No teinkö mä nyt oikein, ekaluokkalaisen uinti ja kadonneet pyyhkeet..

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi nro1
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja mörkö:
vai että siitä se paniikkihäiriö tuleeki ,anna mun nauraa!!!!!!!!! toivottavasti en ikinä ole tuommonen pumpuliäiti niinkuin täällä moni!!! sit ihmetellään ku lapsista tulee valehtelevia rikollisia ku mistään ei tarvii seuraamuksia kantaa!!!!!
Mutta kun kaiken ei tarvitse olla jotain ääripäätä.
Ei se tarkoita että jos ei kannata rangaistuksia niin on täysin lepsu ja opettaa lapselle vastuuntunnottomuutta.
Onhan se nyt selvä että ne uimakamppeet pitää saada kotiin mutta jos se ekaluokkalaiselle jostain syystä on ollut hirmu vaikeaa muistaa niin sitten häntä voidaan tukea ja auttaa muutenkin rangaistuksilla ja huudolla.
Sorry, mutta mä en ole huutanut lapselle asiasta.
Minun virheeni, lapsi siis huusi ja sinä tungit hänet rappuun.
Tulevana opettajana ja paljon sijaisuuksia tehneenä olisin kyllä joutunut sinulle soittamaan kun lapsi tulee kouluun itkien ilman asianmukaista varustusta.
No,mä nyt soitin opettajalle ja sanoin että jos uikkareita ei ole koulussa niin vuokraavat ja pistän rahat maanantaina:D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja mörkö:
vai että siitä se paniikkihäiriö tuleeki ,anna mun nauraa!!!!!!!!! toivottavasti en ikinä ole tuommonen pumpuliäiti niinkuin täällä moni!!! sit ihmetellään ku lapsista tulee valehtelevia rikollisia ku mistään ei tarvii seuraamuksia kantaa!!!!!
Mutta kun kaiken ei tarvitse olla jotain ääripäätä.
Ei se tarkoita että jos ei kannata rangaistuksia niin on täysin lepsu ja opettaa lapselle vastuuntunnottomuutta.
Onhan se nyt selvä että ne uimakamppeet pitää saada kotiin mutta jos se ekaluokkalaiselle jostain syystä on ollut hirmu vaikeaa muistaa niin sitten häntä voidaan tukea ja auttaa muutenkin rangaistuksilla ja huudolla.
Sorry, mutta mä en ole huutanut lapselle asiasta.
Minun virheeni, lapsi siis huusi ja sinä tungit hänet rappuun.
Tulevana opettajana ja paljon sijaisuuksia tehneenä olisin kyllä joutunut sinulle soittamaan kun lapsi tulee kouluun itkien ilman asianmukaista varustusta.
Pojalla on koulussa ne uikkarit!!!! Ja tuskin hän enää siinä vaiheessa on itkenyt, kun on koululle mennyt.
Pojalla on märät ja haisevat uikkarit siellä koulussa. Asianmukaiset varustukset uintiin ovat puhtaat uikkarit ja kuiva pyyhe.
Jos äiti kokee että poika ei varakamoja voi ottaa mukaan niin asiasta pitää laittaa mukaan joku lappu tai opelle tekstari koska koulun puolella ei tilanteesta tiedetä muuta kuin surkea lapsi vailla puhtaita uimavarusteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja mörkö:
vai että siitä se paniikkihäiriö tuleeki ,anna mun nauraa!!!!!!!!! toivottavasti en ikinä ole tuommonen pumpuliäiti niinkuin täällä moni!!! sit ihmetellään ku lapsista tulee valehtelevia rikollisia ku mistään ei tarvii seuraamuksia kantaa!!!!!
Mutta kun kaiken ei tarvitse olla jotain ääripäätä.
Ei se tarkoita että jos ei kannata rangaistuksia niin on täysin lepsu ja opettaa lapselle vastuuntunnottomuutta.
Onhan se nyt selvä että ne uimakamppeet pitää saada kotiin mutta jos se ekaluokkalaiselle jostain syystä on ollut hirmu vaikeaa muistaa niin sitten häntä voidaan tukea ja auttaa muutenkin rangaistuksilla ja huudolla.
Sorry, mutta mä en ole huutanut lapselle asiasta.
Minun virheeni, lapsi siis huusi ja sinä tungit hänet rappuun.
Tulevana opettajana ja paljon sijaisuuksia tehneenä olisin kyllä joutunut sinulle soittamaan kun lapsi tulee kouluun itkien ilman asianmukaista varustusta.
No,mä nyt soitin opettajalle ja sanoin että jos uikkareita ei ole koulussa niin vuokraavat ja pistän rahat maanantaina:D
Just tätä hain takaa että joku informaatio koululle, opeilla on työkännyt siksi että vanhemmat voivat ilmoitella mahdollisista pulmista.
 
Hiutale
No, eihän tuhon kuole .........luulisi että muistaa nyt vastaisuudessa ............ kauhea haloo moisesta hommasta ........ Ens kerralla pistäisin lapsen hakemaan itse puuttuvat kamppeet koulusta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hiutale:
No, eihän tuhon kuole .........luulisi että muistaa nyt vastaisuudessa ............ kauhea haloo moisesta hommasta ........ Ens kerralla pistäisin lapsen hakemaan itse puuttuvat kamppeet koulusta.
Mä oisinkin marssittanut saman tien, mutta koulun ovet menevät kiinni yhdeltä kun tunnit loppuvat. Lapsi siirtyy ip-kerhon puolelle ja pussi on luokassa.
Lapsi tulee itse kolmelta.
Opettaja lähtee samaan aikaan kuin lapset, joskus opettajanhuoneen kautta, joskus ei. Olen kokeillut soittaa esim 20 yli yksi, eikä kukaan enää vastaa.
Vakseja ei ole, kyseessä on pieni, todella pieni koulu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Just tätä hain takaa että joku informaatio koululle, opeilla on työkännyt siksi että vanhemmat voivat ilmoitella mahdollisista pulmista.
Hmm... Tämähän nyt oli ihan itsestäänselvyys, ystävähyvä.
Niinkuin sekin että ongelma ratkaistaan niin että itkevä lapsi tungetaan rappuun, ystävä hyvä?
Mutta tilannehan on nyt ohi, lapsi uimassa ja toivon mukaan tulee vihdoinikin niiden varusteiden kanssa kotiin iloisena. Joten case closed :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

Näin, eli ekatokaluokilla harjoitellaan, jotta sitten 9 vanhana osattaisiin.
ja mitenkäs se oppi menee perille, jos ei toistuvista muistutuksista huolimatta omista tavaroista huolehdita? :xmas: Niinkö, että äiti hakee kamppeet lapsen puolesta koulusta?


Ap:n tapauksessa äiti katsoo illalla lapsen kanssa, että kaikki tarvittavat, myös se reissuvihko, on repussa. Opettaja näkee viestin ja kysyy oppilaalta, että onko hänellä unohtunut jotain kouluun... jos uimapussi on naulakossa, oppilas itse hakee sen sieltä reppuun ja jos se on hukassa, yhdessä opettajan kanssa etsivät sen, jos ei löydy, opettaja kirjoittaa reissuvihkoon viestin, että uimapussi ei ole koulussa.

Näin ei tarvitse alkaa jälkeenpäin antamaan rangaistuksia, kun oppilasta muitutetaan paikanpäällä niistä asioista.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Just tätä hain takaa että joku informaatio koululle, opeilla on työkännyt siksi että vanhemmat voivat ilmoitella mahdollisista pulmista.
Hmm... Tämähän nyt oli ihan itsestäänselvyys, ystävähyvä.
Niinkuin sekin että ongelma ratkaistaan niin että itkevä lapsi tungetaan rappuun, ystävä hyvä?
Mutta tilannehan on nyt ohi, lapsi uimassa ja toivon mukaan tulee vihdoinikin niiden varusteiden kanssa kotiin iloisena. Joten case closed :flower:
No emmä rupea kuuntelemaan sitä, että kiukutaan siitä ettei viiä toista satsia ellei ekan kohtalo ole selvitetty. Jokin tolkku nyt pitäs olla.
Jos olet joskus huomannut, lapset voivat kiukutella jostain asiasta vaikka maailman tappiin asti jos vain antaa (vertauskuvallisesti).
 
vieras
Hyvä, että alkoi omatunto kolkuttamaan ja soitit opelle... Valehtelit varmaan opettajalle, että lapsi "unohti" uimavarusteet kotiin? Mä en ois kehdannut kertoa, että laitoin huutavan lapsen rappukäytävään ja oven perässä kiinni ja sanoin, että ui homeisilla uikkareilla.
 
vierailija
En nyt muuta sano, kuin että näen tässä tulevaisuuteni. Meidän 3,5-vuotiaamme on juuri tuollainen hälläväliä-tyyppi. Jos jotain hukkuu, niin aina voi ottaa uuden. Meillä murheenkryyninä on tällä hetkellä SUKAT, jotka tyttö ottaa ajatuksissaan jalastaan ja jättää milloin minnekin, välillä jopa tunkee jonnekin sängyn ja seinän väliin tai muuhun piiloon. Nyt olen ottanut kovan linjan: jos lähemme vaikkapa iltapäivällä kauppaan, niin joutuu lähtemään ilman sukkia jos ei löydä niitä jotka aamulla oli jalassa. Ja jos olemme menossa ulkoilemaan, niin tyttö jää kotiin ellei löydä sukkiaan (jos olemme omassa pihassa niin että voin käydä katsomassa sisällä mitä 3,5v puuhailee). Olen sopinut hänen kanssaan paikan, minne sukat pitää laittaa kun ne ottaa pois jalasta, mutta kovin vaikeaa tuntuu olevan. Ja minullekin tämä on vaikeaa, koska esikoinen on niin paljon tunnollisempi eikä hänelle ole koskaan tullut tällaisen kanssa ongelmaa. Voin siis vain kuvitella millainen tämän keskimmäinen on, kun hänelle on annettava lisää vastuuta ja vapautta koulun alkaessa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kylä meidän lastenkoulussa siivoojat tai ip-kerho väki avaavat oppilaille ovia tarvitaessa. jopa viden aikaan ovat joskus lähteneet kirjojaan tai muuta hakemaan.
Meidän ip-ohjaajalla ei ole luokan avaimia, eikä edes koulunkaan.
Ja musta ois simputusta lähettää lapsi norkoilemaan kolmen aikaan koululle, kun siivoja käy siellä aamusta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä, että alkoi omatunto kolkuttamaan ja soitit opelle... Valehtelit varmaan opettajalle, että lapsi "unohti" uimavarusteet kotiin? Mä en ois kehdannut kertoa, että laitoin huutavan lapsen rappukäytävään ja oven perässä kiinni ja sanoin, että ui homeisilla uikkareilla.
No ei, ei mun omatunnolla nyt ole mitään kontolla.
Soitin heti kun poika lähti ja kerroin tilanteen. Miksi mun pitäisi hävetä sitä, ettei kamoja tule toistuvista pyynnöistä huolimatta, tai että reissari on sullottu sinne ja tänne ja mulle sanotaan toista, vaikka itse etsin reissarin nenän eteen ja muistutin aamut ja illat ja mulle sanotaan et matkassa on.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä, että alkoi omatunto kolkuttamaan ja soitit opelle... Valehtelit varmaan opettajalle, että lapsi "unohti" uimavarusteet kotiin? Mä en ois kehdannut kertoa, että laitoin huutavan lapsen rappukäytävään ja oven perässä kiinni ja sanoin, että ui homeisilla uikkareilla.
No ei, ei mun omatunnolla nyt ole mitään kontolla.
Soitin heti kun poika lähti ja kerroin tilanteen. Miksi mun pitäisi hävetä sitä, ettei kamoja tule toistuvista pyynnöistä huolimatta, tai että reissari on sullottu sinne ja tänne ja mulle sanotaan toista, vaikka itse etsin reissarin nenän eteen ja muistutin aamut ja illat ja mulle sanotaan et matkassa on.
Taitaa se kolkutella kun puolustelet itseäsi.. äsken sanoit vieneesi reissarin koulupöydälle. Mut jää sä tänne kiillottelemaan sädekehääsi, mä sanoin mielipiteeni asiasta. Moi.
 
huoh
Oletko ihan varma, että lapsellasi ei ole esim. jotain tarkkaavaisuushäiriötä?

Tuskin lapsesi niin tyhmä on, että silkkaa tyhmyyttään jättää kamat kouluun.

Minä olisin soittanut opettajalle ja pyytänyt häntä huolehtimaan, että lapsi ottaa mätänevät kamat mukaansa. Mutta mä en olekaan mikään natsiäiti.

Ja uimahallissa on muutenkin alasti uiminen kielletty.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyvä, että alkoi omatunto kolkuttamaan ja soitit opelle... Valehtelit varmaan opettajalle, että lapsi "unohti" uimavarusteet kotiin? Mä en ois kehdannut kertoa, että laitoin huutavan lapsen rappukäytävään ja oven perässä kiinni ja sanoin, että ui homeisilla uikkareilla.
No ei, ei mun omatunnolla nyt ole mitään kontolla.
Soitin heti kun poika lähti ja kerroin tilanteen. Miksi mun pitäisi hävetä sitä, ettei kamoja tule toistuvista pyynnöistä huolimatta, tai että reissari on sullottu sinne ja tänne ja mulle sanotaan toista, vaikka itse etsin reissarin nenän eteen ja muistutin aamut ja illat ja mulle sanotaan et matkassa on.
Taitaa se kolkutella kun puolustelet itseäsi.. äsken sanoit vieneesi reissarin koulupöydälle. Mut jää sä tänne kiillottelemaan sädekehääsi, mä sanoin mielipiteeni asiasta. Moi.
Jos se on koulupöydällä kun tekee läksyjä, niin onhan se nenän edessä.
Ja alunperin etsin reissarin muitten koulukirjojen viereen.
Kyllä se aikalailla on nenän edessä silloin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Oletko ihan varma, että lapsellasi ei ole esim. jotain tarkkaavaisuushäiriötä?

Tuskin lapsesi niin tyhmä on, että silkkaa tyhmyyttään jättää kamat kouluun.

Minä olisin soittanut opettajalle ja pyytänyt häntä huolehtimaan, että lapsi ottaa mätänevät kamat mukaansa. Mutta mä en olekaan mikään natsiäiti.

Ja uimahallissa on muutenkin alasti uiminen kielletty.
En ole sanonut tyhmyydestä mitään. En pidä huolimattomuutta tyhmyytenä. Tyhmiä ihmisiä on harvassa.

Kummallista, miten täällä oikein halutaan lukea väärin.
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Oletko ihan varma, että lapsellasi ei ole esim. jotain tarkkaavaisuushäiriötä?

Tuskin lapsesi niin tyhmä on, että silkkaa tyhmyyttään jättää kamat kouluun.

Minä olisin soittanut opettajalle ja pyytänyt häntä huolehtimaan, että lapsi ottaa mätänevät kamat mukaansa. Mutta mä en olekaan mikään natsiäiti.

Ja uimahallissa on muutenkin alasti uiminen kielletty.
Ahahahahah! Salli mun nauraa!

 
wb
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Mitä ap meinaat tehdä nyt? Vietkö pojallesi puhtaat uikkarit ?
En todellakaan.
Sorry nyt vaan, mutta tulin siihen tulokseen, että kyllä tämä oli ihan tarpeellinen muksaus. Pyyhe ja uikkarit on koululla, senku huuhtelee uikkarinsa ja pistää päälle. Jos puolestaan hukannut ne välillä, niin voi uida alasti, tai olla uimatta.
Sitten taas, jos hän on aidosti hukannut ne koulumatkalle, niin se selviää iltapäivällä. Ja sitten vois kysyä, että miksi valehtelu ja näin pitkälle meno,vaikka olisi voinut tunnustaa ja sitten kerätä pari viikkoa viikkorahaa ja ostaa varauikkarit omilla rahoillaan.

Luulen itseasiassa, että tästä ei olisi noussut tällainen haloo, jos uikkarit ois olleet ainoat. Silloin vastaukset olisivat eriä.
kyllä mä oon kurin kannalla. jos on monta kertaa muistutettú nii ei aina voi antaa anteeksi. liikaa curlinkia mammat! mä oisin tehny samoin ku ap!

 

Yhteistyössä