nielurisaleikkaus lapsella, vanhempien sairasloma??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leikattavan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leikattavan äiti

Vieras
Kuinka olette järjestäneet leikkauksessa olleen lapsen kotihoidon? Meillä tyttö on menossa jossain vaiheessa nielurisaleikkaukseen. Sairaslomaa ei kai vanhemmat tuosta saa ja kelan erityishoitorahakin vaatii vissiin todella isoja juttuja ennen kuin sitä saa, suunniteltu leikkaus ei sellainen varmaan ole vai onko? Kaksi viikkoa olisi kuulemma hyvä kotihoidossa olla. Kaksi viikkoa palkatontakin on vaan aika paljon. Meillä ei ole mummoja lähellä, joten jos joku osaa kertoa miten yleensä toimitaan niin kiitos.

Kannattaa kysyä kelasta, itse olisin voinut hakea juuri tuota erityishoitorahaa (vai mitä se nyt onkaan) jos olisin joutunut palkattomalla olemaan. Sain kuitenkin siirrettyä lomani siihen. Mutta silloin kelasta lähettivät jo hakemuksetkin minulle.

siis kyllähän vanhemmalle kirjoitetaan 'sairaslomaa' jos lapsi vaatii kotihoitoa. Ihan kitarisaleikkauksestakin sain sairaanlapsenhoitovapaata leikkauspäivä+3 pvä

Mä en saanut sairaslomaa, tai siis tilapäistähoitovapaata kuten se on meillä kun vanhempi jää hoitamaan sairasta lasta kotiin. Olin palkattomalla ja onneksi vapaat sattuivat sillain et pystyttiin olemaan lapsen kanssa 1½ viikkoa kotona. Sitten olikin jo tarpeeksi tervehtynyt jotta saattoi hoitoon viedä. Mutta siis niin typerää kuin se onkin, niin ei palkallista vapaata tuohon ei saa jos työnantaja niin päättää :/

Yhteistyössä