** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Meidän ketju on painunut kakkossivun pohjalle, joten nostan sen sieltä ja toivotan hyvää yötä ja huomista tiistaita kaikille meille "paksuille" naisille. :wave:

Mun pönöttävä maha katosi : /. Turvotus hävisi. Oon ollut kiukkuinen melkein koko päivän, toivottavasti rauhallisempaa huomenna..
 
Heippa!

Neuvolassa kaikki hyvin ja sydänäänet kuului moitteettomasti :heart: Paino noussut vähän ehkä liikaakin viimeisen kuukauden aikana (n.600g/viikko: / ) sitä se teettää kun en enää oksenna. Täytyy yrittää vähentää tuota herkuttelua. Sokerirasitus on vielä tällä viikolla koska äidillä on 2. tyypin diabetes.

Sannuli 16+1
 
Sannuli, ihanaa että sydänäänet kuului :) En jaksaisi odottaa että itse pääsee kuulemaan. Mulla on viikon päästä nt-ultra ja pelko päällä pikkuisesta, kun on taas ollut niin oireetonta. Tuntuu että on niin pitkä aika alkuraskauden ultrasta, kun siitä on muutama viikko. Välillä on pakko saada joku varmistus, että lapsonen on elossa, kun mitään kunnon merkkiä ei ole. Muutenkin huolettaa, ilmeneekö jotan muuta vikaa ultrassa.. Vaikka yleensä ajattelen vaan, että jos tulee ongelmia, niin ajattelen niitä vasta sitten. Nyt huomaan, että kuitenkin painaa mieltä.

Minutkin laitetaan sokerirasitukseen, vaikka ei muita syitä olekaan kuin yli 25 vuoden ikä :D Täällä kuulemma näin.

Äh, mulla on niin paljon mielessä ja täällä on niin hiljaista, että menee mun omanapaiseksi yksinpuheluksi.. Ehkä koitan tehdä jotain muuta.


Ainomielellä tänään 10+4
 
Tulenpa ilmoittautumaan tännekin, kun tässä huuli pyöreenä ihmettelen, mitä mahtaa olla meneillään. :) On tässä sairaslomassa (flunssa) se hyvä puoli, että ehtii keskittyä olennaiseen, ilman että työt häiritsee. :p
Palailen astialle myöhemmin. Nyt kuulostaa siltä, että mies jälkikasvuineen kotiutuu.

Liinukka81 5+1
 
Tervetuloa Liinukka!
Onnea Smi. :flower::flower:

Ihania ultra-kuulumisia teillä. Sitä herkkua on mun mielestä ihan liian harvoin tarjolla. Olen harkinnut dopplerin ostoa kotiin, mutta toisaalta voin hyvin kuvitella, että illat menisi sen vekkaimen parissa, kun koko ajan pitäisi varmistaa, että varmasti sydänäänet kuuluu. Huoh : /
Olen yritäänyt nyt skarpata unikouluni kanssa ja liikun huomattavasti enemmän kuin pari viikoa sitten. Niin no, nollasta nousu on aina parannus... :) Ajattelin mennä myös sellaseen mamma-joogaan. Kävin vuosi sitten astanga-joogassa, jossa kans sanottiin heti alkuunsa, että ei raskaana oleville tai raskautta suunnitteleville. En ihan oikeasti usko, että niillä liikkeillä olisi keskenmenoa saanut aikaiseksi, mutta kaiketi sellainen asiantunteva ohjaaja osaisi kertoa, että mitä se sitten on mitä ei sovi tehdä. Joulutauon jäljiltä on alkanut myös muut harrastukset, joten vilkas elämä estää tolkuttomat päiväunet.

Oletteko ottaneet influenssarokotukseia? Ite otin eilen ensimmäistä kertaa elämässä, sillä reissaan talvilomani Aasiassa, josta kausiflunssat ja -virukset nyt yleensä vissiin lähtee.

Voikaa paksusti!

MR 14+0
 
Tervetuloa Liinukka!

MR mä päätin olla ottamatta sitä influenssapiikkiä kun ei se kuitenkaan suojaa tavalliselta flunssalta eikä muhun yleensä iske noit kuumetaudit.

Ainomieli senkus kirjoittelet vaan reippaasti! Vaikka täällä kyllä tuntuukin olevan nyt todella hiljaista, mutta se nyt vaan varmaan johtuu siitä että kaikkilla on tasaisen rauhallista eikä mitään isompia tapahtumia ole sattunut. Musta ainakin on kiva lukea ja vastailla sulle:wave:

Siitä miehen aikaansaamattomuudesta taas: miehellä oli eilen vapaa päivä ja arvatkaas taas paljonko oli tehty kotona mitään..?? Ei edes sitten sitä täyteen ladattua tiskikonetta ollut saanut päälle, puhumattakaan nyt viikkaamattomista pyykeistä, vessan pesusta tai imuroinnista. Meidän pihakin muistuttaa tällähetkellä lähinnä kaatopaikkaa, niin paljon sieltä taas lumihangesta pilkistää jos jotakin peltiromua. HUOKAUS!!! Kaikenlaisia uusia nikkarointeja kyllä pihalla jaksaa kehitellä, mutta arkiset, mulle pakolliset jokapäiväiset hommat ei näytä kiinnostavan ja mä kun niin yritän välttää sitä nalkuttamista ja aikuisen ihmisen komentamista. Kumpa tää oma väsymys nyt jo rupeis helpottaan niin jaksais töiden lisäks tehdä jotain kotonakin, alkaa ärsyttään jo noit sekaiset nurkat!
Tämäkin aamu on nyt mennyt vaan itkiessä kun tuntuu ettei aina jaksaisi siivota ja huolehtia kaikista arkisista asioita yksin!

Joka tapauksessa hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Sannuli 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Sannuli ja sulle myös jaksamista.:hug: Ymmärrän että hermo meinaa mennä, hormonihuuruissa varsinkin. Mekin keskusteltiin tässä miehen kanssa ja mies sanoi että on välillä ollut ahdistavaa, kun olen välillä niin ärsyyntynyt, että valitan kaikesta vaan. Myönnän täysin, on ollut päiviä jolloin ärsytys on ollut ihan huipussaan ja olen varmaan ollutkin todella rasittava.. Yritetän skarpata nyt. Toivottavasti sun olo kohenee ja voimat paranee pian.

Me oltiin pienellä reissulla miehen kanssa ja teki kyllä todella hyvää. Nyt on kotiinpalanneen väsynyt, mutta tyytyväinen olo. Muutama päivä nt-ultraan..

Ainomieli 11+1
 
MR, tsemppiä uni- ja liikuntajuttuihin. Kävin itse siinä joogassa joku aika sitten, mutta se tunti siirtyi ajankohtaan joka ei sovi. Mammajooga kuulostaakin kivalta :) Olen nyt käynyt muissa jumpissa, hyvää on tehnyt.
 
Huomenta!
Sannuli: olen monesti miettinyt tota saamattomuusjuttua. Meillä on vähän sama juttu, mutta ei ehkä kovin pahana. Auttaako uhkailu, lahjonta tai kiristys? Mun muru on kunnostautunut viime aikoina jostain syystä, enää ei tartte sanoa kuin kaksi kertaa jostain asiasta. :) Käydään myös pitkiä kehityskeskusteluja, ihan molempien kehittämiseksi. Ollaan kokeiltu myös tehtävälistaa eri muodoissa jnejne. Itse osaan olla myös tosi saamaton, mutta oon kaikesta uupumuksesta huolimatta järjestänyt joka päivä pötyä pöytään, puhtaita vaatteita ja huolehtinut peruspuhtaudesta.

Saitteko muuten muutkin sen sellaisen kirjasen neuvolasta, jossa toisesta suunnasta luettuna kerrotaan tulevalle äidille mitä milläkin viikolla tapahtuu ja toisesta suunnasta luettuna tuleville iskille? Siinähän myös isukkeja muistutetaan kotitöissä jeesimisestä...

Ja ihana kuulla, että joku muukin on ärsyyntynyt ja kiukkunen. Mulle mun muru sanoi viikonloppuna, että sää oot ihan ihmeellinen ja lähti omiin oloihinsa... Vedin parin tunnin päikkärit ja menen pyytämään anteeksi. :ashamed: Lyhyt pinna menee kyllä mulla ainakin ihan käsi kädessä väsymyksen kanssa. Toivon joka päivä, ettei tarttis päiväunia nukkua, mutta jos yläkertaan raahautuminen vaatii myös käsivoimia, ei olotilalla ole kidutukseen enää pitkää matkaa...

Voikaa paksusti!

MR 14+5
 
Ainomieli se jaksaa jumpatakin...mä olen hirveän saamaton tollasissa. Toisaalta on päivät täys jo muutenkin kaikkee, niin eipä oikein olis aikaakaan lähteä jonnekin jumpalle.

Sannuli ja Mma R voimahali sinne molemmille. Hävettää ihan itte sanoa, ettei kiukuta eikä ärsytä eikä muutenkaan oireiluta. Edelleen vaan rinnoissa kipeyttä ja ajoittaista ummetus/ilmavatsaisuutta. Väsyttää toki, mutta kun on aina väsyttänyt, niin erota sitä sitten. Ehkä mahdollisesti olen kyllä pirteämpi kuin syksyllä. Enteileekö tämä sitten hemmetillistä loppuraskautta, mene ja tiedä. Joku on näinkin väittänyt.

Nyt niskaturvotusultraan. Verikokeet ei ehtinyt ajoissa, joten riskilukuja ei vielä tänään saa. Kumpa siellä meidän murmeli olisi kuitenkin liikkuvainen ja kasvanut :heart: ja hyvin vähän turvonnut. Jännittää!!!!

Ja tervetuloa Liinukka!!


Marienna 11+? (katsotaan mitä ultra sanoo)
 
MR joo siis väsymyshän tän ärtyisyyden takana pitkälti onkin. Ja siitä väsymyksestä tulee vaan ikävä noidankehä kun sitten rupeaa ärsyttämään kun on sekaista ja kuitenkin itse on niin väsynyt ettei jaksa siivota joka sekin rupeaa ärsyttämään. :kieh: ärsyttävää kun kaikki ärsyttää! No onneks vapaa viikonloppu helpotti asiaa ja jaksoin itse siivottua. Meillähän on miehen kanssa aina ollut aika erivät noi siisteys/siivouskäsitykset. Itse olen tarkka että pöydät ja sohvat on tyhjiä kaikesta romusta ja tavarat pitää laittaa heti paikoilleen, mitä taas mun mieheni ei sitten lainkaan viitsi/vaivaudu tekemään. Enempi mua oikeastan ärsyttää just tuo kun tavarat lojuu pitkin maita ja mantuja viikkotolkulla kuin että esim jossain nurkassa on pieni villakoira, miehelle siivous tarkoittaa sitä että pestään ja puunataan kun mulle jää aina se tavarapaljouden järjesteleminen kaappeihin. No eiköhän tästäkin taas selvitä jos ja kun tämä oma jaksaminen tästä taas paranee.

Kyllä mekin saatiin se kirjanen neuvolasta ja olenkin sitä lukenut aika paljonkin, mies taas ei ole siihenkään jaksanut kunnolla perehtyä, vaikka olisi kyllä ollut ihan hyvä lukea se! Siinä on mun mielestä kerrottu asioista selkeästi ja helposti ymmärrettävästi ja tosiaan suosittelen varsinkin miehille sitä luettavaksi koska miesten on varmasti vaikea muuten sisäistää näitä oireita yms. koska eivät itse niitä koe.

Ikävä selkäsärky kiusaa nyt täällä koko ajan ja tämä koneella istuminen on ihan vihoviimeistä hommaa! Onneksi en joudu töissä olemaan paljoakaan koneella, sitä ei mun selkä kestäisi. Ja toinen ikävä vaiva tuntuu olevan unihäiriöt, toisaalta on koko ajan väsynyt mutta illalla ei silti tahdo saada nukuttua, päikkärit kyllä maistuis vaikka parikin kertaa päivässä... Onneksi ensi viikolla on talviloma!

Mukavaa viikkoa!

Sannui 17+0
 
Voi Sannuli...toivottavasti se jo kohta alkais sulla helpottamaan :hug:. Tuntuu pahalta sun puolesta, olet kuitenkin sekä täällä että vauvakuume-palstalla ollut sellainen kantava voima :) ja olis reilua, että pääsisit nautiskelemaan.

Nyt on muuten viikonlopun fyysisten suoritusten jäljiltä tänään ollut lonkat, varsinkin toinen, tosi ilkeästi kipeä. Voiko ne lonkat jo nyt alkaa löystyä? Tuntuu hullulta, vasta niin alussa. Mutta ei ikinä ole olleet tolleen kipeät ja nyt ihan toisen jalan varassa seisominen sattuu. Selkäkin kipeänä. Joku jossain sanoi, että johtuisi hormoneista. Mullahan ei varmaan noita tyypillisiä raskauspahoinvointeja ja mielialan laskuja tai vaihteluja ole ollut, varmaan koska mun hormoonitoiminta on ilmeisen olematonta. Mullahan ei ole koskaan pms-oireissakaan ollut mitään mielialan vaihteluja. Mä en tajua, kun mulla on paino laskenut, eli siis lähtöpainosta nyt jäljellä -1kg. Ja alamaha ei ole kasvanut, mutta pallean kohdaltapa on aivan maha pystyssä. Näytän siis erehdyttävästi pitkällä raskaana olevalta. Viikonloppuna oli takana ummetusta ja maha oli aivan täysi sitä ja tätä ja sivuprofiili oli AIKA pelottava :D, olin aivan varma, että kohta joku lohkaisee jotain...

Huomenna tullaan sitten "kaapista" ulos. Ei siitä kaapista, mutta vauvakaapista.
Tänään oli ultra, riskiseula negatiivinen ja niskaturvotus laskettiin ensin 0,4 mm ja sitten jostain kohdasta löytyi 0,7mm eli oikein vähän sitä oli kuulemma. Ultrakuva oli mielettömän hyvä!! Kaikki varpaat ja sormet löytyi ja lääkäri ihasteli, että mulla on erittäin hyvä kudostyyppi ultraa varten, näkyy kuulemma tosi selvästi kaikki. Sydän pomppi, vauva pyöri, jalat sotkeutui napanuoraan ja sitten se potki ne vapaaksi. Napanuora sykki sydämen mukana ja istukka näytti olevan takaseinässä. Aivonpuoliskot näkyi ja ne pikku käden ja jalantyngät oli kasvaneet ihan oikean näköiseksi. Koska se napanuora näytti sen verran tasaisesti ohuelta/paksulta, suolet on varmaan jo siirtyneet vatsaan, joka olikin pullea. Kamala miten se vauveli oli jo niin oikean näköinen :heart:. Ja pituutta tuli 4,85 cm pikkuiselle. Täten vauveli oli siis kasvanut nyt oikeille viikoille ja pari päivää isommaksikin. Laskettu aika (voisi päivittää) on 18.8.

Pakko muokata vielä ton hehkutuksen jälkeen, että hehkutan nyt, koska olen niin JUMALATTOMAN HELPOTTUNUT että ollaan tässä. Ehkä mä nyt uskallan vihdoin sanoa vähemmän peloissani ääneen, että olen RASKAANA :heart:. Ja pakko taas koputtaa puuta.

Marienna 11+4 ja meidän pikku nykeröinen
 
Viimeksi muokattu:
MR, me saatiin erilainen opas neuvolasta, thl:n "meille tulee vauva", jossa myös synnytyksestä ja vauvan hoidosta. Kaverilla selaisin sitä jossa isälle ja äidille eri puolet, se oli siitä kiva että siinä taisi olla aika lailla viikko viikolta (vai oliko kuukaudet vain?). Ollaan tuota lueskeltu, minä läpi ja mies sieltä täältä. Mies sai siitä lohtua, tuli näyttämään mulle, että "täällä lukee että mielialan- ja tunteiden vaihtelut ovat normaaleja ja niistä kannattaa keskustella" :)

Mullakaan ei muuten ole pms-hormonihirmuiluja ollut, mutta aikanaan kun käytin e-pillereitä, muistan että silloin oli samanlaisia fiiliksiä, lopetinkin ne pillerit sitten, kun ajattelin että aiheuttaa vielä jotain masennusta mulle. Nyt taas itkuherkkyyttä, äkäisyyttä, mutta enimmäkseen olen tosi onnellinen :)

Marienna, ihania ultrakuulumisia :) Meillä on lähes samat viikot, mulla myös tällä viikolla ultra, katsotaan pysyyko samana päivät.
Mun maha on tuosta ihan alhaalta pikkuisen kääntynyt eteenpäin. Selällä maaten tunnen kohdun pullistumana siinä häpyluun yllä. Navan kohdalta myös vähän pullottaa, ehkä suolisto on joutunut siirtymään sinnepäin.. :D Tästä se alkaa!

Ainomieli 11+3
 
Heippa taas! :)

Munkin mielestä se vau-kirja on tosi kiva, nimenomaan miehelle :) Naurettiin vaan sitä, että miehiä pidetään ihan idiootteina, kun niille on niin paljon vähemmän sitä tietoa :D Mutta ehkä se on ihan fiksua, että naisille on aina äidin ja sikiön tietoja. Meillä mies lukee sitä kiinnostuneena :)

Marienna: ihania ultrakuulumisia sullakin! :) Eikö ookin ihmeellistä katsella sitä ultraa ja vauvan liikkeitä? Mä olin ihan ihmeissäni ja haltioitunut eilen:

eli Iloisia uutisia eilisestä ultrasta: kaunis alkio, vastasi viikkoja 8+4 ja sydän sykki upeasti :heart: :) Kaikki näytti niin hyvältä kuin vain voi näyttää :) Ja sitten se pieni sintti alkoi yhtäkkiä venyttelemään tai jumppaamaan jotain! :O Voi että miten sulonen!!!!! Lääkärikin ihan innostui siitä liikehdinnästä :D Oli kyllä ihanaa :) :) :)

Rankan päivän jälkeen oli kyllä maha taas tosi kipeä. Lääkäri ei keksinyt muuta syytä mun vatsakivuille kuin, että kasvukivut on toisilla kovempia tai olen herkempi niille. Kyllähän ne pistää silti miettimään, mutta koitan olla iisisti ja olla antamatta pelolle liikaa valtaa. Toistaiseksi ainakin kaikki hyvin ja hienosti mahassa :) Ja laskettu aika muuttui 8.9.2011. Seuraava jännitysetappi on np-ultra... hui... siihen asti koitetaan nauttia :)

Ainomieli: onnea ultraan! :) :) :)

PMS-oireista: mä aina luulin, että ne on vaan jotain legendaa, ei mulla ole niitä ollut... kuin vasta viime vuosina! :O ja tuntuu, että pahenevat mitä enemmän ikää tulee :headwall: No nyt saan olla muuten hormonihirviö monta kuukautta ;)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja supersintti 8+5
 
Meillä oli tänään nt-ultra ja arvatkaa mitä, kokoa onkin jo 12+4 vastaavasti! Viikon hyppy eteenpäin! Ihanaa :) Pää-perämitta 6,2 cm ja näkyi sormet ja varpaat ja sisuskalut ja profiili hyvin :heart: Marienna, mulla kanssa kätilö sanoi että kudostyyppi sellainen että vatsan päältä näkyy tosi hyvin. Niskaturvotusta oli vaikea mitata, vauva köllötteli vesikalvon päällä, välillä ponkaisi itsensä ylös sieltä niin tuli sentään jotain tuloksia, kätilö sanoi että paras kuva näyttäisi että 1,4 mm oli. Oli ihana kokemus ja kätilö oli niin ihana, selitti kaiken tosi nätisti meille. Baby nukkui, käänsi kylkeä, hytkyi vähän, potki ja heilutteli napanuoraa. Miehen mukaan kaivoi nenää!

Onnea myös Tömpsikselle ultrakuulumisista! :) On se ihanaa käydä. On tosi kiitollinen ja onnellinen olo, että on mennyt näin hyvin.

Ainomieli 12+4 ja siis la 12.8.
 
marienna, ainomieli ja tömpsis onnea hienoista ultrakuulumisista!!!! :heart:

Me haettiin kaverilta viime viikonloppuna melkein kaikki tarvittavat vauvatarvikkeet. Eli siis ostettiin heidän kaikki lapselta jääneet vauvajutut. Nyt on vaunut, turvakaukalo, matkasänky, vaatteet yms yms jo valmiina. Enää ei tarvi ostaa kuin kylpyamme ja hoitoalusta kodinhoitohuoneen pöydälle ja tietysti tutteja ja pulloja yms. mutta siis kaikki muut suurinpiirtein sitten on jo. Joo, tiedän että ollaan aika hätäisiä ja ajoissa mutta mitäpä se haittaakaan, nyt ehdin ainakin pestä ja laittaa kaikki valmiiksi hyvissä ajoin. =)

Sannuli ja pömppis 17+2
 
Ainomieli ja Tömpsis, ihania ultrajuttuja :heart:.
Sanoohan ne, että lapset kasvaa niin nopeesti, mutta kyllä toi viikko yhdessä päivässä on silti melko kova juttu Ainomieli :LOL:. Meillähän kanssa 6+4 mitattiin 6+0 ja 9+5 mitattiin 9+3 ja nyt 11+2 mitattiin 11+4. Että joko mitat aluksi oli pienen koon takia virheelliset tai sitten pikkunen kasvoi ripeämmin ajan kuluessa. Mulla kanssa on tarkka tieto ovulaatiosta ja aikaisempi hedelmöitys on fyysisistä syistä johtuen mahdoton. Toikin ovis tuli yllättäen "oikeaan aikaan" ja vaati jo vähän järjestelyjä, että saatiin vauva alulle. MUTTA ONNEKSI SAATIIN!! Mutta olet syönyt reippaasti ja oikeita aineita niin on pikkuinen spurtannut!

Mulla näkyi kanssa vaavi vatsan läpi silloin 9+5, mutta nyt katsottiin sisäkautta pelkästään. Ihan hyvä juttu. Mutta niin kauan se lääkäri sitä ihasteli, että mua kyllä jo kohtuun tai emättimeen tai jonnekin sattui se painaminen ja vääntäminen loppua kohti. Ei aluksi, mutta sitten kun alkoi varmaan limikset tai jotkut väsyä. Ja kohtu oli toissapäivänä ja eilen kipeä, eilen oikein sellaista kipua kun raskauden alussa, sellaista kohdunkaulan supistelua. Oikein pelottikin vähän. Toivottavasti kaikki on hyvin. Ei ole verta kyllä tullut ja onneksi se istukkakin oli niin, ettei se sillä ultralla siihen osunut, eli sitä ei tökitty. Ja se loppui, ei ole enää mitään.

Sannuli mulla on vasta yksi myssy :heart:, mutta kohtapuoliin aion jotain hankkia. Meillä tulee vaan vielä pikku remonttia, siksi en liikaa ennen kesää tänne varastoi :saint: ehkä....:D

Voidaan kaikki hyvin :heart:
 
Ai niin ja MR, en ole ottanut sitä influenssarokotetta. En ole koskaan sitä sairastanut ja kerran joskus vuonna nakki olen piikin ottanut. Kukaan ei ole missään koko rokotteesta edes kysynyt. Töissähän sen olisi saanut, mutta en ottanut. Olisi silloin pitänyt varmaan siitä raskaudesta sanoa, enkä halunnut.
 
RR
Heissan kaikille :)
Hetken aikaan ehdin tuolla vauvakuume puolella roikkua 30v. ekakertalaiset ketjussa ja nyt sitten tärppäsi :heart:
Olen myös kirjoitellut tuonne lokakuisiin, kun LA on n. 7.10.2011 ja synnäriksi tulee mitä luultavammin Kättäri.
Ensi viikon tiistaina olisi jo eka neuvolakäynti, huih, mutta eka ultra menee sinne viikolle 10-12. En malta millään odottaa sinne asti.

Hyviä vointeja kaikille :)

RR ja Pähkinä 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa RR, ja onnea! Sulla onkin aikaisin neuvola, mukavaa :)

Marienna, juu unohdin tänne sanoa, että mä kanssa tiedän sen ovulaation ja ettei se kovin aikaisin ollut, niin ihmetyttää tuo viikon spurtti, mutta kai niillä on oma tahtinsa. :)

Tavaroita ja vaatteita en ole ostanut yhtään vielä. Tai no, eilen hain kaupasta tukisukkahousut itselleni :D Yritän ehkäistä suonikohjuja. Kesäisin varsinkin tykkään harrastaa kirppareita, ja olisi kiva saada niiltä vauvalle tavaraa, jota ei tarvitse ostaa uutena. Äitiyspakkaus aiotaan ottaa. No joo, yhdet vastasyntyneen housut mulla oli varastossa, olen ne joskus jostain saanut. Ne olen hakenut sisälle.

Kausi-influenssarokotusta en aio ottaa, viime vuonna otin parjatun sikainfl.rokotteen ja neuvolan mukaan se suojaa edelleen sitä vastaan.

Yövalvominen vaivaa edelleen. Eilen oli vapaapäivä ja olin uimahallissa, ja sen jälkeen kotona väsytti aivan suunnattomasti. Otin 30 min päiväunet (heräsin puhelimeen), sitten makasin sohvalla telkkarin edessä yhteentoista. Menin sänkyyn --> valvoin kolme tuntia :mad: :mad: :mad:


Ainomieli 12+6
 
Marienna, Ainomieli ja Tömpsis, ihanaa, onnea iloisista ultrauutisista! :heart:

(.) Mulla alkaa pahoinvointi helpottaa, ihanaa! Olo alkaa olla jo kohtuullisen normaali, joskin yököttää vielä jonkin verran pitkin päivää ja aika monet ruoat tuntuu vastenmielisiltä. Kunpa väsymyskin hellittäisi niin jaksaisi taas liikkua vähän enemmän. On nimittäin tullut mahaan tuollainen läskiröllykkä nyt kun pahoinvoinnin jälkeen jaksan taas kiinnittää siihen huomiota... No, kohta se vauvamahakin alkaa jo varmaan näkyä, kun alavatsa tuntuu jotenkin laajentuneelta ja ihan kuin napakin olisi hivuttautunut ylöspäin. Mulla on myös linea negra, se ilmestyi jo pari viikkoa sitten!

En aio ottaa sika- enkä kausi-influenssarokotetta. Oletan että sairastin sikaflunssan viime talvena, en käynyt lääkärissä mutta oireiden perusteella saattoi hyvin ollakin. Kausi-influenssaa mulla taas ei ole koskaan ollutkaan. En tosiaankaan ole vakuuttunut noiden rokotteiden turvallisuudesta raskausaikana, varsinkaan tässä alkuraskaudessa.

Arminen 9+3
 
Morjens!

Ihania ultra-kuulumisia teillä mammat! Awwww....

RR, tervetuola joukkoon kasvavaan (kirjaimellisesti)!

Ainomieli, me saatiin myös se "meille tulee vauva". Siinä on joo paljon siitä mitä vielä on tulossa... Varovasti kurkkien olen sitä mm. synnytyksen osalta lueskellut :eek: :).

Sannuli: Voi että teillä on jo kaikki tarvittava. Mietinkin jo, että missä vaiheessa kehtais alkaa kyseleen kavereilta ylijäämätavaroita, suurin osa ei edes tiedä, että meille on tulossa vauva...
Haluaisin ostaa mahd. paljon käytettynä, mutta olen näissä asioissa silti todella valikoiva ja pikkutarkka. No, onhan tässä aikaa plärätä vaikka huuto.nettiä... :)

Mulla on nyt uusi älli; koska en tunne olevani erityisen raskaana (=en tunne mitään erityisen voimakasta kipua, väsymystä, tuskaa, veetutusta, jne.), en aina vaan edes usko olevani (enää) raskaana. Niin-ni tunnustelen mahaani ja mittailen koko ajan, että missä tuntuu kohdun pohja. Aamusin kohtu on tuntuvinaan selkeemmin kun ei ole ruoansulatus sekoilemassa ja tekemässä omaa hämyttävää töttörämahaa. Välillä ei muka tunnu mitään. Ihan kun se vois hävitä ja surkastua pois ilman, että huomaisin jotain poikkeavaa. Mä olen niin raskas... Onneks mun muru on paljon iltaisin poissa, ettei sen tartte kuunnella näitä mun älyttömyyksia. :ashamed: :) :LOL:

Voikaa hyvin! MR 15+1 :wave:
 
Viimeksi muokattu:
MR mä niin ymmärrän sua!!! Kun ei vielä tunne liikkeitä niin on ihan mahdotonta tietää että onko siellä masussa varmasti kaikki hyvin. Ja mähän vauhkosin kanssa muutama viikko sitten samaa ja olin ihan varma että kaikki ei ole hyvin, no nyt on mieli hiukan rauhoittunut ja ajattelen ettenpä minä sille sitten mitään mahda jos huonosti käy. Vatsa kyllä pullottaa jo niin paljon että eiköhän siellä kaikki hyvin ole! :D

Tervetuloa RR, lisään sut myös tonne listaan.

Mites Rae siellä varmaan on jo sektio tehty? Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin!! Tule pian kertomaan uutisia!!!

(.)Täällä närästys, selkäkivut ja kohdun kasvukivut jatkuvat. Myös selällään nukkumisesta tulee nykyään huono olo jne jne. eli kyllä niitä vaivoja tuntuu mulla riittävän koko raskaus ajan. Mä en varmaan kuulu siihen porukkaan joka nauttii raskaanaolostaan, kun on yleensä aina ollut perusterve ja kärsinyt hyvin vähän mistään kivuista niin tuntuu että ne tulee nyt kaikki kerralla senkin edestä. No mä kestän sen kunhan saan terveen vauvelin siitä hyvästä mailmaan.

Onneksi nyt meillä on kummallakin talvilomaviikko edessä ja saadaan vähän hengähtää, se onkin sitten viimeinen loma meillä kahdestaan, neuvolassakin kehoitettiin nyt nauttimaan kun vielä saa itse määrätä tahdin, seuraavat lomat meneekin sitten jo lapsen tahdilla. =) Töissäkin tuli tällä viikolla sanomista ja erimielisyyksiä puitiin oikein palaverissa ja huomasin kyllä että vatsa reagoi siihen sressiin iltaisin aikalailla. No onneksi ei ole enää kuin 2,5 kk jäljellä töitä eikä tarvitse olla enää samassa vuorossa tämän seläntakana puhujan kanssa vaan ollaan loppuaika eri vuorossa. Luulenpa että en siihen paikkaan taida enää töihin takaisin palata vaikka mulla sielä vakipaikka onkin.

Tällä viikolla haettiin biltemasta vauvalle kylpyamme, siksi haettiin sieltä koska siellä myydään niitä valkoisena, kun melkein jokapaikassa on joko vaalean sinisiä tai punaisia. Ja ensi viikolla käydään ikeassa shoppailemassa, saas nähdä mitä vauvajuttuja sieltä tarttuu mukaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

Sannuli 17+5
 
Hei,

meille syntyi maailman suloisin pieni poika 28.1, mitat 3600g ja 53 cm.

Sairaalareissu venyi minun vuokseni viikon mittaiseksi ja oli aivan ihanaa kun vihdoin päästiin kotiin, mutta kaikenkaikkiaan synnytyskokemus oli positiivinen. Vauva on todella kiltti ja nukkuu paljon, mäkin saan nukutua ihan kohtalaisen hyvin. Päivällä jo piti kirjoitella, mutta sitten pojalle tulikin nälkä ja ollaan syöty oikeastaan koko ilta :)

Jaksamista teille kaikille raskauksiin, nauttikaa raskausajasta ja sitten vielä enemmän vauva-ajasta, palkinto on jotain aivan käsittämättömän hienoa :)

Rae ja minimies
 
Onnea ihanasta poikasesta Rae!:flower: :)

MR ja Sannuli samoja mietteitä. Onneksi on välillä ultra, että pääsee varmistumaan että kaikki on hyvin, niin voi sitten rauhoitella itseään että silloinkin oli hyvin vaikka mitään ei tuntunutkaan.

Sannulille hyvää lomaa! Koittakaahan ottaa rennosti ;) Eikä raskaanaolosta tarvitse nauttia. Kukapa nauttisi, jos olo on kamala!

Ja anteeksi, heti perään on vähän nolo sanoa, mutta oma olo on aika mahtava. Mulla on nyt tosi rento kausi menossa, ei isompia stressejä työmaailmasta ja paljon vapaa-aikaa.. Voin enimmäkseen tosi hyvin, olen alkanut käydä uimassa kerran viikossa ja mieli on hyvä. Olen Sannulin esimerkistä rohkaistunut tilaamaan vauvalle sellaisen silkkimyssyn, niin on joku tavara jota katsella :)

Paino ei ole kyllä noussut yhtään, koska teillä muilla on alkanut nousta? Mun "tavoite" on nostaa reippaasti painoa, koska olen laiha, niin haluaisin imetystä ajatellen vararavintoa, etten kuihdu. Mahalla pieni pömppis, jota ei muut huomaa kuin minä.

Hyviä vointeja! :)


Ainomieli 13+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä