hui kun hurjia juttuja teille sattunut, kun lukee tätä sivua... Pikaista paranemista jokaisen alapäälle! :hug:
eli tere moro hei pitkästä aikaa! Tyttö nukkuu sitterissä keittiön pöydällä, ja mä ehdin vihdoin tännekin! Ei sitä voinut uskoa miten vähän aikaa on mihinkään, kun koko ajan herätään ja kitistään syliä tai ruokaa... Oi ihanaa vauva-arkea!
:heart:
Oon kyllä käynyt välillä lukemassa teidän kuulumisia, mutten koskaan ehdi kirjottaa mitään... Kävikö joku lukemassa mun synnytystarinaa? No, nyt alkaa olemaan leikkaushaava aika hyvin parantunut, nostelen jo aika huoletta vähän isompiakin asioita, ja seksiä on harrastettu jne. (ja opeteltu kortsujen käyttöä, voi luoja! :headwall: pännii pahasti kun on kielletty raskautuminen vuodeksi, meidän piti yrittää pienellä välillä toista lasta...
) Muuten mun alapää on kait ok, mitä nyt limakalvot kiukuttelee kovin. Huomenna jälkitarkastus, saan siellä valittaa sitä ja sitten liitoskipuja ja jännetuppitulehdusta ja karmeeta mahakipua ja ilmavaivoja...
Tyttö kasvaa hienosti, on saanut jo kaksoisleuan!
Syntyi niin kamalan laihana, että nahka vaan roikkui päällä... on se kummallisen näkönen kun on ihan pullero
Pienimpiä vaatteita olen jo pakannut pois, tulevia lapsia varten
Kestovaippailu sujuu hyvin, joskus öisin käytetään kertiksiä, mies käyttää niitä myös kun lähdetään liikenteeseen tai kun vaan väsyttää. Ja hirmu näppärää on käyttää just siihen pahimpaan räjähdys-kakka-aikaan kertistä, niin ei tartte olla huuhtelemassa mitään muuta kuin pyllyä
Tosin, pissaa tulee niin paljon, että on noi kestopaketit kamalan isoja... ja pitäis jo hankkia isompia kuoria ja taskuja lisää. Olen huomannut, että homa on todella helppoa kun pyykkäyksen jälkeen askartelen vaippapaketit valmiiksi, eli ei tarvitse vaipanvaihdon hetkellä muuta kuin ottaa lipastosta valmis paketti
Helpottaa tosi paljon
Ai hitsi, pyykit pitäiskin mennä ripustamaan nyt kun neiti nukkuu...
Me vielä suunnitellaan
nimiäisiä. Mummot reissaa marraskuussa pahasti, joten taitaa mennä juhlat joulukuun alkuun - onko liian myöhään?? Silloin tyttö on yli 2kk, mutta haitanneeko tuo? Jos ilmoitetaan maistraattiin nimi kuitenkin etukäteen, ollaan varmaan se jo päätetty, vaikka vaikeaa olikin.
Kirjoitteletteko muualla vielä kuin täällä? Kerhossa tai naamakirjassa, tms? Koitan ehtiä tännekin, mutta kun on vain 2 kättä... ja tissejä ei saa irrotettua....
Onneksi pullo on keksitty!
Voikaa hyvin ja terkkuja jokaisen pienokaiselle! :heart:
tömpsis ja Super yli 5vk jo! :heart:
muoks:
oi että miten paljon tuli juttuja mieleen kun lueskelin teidän kirjotuksia taaksepäin... kunpa ehteis kommentoimaan...
no pikaisesti:
Marienna: mitä toi uniharso tarkottaa, en ihan käsittänyt? eli auttaako joku kangas vauvan kasvoja vasten häntä nukahtamaan? jos ymmärsin oikein niin kyllä toi monesti nukahtaa silleen, että harso on ihan poskessa kiinni vaikka syömisen jäljiltä, tai joskus änkee naamansa jonnekin tyynyä vasten meidän sängyssä ja niska ihan mutkalla...
jatkopalat: ei olla ostettu, mutta on näköjään noita bodyja niin paljon varastossa, että kyllä riittää... ainakin 60-62cm kokosia.
imetys: mulla ei tule tarpeeksi maitoa
joten alusta asti ollaan menty korvikkeellakin, tällä hetkellä tissin päälle menee 100-160ml tuttelia. Toi on kova syömään...
Mun mielestä imettäminen on kamalan hankalaa... asentoa ei löydy, tyynyjen kanssa pitää pelata, syöminen ei onnistu makuuasennossa, joten joudun aina nousemaan ylös syöttämään ja sitten selkä kärsii... Onneksi pulloruokinta on helppoa
Harmittaa kun tuota omaa maitoa tulee niin kamalan vähän, mutta onneksi edes vähän, että saa vähän vastustuskykyä edes
Aika ei tosiaankaan riitä mihinkään "ylimääräseen" kun aina pitää nukkua kun vauva nukkuu... oon ollut välillä tosi väsynyt, ja sen takia vihanen ja masentunut.... Onneksi olo on ihan hyvä, sitten kun on saanut nukuttua
Ja kun toisina päivinä ei ehdi edes syömään tai juomaan... huoooh. Oon elänyt pelkällä suklaalla ja särkylääkkeillä, kohta on varmaan kiloja enemmän ku raskauden loppuaikana... no koitan nyt tsempata taas ruokavalion kanssa, jos mahavaivatkin helpottais sitten. ja ois kiva joskus ehtiä uloskin...
nähdään toiv. pian taas