen 10+4
 
Heippa Kaikille!

SUPERONNEA Raelle ja perheelle pikkupoitsun syntymän johdosta!!! :flower:
Horrorpopille tervetuloa joukkoon!!

Ainomieli täällä mietitään aivan samaa: Miksi se ultra ei voisi olla JOKA viikko?!? :LOL:
Armisella näyttäisi olevan aika hurjaa meininkiä :O kaikkien oireiden kera :).

Mä olen nyt kanssa sitten ihan pikkusen ostanut pikkupotkareita :heart:, rupes Sannulin jutut kuulostamaan niin ihanilta. Ja mun äiti on jo jotain kanssa tänne kantanut innoissaan. Vaunutkin olen tainnut valita...kai?

Mutta mitäs vaunuja olette muut katselleet ja ostaneet?
- mä arvon Emmaljungan Duo Kombin ja Brion Happyn välillä

Ja koska sinne Kelaan pitää ilmoittaa, että on raskaana...??

Mulla välillä ottaa tuolta kohdunkaulalta nipistellen, onkohan ihan normaalia, neuvola vasta 7.3.? Painoa ei ole tullut, mutta maha on kyllä kasvanut, lähinnä vyötärö alkanut hävitä (noh, ei sitä ollutkaan) ja pallean kohdalta pullottaa.

Mites muilla? Ihanaa odotusta!

Marienna 13+3
 
Tervetuloa horrorpop!!!

Marienna mä olen jo moneen kertaan miettinyt että ostanko sen doplerin kotiin että saan kuunnella sydänääniä silloin kun se paniikki iskee, mut kai mä maltan mieleni ja odotan että ne liikkeet alkaa kohta tuntua toivottavasti. Ja ensi viikolla on jo se neuvolakin ja sit seuraavalla jo rakenne ultra! Ajatelkaa kuinka nopeesti aika loppujen lopuks menee kun tän viikon jälkeen täälläkin on jo puoliväli ylitetty!!!

(.) innolla kyllä odotan että ne liikkeet alkaisi jo tuntua. Viikonloppuna tahtoi taas iskeä se paniikki joka tulee joka kerta juuri ennen neuvolaa, että onkohan siellä massussa varmasti kaikki hyvin. Muutaman kerran olen luullut tunteneeni sellaisia pieni hipaisuja mutta en ole varma onko ne olleet vauvan liikkeitä, toivottavasti. Talviloma on ohi ja taas alkaa työt : / ei ihan hirveästi kiinnosta mennä sinne, mutta enköhän mä tämän loppurutistuksen vielä jaksa, vajaa 12 viikkoa olis vielä jäljellä ennen kesäloman alkua.

OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE MASUNKASVATTAJILLE!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Sannuli 19+0 POKS
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :) :heart: Sannulille jaksamista duuniin.

Marienna, juu nipistelee kohdunkaulaa, normaalia on :) Ja nännejä nipistää välillä aivan h... no, paljon. Etenkin jos vähän kolhaisee.
Vaunuja en ole katsonut lainkaan, kaveri tarjoutui myymään omansa, mutta en yhtään muista miltä näyttävät.. Katsotaan nyt. Katsoin kuvia noista laittamistasi, olipa nätit ne Emmaljungat!
Kelaan laitetaan ä-rahahakemus viim. 2 kk ennen laskettua aikaa, eikös se näin ollut? Mulle sanoi neuvolan terkka, että vähän raskauden puolivälin jälkeen katsotaan vähän yhdessä niitä papereita, ja saan raskaustodistuksen sitä varten.

Vaalea linea negra mulla on ollut viimeiset väh. 10 vuotta :confused: Ei ole vahvistunut ainakaan vielä.

(.) Kaikki omat vaatteet mahtuu edelleen, äitiysvaatteita ei tarvitse edes ajatella. Paino ei ole vieläkään noussut, päinvastoin, äsken vaa'alla 0,5 kg laskenut :|
Vauvalle olen hankkinut Ruskovillan silkkimyssyn, EKA OSTOS :D (ja tämä oli Sannulin esimerkistä :D) Ihanaa kun on jotain mitä hypistellä. Kaveri on pitänyt kestovaippaesitelmää ja koitetaan niitä varmaankin käyttää.

Ainomieli 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää ystävänpäivää!:heart:

Tervetuloa horrorpop!

Jaaha, odotten siis sitä lineaa sitten vaan ihan rauhassa :) :D. Oon vähän hätähousu. Muuten vatta alkaa osoittaa ihan oikean vauvamahan merkkejä; kunnon tanakka kaari muutenkin kuin syömisen jälkeen.
Mutta silti yllättävän harva on töissä huomannut mitään. Meillä on toinenkin odottava mamma, joka on itseäni pari kk pidemmällä, eikä hänkään ole hokannut. Olen toki kiitollinen siitä, että saan olla rauhassa asian suhteen.

Marienna: voi ei noi vaunut! Suoraan sanottuna en pari viikkoa sitten edes tiennyt mitä eroa on vaunuilla ja rattailla, mutta onneksi on intterin netti josta selvisi. Olen valjastanut pari kaveriani, jotka lykkivät omia kärryjään, kyttäämään hyviä, käytettyjä vaunuja. Olen osittain kallistunut kotimaisen Oran kannalle, mutta olen kuitenkin avoin kaikille ehdotuksille. Ajattelin ostaa myös ns. parvekevaunut, jotka saavat olla vanhatkin, kunhan ovat tukevat, turvalliset ja suojaisat.
Mulla on murulta ohje, että eletään vain kolme kuukautta eteenpäin, eli hankitaan vain tavaraan jota tarvitaan max kolmen kk päästä. Mutta hyviä löytöjä voi joutua kyttäämään pitempääkin, joten ohitin tylysti moisen höpöhöpön :).

Ainomieli: multa kysyi yksi ystävä, että tuliko yllätyksenä. Sanoin ihan suoraan, että puolentoista vuoden ahkeran työstämisen tulos, että ei. Muut ovat kuulemma arvanneet... No joo, kolmeviis kohta mittarissa, joten olikin jo korkea aika!!!

Voikaa pönkeästi! Ja tsemiä duuniin Sannuli...

MR 16+5 :wave:
 
Ihanaa ystävänpäivää kaikille!!

Ei hätää Mma ja Ainomieli. Mäkin käyn katsastamassa liikkeissä tarkaan ne vaunut, jotka haluan ja sitten alan kyttäämään niitä jostain huutonetistä käytettyinä. Mulla on kaikki kaverit, joilla lapsia tai vaunuja enää tässä vaiheessa on, joko raskaana tai alle 1-vuotiaiden äitejä, eli sieltä ei apuja. Mä en ole koskaan käyttänyt Huutonettiä, joten sitä pitää opetella käyttämään ja vaunuja katsoin ekakertaa vkl, enkä ollut tajunnut, että miten hitto niitä voi olla A)noin paljon B)noin erilaisia...:O. Toivon, etten innostu ostamaan mitään vielä vähään aikaan, en haluais ruveta hirveetä määrää varastoimaan.

MAHTAVIA uutisia kilpparirintamalta, soitin neuvolaan ja arvo oli pe ollut TSH 1,73 ja T4V 13. Viimeks TSH oli 5,44. Eli olemme juuri ihannearvossa, ja on olokin parempi kuin moneen vuoteen. Aion pitää nää lääkkeet raskauden jälkeen jos vaan saan. Niistä pistelyistä arveli terkka, että voi olla supistelua, jos pahenee, menen näyttämään. Sanoi, että olisi kurja joutua lepoon tässä vaiheessa, mielummin kannattaa suosiolla vähän hellittää, ettei ala tosissaan supistella. Tänään ei ole pistellyt, sen sijaan häpyluulta on venynyt paikat. Lähes sama tunne, mutta vähän eri paikassa. HYVÄ MERKKI - vauvalla pesä kasvaa. Mutta sain kehoituksen ottaa iisimmin. Mulla on sellainen 2-työ oman työn lisäksi. Täytyy siinä vähän alkaa himmailla.

Ainomieli mun terkka ei sanonut niistä kelan papereista mitään...mutta onneks mulla on se neuvola kun on tullut 16+ vko täyteen. Sannuli ajatteleppa niin....puoliväli koittaa. Justiinsa manailtiin tuolla vauvakuumeisissa, ettei IKINÄ tärppää. Ja nyt jo housut puristaa :LOL:

Ja yksi ihana raskausasia?? Ei ole kertaakaan särkenyt päätä koko aikana ja yleensä särkenyt 2-5 päivänä viikosta. Marienna :heart: raskaus!!

Voikaa hyvin!

Marienna 13+4
 
Heippa taas! Tervetuloa horrorpop! :flower:

Marienna: "nyt jo housut puristaa" ???? mulla on puristanut jo monta viikkoa :D :D Mutta tässä vaiheessa aika menee hitaasti, pelkään niin kovin np-ultraa... :( Mutta eiköhän se kohta ala hurisemaan hurjaa vauhtia ja syksyllä olen jo ihan paniikissa :p Ihanaa, että tykkäät raskaudesta! :hug: Mäkin oon tykänny jostain puolista :)

Mua oikeesti hirvittää toi vaunujen valitseminen! Siis niitä on niiiin monta erilaista eikä niistä ymmärrä mitään! :O Miehen kanssa keskusteltiin ja todettiin, että pitää olla isot ilmatäytteiset renkaat, säädettävä työntökorkeus ja mä haluaisin sen heittoaisan, että voi kääntää työntösuuntaa helposti :) Kevyet ja mahtuvat pitäis olla, koska me varmasti kuljetetaan niitä paaaaaljon autolla. Nukuttamisvaunut voi miehen mielestä olla samat, mutta musta tuntuu, että ne vois olla jotkut halvat ja vaikka vanhatkin, kun vaan olis tossa terassilla ja eteisessä? hmm. Ehkä me ehditään vaihtaa kokemuksia/mielipiteitä näistä jutuista vielä monta kertaa! :)

Mites toi turvaistuin autoon? Mä olin ihan varma että otetaan sellanen helppo telakka, mutta mies haluaakin sellasen "vanhanaikasen" :confused: En oikein ymmärrä, että miks. Mitä te ootte mieltä?

Sannuli: mäkin haluaisin niin jo tuntea liikkeet! En oo koskaan kokeillut kenenkään vauvamahaa, että tietäisin mitä odottaa. Ehkä pyydän yheltä odottavalta kaverilta, että saan mennä kokeilemaan sen mahaa :D Se kun just yks päivä valitteli naamakirjassa, kuinka mahdotonta on leikata varpaankynsiä ison ja hytkyvän ja potkivan mahan kanssa :LOL:

Arminen: Koska sulla on np-ultra? Mulla on 11+0, toivottavasti ei oo liian aikasin... Jännittää ihan liikaa...

Voikaa hyvin ja paksusti! :hug:
tömpsis ja super 10+5
 
Rae: Onnea uudesta tulokkaasta :flower:

vaunuista: Miä ostin kanssa vaunut huuto-netistä. Käytiin ensin katselemassa uusia vaunuja liikkeessä ja päädyttiin sitte ostamaan puol vuotta vanhat Emmaljungan edget. Löytyy just noi ilmakumirenkaat, työntöaisan korkeuden säätö ja heittoaisa. Pienethän nämä vaunut ei sporttirungolla ole, mut täällä maalla tarvii "tankkivaunut". Meneehän ne kasaan ja normaaliin autoon kuitenkin. Tarpeen vaatiessa pyörät irti. Miä muuten harjotelin tota huutista ensin muutamalla vaatteella, kun oli mullekin ihan uusi juttu, mut nyt oon ihan koukussa siihen. Kannattaa myös miettiä haluaako sellasen turvakaukalon, minkä saa adapterilla kiinni pyöriin, esim. jos vauva nukahtaa autoon, aika kätevää siirtää suoraan pyörien päälle. Toiset ratkasee tämän silleen, et ostaa kaukalon ja matkarattaat, jotka saa yhteen... Meillä toi Emmaljungan kaukalo ja adapteri, mut telakkaa en halunu, ku jotkut turvatestit oli paremmat Emmaljungan kaukalolla ilman telakkaa... Kai siihen jonkun turvapäivityksen olis saannu :)

On: Mulla alkoi eilen talviloma ja siihen perään äippäloma. Paino noussu tähän mennessä 5 kiloa, mut miähän olen tällä ruokavaliolla, kun paastoarvo oli sokerirasituksessa 0,1 yli rajan :/ Muut arvot tosi hyviä ja kotimittauksessa ei yhtään arvoa yli sallittujen. Sf-mitta keskikäyrällä. Täällä vauva potkii paljon ja muljahtelee melkosen voimakkaasti, mut muistan tunteneeni ekat liikkeet rv16 etuseinän istukasta huolimatta, se tuntu semmoselta hipsuttelulta, kutittamiselta tai elohiireltä mahassa ja just ku kiinnitti asiaan huomiota, ni liike loppu :D Kelaan ilmottelin sen reilu 2 kuukautta aikasemmin, niin saa sitte äitiysavustuksen pakettina tai rahana. Muistakaa muistutella miehiänne myös, et heidän pitää ilmottaa työnantajalleen 2 kk ennen kun jäävät isyyslomalle (arvio la:n perusteella). Kelan rahat voi miehet hakea takautuvastikin, kun sitte päivät varmistuvat.

Hyviä vointeja kaikille :), harmi kun on noin kovat pakkaset, ei oikeen viittis lähteä ulkoilemaan, mut pakko on tänään vähän käydä!

muoks* kävin vielä tuolla ekalla sivula, mun LA on 5.4 ja apua, alan olemaan kohta siellä listan yläpäässä eli seuraavia jakautuvia :O

Talitintti ja vavi rv 33+0
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista ja turvakaukalosta Halusin pieneen kasaan menevät ja ketterät vaunut, joissa on tosiaan tuo turvakaukalo adapteri ominaisuus. Ostettiin teutonian vaunut ja ne vaikuttaa hyvältä valinnalta. Vielähän niitä ei olla päästy testaamaan. :p Kaukalo piti mielestäni olla helppo asennettava ja turvallinen. Päädyttiin isofix jalustalla olevaan maxicosi kaukaloon. Kannattaa lukea kaukalotestejä. Lisäksi kaukalon vöiden pituuksia kannattaa vertailla, osassa kaukaloissa on niin lyhyet vyöt että vaikka vauva sinne muuten mahtuisi niin vyöt ei mene kiinni (esim. toppavaatteet päällä). Käyvät siis nopeasti pieneksi.

Mulla oli näköjään listassa la muuttamatta, oikeasti se on tällä viikolla. Mutta ei se mitään, ensi viikolle tämä taitaa mennä kuitenkin. Edelleenkään ei ole mitään merkkejä ilmassa.

Siukuki
 
Mikäs se siukukin virallinen päivä on? Toivotaan että menee kaikki hyvin ja vauveli malttaa tulla ulos jo tällä viikolla. Tsemppiä synnytykseen. Onko teillä muuten tiedossa ihan normi synnytys ja koko arvio?

talitintille oikein hyvää lomaa!!!

Marienna juu kyllä ne siellä neuvolassa sit antaa sulle sen todistuksen ja neuvot koska pitää mitäkin hakea. Muistaakseni sen todistuksen saa kun on jotain yli 150 päivä raskaus kestänyt.

MR tosin eihän ne Oran vaunutkaan ole enää nykyään tehty suomessa, se loppui vissiin joskus 2004 tai joitain ja sen jälkeen ne on tehty kiinassa muistaakseni. Ne vaunut mitkä ostettiin mun kaverilta taitaa olla ihan viimeisiä suomessa tehtyjä kun ne on 2003 vuoden malli ja ihan selkeät laputkin vielä että made in finland.

(.) sokerirasituksen arvot oli mulla vähän alakanttiin paastoarvo 4,4 tunnin päästä 5,5 ja kahden tunnin päästä 3,6, eli siis turhankin alas menee noit mun sokerit. Sellasia elohiiren tuntuisia juttuja mullakin mahassa tuntuu aina välillä, ehkä ne on sit niitä liikkeitä.

Sannuli 19+1
 
Sannuli la olis huomenna, mutta neuvolan täti totesi että ei se taida tällä viikolla olla tulossa. Kokoarviota ei ole tehty, sf-mitta menee keskikäyrällä tai sen alapuolella (vaikka eihän se sitä vauvan kokoa kerro). Mutta ihan hyvillä mielin täällä mennään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis, mulla on np-ultra nyt perjantaina, 11+4. Jännittää jo vähän! Eikös tuon np-ultran voi ottaa 10-12 viikoilla, joten sulla on varmaan ihan sopivaan aikaan.

Me ei olla vielä edes ajateltu vaunuja, seuraavaksi on edessä äitiysvaatteiden ostelu :) Parit mammafarkut jo onkin käytössä ja onneksi löysin pidempiä toppeja ja paitoja jotka auttaa vaatetilanteessa. Kävin jopa salillakin viikonloppuna, kun olo on ollut nyt parempi. Kaksi kiloa on tullut ihan alusta lisää painoa, mikä on ihan ok. Pelkäsin pahempaa kun tuo liikkuminen oli tosi vähäistä yli kuukauden ajan...

Arminen 11+1
 
Hellou!

Sannuli:Täääh? Voihan Kiina! Juu, ne näyttääkin Oraselillä mainostavan, että kotimaisuusaste on korkea = ei ole kokonaan kotimaiset.

Oon kans tunnustellu niitä liikkeitä ja kuulostellut mahan pulputukset, möyrinät ja kuplinnat tarkkaan. Tähän mennessä en ole ollut varma, mutta viime yönä heräsin taas perinteisesti, epäinhimilliseen aikaan, kolmelta. Hipsin katsomaan boksilta Sinkkueläimiä ja otin koiran kainaloon. Koira petasi paikkaa ittelleen ja tönäisi vatsaani. Vastaukseksi tuli kiukkuinen huiskina - taisi herätä. :)

Ootteko muuten saaneet etiäisiä lapsen sukupuolesta? Minä olen aina ajatellut saavani tyttöjä. Johtunee siitä, että meitä on kaksi siskosta, enkä osannut muuta kuvitella. Hetkellisesti annoin tilaa ajatukselle, että se voikin olla nyt myös poika, mutta tyttöajatus ei vaan anna rauhaa...

Entä onko teillä ollut tai tullut mitään mielitekoja raskauden aikana? Ite himoitsen greippejä ja puolukoita. Taidanpa mennä heti hakeen :).

Huishuis! :wave:
MR 16+6
 
MR: mä söin eilen päärynän. siis hotkaisin seisaaltaan, slurps vaan. voi herranenaika miten hyvää se oli! tänään söin jo yhden ja samalla aloin himoitsemaan päärynämehua :O Eli ehkä tosta kehittyy seuraava himo :D Muuten on aika vähän ollut mitään himoja, yks ilta piti tosin lähteä ABC:lta ostamaan eskimoita... :)

Sukupuoli-ajatukset
vaihtelee aika usein. Ehkä enemmän on ollut tyttöolo, mutta ei mitenkään varmuudella.

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 10+6
 
Mielitekoja: Mä kanssa himoitsen greippiä ja verigreippiä! Luin että niissä on paljon foolihappoa, ehkä siksi? Välillä himoitsen maitoa, sitten luomuomenia kanssa.. Kalaakin. Ja lakuja. Nämä neljä jälkimmäistä tosin ovat mun herkkuja jo ennen raskautta.

Sukupuoli: Mä veikkaan poikaa. Tuli vaan sellainen olo, kun ultrassa selvisi että vauva on jo isokokoisempi, ja poikasiittiöthän on keskimäärin nopeampia, mieskin sanoi että se on sitten ekalla laukauksella alkunsa saanut vauva. :D Mutta eihän se tietysti tarkoita että oikeasti olisi poika, saa nähdä nyt! En oikeastaan tiedä kumpaa toivoisin, tytöt on ihania mutta niin on pojatkin. :)

Ainomieli 14+4
 
MR ilmeisesti juu kaikki rungot tulee jostain ulkomailta, kankaat ommellaan sentään vielä suomessa.

Mulla ei oo ainakaan vielä tullut oikein mitään mielitekoja. Oikeastaan nyt ei edes mikään ruoka tahdo maistua. Perunamuusi/perunasoselaatikko on oikeastaan ainoat mitkä tulee mieleen, mitä voisin syödä melkein joka päivä. Ja nyt on alkanut tulemaan tosi tukala olo syömisen jälkeen jos menee syömään yhtään liikaa, kai se mahalaukku on joutunut antamaan tilaa vauvalle niin ettei sinne mahdu enää kuin vähän kerrallaan ruokaa.

Mäkin olin alkuun ihan varma että se on poika, mutta nyt kun raskaus on edennyt niin epäilen että se on tyttö, koska maha on vaan levinnyt sivuille eikä oikeastaan ole tullut lainkaan eteenpäin sellaista vauvamahaa, eli selkeä tyttömasu täällä on. Ja tietysti se on tyttö koska kaikki vaatteet mitä kavereilta vanhana saadaan niin on poikien vaatteita, no onneksi ihan pienten lasten vaatteet on niin neutraaleja että niissä ei eroa huomaa, mutta isommat vaatteet sitten on jo sellaisia ettei voi käyttää kummallakin.

Sannuli 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Mielitekoja ei oikeastaan ole, mutta tykkään kaikista sitrushedelmistä, omenoita vedin taas alussa ihan hulluna. Puolukka ja vadelma maistuvat, ja maustamaton jugurtti. Makeista menee vaan ihan selvä karkki ja suklaa, ja jäätelö, mutta ei makeus missään ruoassa tai jugurtissa tms. kaikkien niiden pitää olla happamia. Eilen ostin silakoita..raakoja, ne pitää tänään tehdä. Aion ne syödä, vaikka mulla on yliherkkyys kalalle ja en yleensä sitä syö. Vatsaoireita tulee, ei siis vaarallista. Silakkaa INHOAN muutenkin normaalisti. Mutta kaupassa tuntui siltä, että niitä on saatava. Jos ei olisi jo eiliseksi ollut ruokaa, olisin vetänyt ne eilen.

Supisteluja ei ole ollut nyt kolmeen päivään. Sen sijaan ARMOTTOMIA liitoskipuja tai jotain sekä häpyluun sisäpuolella että mahan sivuilla ja nivusissa. Selkääkin tuikkii toiselta puolen - samalta mistä on lonkka ollut kipeä jo kuukauden.

Ja meille siis tulee TYTTÖ mun mielikuvissani. Olen aina ajatellut, että eka on poika ja pelännyt, että tulisikin tyttö. En ole ikinä hoitanut muita kuin poikia. Mutta jostain syystä viimesen 1,5 kk on ollut ihan se olo, että se on tyttö. En edes helly kaupassa pikkupoikien lappuhaalareista vaan pienet mekot vetää puoleensa ja ajattelen pieniä valkoisia sukkahousuja pilkistämästä punaisen mekon helman alta. Ja minä itse EN OLE yhtään mekko- tai prinsessatyyppi vaan oikea poikatyttö aina ollut.

Että saas nähdä...Hedelmöityksen suhteen sen pitäisi olla poika, koska ajoitus oli olosuhteidenkin pakosta juuri eikä melkein nappiin. Mutta kumpi tahansa muru on täysin yhtä tervetullut meidän perheeseen! :heart:
 
Marienna, nyt vasta huomasin, supistelua?! Iik, mullakin on pistänyt sinne joitain kertoja. :( Soitin tällä viikolla neuvolaan, kun tuli huoli maattuani jumpassa mahallani pitkään ja tehtyäni selkälihaksia siinä, terkka oli vaan sitä mieltä että "se kohtu on niiiiin pieni vielä ja sikiö niiiiin pieni, etkä sä sitä tekemättömäksi saa" :headwall:. No mutta, en aio enää tuollaista tyhmyyttä tehdä tämän jälkeen. Musta vaan se vauva ei tunnu pieneltä, kun on "jo" 10 cm.
 
Mimmosta pistelyä tarkotatte? En mä varmaan tunnistais mitään kohdunkaulan kipua :p Mä oon kokenut supistelut ihan kamalana kipuna, silleen, että joku rutistaa kohtua kasaan, mutta se olikin lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja ennen keskenmenoa. Tuli myöskin silleen tasasella rytmillä.

Ainomieli: no onpas kurjan kuulonen kommentti :( Mutta varmasti on kaikki hyvin :) :hug: Munkin mielestä 10 cm on jo hurjan iso :)

Piti sitten ottaa särkylääkettä, hemmetin päänsärky :(
 
Joo ei siis mulla sellaista supistelua, että koko kohtu supistelis Tömpsis vaan terkan mielestä kuulosti siltä, että se suu supistelee. Mutta kaikilla nekään ei tarkota, että mikään lähtis aukeamaan. Hellitän silti tahtia (mulle vaikeeeeeeta, kun tuntuu, että mitä vaan vois tehdä). Mutta nyt ei tosiaan ole sellaista ollut - onneksi. Luin jo tietty naisista, joilla jo näilläkin viikoilla jouduttu ompelemaan kohdunsuu umpeen : /. Noh, mutta ei vissiin ihan helpolla käy sellaista. Joten täytyy vaan rauhoittua. Ei kai se muuten oliskaan säikäyttänyt, mutta kun oli niin monena päivänä puolentoista viikon sisään.

Ja samaa mieltä tytöt: ONHAN SE NYT HITTO VIE JO ISO!!! Ekassa ultrakuvassa oli 0,35mm, vähänkö se nyt jo naurattaa :LOL:
 

Yhteistyössä