Taffelilta niskalaukaus isoille sipsipusseille -Taffel liittyy mukaan shrinkflaatioon, eli pakkauskoon pienentämiseen hinnan pysyessä ennallaan

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Taffel lopettaa suurimmat sipsipussit ja liittyy näin mukaan shrinkflaatioon, eli pakkauskoon pienentämiseen hinnan pysyessä ennallaan.

Taffel lopettaa suurimmat sipsipussit
"Taffel pienentää suurimpia pakkauskokojaan. Taffelin mukaan ihmiset haluavat ostaa entistä pienempiä sipsipusseja

Tällä hetkellä Taffelin suurimmat sipsipussit ovat 325 gramman kokoisia. Jatkossa suurimmat pussit ovat 250–270 grammaa."

Vähemmän samalla hinnalla yleisön pyynnöstä 🤣
Tuohan on vasta sun -flaatio-harmaan (greedflation) tulkintaa. Artikkelissa lukee, että jotkut isot pussit säilyvät ennallaan, eli on niillä joku hintaerokin vielä silloin oltava.

Ja koska on kannattavampaa tehdä isoja pussillisia kuin pieniä, niin ei se pienempi koko näy ihan yks-yhteen hinnassa. Eli ei ole vaikka "30 % sipsejä vähemmän=30 % hinnastakin pois", koska sen pussin teko maksaa kuitenki.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että uskon Taffelin haluavan myös vedättää pienten pussien hintaa aavistuksen liian isoks.

No, sipsit on mun mielestä yks turhimpia ruokia, joten maksakoon. :)
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Lähiaikoina kadulla ruokakaupan vieressä oli tyhjä, lähes perunasäkin kokoinen sipsipussi. Miksi ihminen jaksaa ahtaa valtavan määrän perunalastuja sisäänsä, mutta ei jaksa syömällään energiamäärällä laittaa sipsisäkkiä kahden metrin päässä olevaan roskakoriin? Luultavasti tuuli oli kuljettanut pussin pois roskakorin luota. Ehkä sipsien syönti latistaa aivotoimintaa ja käsien koukistajalihaksia.
Jos eläisimme Amerikassa, laki määräisi, että pussin kyljessä pitää olla varoitus tuotteen lieveilmiöistä.
Liikuin eilen samoilla kulmilla. Olin likuportaissa raskaan ostoskassini kanssa, ja edessäni seisoi kaksi hyvin tällättyä teinityttöä juomatölkit käsissään. He keskustelivat lähiaikojen biletyksestään tyyliin: V**** olinko minä silloin kännissä, kun en muista mitään? Asiaa he jankkasivat ja kääntelivät keskenään koko liukuporrasmatkan ajan toiseen kerrokseen. Luultavasti he molemmat olivat olleet bileissään umpikännissä.
Mieleeni nousi tapauksesta muistoja lasteni teinivuosilta. Koettakaa kestää teinien äidit. Joskus hymyilette muistoillenne.
Ketjun alkuperäinen puheenaihe on sipsit, mutta sipsit maistuvat myös juomien kera.
 
vierailija
Ja koska on kannattavampaa tehdä isoja pussillisia kuin pieniä, niin ei se pienempi koko näy ihan yks-yhteen hinnassa. Eli ei ole vaikka "30 % sipsejä vähemmän=30 % hinnastakin pois", koska sen pussin teko maksaa kuitenki.
Pienempi pussi vie vähemmän materiaalia ja joka tapauksessa sen pussin osuus kokonaishinnasta on hyvin marginaalinen. Kansanterveydellisistä syistä olisi hyvä saada erinäisiin herkkuihin laki, joka vaatisi myymään tuotetta samalla kilo-/litrahinnalla pakkauskoosta huolimatta. Vähän niin kuin kaljan kanssa on se laki, ettei monituotepakkauksen hinta per tölkki saa olla halvempi kuin yksittäin ostettuna.
 
Toivottavasti hinta halpenee. Tosin luulen, että tuossa paketissa maksaa muut asiat, kuin itse sisältö. 100g sipsejä on varmaan aika ilmaista valmistaa.
On mukava uutinen. Meillä jää aina puolet syömättä ja sitten ne pehmenee kaapissa.

Fm
Joo mul sama et nykypussit liian isoi ja ei jaksa syödä nih sit ne kuihtuu sillain ettei edes rousku enään ku joskus myöhemmin syö. Mut niit mun suosikki chipsei ees saa niis pikkupusseis. Mikäs sun lempi chipsi on?
 

Yhteistyössä