Pikkumangusti, no nyt kävin etusivulla. Olipa pelottavaa. Ainakin tuolla heinäkuisten ryhmässä
Jane ilmoitti vauvansa syntyneen, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Synnytys oli kuulemma horroria.
Voi, ne bugaboot on ihanan näköisiä! Apinakuosi sopii hyvin pojalle. Mäkin olisin halunnut tummanruskeat vaunut, oikeastaan sellaiset suklaanruskeat, mutta ostettiin sitten pääsiäistarjouksesta Teutonian spiritit ja niissä se ruskea oli mun mielestä ennemmin kakkaan kuin suklaaseen vivahtava. Minkäs mielellesi teet... Sitten mies ihastui tuohon siellä liikkeessä näytillä olleeseen tummanvihreään, se on hänen lempiväri, niin halusin että hänkin saa kokea vaikuttaneensa joihinkin päätöksiin...
Meilläkin on maxi-cosin turvakaukalo, ja siihen isofix-jalusta. Cabriofix. Se näkyykin tuossa samassa kuvassa, missä on se vanha lastensänky, siinä on vain kesäsuoja päällä, jonka pitäisi hikoiluttaa vähemmän. Siinä se on valmiina Quinnyn zapp matkarattaissa, menee niihin ilman erillisesti ostettavaa adapteria. Niitä Teutonian vaunuja ei olla ajateltu liikutella kotoa mihinkään, ellei mennä pitkälle reissulle, kun vievät koko auton takaosan tilan. Eli pidetään matkarattaita autossa ja niihin saa sen turvakaukalon niin kätevästi just ostos- sun muita normireissuja varten.
Mikrosteriloijaa oli mun mielestä ainakin Vauvatalo Johannassa Varistolla ja Vaunuaitassa Hgissä, en tiedä varastotilanteesta, mutta ainain nettisivujen perusteella. Oman doomoo buddyni tlasin Lastenturvasta, siellä niitä ainakin on. Sitteri meillä on alesta ostettu Baby björn balance, ystävät suositteli niin vakuuttavasti, siinä vauva voi olla vastasyntyneestä alkaen ja kasvaa lapsen mukana. Sitterin liike perustuu siihen, että lapsi potkii vauhtia jaloillaan, joten ei tarvitse olla itse koko ajan vieressä keinuttamassa tms. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=574 Ja kankaan saa pestyä ja vaihdettua toisin päin. Itse sain sen kevättalvella vauvatalo johannasta 99?. Se doomoo buddy on mulla ollut jo kolme kuukautta ja olen tosi tyytyväinen vaikkei imetyspuuhiin ole vielä ehditty... Tosi kätevä nukkuessa siinä polvien välissä, lantio pysyy suorempana ja rennompana. Imetyksen lisäksi pieni vauva voi myös makoilla sen päällä. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=207_208&products_id=689
Mä luulen sitterin kanssa, että jokut tykkää ja jotkut ei, niinkuin monen muunkin jutun kanssa. Paljon varmasti vaikuttaa myös millainen sitteri ollut kyseessä, jos ollut ihan huono, niin tuskin siitä paljon hyötyä on voinut saadakaan, jos täytynyt itse koko ajan istua vieressä keinuttamassa, jotta lapsi viihtyy jne. Mun ystävä, joka tuota juuri suositteli ison "lapsellisten" kaveriporukkansa voimin, on kokenut sen itse välttämättömäksi. Hänen vauvansa on viihtynyt siinä itseään keinutellen jopa tunnin, ja syöttäminen on sujunut samassa välineessä ennen kuin osannut istua syöttötuolissa. Nyt hänen lapsensa on yli yksi vuotias ja edelleen tykkää istua siinä aina välillä. Heillä oli juuri tuo baby björn.
Tuo nojatuoli on Askosta ostettu joskus kymmenen vuotta sitten ja edelleen elossa. Nyt pääsee sitten "imetystuoliksi". Tilasin lopulta netistä sen beaban hoitolaukun, aika söpöilevä, mutta tosiaan, kun tungin sinne tavaraa niin tilaakin vielä jäi, ja saa kiinni vaunuihin hihnasta erillisin kiinnityksin, niin ei ainakaan helpolla lähden vieraan matkaan. Lisänä oli hoitoalusta (pestävä), likapyykkipussi, tuttipullotermari ja tuttipussi. oli se sitten kalliimpi mitä hoitolaukkuun halusin upottaa, mutta parempi isompi kuin liian pieni, eli niin tyytyväisiä ollaan kuin ennen käyttöönottoa vaan voi olla... Vaippatalo nimisestä verkkokaupasta sen löysin.
Niin ja on meillä pinnasänkykin, mutten ottanut siitä vielä kuvaa, koska päiväpeite ja reunapehmusteet puuttuvat vielä, tai odotan että ompelija olisi saanut valmiiksi. Täytyy varmaan soitella ens viikolla perään.
No niin, pian alkaisi sitten jalkapallo peli. Mä haaveilin leffojen vuokrauksesta näin meidän kotijussina, mutta kaikki illat näkyy nyt menevän miehen katsoessa jalkapalloa. No, mikäs siinä, minä neulon sen vieressä sohvalla ja herkutellaan.