Viimeinkin ehdin ilmoittaa, että meille syntyi ihana pieni
tyttö :heart: viime viikon perjantai aamuna. Strategiset mitat olivat 47 cm, 3055g ja pipo 35. Vauva syntyi siis kaksi päivää aiemmin sovitulla sektiolla rv 41+2. Ja varmaan arvaattekin, että tämä on ihanin ja kaunein vauva mitä olla voi
Synnytyskertomus on varsin lyhyt: vauva syntyi 4 minuuttia leikkauksen aloittamisen jälkeen. Itse olin valmis ja tikattu 20 minuuttia myöhemmin, varsin nopeaa toimintaa siis! En ehtinyt jännittää leikkausta juurikaan, sillä edellisenä iltana koko sektio tuntui vielä kovin epätodelliselle ja perjantaina sairaalassa henkilökunta oli niin ystävällistä ja selvästi asiansa osaavaa, että koin koko ajan olevani hyvissä käsissä. Kätilö toi vauvan suukotettavaksi heti, kun hänet oli saatu ulkomaailmaan. Sen jälkeen isä ja kätilö mittasivat ja kapaloivat vauvan. Mieheni toi sitten vauvan rinnalleni ja siinä tätä ihmettä ihasteltiin samalla kun mahaani tikattiin. Leikkauksen jälkeen minut vietiin heräämöön ja vauva meni osastolle isän kanssa (isän paidan alle :heart: ) odottelemaan. Heräämössäkin he ehtivät vierailla lyhyesti. Vietin heräämössä pari tuntia kunnes pystyin liikuttamaan varpaita (hassua muuten, että koko jalan heiluttaminen onnistui melkein heti, mutta varpaiden "virkoaminen" kestikin pidempään).
Sektiosta jäi myönteinen olo, ikävintä oli ehkä se kun leikkauksen jälkeen kohtua painellaan ja hierotaan supistumisen varmistamiseksi. Samoin ensimmäisen kerran jaloille nouseminen oli hieman haasteellista
Nyt kun leikkauksest on viikko on olo tosi hyvä ja liikkuminen helppoa.
Mies on onneksi 3 viikkoa isyyslomalla ja vaipanvaihdot ja pukemiset ovatkin pitkälti hänen vasttuullaan. Itse kesktyn imettämiseen, jota saa tehdä paljon!
Oma vinkkini tulevaan vauva-aikaan on se, että ostakaa etukäteen riittävästi Lansinoh-rasvaa nänniparoille ja pyytäkää osastolla kätilöiltä apua imettämiseen, kunnes se varmasti sujuu.
Onnenpökkyräinen Smi ja vauva 1 viikkoa :heart: