No teinkö mä nyt oikein, ekaluokkalaisen uinti ja kadonneet pyyhkeet..

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi nro1
  • Ensimmäinen viesti
mama
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Miten on mahdollista että reissuvihko ei ollut repussa. Ei ekaluokkalainen voi olla vastuussa asioistaan. Kyllä se on vanhempien tarkistettava, että tavarat on repussa. Ensin pyydetään lasta tarkistamaan, ja sitten tarkistetaan perässä. Ekaluokkalainen on vielä kovin pieni ja vasta opettelee vastuun kantamista. Sitä opettelua kestääkin sitten vuosia.
aivan! Miten lapsi voi tällaisestakin olla vastuussa? Raukka...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Mitä ap meinaat tehdä nyt? Vietkö pojallesi puhtaat uikkarit ?
En todellakaan.
Sorry nyt vaan, mutta tulin siihen tulokseen, että kyllä tämä oli ihan tarpeellinen muksaus. Pyyhe ja uikkarit on koululla, senku huuhtelee uikkarinsa ja pistää päälle. Jos puolestaan hukannut ne välillä, niin voi uida alasti, tai olla uimatta.
Sitten taas, jos hän on aidosti hukannut ne koulumatkalle, niin se selviää iltapäivällä. Ja sitten vois kysyä, että miksi valehtelu ja näin pitkälle meno,vaikka olisi voinut tunnustaa ja sitten kerätä pari viikkoa viikkorahaa ja ostaa varauikkarit omilla rahoillaan.

Luulen itseasiassa, että tästä ei olisi noussut tällainen haloo, jos uikkarit ois olleet ainoat. Silloin vastaukset olisivat eriä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Venla:
Mitä ap meinaat tehdä nyt? Vietkö pojallesi puhtaat uikkarit ?
En todellakaan.
Sorry nyt vaan, mutta tulin siihen tulokseen, että kyllä tämä oli ihan tarpeellinen muksaus. Pyyhe ja uikkarit on koululla, senku huuhtelee uikkarinsa ja pistää päälle. Jos puolestaan hukannut ne välillä, niin voi uida alasti, tai olla uimatta.
Sitten taas, jos hän on aidosti hukannut ne koulumatkalle, niin se selviää iltapäivällä. Ja sitten vois kysyä, että miksi valehtelu ja näin pitkälle meno,vaikka olisi voinut tunnustaa ja sitten kerätä pari viikkoa viikkorahaa ja ostaa varauikkarit omilla rahoillaan.

Luulen itseasiassa, että tästä ei olisi noussut tällainen haloo, jos uikkarit ois olleet ainoat. Silloin vastaukset olisivat eriä.
Valehtelu on väärin, mutta mietippä mistä se voisi johtua?Oletko yleensäkin liian ankara?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ihmettelen minäkin tuota että esim hanskoja on laitettu useita laatikkoon... etkö käy illalla läpi lasten vaatteita?

Samoin ihmettelin tuota, miten lapsi oppinut tuon hälläväliä asenteen? Ei meillä tuollaista asennetta ole, mutta eipä olla ikinä ostettukaan mitään "huvikseen", ainakaan isompaa juttua. Ymmärtävät rahan merkityksen jo pienestä.
Sanotaan nyt näin, että ulkoatullessaan hän riisuu vessaan ja vaatteensa pistää kuivaan vähän mihin sattuu patterille, koska vessaan ei mahdu. Siellä ei ole patteritilaa. Joten en mä kummemmin tarkistele että mihin pistää hanskansa, kysyn vaan perään että pistikö patterille ja ovesta sisään tullessaan sanon että märät vaatteet patterille, kuivat kaappiin.

Meillä talvisaikaan ja märkään aikaan on hanskoja ja muita vaatteita keittiön patterilla, pojan huoneen patterilla, vessan patterilla, olohuoneen patterilla.

En tiedä mistä on oppinut hälläväliä-asenteen, rahasta on aina ollut tiukkaa ja ollaan oltu tarkkoja siitä mitä ostetaan.
 
No jos yhtään lohduttaa, olisin tehnyt ihan samoin, siis jos muksulla olis tuollainen asenne asioihin.
Meidän neidit unohtelee myöskin jatkuvasti roippeitaan milloin minnekkin, mutta osaan jo etsiä esim hanskoja jos ei niitä missään näy.
Koululta olen sen satakertaa käynyt hakemassa tyttöjen vermeitä, että ne joskus saatais tänne meidän omaan kotiin, eikä jonkun toisen.
Nalkuttanut, keskustellut ja kyllä jopa uhkaillut, jos ei rupea tavarat kulkemaan mukana.
En osta hyppiksiä sitävarten, että ne unohdtaan koululle ja sitten niitä saa metsästellä montapäivää toisten koululaisten käsistä (vaikka on nimet sun muut laitettu), välillä ainoa tapa saada tavaroita takas on mennä itse välkälle katsomaan, että kenellä ne meidän tavarat on. Sen jälkeen ei taas oteta mitään naruja tms mukaan kouluun vähänn aikaan, ja taas kulkee tavarat nätisti mukana hetken :whistle:
Pitäis itselle omaksua semmoinen ei sen niin väliä, ostan uudet asenne, ei menis hermot tohon unohteluun ja hävittelyyn :whistle:
 
äippis
Ymmärrän että sua harmittaa poikasi käytös, kun kerta nää uimakamppeet ei ole ainoa asia joka on kadonnut ja pojan asenteessa on todellakin parantamisen varaa, mut silti olen sitä mieltä että tää ei ollut oikea paikka antaa opetusta. voin nimittäin kuvitella millä mielellä poika on kouluun mennyt, pelännyt mitä opettaja sanoo, nauraako kaverit..

ekaluokkalainen on vielä pieni.
 
Mä en huomannut, että minkäikäinen poika on? Mutta tosiaan miksi ottaa toisiakin uimavehkeitä koululle maatumaan, jos yhdet sielä on jo. Jos nyt ekaluokkalaisesta on kyse, niin silloin olisi kyllä aihetta ajoissa opettajalle ilmoittaa, jotta ehtivät yhdessä etsiä ne varusteet, jos taas kyseessä on isompi lapsi, niin liialla hyysäämisellä saa hyysätä lasta iäisyyden, eikä hän opi ikinä pitämään tavaroista huolta. Mulla 3 poikaa ala-asteella ja kyllävain ensimmäisillä luokilla oli jatkuvasti jotain hukassa, mutta pikkuhiljaa saivat itse oppia pitämään käsineistään yms huolta, en mä mikään Roopeankka ole, joka voi viikoittain uudet hanskat ostaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Miten on mahdollista että reissuvihko ei ollut repussa. Ei ekaluokkalainen voi olla vastuussa asioistaan. Kyllä se on vanhempien tarkistettava, että tavarat on repussa. Ensin pyydetään lasta tarkistamaan, ja sitten tarkistetaan perässä. Ekaluokkalainen on vielä kovin pieni ja vasta opettelee vastuun kantamista. Sitä opettelua kestääkin sitten vuosia.
aivan! Miten lapsi voi tällaisestakin olla vastuussa? Raukka...
No niin, aivan. Tämä raukka ensin jätti reissuvihkonsa olohuoneeseen jonka sitten pääsiäisenä etsin sieltä, koska hän ei saanut sitä tehtyä.
Koska hänellä oli repussaan leikkikaluja joita vei kavereilleen, en pistänyt vihkoa reppuun vaan jätin pöydälle.
Tiistaina en huomannut edes kysyä että onko vihko repussa. Tottakai oletin, että muitten kirjojen kanssa se menee reppuun.
Keskiviikkona kysyin kun hän veti kenkiä jalkaan vastaus oli "joojoo" ja nopea oven kolautus.
Kun myöhemmin menin hakemaan likaisia vaatteita (joita muuten ei vielä pyykkikoriin, vaan nakellaan pitkin ja poikin huonetta ja joskus jopa löytyy kirjoituspöydän laatikoista )huomasin vihon.

Eilenkään ei vihkoa ollut mukana, kysäisin aamulla ja sitten kävin katsomassa pöydältä,se oli kadonnut. Oli kuulemma mukana, mutta sitten koulun jälkeen kun reissaria (ja uimapukua ja pyyhkeitä ) kysyin, reissari löyty laatikosta, johon se oli pistetty pois tieltä ´kun eilen maalattiin.

Huh.
Lisää muita kysymyksiä?
 
miksi
Miksi sinä vastuuton et voi itse hakea koululta? Kas kun et laita lastasi ostamaan kaupasta ruokaansa ja laittamaan sitä. Olet niin kuvottava. Vai eikö laiska jaksa nostaa persuustaan tuolista saattaakseen kerrankin lasta kouluun, kun netissä roikkuminen on niin mukavaa?
 
supermam
taas näitä viisastelijoita löytyy!! en voi käsittää miksi te olevinaan niin hyvät äidit alatte heti sättiä. ja säälimään 9-vuotiasta poikaa. ei se poika opi koskaan mitään jos aina vaan päästä silitetään. minä myös oisin toiminut noin,jos asiasta on jo monesti sanottu! ja on se aika jännä, että jos nyky äitien mielestä valehtelu on ok ja ei saa olla liian tiukka. valehtelu pitää kitkeä pois jo pienenä,murkkuiässä sitä et enää pois saa,sit ovat jo valehtelun mestareita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja op:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
oletko ihan hullu? voi että mua säälittää poikasi, rassukka ilman uikkareita
Miten niin ilman? Ovathan ne siellä koululla.
just joo, että ihan haisevissa uikkareissa uimaan, ties mitkä tulehdukset iskee...
Vai vielä tulehdus... Huuhtokoon housut ennen päälle laittoa, jos haisevat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sinä vastuuton et voi itse hakea koululta? Kas kun et laita lastasi ostamaan kaupasta ruokaansa ja laittamaan sitä. Olet niin kuvottava. Vai eikö laiska jaksa nostaa persuustaan tuolista saattaakseen kerrankin lasta kouluun, kun netissä roikkuminen on niin mukavaa?
Kyllä se joskus muuten käy hakemassa maitopurkin/pottuja/mehua/limppaa/suklaata kaupasta, joo olet oikeassa :D
Mä nyt oikeesti uskon, että se pääsee tien ali vastapäätä ihan ilman mun apua.

Ja se joka ihmetteli, että miksi en hae itse, on että jos koulu loppuu yhdeltä, ei ole vaksia, ei avaimia, ope lähtee itse samoin tein.
Lapsi itse käy ip-kerhossa ja tulee kolmen jälkeen.
 
juu, on ok
kyllä mielestäni noi voi tehdä. sehän voi käyttää niitä märkiä jotka siellä pussissa koulussa.

Ihmisiä me äiditkin ollaan, ja jos aina tehdään kaikki lapsen puolesta, saadaan tehdä sitä vielä kun lapsi 20v ja ollaan sitten pian itse katkeria vanhuksia, joita ei ole arvostettu, kun ei ole sitä arvostusta vaadittu.
 
ahaa
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja op:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut:
oletko ihan hullu? voi että mua säälittää poikasi, rassukka ilman uikkareita
Miten niin ilman? Ovathan ne siellä koululla.
just joo, että ihan haisevissa uikkareissa uimaan, ties mitkä tulehdukset iskee...
Vai vielä tulehdus... Huuhtokoon housut ennen päälle laittoa, jos haisevat.
huomaa, ettei ole mitään tietoa asioista. Ja katsos siellä on varmasti märkä bakteerinen (saunan lauteilta ja märkänä muhii niitä) laudeliina samassa pussissa, eikö mielestäsi ole mitään vaaraa?
 
juu, on ok
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
kyllä mielestäni noi voi tehdä. sehän voi käyttää niitä märkiä jotka siellä pussissa koulussa.

Ihmisiä me äiditkin ollaan, ja jos aina tehdään kaikki lapsen puolesta, saadaan tehdä sitä vielä kun lapsi 20v ja ollaan sitten pian itse katkeria vanhuksia, joita ei ole arvostettu, kun ei ole sitä arvostusta vaadittu.
ja sitten on täällä jonkun kusipäämiehen vaimo kirjoittelemassa, kun mies ei tee mitään ja jättää jäätelöpaperit tietokoneen viereen ja elää kuin sika.
 
vastuuton olet
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sinä vastuuton et voi itse hakea koululta? Kas kun et laita lastasi ostamaan kaupasta ruokaansa ja laittamaan sitä. Olet niin kuvottava. Vai eikö laiska jaksa nostaa persuustaan tuolista saattaakseen kerrankin lasta kouluun, kun netissä roikkuminen on niin mukavaa?
Kyllä se joskus muuten käy hakemassa maitopurkin/pottuja/mehua/limppaa/suklaata kaupasta, joo olet oikeassa :D
Mä nyt oikeesti uskon, että se pääsee tien ali vastapäätä ihan ilman mun apua.

Ja se joka ihmetteli, että miksi en hae itse, on että jos koulu loppuu yhdeltä, ei ole vaksia, ei avaimia, ope lähtee itse samoin tein.
Lapsi itse käy ip-kerhossa ja tulee kolmen jälkeen.
vie ip-kerhoon vaikka olet itse kotona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja supermam:
taas näitä viisastelijoita löytyy!! en voi käsittää miksi te olevinaan niin hyvät äidit alatte heti sättiä. ja säälimään 9-vuotiasta poikaa. ei se poika opi koskaan mitään jos aina vaan päästä silitetään. minä myös oisin toiminut noin,jos asiasta on jo monesti sanottu! ja on se aika jännä, että jos nyky äitien mielestä valehtelu on ok ja ei saa olla liian tiukka. valehtelu pitää kitkeä pois jo pienenä,murkkuiässä sitä et enää pois saa,sit ovat jo valehtelun mestareita!
jaa 9v?

otsikossa oli kyse ekaluokkalaisesta..
 

Yhteistyössä