No,mikäs olisi parasta juotavaa lapselle joka oksentaa?? (mä olen ihan paniikissa täällä !!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laimeaa mehua (ei tuoremehua).
tai minkä ikänen hän on? Parasta toki olis jos olis jotakin ripulijuomaa, osmosalia tms.
Mule kyllä sairaalassa lääkäri sanoi kun pojan oksentelun takia sinne jouduttiin että on yks hailee mitä se on mitä lapsi juo, pääasia että juo. Vaikka sitten maitoa (mitä ei muuten suositella mahataudissa) jos ei mikään muu mee alas.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
4v , ja ihan ensimmäinen oksennustauti :ashamed:

No pitkään olette selvinneet ! :)

Pieniä määriä kerrallaan ja mielellään kylmää, vaikka ihan teelusikallinen kerrallaan.
Ja jos kovasti oksentaa niin ole huoleti hetkeen antamatta mitään, niin vatta rauhoittuu.
Onko maitohappoja? Niitä Gefilus mehuja kannattaa sitten tuottaa kaupasta huomista ajatellen.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Laimeaa mehua (ei tuoremehua).
tai minkä ikänen hän on? Parasta toki olis jos olis jotakin ripulijuomaa, osmosalia tms.
Mule kyllä sairaalassa lääkäri sanoi kun pojan oksentelun takia sinne jouduttiin että on yks hailee mitä se on mitä lapsi juo, pääasia että juo. Vaikka sitten maitoa (mitä ei muuten suositella mahataudissa) jos ei mikään muu mee alas.

Lapselle ei siis pidä aloittaa jaffa- tai vesipaastoa, vaan parempia ovat mehu ja maito.

Mulle on neuvotto hiilihapoton kola. Kun on kasviuutejuoma, niin pysyy paremmin sisällä kuin keinomakeutetut esim. jaffat. Uss juttu on se, että nykyään suositellaan oksennustaudissa juotavaksi maitoakin ja syömään maitotuotteita, koska silloin vatsan tasapaino palautuu nopeammin. Jopa nopeuttaa paranemista nuo maitotuotteet. Näin mulle kertoi lastenlääkäri. Osmosal jauhekin on hyvä, jos sitä on kotona, niin pysyy suolot tasapainossa. Ja tottakai juotat siträ, mitä lapsi haluaa juoda. Ei mitään kannata erityisesti vältellä. Pääasia että juo.

hanki Banaania, se rauhoittaa mahaa.
ja jaffaa: eli paljon sokeria että saa jostain energiaa. Ja suolaa olis kans hyvä saada jostain. Sillä sokeri-suolatasapaino pitäisi säilytttää. Tuck-suolakeksejä, muita keksejä... Mahatautinen ei paljoa jaksa syödä, joten suolanmäärä jää loppujenlopuksi suolakekseissäkin vähäiseksi päiväannokseksi...

Älä vaan anna mustikkaa, vaikka sitä suositellaan vatsavaivaiselle: muuten siivoat ja katsot loppuelämäsi mustikkatahroja vaatteista ja tapeteista lähtien, kun tenava oksentaa mustikat ulos

paahtoleipä on neutraalia ja ei ärsytä mahaa, tarjoa sitä ensi ruuiksi kun on pahimman yli selvitty.
Älä vain anna cocacolaa-sellaista limakalvojen rikkojaa ja sulattajaa ei pitäisi terveenkään sisuksiinsa kaataa!!!
Joku jaffa on ok, varsinkin kun sen antaa olla lasissa hetken aikaa pöydällä, ettei ole enää happoja. Sisältää paljon energiaa, joka lapselta on lähtenyt kun on oksentanut. Ja oksennus ei maistu jaffanjuonnin jälkeen pahalle!!! Tämän syyn takia itse join vain jaffaa oksennustaudissa. Vettä juomalla maistui karvaat vatsahapot, jotka tuli pihalle aina kun 30min välein oksensin...

Yhteistyössä