No teinkö mä nyt oikein, ekaluokkalaisen uinti ja kadonneet pyyhkeet..

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi nro1
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja op:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
oletko ihan hullu? voi että mua säälittää poikasi, rassukka ilman uikkareita
Miten niin ilman? Ovathan ne siellä koululla.
just joo, että ihan haisevissa uikkareissa uimaan, ties mitkä tulehdukset iskee...
Vai vielä tulehdus... Huuhtokoon housut ennen päälle laittoa, jos haisevat.
huomaa, ettei ole mitään tietoa asioista. Ja katsos siellä on varmasti märkä bakteerinen (saunan lauteilta ja märkänä muhii niitä) laudeliina samassa pussissa, eikö mielestäsi ole mitään vaaraa?
Kloori tappaa bakteerit uimahousuista. Mutta en usko, että ebolaa löytyy laudeliinasta, vaikka onkin mähönnyt pussissa tiistaista asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja op:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
oletko ihan hullu? voi että mua säälittää poikasi, rassukka ilman uikkareita
Miten niin ilman? Ovathan ne siellä koululla.
just joo, että ihan haisevissa uikkareissa uimaan, ties mitkä tulehdukset iskee...
Vai vielä tulehdus... Huuhtokoon housut ennen päälle laittoa, jos haisevat.
huomaa, ettei ole mitään tietoa asioista. Ja katsos siellä on varmasti märkä bakteerinen (saunan lauteilta ja märkänä muhii niitä) laudeliina samassa pussissa, eikö mielestäsi ole mitään vaaraa?
Ei ole vaaraa. Uimapuvulle yleensäkin riittää vain vesipesu ja harva niitä kertakäyttöisiä laudeliinoja kotiinsa vie. Ja en ole ap. :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton olet:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sinä vastuuton et voi itse hakea koululta? Kas kun et laita lastasi ostamaan kaupasta ruokaansa ja laittamaan sitä. Olet niin kuvottava. Vai eikö laiska jaksa nostaa persuustaan tuolista saattaakseen kerrankin lasta kouluun, kun netissä roikkuminen on niin mukavaa?
Kyllä se joskus muuten käy hakemassa maitopurkin/pottuja/mehua/limppaa/suklaata kaupasta, joo olet oikeassa :D
Mä nyt oikeesti uskon, että se pääsee tien ali vastapäätä ihan ilman mun apua.

Ja se joka ihmetteli, että miksi en hae itse, on että jos koulu loppuu yhdeltä, ei ole vaksia, ei avaimia, ope lähtee itse samoin tein.
Lapsi itse käy ip-kerhossa ja tulee kolmen jälkeen.
vie ip-kerhoon vaikka olet itse kotona?

Miksei se sais käydä jos haluaa?
Ei se 60 euroa ole niin iso raha kuitenkaan.
 
juu, on ok
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sinä vastuuton et voi itse hakea koululta? Kas kun et laita lastasi ostamaan kaupasta ruokaansa ja laittamaan sitä. Olet niin kuvottava. Vai eikö laiska jaksa nostaa persuustaan tuolista saattaakseen kerrankin lasta kouluun, kun netissä roikkuminen on niin mukavaa?
täh? Eiköhän jokaisella ole omat hommansa. lapsen työ on se koulu ja mitä siihen liittyy ja niistä otetaan vastuu, oli sitten poika tai tyttö.

Monilla äideillä on useampi lapsi, ja se aiheuttaa valtavat määrät kotitöitä. sen lisäksi lapset tarvitsevat joskus apua läksyissä, kokeisiin luvussa. moni äiti on kiinnostunut monista asioista ja haluaisi lukea, harrastaa joskus itsekin.
en käsitä, että niinkin moni äiti passaa lapsensa niin, että mitään ei osata tehdä. Mistä jää aikaa/voimia?
meillä juuri koululainen yritti passauttaa ja sanoi, että ei löydä liikuntavaatteita, en etsinyt. itse huolehditaan ne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
No uisitko itse homeisissa kamppeissa? Lapsesi tuskin tahallaan niitä unohtelee, itselläkin 9v poika joka unohtelee sitä sun tät, en rankaisisi noin tahattomasta unohtelusta...!!
tuossa on vaan se, että ne, joille aina annetaan anteeksi, eikä joudu itse korjata virhettään (hakea itse ne unohtuneet) ym. ei oikeasti koskaan opi. sitten aletaan jossain vaiheessa etsiä diagnoosia ym. kun tavat päässeet niiin pahaksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no...:
ehkä toisenlaisessa tilanteessa käyttäisin tuollaista kasvatustapaa, mutta en kavereiden edessä. Poikaa nimittäin pelottaa nyt koulussa sanoa opelle ettei pääse uimaan, ja tuosta tulee opellekin ongelmaa, mihin laittaa sen yhden pojan? Olisin eilen käskenyt kävelemään takaisin kouluun hakemaan ne kamat. kyllä siellä vaksit on myöhempään ovia avaamassa. Kaverilla on 9 v poika ja ihan tumpelohan se on, mutta niin ne vaan on.
Miksihän ne on aina poikia, jotka on näitä tumperloita? Kun äidit kasvattavat, eivätkä vaadi pojilta samaa minkä tytöiltä.
 
Meillä poika samanlainen lahopää :kieh:.Jännitti koulua alussa tosi paljon ja yksi päivä tuli koulusta kotiin ilman kenkiä :D .Ei siinä vaiheessa paljoo naurattanu,mutta jälkeen päin ollaan saatu siittä monet naurut pojan kanssa.
Pojalla kun joku tärkeä asia unohtuu koululle,niin palautan takaisin kululle ne hakemaan.Onneksi olen nyt äitiyslomalla,kun eilen taas lähti kouluun ilman reppua ja olin niin raaka äiti,että tällä kertaa annoin pojan mennä(olin syöttämässä vauvaa).Yleensä siis huudan ja kysyn onko reppu ennenkuin lähtee.Pakkohan sen on oppia,kun mulla töihin lähtö tulee...
No kohta ovi kävi ja poika huusi,että reppu jäi.Kehuin kovasti,että hyvä että muisti ennen kuin ehti kouluun asti.Ihan hyvin kerkesi kouluun.Lähtee yleensä hyvissä ajoin,kun noissa matkoisssa hiukan kestää,vaikka ihan lyhyt koulumatka =).
Open kanssa ovat etsineet kulussa kadonneita tavaroita ja joskus joku toinen lapsi vahingossa ottanut.Olen ollut itse valmis menemään koululle,mutta ovat siellä huolehtineet asian.
Meillä murheenkryyni on pojan jummppakasi,missä pojan märkä pyyhe.Poika tarvii sitä kuitenkin useampana päivänä,niin en ole sitä haetuttanut,mutta ukaasin kun annan,että tänään tultava kotiin ja jos ei ole ,niin sitten palaa hakemaan koululta.Tämä pistää kummasti poikaa muistamaan.
Meillä myös tilan puute ja hanskoja ja muita lojuu joka patterilla,mutta isommat etsivät omansa,kun sinne hoitavatkin kuivumaan.Ja koska kuivaus tila on kortilla,niin niitä hanskojakin on oltava sen verta useempia,että aina löytyy päälle pantavaa.
Ehkä oli liian ankaraa panna poika ilman kamoja kouluun,jos vaikka ne onkin hukannut jonnekkin eikä pääse ollenkaan uimaan.Koulusta päin eivät kyllä huolehdi uimavehkeistä.Erityisen uikkkarit haettu 2 kertaa uimahallista kotiin.Muut oli kyllä kassissa,mutta uikkarit jääny.Luulis edes, että erityislasten perään katotaan mutta....
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja seuraava koulukiusattu tulossa:
onpas pojalla koulussa noloa.nauravat raukalle ja saa kuule kuulla tuosta pitkään.sinuna veisin äkkiä uikkarit ja pyyhkeen kouluun
kuulepas. Ei kiusaaminen johdu mistään muusta kuin kaltaisistasi, jotka hyväksyvät että on ok kiusata. aina se syy löytyy kiusaamiseen, jos asenne on tuo, oli sitten uikkarit tai ei. Nehän voivat olla myös väärän väriset.
 
Ymmärrän ihan hyvin. Vaikea sanoa olisinko ite tehnyt samoin,mutta mutta..
Meillä vähän samoja ongelmia, penaali usein koulussa, liikuntavaatteiden unohtelu, turvaliivin unohtelu.. Uimajutut on kyllä muistanut joka kerta :D
Turvaliivejä kun oli kaks jäänyt ip:hin sanoin ostavani seuraavaksi prinsessaliivin, johan on muisti parantunut! (muoks. siis poika kyseessä)

Ja suunnattoman ärsyttävää on just toi suhtautuminen: ostetaan sit uus/ mitä sen on väliä, on mulla toinenkin/ Ei haittaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsi:
Otatko ap sydämellesi sen että lapsi voi saada ikuisen leiman tästä että ui haisevilla uikkareilla ja käytti homeista pyyhettä, LAPSET NIMITTÄIN MUISTAVAT TÄLLÄISET LOPPUELÄMÄNSÄ ja ovat jo pienestä asti raakoja toisilleen!!!
Jep! Mut muistetaan edelleenkin siitä että kesäleirillä 6 vuotiaana itkin koti-ikävääni... Ja koulussa siitä jaksettiin kiusata vielä yläasteellakin ja siis vieläkin joku jaksaa muistuttaa asiasta.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Ehkä oli liian ankaraa panna poika ilman kamoja kouluun,jos vaikka ne onkin hukannut jonnekkin eikä pääse ollenkaan uimaan.Koulusta päin eivät kyllä huolehdi uimavehkeistä.Erityisen uikkkarit haettu 2 kertaa uimahallista kotiin.Muut oli kyllä kassissa,mutta uikkarit jääny.Luulis edes, että erityislasten perään katotaan mutta....

Siis onko sulla erityislapsi vai sanotko mun lasta erityislapseksi?
Ei se kyllä ole erityislapsi, silläkään ei ole diagnoosia.

Sitä suuremmalla syyllä pitää sanoa, jos on jättänyt ne jonnekin koulumatkalle.
Kysyin tietääkö hän itse missä kamansa on, ja kuulemma tiesi. Jos siis uimajuttujaan ei ole koululla, hän on hukannut ja ihan turhaan olen uimisiaan tentannut. Sanoin, että jos ne on jonnekin ulos jääneet, asia hoituu niin että hän ostaa omalla viikkorahallaan, ynnä tekee pikku kotitöitä että saa lisärahaa uikkareihinsa.
Mutta en minä oikeasti voi katsoa koko ajan läpi sormien että kaikki jää ja rahaa heitetään vaatteiden muodossa hukkaan.
Sanoohan se järkikin.

Uimareissuja tulee lisää, 7-vuotiaan elämässä vielä monia useita.
En voi kuitenkaan ikuisuuksiin olla kotona ja kattella koululaisen perään, syksyllä on toiset kuviot edessä.

Ehkä se oli pojalle noloa ja kaverit nauravat.
Minä en kuitenkaan halua koko ajan olla ostamassa hanskaa, uikkareita, kenkiä (jotka nekin on kummasti joskus hukkuneet) tossuja, t-paitoja (jotka nekin on vähentyneet taas ) pojan kasvojen takia.

Hei, oikeesti. Sanoo sen järkikin
Jos nyt tuntuu siltä, pistäkää pojalle uimarahasto pystyyn :D
 
jusa
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
No tarvii kyllä sanoo että teit väärin ja toimit aika julmasti. Kuulostaa aika karulta, varmaan meni pojan päivä kyllä totaalisen pilalle aika pienen asian takia...
voih, voin kuvitella pienen pojan hädän aamulla eteisessä. Sitten ihmetellään kun lapsi kärsii myöhemmin paniikkihäiriöstä
 
lapsi parka
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Ehkä oli liian ankaraa panna poika ilman kamoja kouluun,jos vaikka ne onkin hukannut jonnekkin eikä pääse ollenkaan uimaan.Koulusta päin eivät kyllä huolehdi uimavehkeistä.Erityisen uikkkarit haettu 2 kertaa uimahallista kotiin.Muut oli kyllä kassissa,mutta uikkarit jääny.Luulis edes, että erityislasten perään katotaan mutta....

Siis onko sulla erityislapsi vai sanotko mun lasta erityislapseksi?
Ei se kyllä ole erityislapsi, silläkään ei ole diagnoosia.

Sitä suuremmalla syyllä pitää sanoa, jos on jättänyt ne jonnekin koulumatkalle.
Kysyin tietääkö hän itse missä kamansa on, ja kuulemma tiesi. Jos siis uimajuttujaan ei ole koululla, hän on hukannut ja ihan turhaan olen uimisiaan tentannut. Sanoin, että jos ne on jonnekin ulos jääneet, asia hoituu niin että hän ostaa omalla viikkorahallaan, ynnä tekee pikku kotitöitä että saa lisärahaa uikkareihinsa.
Mutta en minä oikeasti voi katsoa koko ajan läpi sormien että kaikki jää ja rahaa heitetään vaatteiden muodossa hukkaan.
Sanoohan se järkikin.

Uimareissuja tulee lisää, 7-vuotiaan elämässä vielä monia useita.
En voi kuitenkaan ikuisuuksiin olla kotona ja kattella koululaisen perään, syksyllä on toiset kuviot edessä.

Ehkä se oli pojalle noloa ja kaverit nauravat.
Minä en kuitenkaan halua koko ajan olla ostamassa hanskaa, uikkareita, kenkiä (jotka nekin on kummasti joskus hukkuneet) tossuja, t-paitoja (jotka nekin on vähentyneet taas ) pojan kasvojen takia.

Hei, oikeesti. Sanoo sen järkikin
Jos nyt tuntuu siltä, pistäkää pojalle uimarahasto pystyyn :D

Sinulla ei taida olla paljon kokemusta lapsista? Esikoinen?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lapsi parka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zelda:
Ehkä oli liian ankaraa panna poika ilman kamoja kouluun,jos vaikka ne onkin hukannut jonnekkin eikä pääse ollenkaan uimaan.Koulusta päin eivät kyllä huolehdi uimavehkeistä.Erityisen uikkkarit haettu 2 kertaa uimahallista kotiin.Muut oli kyllä kassissa,mutta uikkarit jääny.Luulis edes, että erityislasten perään katotaan mutta....

Siis onko sulla erityislapsi vai sanotko mun lasta erityislapseksi?
Ei se kyllä ole erityislapsi, silläkään ei ole diagnoosia.

Sitä suuremmalla syyllä pitää sanoa, jos on jättänyt ne jonnekin koulumatkalle.
Kysyin tietääkö hän itse missä kamansa on, ja kuulemma tiesi. Jos siis uimajuttujaan ei ole koululla, hän on hukannut ja ihan turhaan olen uimisiaan tentannut. Sanoin, että jos ne on jonnekin ulos jääneet, asia hoituu niin että hän ostaa omalla viikkorahallaan, ynnä tekee pikku kotitöitä että saa lisärahaa uikkareihinsa.
Mutta en minä oikeasti voi katsoa koko ajan läpi sormien että kaikki jää ja rahaa heitetään vaatteiden muodossa hukkaan.
Sanoohan se järkikin.

Uimareissuja tulee lisää, 7-vuotiaan elämässä vielä monia useita.
En voi kuitenkaan ikuisuuksiin olla kotona ja kattella koululaisen perään, syksyllä on toiset kuviot edessä.

Ehkä se oli pojalle noloa ja kaverit nauravat.
Minä en kuitenkaan halua koko ajan olla ostamassa hanskaa, uikkareita, kenkiä (jotka nekin on kummasti joskus hukkuneet) tossuja, t-paitoja (jotka nekin on vähentyneet taas ) pojan kasvojen takia.

Hei, oikeesti. Sanoo sen järkikin
Jos nyt tuntuu siltä, pistäkää pojalle uimarahasto pystyyn :D

Sinulla ei taida olla paljon kokemusta lapsista? Esikoinen?
Itseasiassa on paljon kokemusta. Eikä ole esikoinen.
 
vieras
Missä pumpulissa te ap:ta näin kovasti dissaavat olette oikein itse kasvaneet? Hyvänen aika. Vastuuta pitää opettaa, ja koska sitä sitten opettaa jollei eskarista ja ekasta luokasta lähtien?

Omat vanhempani olivat helvetin tiukkoja välillä ja monet itkut on itketty, mutta sitä kautta myös monet hankaluudet vältetty. Ja todellakin oppinut että raha (tässä tapauksessa uomahousut) ei kasva puussa. Vanhemmalla iällä ja nyt omaa perhettä perustaessa sitä oikein vain kiittelee, että itsellä oli rajat ja kaikesta ei selvinnyt vinkumisella.

Ap hoiti homman kotiin. Hyvin tehty. Oikea päätös. Kiukkuinen koululainen voi tulla kyynelsilmin koulusta kotiin, mutta sittenpähän homma selviää. Ratkaisevinta on se, miten Ap hoitaa iltapäivällä lapsensa kanssa tilanteen. Saavatko asian käsiteltyä niin, ettei lapselle jää tajuttoman kurja mieli vaan että oppii tapahtuneesta. Sitä nyt miettisin kuitenkin, että vaatisinko uikkareiden maksua viikkorahoista. Eiköhän nolaantumisessa ja oman mokan myöntämisessä ole tarpeeksi.
 
Mä olin ymmärtävinäni että tässä oli enempi kyse lapsen asenteesta kuin tuosta unohtamisesta.

Ja täytyy kyllä sanoa että se on h*lvetin ärsyttävää kun toinen vaan kohauttaa olkapäitään ja sanoo et osta uus! Tai et ei haittaa, on mulla toinenkin. Tai mitä sitte, ei haittaa. Ei mulla ainakaan ole vara sellaseen, eikä näin tarvis mun mielestä toimiakaan vaikka varaa oliskin. Meillä on esikoisella tätä vikaa ja nyt laitoin sen säästään pikkuveljen parkkitaloon, jonka potkaisi rikki.
 
Jep!Siis minulla erityislapsi,omastani puhuin ja unohtelija on tuo tavis lapsi.Ja kaksi muutakin vielä löytyy.Väsyneenä tämä "ulosanti"ei ehkä ole aivan selvää....kiireellä kun vielä kirjoittaa muitten hommien lomassa.Monta rautaa tulessa yhtä aikaa :LOL: .Meillä mies aina ihmettelee,että miten pystyy tekeen ruokaa,laittaan pyykkejä ja vielä oleen koneella yhtäaikaa,mutta minä olenkin NAINEN!
 

Yhteistyössä