No,mikäs olisi parasta juotavaa lapselle joka oksentaa?? (mä olen ihan paniikissa täällä !!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Laimeaa mehua (ei tuoremehua).
tai minkä ikänen hän on? Parasta toki olis jos olis jotakin ripulijuomaa, osmosalia tms.
Mule kyllä sairaalassa lääkäri sanoi kun pojan oksentelun takia sinne jouduttiin että on yks hailee mitä se on mitä lapsi juo, pääasia että juo. Vaikka sitten maitoa (mitä ei muuten suositella mahataudissa) jos ei mikään muu mee alas.

Lapselle ei siis pidä aloittaa jaffa- tai vesipaastoa, vaan parempia ovat mehu ja maito.

Mä olin edellisenä päivänä ennen sairaalaan menoa saanut haukut terveydenhuollon henkilöltä kun soittelin että mitä ton lapsen kaa pitäs oikeen tehdä kun ei mikään kestä sisällä, että HETI pitää alottaa tiukka dietti, ei rasvaa, ei mausteita, mautonta ja hajutonta ruokaa, ei missään nimessä maitoa tms vaan pelkästään laimeaa mehua tai vettä jne.
Olin jo ihan epätoivonen että munko takia pojalla tauti vaan jatkuu kun oltiin annettu hälle pillimehua ja vastaavia ja jopa sitä maitoakin (sitä poika tykkää juoda), mikä vaan oli kelvannut ja ruoaksikin oli saanut mitä oli suostunu syömään (valmis kepakkoja yms epämauttomia).

tosiaan mullekin 2eri lääkäriä on sanonut että nykysuositusten mukaan mikä vain ruoka ja juoma käy, kunhan saa paljon sokeria ja suolaa. Ei tarvii miettiä osmosal-liuoksien ostoa kun ei juo VAIN vettä.

Ja eivät ainakaan nykyisin suosittele kovin makeita (limsat) ja suolaisia kun ärsyttävät entisestään (tulee enempi huono olo) . Neutraaleja makuja. Ja kyseessä kuitenkin jo 4 vuotias, ettei kuivumisen vaaraakaan ihan päivässä. Apteekin osmosal paras tuote jos muuten mikään laimea mehu /mehukeitto/ hedelmäsoseet (vauvojen) ei pysy sisällä.

Sokerisuolaliuos on helppo valmistaa. Litraan vettä sekoitetaan teelusikallinen suolaa ja kahdeksan teelusikallista sokeria.
Parasta olisi apteekin juoma, Osmosal tai Floridral.
Mustikkasoppa, laimennettu tuoremehu, miedosti sokeroitu tee tai mikä nyt sattuu menemään. Kovin sokerista, rasvaista ei suositella, pahentavat tilannetta, ei myöskään hiilihapollisia juomia. Maitokin voi ärsyttää vatsaa.

Yhteistyössä