*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset TOUKO- ja KESÄKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitämitä, Piipikin täällä! Onnea kovasti ultrakuulumisista ja samoin Raelle!

Meillä tuskaillaan esikoisen kuumeen kanssa, joka ei millään tunnu loppuvan. :( Tänään on toistaiseksi pysynyt ilman lääkettä 38 tuntumassa, mutta neiti alkaa olla jo aika väsy. Nukkuu onneksi hyvin, eikä mitään muita suurempia vaivoja ole, mutta onhan tuo aika kummallista kun kuumeilu vaan jatkuu. Lääkärissäkin käytettiin jo, mutta eipä löytynyt selitystä ainakaan korvista tai keuhkoista. Ja nyt on vielä juhannuskin tulossa ja kaikki paikat sitten tietty kiinni, jos menee huonommaksi. Mökkireissun saa kyllä unohtaa tältä viikonlopulta. No saadaanpahan tehtyä vähän pihanrakennushommia sitten. :/

Hauskaa juhannusta kaikille ja rentouttavia reissuja maalle suuntaaville!

Hei, tulinpa tänne poksumaan 36+0!!!!

Ihana rauhaisa aamu vaihteeksi, kun ovat siskon lapset olleet täällä kylässä sunnuntaista eiliseen. Ja eilen illalla oltiin vielä ystävien kanssa syömässä ja kesäteatterissa. Oli ihanaa, mutta nyt odotan juhannusta miehen kanssa kaksistaan ilman mitään suurempia suunnitelmia. Laitetaan yrttejä purkkeihin ja tuunataan keinuhevonen...

KÖ ja Vetku, kiitos vinkeistä hoitolaukun sisällön suhteen. Ajattelinkin, että täältä saisin parhaan avun, joutumatta kovasti rasittamaan näitä loppuraskauden pehmentämiä aivoja...

Kiitos kaikille symppauksesta mun tuon maanantaisen tapaturman suhteen. Ei se "normaali" huolehtiminen raskauden aikana ollut kyllä mitään siihen säikähdykseen verrattuna, että oikeasti sattui jotain mahdollisesti vakavaa ja asiat olisi voineet olla pahastikin. Onneksi kuitenkin selvisin säikähdyksellä. Ja nokkosen polttama ihokin on taas kivuton. Toiseen polveen tuli kyllä iso mustelma ja niskat on vielä rikki, mutta jospa nyt vkoloppuna vähän joogaisin pitkästä aikaa.

Vetkulle tsemppiä viimeisiin työpäiviin!

Onnea Rae hyvin menneestä ultrasta!

Pikkumangusti, mä ostin omani toukokuussa ihan vauvaliikkeestä. Niissä ainakin on, jos tavarataloista ei löydy. Tuo on niin totta, että suomalaiset ovat tosi epäkohteliaita raskaanaoleville. Hgissä kun oltiin vkonloppuna joka aika sitten niin ratikassa ainoat, jotka tarjosivat paikkaa mulle, olivat ulkonäön perusteella ulkomaalaistaustaisia. Suomelaiset eivät olleet mun mahaa näkevinäänkään. Ja kyllä tuupitaan ja tönitään ruuhkassa ym. Toista oli, kun kevättalvella kävin Brysselissä ja Frankfurtissa. Miten sun lääkärikäynti meni? Toivottavasti kaikki oli hyvin.

Valeska, toivottavasti saat pakkauksen pian! Taisin itse kuulua niihin onnellisiin, jotka saivat päätöksen viikossa ja paketin viikossa päätöksestä.

Kaapo, toivottavasti on tuloillaan sellainen plussa, että mieskin uskoo!

Piipi, onnea hyvin menneestä ultrasta!

Rae, toivottavasti esikoinen paranee pian, eikä ole mistään vakavammasta kysymys.

Vetku/Valeska, anteeksi, nyt en muista kumman kanssa teistä kirjoiteltiin niistä sisustustauluista... Näissä raskauden pehmentämissä aivojen rippeissä menee vee-alkuiset nimet nyt sekaisin. Mutta tässä kuva niistä norsutauluista, jotka tein kuun alussa ja muutenkin kuvaa vauvanhuoneesta nyt viimeistenkin isojen tarvikkeiden saavuttua...

Okei nyt ei onnistukaan kuvien liittäminen ihan kertaheitolla ensi yrittämällä, selvitellään...

Ja loput kuvat:

Siinä on vaatelipasto Ikeasta ja vaunut on vielä sisällä odottamassa sisältöä.

Siinä on lähikuvaa norsutauluista. Olen myös tehnyt lintutauluja. Vauvakutsuilta saamani vaippakakku on nyt purettu.

Olen itse nukkunut pienenä tuossa päästä vedettävässä lastensängyssä. Siellä on jo jotenkin kummassa täyttynyt lelulaatikko ja puolivalmis sairaalakassi.

Ja viimeinen kuva.

No en nyt tiedä tuliko niistä norsutauluista tarpeeksi hyvää lähikuvaa. Voin yrittää uudelleen kun saan taas aikaiseksi. Mies tuli juuri kotiin, joten pian pitäisi tiirata kauppalistaa ja vääntäytyä sinne massojen joukkoon lähimpään Prismaan...

Hyvää juhannusta kaikille!

Tätä nyt ei varmaan enää voi roskishaamuksi kutsua. Kuva on otettu 10 min pissimisen jälkeen. Luonnossa viiva on vahvemman näköinen kuin kuvassa.

http://h.imagehost.org/view/0580/100_4305

En kyllä vieläkään uskalla ilmoittautua mukaan pinoon. Pitää mennä juhannuksen yli, jotta menkat on oikeasti kunnolla myöhässä. Sitten vasta uskon.

vetku Toivottavasti teillä tauti jo hellittänyt esikoisella jottei koko juhannus mene ihan sairastaessa! :)

mekkala onnea poksumisesta! =) Olet aikas ylhäällä jo tuolla 1.sivun listalla.
Ihania kuvia teidän lasten huoneesta! Näyttää tosi ihanalta! Ja upea tuo vaippakakku!
Pakko vielä kommentoida, että tosi ihana tuo vanha pikkuruinen sänky! :heart:
Me ollaan ostettu juurikin noita samoja Ikean vaatelipastoja vauvan vaatteille, ovat ihan parhaita. Tosin sain ne jo täyteen ja mies pääsi kuittailemaan että oletkohan ostanut liikaa vaatteita vauvalle. En suinkaan! :D

kaapo Sieltä se tulee! Tervetuloa vaan nyt! =)

ON: Nyt on vihdoin ja viimein vaunut, turvakaukalo sekä asennussarja autoon hankittu! Kivaa hoitolaukkua en nyt löytänyt samalla reissulla, täytynee tutkailla netistä.
Tuossa ne nyt nököttävät keskellä olohuonetta.. tekisi mieli mennä testiajamaan niitä tuonne ulos, mutta en taida kehdata :laugh:
Pitäisi kai lähteä piakkoin valumaan erään ystävän luo "maalle" juhannusta juhlimaan, mutta vielä niin laiskotuttaa..

pikkumangusti 33+1

Kaapo, ilmoittaudu tänne sitten kun hyvältä tuntuu. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Pikkumangusti, ai kauhea, en ole edes ajatellut ykkössivua, täytyykin vilkaista. Meilläkin ovat lipaston laatikot jo ihan täynnä vauvan vaatteista. Mies ei ole vielä viisaasti kuittaillut asiasta. Pitäisi muuten passittaa se tutustumaan mun järjestelyihin paremmin, että itse sitten löytää missä mitkäkin tavarat on, kun niitä tarvitaan. Kerro lisää, millaiset vaunut ja mitä muuta ostitte?

Hoitolaukku saapui jo kotiin, olen ihan tyytyväinen, kun pakkasin sitä Kvartin ja Vetkun ohjeilla niin kaikki mahtui tosi hyvin ja tilaa vielä jäi. Vaunukiinnitykset ja muu on siinä laukussa tosi kätevät. Miten sen kivanhoitolaukun löytyminen onkaan niin vaikeaa... Makuja on monia.

Joo, tuossa kuvassa se lastensänky on pienimmillään, mutta kasvaa mukavasti lapsen kanssa, kunnes ei halua enää nukkua laidallisessa sängyssä. Sänky on viimeksi maalattu tuon väriseksi ennen mun syntymää. Se on varmaan jotain 80 vuotta vanha. Tuossa Ikean malm lipastossa oli tosiaan hyvä, että laatikot aukeavat helposti liukuen ja laatikoihin sai sisään ostettua sellaisia tilanjakajalaatikoita, joihin oli helppo järjestää vauvan vaatteita. Kyllä mä haaveilin muuramen lipastosta, mutta luovuin siitä kauhistellessa hintaa ja vitutuksen määrää, kun muksu joskus keksii vetää väriliitua lipaston kylkeen.

Mä oon varmaan nyt ainoa looseri täällä hengailemassa jussina.... Kun kerran ollaan kotona, niin mihin pääsisi täällä heilumisestakaan.

Mekkala Nyt kannattaa pian vierailla ykkössivulla. Janellakin taitaa olla jo käärö sylissä (?)..
=)
Täällä istuu toinen luuseri yöpuku päällä vaiheessa "suunnittelen suihkuun menoa" :D

Ostettiin sitten tummanruskeat Bugaboo cameleonit joihin kuomuun ja ratasosaan sellaiset Paul Frank kankaat (valkoinen pohja jossa kirkas apinakuosi). mies sanoi että pojasta tulee pieni apina kun se asustaa apinavaunuissa. ;)
Lisäksi ostettiin Maxicosin turvakaukaukalo sekä Isofix adapteri autoon, jolla kaukalon saa napsautettua helposti kiinni. Tuon maxicosin pitäisi sopia myös yhteen noiden vaunujen kanssa.
Lisäksi yritin ostaa taas kerran mikrosteriloijan (lopussa) sekä Doomoon imetystyynyn (niitäkään ei ollut) ja jotain pienempää rojua, mutta en saanutkaan. Tylsää, koska toivoin että saisin hankittua mahdollisimman paljon kerralla ja eilen ei muutenkaan ollut liikaa ihmisiä liikkeellä. Yleensä kyllä tykkään shoppailusta mutta olen nyt niin tympäänytynyt kyynärpäistä mahassa, että en jaksaisi lähteä useille shoppausreissuille.
Mä tykkään kovasti noista Ikean malm-lipastoista koska ovat niin simppelin näköisiä ja toimivat hyvin. Mulla on niitä itseasiassa erikokoisina myös omille vaatteille niin sopivat myös hyvin yhteen. Mä myös haaveilin pitkään noista Stokken vauvakalusteista ja sängystä, mutta niiden hinta oli sen verran järkyttävä, että saivat nyt jäädä. Ja en oikein tiedä olisivatko siten edes sopineet meille. Se soikea Sleepi sänky oli ihana, mutta aika tilaa vievä kun sitä joskus mittailin kaupassa... ei olisi mahtunut meidän sängyn viereen.

Tuo teidän vanha sänky on kyllä todella kaunis ja mukava jos se myös menee pidempään. Se onkin sitten todella vanha! Ihana! :heart: Tuollaiset on juuri parhaita! Täytyy vielä kehua, että tuo teidän imetys tuolikin näyttää tosi kauniilta! Tuolista myös haaveilin, mutta meillä on niin pieni koti, että tilaa ei ole. :/

Olen myös kovasti katsellut sellaista Doomoon sitteriä, se näyttää niin mukavalta. En sitten tiedä olisiko sellainen yhtään järkevä kun monet ovat sanoneet että sitteri on ihan turha (?) ja mies ei oikein syttynyt tuohon säkkituoliajatukseen..

Mihin hoitolaukkuun sitten lopulta päädyit? :)

Nyt koitan liikahtaa suihkuun päin.. hiljaa hyvä tulee ;)

Pikkumangusti, no nyt kävin etusivulla. Olipa pelottavaa. Ainakin tuolla heinäkuisten ryhmässä Jane ilmoitti vauvansa syntyneen, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Synnytys oli kuulemma horroria.

Voi, ne bugaboot on ihanan näköisiä! Apinakuosi sopii hyvin pojalle. Mäkin olisin halunnut tummanruskeat vaunut, oikeastaan sellaiset suklaanruskeat, mutta ostettiin sitten pääsiäistarjouksesta Teutonian spiritit ja niissä se ruskea oli mun mielestä ennemmin kakkaan kuin suklaaseen vivahtava. Minkäs mielellesi teet... Sitten mies ihastui tuohon siellä liikkeessä näytillä olleeseen tummanvihreään, se on hänen lempiväri, niin halusin että hänkin saa kokea vaikuttaneensa joihinkin päätöksiin... :laugh:

Meilläkin on maxi-cosin turvakaukalo, ja siihen isofix-jalusta. Cabriofix. Se näkyykin tuossa samassa kuvassa, missä on se vanha lastensänky, siinä on vain kesäsuoja päällä, jonka pitäisi hikoiluttaa vähemmän. Siinä se on valmiina Quinnyn zapp matkarattaissa, menee niihin ilman erillisesti ostettavaa adapteria. Niitä Teutonian vaunuja ei olla ajateltu liikutella kotoa mihinkään, ellei mennä pitkälle reissulle, kun vievät koko auton takaosan tilan. Eli pidetään matkarattaita autossa ja niihin saa sen turvakaukalon niin kätevästi just ostos- sun muita normireissuja varten.

Mikrosteriloijaa oli mun mielestä ainakin Vauvatalo Johannassa Varistolla ja Vaunuaitassa Hgissä, en tiedä varastotilanteesta, mutta ainain nettisivujen perusteella. Oman doomoo buddyni tlasin Lastenturvasta, siellä niitä ainakin on. Sitteri meillä on alesta ostettu Baby björn balance, ystävät suositteli niin vakuuttavasti, siinä vauva voi olla vastasyntyneestä alkaen ja kasvaa lapsen mukana. Sitterin liike perustuu siihen, että lapsi potkii vauhtia jaloillaan, joten ei tarvitse olla itse koko ajan vieressä keinuttamassa tms. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=574 Ja kankaan saa pestyä ja vaihdettua toisin päin. Itse sain sen kevättalvella vauvatalo johannasta 99?. Se doomoo buddy on mulla ollut jo kolme kuukautta ja olen tosi tyytyväinen vaikkei imetyspuuhiin ole vielä ehditty... Tosi kätevä nukkuessa siinä polvien välissä, lantio pysyy suorempana ja rennompana. Imetyksen lisäksi pieni vauva voi myös makoilla sen päällä. http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=207_208&products_id=689
Mä luulen sitterin kanssa, että jokut tykkää ja jotkut ei, niinkuin monen muunkin jutun kanssa. Paljon varmasti vaikuttaa myös millainen sitteri ollut kyseessä, jos ollut ihan huono, niin tuskin siitä paljon hyötyä on voinut saadakaan, jos täytynyt itse koko ajan istua vieressä keinuttamassa, jotta lapsi viihtyy jne. Mun ystävä, joka tuota juuri suositteli ison "lapsellisten" kaveriporukkansa voimin, on kokenut sen itse välttämättömäksi. Hänen vauvansa on viihtynyt siinä itseään keinutellen jopa tunnin, ja syöttäminen on sujunut samassa välineessä ennen kuin osannut istua syöttötuolissa. Nyt hänen lapsensa on yli yksi vuotias ja edelleen tykkää istua siinä aina välillä. Heillä oli juuri tuo baby björn.

Tuo nojatuoli on Askosta ostettu joskus kymmenen vuotta sitten ja edelleen elossa. Nyt pääsee sitten "imetystuoliksi". Tilasin lopulta netistä sen beaban hoitolaukun, aika söpöilevä, mutta tosiaan, kun tungin sinne tavaraa niin tilaakin vielä jäi, ja saa kiinni vaunuihin hihnasta erillisin kiinnityksin, niin ei ainakaan helpolla lähden vieraan matkaan. Lisänä oli hoitoalusta (pestävä), likapyykkipussi, tuttipullotermari ja tuttipussi. oli se sitten kalliimpi mitä hoitolaukkuun halusin upottaa, mutta parempi isompi kuin liian pieni, eli niin tyytyväisiä ollaan kuin ennen käyttöönottoa vaan voi olla... Vaippatalo nimisestä verkkokaupasta sen löysin.

Niin ja on meillä pinnasänkykin, mutten ottanut siitä vielä kuvaa, koska päiväpeite ja reunapehmusteet puuttuvat vielä, tai odotan että ompelija olisi saanut valmiiksi. Täytyy varmaan soitella ens viikolla perään.

No niin, pian alkaisi sitten jalkapallo peli. Mä haaveilin leffojen vuokrauksesta näin meidän kotijussina, mutta kaikki illat näkyy nyt menevän miehen katsoessa jalkapalloa. No, mikäs siinä, minä neulon sen vieressä sohvalla ja herkutellaan.

mekkala Oih, se Beaba on kyllä tosi ihana! Mun mielestä siinä Bugiksen omassa laukussa ei ollut mitään erillistä kiinnitystä vaan laitettiin vaan roikkumaan vaunujen työntöaisaan.. ja sisällä ei ollut tuollaista arsenaalia, oli joku hoitoalusta ehkä ja jotain (?).
Tuolta Lastenturvasta kävinkin niitä mikrosteriloijia etsimässä ja olivat loppu. Se höyrysteriloija löytyi joka paikasta mutta se on kauhean iso ja en halua sitä mihinkään pöydälle seisomaan.

Tuo Baby Björnin sitteri oli miehen suosikki kun kävimme erilaisia katselemassa. Se on kyllä ihan pätevän näköinen ja taitaa siis olla meidän toinen vaihtoehto. :)

Saanko udella mistä noita Maxi cosin kesäsuojia saa? Katsoinkin että onpas kivan näköinen tuo turvakaukalo, en edes tunnistanut maxi cosiksi. Minusta se musta kaukalo sellaisenaan on niin.. öö.. miehisen teknisen näköinen.. saas nähdä opinko sen kanssa edes toimimaan, vaikutti niin
monimutkaiselta ja ohjekirjaa en ole jaksanut lukea ainakaan vielä. :D

Hyvin teillä on tuo tuoli kestänyt aikaa, todella hyvä malli siis. Muistelen viime jenkkimatkalta että kaikissa lastenhuone sisustuksissa siellä oli nyt keväällä juurikin tuollainen tuoli.
Meillä on myös pnnasänkypaketti hankittu, ostin sen hulluilta päiviltä nyt keväällä.. on tällainen valkoisena ja sellaisella kirahvikuosi pehmusteilla ja lakanoilla http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=2019
Nyt vähän harmittaa, olisinkin nyt halunnut vähän erilaisen sängyn, mutta eiköhän tuolla nyt mennä. Täytyy vaikka laittaa siihen erilainen reunapehmuste ja tuunata vähän. Tällä hetkellä tuo pinnasänky on ihan täynnä kaikkea vauvan kamaa, äitiypakkausta, vauvan lakanoita jne. roinaa.. oikeastaan sinne on kaadettu kaikki mitä en ole vielä saanut silitettyä tai laitettua paikalleen. :D

Täällä myös vietetään (ja vietetty) hyvin futiksen täytteinen juhannus ja viikonloppu.. :D Edelleen minulla joku laiskuusvaihde päällä, mutta tänään on pakko saada vähän siivottua ja laitettua. Mutta täytynee ottaa silti vähän rauhallisemmin.. kun kävin tuon vuodon ja supistusten takia torstaina lääkärissä, mitään hälyyttävää ei löytynyt, eikä vauva ainakaan ole vielä sytymässä onneksi, niin lääkäri tuli siihen tulokseen että olen jotenkin rasittanut itseäni liikaa kun tuo vuoto ja supistelut ovat alkaneet. Hassua sinänsä, koska omasta mielestäni en ole tehnyt mitään kovin raskasta.. vähän ehkä järjestellyt kotona ja lenkkeillyt normaalisti koirien kanssa, mutta ehkä sekin on sitten joinain päivinä liikaa.. plaah..
rolleye0014.gif

Pikkumangusti, Jep, ei varmaan mikään noista turvakaukaloista ole erityisen nätti.Itse mä päädyin tuohon, kun oli ainoana saanut autoliiton testeissä erinomaisen arvosanan ja on kevein kannettava kaikista vaihtoehdoista. Yhdet ystävät suorastaan kirosivat ostamaansa Akta Gracoa, kun on niin kömpelö ja painava kantaa. Kesä päällystä saa, tai ainakin itse löysin, Lastentarvikeliikkeestä. Hgissä keskustassa Aleksanterinkadun ja Fabianinkadun kulmassa. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=695&valikoimaid=6

Lisäksi ostin hyttyssuojan, jos vauva nän kesällä makaa siinä turvakaukalossa ulkosalla tms.
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=709&valikoimaid=6

Huutonetistä huusin talvella vielä sopivan lämpöpussin. En tiedä tuleeko käytetyksi, mutta eipä ainakaan tuota kautta rasittanut paljoa kukkaroa. Kannattaa tsekata myös huutonetistä, ainakin lämpöpussia on tietyin väliajoin myynnissä siellä.
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1012&valikoimaid=6

Just se Beaba rantautui meille postitse tällä viikolla, ja on kokonsa puolesta tosi hyvä. Sitten kun lapsi kasvaa ja sinne lisätään vielä pilttipurkkeja, vaatetta sun muuta, niin parempi reilumpi kassi. On tosi suloisen söpö kassi, väri ei kuitenkaan niin ruskea/vaalean sininen kun tuotekuva antaa ymmärtää, ennemminkin ruskeanharmaa/ turkoosi. Mä katsoin myös Teutonian hoitolaukkua, mutta olisi maksanut saman verran ja ollut pienempi. Tuo taas käy myös sellaisena reissukassina, luulisin.

Joo, mäkin tykkään tuosta nojatuolista tosi paljon. Se malli oli jo 50-luvulta ja Asko myynyt sitä pitkään. Olisi ihanaa päällystää se uudestaan, mutta eipä ole ajankohtaista nyt. Ainakin saa piristettyä uudella sisustustyynyllä tms.

Tuohan on kivan näköinen pinnis. Mä ostin netistä vanhan Muuramen pinnasängyn ja laitoin isän maalaamaan sen uusiksi. Se ei ole ihan vakiokokoa, joten yksi tuttu ompelija on tekemässä siihen päiväpeittoa ja reunussuojaa, ostin sitä varten talvella Marimekon alesta Taikamylly kangasta. liian iso kuvio siinä kyllä on noin pieniin tekstiileihin, mutta valitsin sen ihanan kirkkaiden värien takia, koska lapset kiinnostuvat niistä. Laitan kuvaa, kun saan ne toivottavasti pian. Tässä netistä löytyneet kuvat kankaasta ja pinniksestä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Muuramen_pinnasänky.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_kzHK8CEOwWE/SZhMc25KYDI/AAAAAAAAJcM/8ea5pPAvUgc/s1600-h/marimekko+taikamylly_152_big.jpg

Meilläkin on ollut erittäin jalkapallon täyteinen juhannus... Neljä tuntia joka ilta. Enpä ole paljon minä saanut äänestää, mitä töllöstä katsottaisiin, mutta eipä sieltä mitään ihmeellistä tulekaan. Annetaan miehen siis nauttia! Muuta uutta ei tänne kuulukaan, tehdään miehen kanssa pikkuhommia hiljalleen valmiiksi. Tänään maalataan keinuhevosta, mies hioi sen äsken. Huomenna ehkä pääsen jo tuunaamaan sitä. Minkälainen katastrofi siitä mahtaakaan seurata...

Pikkumangusti, hyvä, että lääkärillä oli kaikki ok. Voihan sitä rasittaa itseään henkisestikin, jos vaikka huomaamattasi stressaat jostain tms. Oliko sulla jo lomaa? Mä yritän pikkuhiljaa päästää irti spostin päivittäisestä tarkkailusta...

Onko ketään palannut jo juhannuksen vietosta? Täällä on meinaan ollut aika hiljaista...

Huomenna olisi neuvola ja synnytystapa-arvio Tyksissä. Kiloja on tämän juhannuksen aikana tullut varmasti ainakin viisi, ollaan sen verran herkuteltu miehen kanssa. Mutta ollaan myös joogattu ja tänään mies auttoi mua mun jumppaohjelman kanssa. Vähän pelottaa, että millainen lääkäri sitten huomenna tulee vastaan siellä äitiyspolilla...

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Juhannus meni mökillä ystävien kanssa. Punaviiniä oli tarjolla ja jotenkin onnistuin kiertämään sen juomisen... Kukaan ei ainakaan sanonut mitään. Ei olla kerrottu kenellekään raskautumisesta kun mennään vielä niin varhaisilla viikoilla.

Mukava kuulla Rae hyviä uutisia ultrasta! Itsellä siihen on vielä aikaa. :)

Tervetuloa Kaapo, toivotaan että kaikki menee hyvin.

Siukuki, hienosti onnistuit luovimaan, jos kukaan ei huomannut. Mulla yleensä aina joku on huomannut vaikka olisi ollut omia alkoholittomia juomia mukana. Kaiken lisäksi se joka huomaa, on yleensä ollut joku mies! Ja joskus joku ystävä on loukkaantunutkin kun en ole heti plussan jälkeen kertonut olevani raskaana. Yhden km:n jälkeen tuli jotenkin ylivaroivaiseksi alun suhteen.

Mangusti, päästiin sitten onneksi mekin reissuun perjantaina, kun kuume yhtäkkiä laski torstai-iltana. Kyseessä olikin ihan vaaraton vauvarokko! Kolme päivää korkeaa kuumetta ja raukalla vatsa sekaisin, ja heti kun kuume laski, tuli niskaan ja kaulalle sekä myöhemmin vatsaan ja selkään ihottuma. Sattui vaan tulemaan heti flunssan jälkeen, niin heti epäiltiin jotain jälkitautia.

Onpas Mekkala ollut ahkera. Oikein hienolta näyttää! Meillä ei ole vieläkään lastenhuone kunnolla sisustettu, ehkä nyt sitten toista odotellessa loppumetreillä vaikka innostuisin... Esikoinen nukkui ekat 2 kk vieressä ja sitten pinniksessä meidän makkarissa 7 kk ikään asti, ja todennäköisesti samalla kaavalla yritetään mennä tämän toisenkin kanssa. Esikoinen saatiin juuri reilu viikko sitten siirrettyä lastensänkyyn, josta osaa tulla hienosti itse alas. Ja vähänkö on siitä ylpeä!

Vee ja Ruttu 29+5

Tervetuloa vielä näin "virallisemmin" Kaapo! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Vetku, kyllä meilläkin vauva tietysti nukkuu korisängyssä ja pinniksessä meidän makkarissa yläkerrassa, mutta alakerrassa on pikkumiehen muut tavarat. Hassua, kun yleensä puhutaan, että on niin vaikeaa saada vauva/ lapsi nukkumaan omassa sängyssä ja omassa huoneessa, tai ainakin sellainen kuva on tullut yleensä, niin ihanaa, että teidän esikko on oikein "polleana" omasta sängystä. :-)

Itse olin tänään neuvolassa ja synnytystapa-arviossa. Neuvolassa muuten kaikki hyvin, paitsi verenpaine oli vhän koholla, muttei vielä tarvitse kuulemma tarkkailla. Synnytystapa-arviossa saatiin sektioaika, eli meidän poika näkisi päivänvalon kolmen viikon päästä heinäkuun 20. päivä. Painoarvio oli nyt 36+4 rv 2900g eli syntyessään mahdollisesti 3300g. Toivottavasti poika ei ole yhtä kärsimätön haluamaan ulos maailmaan kuin äitinsä. Mä kun halusin tulla jo kolme kuukautta aikaisemmin ja lopulta onnistuin syntymään kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Mitään merkkejä kyllä tuohon suuntaan ei ole. En edes tiedä miltä supistukset tuntuvat.

Mekkala, meillä on toistaiseksi ollut siitä outo lapsi, että kaipaa omaa rauhaa nukahtamiseen. Joskus harvoin, esim. kipeänä, nukahtaa viereen, ja tietty ylösnousemis- ja liikkeellelähtövaiheissa tarvitsi pientä "kiinnipitoa" rauhoittuakseen, mutta muuten on toistaiseksi nukahtanut paremmin ihan itsekseen. Kunhan vaan saa tuttinsa... :/ Hassua, että pitää toistella tuota toistaiseksi -sanaa, koska tuntuu, että aina jos sanoo vauvan/ lapsen tekevän jotain, niin heti sen jälkeen ei enää teekään. Esim. jos sanon että meillä nukutaan aina vähintään puoli ysiin, niin seuraavana aamuna herää ihan varmana seiskalta!

Onnea muuten syntymäpäivästä! Toivotaan kovasti että poitsu malttaa odotella siihen.

Meillä tohon lastenhuoneen kehnoon sisustukseen on osasyynä se, että asuttiin ensin kaksiossa, johon makkariin ei mahtunut kuin pieni lipasto ja hoitotaso pinniksen päälle. Nyt kaikki makkarit on yläkerrassa, ja vaihtelen todennäköisesti vaippoja taas olkkarin sohvalla, kun en jaksa kiivetä yläkertaan vaihtamaan... Mitä, minäkö muka laiska...?!? :laugh:

Pikaisesti käyn vaan poksumassa! =)

Kaapolle onnea ja paljon tarrasukkia matkaan! :flower:

mekkalalla on aivan ihana vauvahuone! :heart: Ja kiitos norsutaulujen kuvista! Nyt mä ymmärrän sen idean. :D Mulla oli vaan tosiaan erilainen mielikuva kankaista tehdyistä sisustustauluista, kun omat on tehty pelkästään yhdestä isosta kangaspalasta valtaville styrox-levyille. Pitää katsoa, jos sais itsekin jotain tuollaisia askarreltua. Meillä ei tosin ole vauvalle omaa huonetta, mutta makkariin vois pinnasängyn kohdalle laittaa taulun tai pari. Jossain lehdessä oli kuvia retrotapeteista leikatuista eläinkuvioista, joissa on ideana kiinnittää ne seinään tapettiliisterillä. Niin ajattelin, että vois käydä tapettikaupoissa vohkimassa ( :ashamed: ) näytepaloja ja leikellä itse sellaisia, mutta laittaa kuitenkin mieluummin kehyksiin kuin suoraan seinään. Pitäis vaan löytää sopivaa, pienikuvioista tapettia. Bauhausissa ei ainaan ollu mitään tuohon tarkoitukseen soveltuvaa. Seuraavaksi vaikka K-Rautaan. :D

Mukavia kesäpäiviä kaikille!

Valeska 25+0 *poks*

Kiitos kaikille :flower: Oon ihan onnessani katsellut kuvaa pikkuisesta möykystä =)

Hyvin tosiaan onnistuit Siukuki juhannusjuomien välttelyssä. Me kerrottiin perheelle, mutta ei muutamille juhannusvieraille jotka mökillä piipahti. Perhe oli innoissaan ja iloisia meidän puolesta.

Kaikilla ollut ihanan rauhallinen juhannus, mutta eipä sitä mitään actionia kaipaakaan näin raskaana ollessa :D

Mä oon myös muuten täysin kyllästynyt suomalaisten epäkohteliaaseen käytökseen. Vielä ei kokemusta mahan kanssa liikkumisesta ole, mutta esim. ovien avaaminen on ihmisille mahdoton tehtävä. Livahdetaan pienestä raosta eikä pidetä auki vaikka tulisit isojen kassien kanssa. Ei olisi kovin suuri vaiva hieman vaikka tönäistä lisää ovea kun siitä kulkee. Sama on metron ovilla, ei malteta odottaa että ihmiset pääsee ulos vaan tungetaan sisään vaikka väkisin ulos pyrkivien läpi. Minulle on pienestä saakka opetettu toisten kunnioittamista ja huomioimista, toivottavasti itse onnistun kasvattamaan oman jälkikasvuni hieman paremmin kuin suuri osa suomalaisista.

Mekkala kaunis lastenhuone =) Joskus aiemmin ihmettelin mistä tauluista puhuttiin kun en ollut koko keskustelua seurannut, mutta avautuipa aihe mullekin :) Niin ja taisi mennä vähän nimet sekaisin kun esikoiselle toivottelit parempia vointeja, taisi Valeskalle olla tarkoitettu :)

Onnea Kaapo plussasta =)

Huomenna sitten eka neuvola, toivottavasti olis kiva täti :)

Huh hellettä!

Valeska, kiitos. no kuva taitaa kertoa enemmän kuin tuhat sanaa. Mullekin tuli mieleen, että tapeteista voisi myös olla kiva tehdä tuollaisia tauluja kuin tilkuista, jos vain löytää hyvää matskua. Sitten kun löytää vielä kivat kehykset, niin saa aika hauskan näköisiä juttuja aikaiseksi.

Vetku, no niin se taitaa pikkuisten kanssa olla, että mikään vaihe ei ole kovin pysyvä, kun kehittyvät niin nopsaan, mutta lupaavalta näyttää teidän tyttö (olihan hän tyttö?) reippauden suhteen. Jokainen tekee sen minkä jaksaa, mäkään en enää jaksaisi säätää tuota huonetta yhtään, se on nyt tehty mikä on tehty... Ja kunhan arki pelaa, sehän on tärkeintä.

Mulla tosiaan on sitten reikiä päässä, kun menee nimet niin paljon sekaisin täälläkin, vetku ja Valeska ja Rae...

Rae, kiitos. No varmasti olet katsellut möykyn kuvaa aika ajoin... Ihan kuin tarkistaa, että siellä on jotain... Ja tylsää on suomalaisten epäkohtelias äytös. Kauhulla odotan sitä aikaa, kun liikutaan vaunujen kanssa yleisillä paikoilla jne. Apuja saa varmaan kovaäänisesti pyytää... Paitsi sen olen huomannut, että nuoret pojat ovat yllättävän kohteliaita ja huomioonottavaisia näissä jutuissa. Onnea huomiseen neuvolaan!

Rae on kyllä mielettömän ihanaa saada se eka ultraäänikuva. Me odotellaan jo rakenneultraa, joka on noin kolmen viikon päästä. Ja aivan varmasti halutaan tietää pikkusen sukupuoli! :D

Kaapo onnea plussasta!! :flower:

Mekkala Oikein mukavan ja viihtyisän näköinen lastenhuone. Meillä oli mies tänään ruvennut miettimään makkarin uutta järjestystä, kun erillistä lastenhuonetta ei meillä ole. Samoin yläkerran hoitonurkkausta. Ihan hyviä suunnitelmia. Makkarin sisustus onkin ollut monta vuotta kesken. Nyt halutaan sisustaa se valoisaksi ja viihtyisäksi, siinä määrin kun pystytään, huone kun on ikkunaton kellarihuone. :)

Valeska Multa löytyy melkein kokonaiset rullat näitä tapetteja:
http://www.tapettitehdas.fi/fi/tapetit/kaikki-mallit/69029
http://www.tapettitehdas.fi/fi/tapetit/kaikki-mallit/61784
http://www.tapettitehdas.fi/fi/tapetit/kaikki-mallit/61915 (tämä ihanissa sinisen sävyissä, mutta sivuilta en löytänyt kuvaa sinisenä. Liekö lopetettu, ainakin hetkeksi...)
Saat kyllä tapeteista pätkiä jos kiinnostaa. Muutaman muunlaisenkin tapetin palasen saatan löytää pakettiin mukaan. Laita yksityisviestiä, jos kiinnostaa...

(.) Saatiin lainaan kotidoppleri. Kokeiltiin eilen illalla ja saatiin pikkuisen laukkaava sydänääni kuuluviin. Tänä aamuna neuvolassa kuultiin samainen ääni hieman voimakkaampana. Neuvolassa kaikki oli muuten ok, mutta hemoglobiini oli laskenut ihan huimasti 161->109. Outoa. Sain lähetteen labraan, katsotaan varmistus, ettei ole jonkinlainen mittausvirhe.

Keltakaneli 17+2

Keltakaneli, kiitos ja onnea sisustamiseen. Mukavaa, että mieskin on intoutunut mukaan. Outoa tuon hemoglobiinin kanssa. Jospa teidän vauva on sellainen rautasyöppö, yhdellä ystävällä esikoisen raskausaika oli tällainen ja hän joutui sitten syömään lisärautaa. Mutta toivottavasti on mittausvirhe ja se selviää.

Täällä pelätään jo viikonlopun hellettä. Jalkojen päivittäinen turvotus on lisääntynyt. Mikään juominen ei tunnut auttavan eikä jalkojen pitäminen ylhäällä. Lisäksi oikea jalka on silmin nähden turvonneempi toiseen verrattuna. Mistä sellainen saattaa johtua? Neuvolassa sanottiin, että ehkä vauva painaa toiselta puolelta enemmän. Aika tuskaa on jo tämä oleminen, etenkin helteessä. Millä saisi päivät kulumaan nopeammin...

Poks 37+0!

Yhteistyössä